Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם כדאי לרכוש רכב שעבר 2 תאונות? המלצה לרכישה Civic Type r 2019 - FK8


Yu1208

פוסטים מומלצים

קצת רקע, אני בחור בן 22 שבתקווה ייכנס ללימודים בטכניון באוקטובר הקרוב (שנת לימודים תשפ''ה אוקטובר 24)

 

רוצה להגשים חלום ולקנות לעצמי רכב ספורט שגם יכול לתפקד כרכב יום יומי, לכן כבר במשך זמן מה שמתי את העין שלי על הטייפ אר שסוג של מציעה הכלאה יפה בין כל התחומים (גדול מספיק להיות פרקטי, צריכת דלק סבירה לרכב ספורט, חזק מספיק וכמובן ידני :) ).

כרגע יש בידי לנסר 2008 מנוע 1.8 שמתפקדת סהכ טוב ולא עושה יותר מידי בעיות אבל משלם הרבה ביטוח (5000 לצד ג!). פה ושם יש בעיות (הרכב מניע ואז נכבה וכו)

 

יש כרגע הזדמנות לקנות אייפ אר של שנת 2019, הרכב עבר 2 תאונות ועברתי על דוחות השמאי ועל הנזק שמתואר בדיווחים.

תאונה אחת הייתה פגוש קדמי, בעיקר הוחלפו חלקי פח, ומסרק הגה הוחלף למקורי (כביכול ללא פגיעה בציר). כל החלקים כמעט (פרט ל3, שפחות משמעותיים - קישוטים ופנס שמאל) מקוריים

תאונה שנייה מעט יותר "רצינית" בוצע חיתוך כנף אחורית והחלפתה, והחלפת חלקי פח (כאן הכל הוחלף מקורי)

לא נפתחו כריות אוויר, וללא פגיעה בשלדה כלל (כמובן אקח הכל לבדיקה). מיותר לציין שיש גם תיקוני צבע על החלקים שנפגעו בשני התאונות

 

כמובן שלנוכח כל הדברים שציינתי המחיר הוא בהתאם,  ולא במחיר שנמכרים רכבים "נקיים" ( שכאלו הולכים באזור 25-35 מעל המחירון)

השאלה האם שווה לקנות רכב כזה או שזה רכב שרק יעשה בעיות ודינו להפוך לבור כסף בלתי פוסק? כל התיקונים בוצעו במוסך מורשה של הרכב. אשמח לתובנות והמלצות להמשך, האם לוותר על הרכב הנל לגמרי בלי ללכת לראות ולקבל רושם מה מצבו, או לוותר באופן כללי בגלל שאני עתיד להיות סטודנט ולהשאר עם הלנסר עד שתשבוק חיים לגמרי

המטרה היא להשיג את best bang for your buck כי בכל זאת אהיה סטודנט..

 

מודה מראש לעוזרים :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחזיק רכב ספורט בתור סטודנט זה קשוח, אל אם יש לך תמיכה מהבית או שחסכת ושמת כסף בצד גם עבור האחזקה של הרכב.

עלויות ביטוח, בטייפ אר דרוש 98 לדעתי, עלויות האחזקה לא אסטרונומיות כמו של מותגי הספורט האירופאים אך אינן מבוטלות.

אגב ברגע שיש תאונה בכנף האחורית אין יכולת להחליף אותה ומתבצעת עבודה בעלת משמעות גבוהה.

לא בטוח שתהיה לזה משמעות במישור ההתנהגותי, אך לבטח תהיה לזה משמעות סחירותית.

 

סחוב עם הלנסר עוד קצת, במידה והיא תמות חפש לך איזו סופרמיני חמימה וידנית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה משלם 5000 ש"ח לצד ג' על לנסר 2008 כמה תשלם מקיף על TYPE-R?

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 6

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את הסיביק הספציפית לא הייתי קונה. בכלל. זה נשמע כמו רכב שעבר סיכול ממוקד על ידי כטב"מ. פעמיים. 

