Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1387 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אם זה בחוץ - וישרים על מצב הכי איטי.

 

אם זה בפנים - מזגן על השמשה. אנשים כנראה לא מודעים לעובדה שהמזגן לא רק מקרר, הוא גם מייבש את האוויר.

למעשה זאת הסיבה המקורית שהמציאו מזגן, כדי לשלוט ברמת לחות בתוך בית דפוס. אחר כך גילו שזה גם מקרר.

 

https://www.asme.org/topics-resources/content/global-cooling-the-history-of-air-conditioning#:~:text=The first modern air conditioner,printing plant in Brooklyn%2C NY.

 

אם הלחות גם בפנים וגם בחוץ - וישרים ומזגן.

 

יש גם מכוניות עם מפשיר שמשות קדמי, אבל בארץ זה כמעט ולא קיים, אבל מאוד נפוץ במדינות קרות.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם (נערך)

מזגן במצב הפשרת שמשה עם טמפרטורה 1-2 מעלות מעל הטמפרטורה החיצונית. כך מיבש את הצד הפנימי ומונע עיבוי מבחוץ.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

זאת פיזיקה בסיסית. מה שיוריד עיבוי מים על השמשה זה אחד הבאים:

1) חימום השמשה

2) קירור פנים הרכב

3) ייבוש האוויר בתוך הרכב

 

איך אפשר להשיג זאת ומה זה משיג?

א) הפעלת מזגן על קירור לא על השמשה - 2,3

ב) הפעלת מזגן על חימום על השמשה, כאשר האוויר למזגן נכנס מבחוץ - 1

ג) פתיחת חלונות, עדיף יחד עם ב - 2,3

 

הערות

המזגן מייבש את האוויר גם כאשר הוא מופעל על קירור וגם כאשר הוא מופעל על חימום, אבל מסיבות שונות. על חימום הוא לא מוציא מים מאוויר, אבל עצם החימום מוריד את הלחות היחסית. זה לא משנה אם החימום הוא עם מזגן או עם תנור. על קירור המזגן ממש מוציא מים מהאוויר כי המים מתעבים על גוף קירור קר ויוצאים החוצה דרך צינור.

 

עריכה אחרונה על ידי traveler1
  • אהבתי 2
פורסם

אצלי באוטו, יש קבוע בקיץ בערב כשהלחות גבוהה, שני איזורים  של הצטברות  אדים מהצד החיצוני של השמשה. האיזורים האלו נמצאים בדיוק מעל פתחי יציאת האוויר לשמשה. 

 

למה זה קורה? גם כשהאוויר מכוון לכיוון הנהג ולא לשמשה, זה לא 100%, עדיין יש זרימה קלה של אוויר קר לשמשה דרך הפתחים שמתחת לשמשה.