אם אתה רוצה רכב ספורט שיכול לשמש גם כרכב לסטודנט, לעניות דעתי הרכב המתאים לך הוא פיג'ו 208GTI. 

וכמו ש @zvit  רשם לך, קודם תברר כמה תשלם על מקיף לטייפR. אני מנחש שיהיה מעל 15.0 אלף, וזה לא רכב לבטח רק צד ג'. 

 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממליץ לך להתרחק.
מתאר לעצמי שזאת ה160 ק"מ,רק על הק"מ הייתי פוסל 
לפני חודש הייתה 2018 - 60 אלף ק"מ יד ראשונה ב160, המחירים לא כל כך מעל המחירון,הרבה סבלנות ותמצא. זה לא תאונות שטחיות של החלפת טמבון או צביעה
אל תתרגש מהחברה שמפרסמים מחירים לא הגיוניים הם לא מוכרים 

עריכה אחרונה על ידי OranRoer
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את הרכב ספציפית, אבל ריתוך כנף אחורית זה תאונה יותר משמעותית , כי לא ניתן להחזיר את המצב לקדמותו.

גם אם זה היה פחח מעולה שעשה עבודה מצויינת שלא נופלת מהמקור , עדין יש משמעות מסחרית משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה לכל המשיבים. כמובן שהכנתי את עצמי לעלויות הביטוח (לערך 13 אלף לשנה למקיף) ויש לי את היכולת להחזיק את הרכב כלכלית ולהתנהל עצמאית במשך שנה וחצי בערך מהתואר ללא עבודה כלל  (בתקווה בשלב שציינתי כבר להכנס למשרת סטודנט, וכמובן שגם אעבוד בין סמסטרים בשנה א וכדומה)

הרכב יחסית עם נתונים תקינים לשנתו, 2019 עם 60 אלף קמ, יד 2. מטופל במוסך מורשה

 

לפני 6 שעות, discoTD5 כתב:

זה נשמע כמו רכב שעבר סיכול ממוקד על ידי כטב"מ

חייב לומר מאוד הצחיק אותי התיאור

 

לפני 3 שעות, OranRoer כתב:

מתאר לעצמי שזאת ה160 ק"מ,רק על הק"מ הייתי פוסל 
לפני חודש הייתה 2018 - 60 אלף ק"מ יד ראשונה ב160, המחירים לא כל כך מעל המחירון

לא לא מדובר ברכב שציינת, גם אותו ראיתי, אני עוקב אחרי הלוח כבר שנה שלמה באופן קבוע כדי לראות מה המחירים שהולכים. רכבים ללא עבר תאונות וביד וקמ סבירים בדכ פורסמו ב20-40 מעל מחירון ואני מניח שהיה תזוזה כמובן במחיר המכירה בפועל.

הבחור שמכר לא מזמן את זאת של 2018 רציתי ליצור עמו קשר ולצערי פספסתי את החלון, אך גם הוא מכר 30 אלף מעל מחירון עם כל העובדה שהנתונים שלו מצויינים על האוטו

 

 

לפני 3 שעות, Uri82 כתב:

ם אם זה היה פחח מעולה שעשה עבודה מצויינת שלא נופלת מהמקור , עדין יש משמעות מסחרית משמעותית.

כמובן אני מודע למשמעות המסחרית של התיקון והקושי שלי יהיה למכור את הרכב בעתיד במידה וארצה לעשות זאת. פחות מעניינת אותי הסוגייה של המכירה בעתיד, אלא שהרכב פתאום לא יחליד באזור התיקון או שיש פגיעה בפאן הבטיחות של הרכב או התפקודי שלו (בעיות בציר? וכדומה )

אם הרכב ייראה במצב טוב אני כמובן אבדוק את כל הדברים האלו מאוד לעומק ולא אקח במידה וקיימת בעיה, אך החשש הוא שאבדוק וכביכול הבדיקה תצא תקנית אך בפועל הרכב יעשה בעיות מבחינת חלודה, בטיחות.

 

 

ונגיד במידה והרכב תוקן באופן מושלם ואין בו פגיעה תפקודית/בטיחותית, האם זה לא יכולה הזדמנות לקנות רכב במצב תפקודי טוב במחיר הרבה יותר נמוך ממחיר שוק?

מודה שוב לעונים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Yu1208 כתב:

ונגיד במידה והרכב תוקן באופן מושלם ואין בו פגיעה תפקודית/בטיחותית, האם זה לא יכולה הזדמנות לקנות רכב במצב תפקודי טוב במחיר הרבה יותר נמוך ממחיר שוק?

 

יכולה להיות הזדמנות אבל ההזדמנות באה עם סיכון. פעמים רבות התיקון נראה מצוין מיד אחרי שעשו אותו, ואחרי כמה שנים של בלאי הבדלי האיכות בין חלקים מקוריים לכאלה שעברו תיקון יכולים להיות ניכרים מאד ולפגוע אנושות בערך הרכב.

 

אם אתה רוצה ללמוד בלי הפרעות קנה לך איזה יונדאי i10  ידנית לתקופה הסטודנטיאלית ואל תכנס להוצאות שאינן הכרחיות בתקופה הזאת.

לפני כמה שנים חבר רכש פולקסווגן שירוקו חדשה - זאת היתה הגשמה של חלום. נסע בה שנה, והחליט ללכת ללמוד באוניברסיטה. מכר את השירוקו וקנה סיאט מיי ידנית ששרתה אותו נאמנה בתקופה שלמד.

כשסיים ללמוד פינק את עצמו בגולף GTI חדשה.

 

עדיף לחכות עם החלום ולא להכנס להרפתקאות שלגמרי לא בטוח איך תצא מהן.

  • אהבתי 2

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך הסבר כלכלי טוב מאוד לדלג מלאנסר 2008 לטייפ אר 2019. לא נראה לי שיש לך כזה.

 

אני מציע לצמצם את החלום או לדחות את מועד מימושו.

 

אני רכשתי לא מזמן סיוויק רגילה 2020. במשך זמן קצר התלבטתי אולי לרכוש רכב ספורטיבי. קצת שמתי עין על 308GTI. כי אני אדוק על ידנית והמחירים שלה זולים משל טייפ אר ויכולתי למצוא אחת במחיר מעט גבוה מהסיוויק הרגילה.

 

אני בן 47 עם עבר נקי מתביעות.

 

עשיתי הערכה כללית גסה מאוד לפיה פערי התחזוקה בין סיוויק רגילה לרכב ספורטיבי יהיה לפחות  10-12 אלף ש"ח בשנה בהיעדר (אופטימי) צורך בתיקונים משמעותיים. רק לגבי תחזוקה. אם תתגלה תקלה משמעותי זה בודאי יצמח.

 

ויתרתי על זה. נשים בצד משכנתא והוצאות מחייה רגילות. את העלות הנוספת אני מעדיף להוציא על חופשת סקי.

 

בקיצור:

1. אני חושש שאתה מעריך בחסר את העלות של החלום שלך

2. גם אם אתה יכול לעמוד בו קח בחשבון שזה על חשבון חלומות אחרים.

 

לא נכנסתי לסוגיית הרכב הספציפי. אבל ממה שכתבת אני מרשה לעצמי להיות פסימי ולהעריך שבדיקה לעומק תגלה עוד בעיות. כך שבספק אם "יש כרגע הזדמנות"...  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, ניסיתי להתאפק... אם הזמינות שלהן לא הייתה בעייתית בארצנו הקטנה, הייתי אומר לך - פשוט תקנה מיאטה. אם אתה לא צריך 5 מקומות ברכב (ואם אין לך ילדים, אתה לא; שהחברים יביאו אוטו משלהם), זו מכונית מאוד פרקטית לחיות איתה ביום יום. היא לא זוללת יותר מדי דלק, התחזוקה שלה לא יותר יקרה ממאזדה ממוצעת (במילים אחרות, זולה מאוד), והדבר היחיד שמאתגר קצת הוא הביטוח.

 

לצערי, בארץ אין הרבה מיאטות, ולכן לקנות אחת זה לא עניין של לפתוח את הלוח, לבחור אחת בצבע שאהבת מתוך כמה עשרות שמוצעות למכירה, וזהו. צריך להתאמץ, ולחפש, ולחכות...

 

ועדיין, על אף הקושי בלמצוא אותן - אני אומר לך חד וחלק: תקנה מיאטה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לציין בהודעתי הקודמת את השורה התחתונה.

 

כנראה שהכי טוב זה להמשיך עם הלאנסר ככלי תחבורה ולא לחפש חלומות...

 

אני מקווה בשבילך שתוכל בעתיד להשלים את הפער

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבחור שהיה בדיוק במצב שלך,

 

אני בן 24, עבדתי בהיי-טק כשנתיים עם משכורות מצויונות והחזקתי 208GTI בזמן הזה (גיל 21-23)

 

ברגע שבו החלטתי שאני מתחיל ללמוד מכרתי את הGTI וקניתי גימני, ולמה? 

כי ה208GTI הייתה בור ללא תחתית, גררתי אותה בשנה 3 פעמים למוסך, תיקונים במעל 10K בשנה ועוד שלל דברים מעניינים.

(כד"א, קניתי אותה בציר 2015, עם 65K ק"מ ותיעוד טיפולים מלא ממוסכי היבואן וכמובן עוד בלי תאונות ובלי כלום ושום דבר).

 

מה שאני בא להגיד שגם אם נראה לך שחסכת מספיק, תהיה זהיר. 

בסוף הרכבים האלה הם סופר עדינים מכאנית והתקלות מאוד יקרות ובשילוב של זה שאין לך זמן כסטודנט להסתובב במוסכים זה מתקון לאסון.

 

ההמלצה החמה ממני אם אתה רוצה משהו ידני וספורטיבי זה לקנות סופר-מיני חמימה בתקציב נמוך (מיאריס TS ועד איביזה 1.2 או 1.4) וכנראה שתוכל גם להינות וגם לחסוך כמה גרושים בזמנים שאין לנו יותר מדי בכיס.

 

בהצלחה!

 

 

2012 Alfa Romeo Mito Sprint TcT

Peugeot 208 GTI 2015

Suzuki Jimny 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנאדם חולם, יש לו את הכסף,

בסוף חיים רק פעם אחת, בהמשך החיים, אשה, ילדים, משכנתא, יותר קשה לממש חלומות,

יש לך חלום רוץ עליו ותהנה.

פשוט אם יש לך תחייה את העכשיו.

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, zvit כתב:

כולה להיות הזדמנות אבל ההזדמנות באה עם סיכון. פעמים רבות התיקון נראה מצוין מיד אחרי שעשו אותו, ואחרי כמה שנים של בלאי הבדלי האיכות בין חלקים מקוריים לכאלה שעברו תיקון יכולים להיות ניכרים מאד ולפגוע אנושות בערך הרכב.

כן אני מבין, כאן בדיוק החשש. הרכב הוא יחסית אמין מאוד ממה שחקרתי עליו אבל עדיין אין לדעת מה יצוץ. החשש הכי גדול זה שיאמרו לי במכון הבדיקה שהכל תקין אך בפועל יתברר שלא. האם יש דרך לצמצם את הסיכוי שאקבל חוות דעת טובה ממכון בדיקה על הרכב כשבפועל המצב הוא לא ככה ? מכון מומלץ  ספציפי או משהו בסגנון?

בדקתי עלויות אחזקה והם לא אסטרונומיות כפי שתיארתי בהתחלה, טיפולים סטנדרטיים כמו שמן פילטר או שמן גיר וכדומה עולים כמעט כמו הלנסר 
מה שיקר יחסית זה ברקסים וצמיגים (וכמובן קלאץ בבוא העת)

 

מה גם שבגלל שהייתי לוחם אפשר לומר שאני לא באמת משלם שכר לימוד (כמעט) בזכות מדים ללימודים  + יש עזרה קטנה מההורים. ויש גם חשיבה על להמשיך בתור משרת  סטודנט בעבודה הנוכחית שלי (הייטק) ולא לעזוב עבודה וככה גם לא לאכול את כל החסכונות, אך ממה שאנשים אומרים ללמוד הנדסת חשמל בטכניון  ולעבוד במקביל לא ילך יד ביד

לפני 7 שעות, razi_pazi כתב:

בקיצור:

1. אני חושש שאתה מעריך בחסר את העלות של החלום שלך

2. גם אם אתה יכול לעמוד בו קח בחשבון שזה על חשבון חלומות אחרים.

אני בהחלט מסכים, אבל מרשה לעצמי כמובן גם להיות צעיר ולהנות ויוצא גם לקנדה לטיול למשך חודש במאי הקרוב!

 

 

לפני כשעה, Erel כתב:

ברגע שבו החלטתי שאני מתחיל ללמוד מכרתי את הGTI וקניתי גימני, ולמה? 

כי ה208GTI הייתה בור ללא תחתית, גררתי אותה בשנה 3 פעמים למוסך, תיקונים במעל 10K בשנה ועוד שלל דברים מעניינים.

מאוד מקווה שאם אחליט לקנות זה לא יהיה המצב אצלי, מעניין איך יצא שכך היה בהתחשב שקנית והכל היה תקין על הנייר?

 

לפני 16 דקות, WE988244 כתב:

בנאדם חולם, יש לו את הכסף,

בסוף חיים רק פעם אחת, בהמשך החיים, אשה, ילדים, משכנתא, יותר קשה לממש חלומות,

יש לך חלום רוץ עליו ותהנה.

פשוט אם יש לך תחייה את העכשיו.

זה גם אחד השיקולים, אני חושש שאם אחכה עם זה אז יהיה לי דברים אחרים בעלי חשיבות גדולה יותר על הראש ולא אוכל להרשות לעצמי להגשים את החלום לזמן מה.. 

 

 

היה גם התלבטות על 308GTI, אני חשבתי על זה  כי היא זולה יותר משמעותית אך ממה ששמעתי אמינות אינו הצד החזק ברכבים האלו, האם למישהו יש ניסיון?

 

 

בכל אופן הזמנתי סט MIDRANGE של הרץ MLK700  ומעבד סאונד של הליקס מהסדרות הגבוהות כחיזוק לסט הרץ LEGEND שיש לי כרגע כי אני אופטימי שאקנה, במקסימום אם לא אקנה אתקין אותם בלנסר ואז מערכת הסטריאו שתיהיה מותקנת תעלה יותר כסף ממחיר המחירון של הלנסר 🤣

 

מודה שוב לכולם על ההמלצות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לשאלה שלך איך אפשר למנוע את זה,

זה לבדוק את הרכב כמה שיותר טוב וכל דבר שמתגלה לטפל ישר.

אישית עשיתי הכל By the book ומעבר וזה לא עזר (בדיקה במוסך שמתמחה בצרפתיות ובדיקה במכון בדיקה, היסטוריית טיפולים, דו"ח סליקה, צמיגים............) תכלס אין לזה סוף ותמיד בסוף עלולים להיות בלתמים.

 

כנראה שבמקרה שלי נפלתי על לימון, ודווקא על הכסף פחות כאב לי. אבל הזמן של המוסכים, גרירות והטיפולים הם מה ששבר אותי לתקופה הזאת.

 

אבל תכלס, אחת התקופות הכיפיות שהיו לי עם הרכב הזה :) 

2012 Alfa Romeo Mito Sprint TcT

Peugeot 208 GTI 2015

Suzuki Jimny 2015

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...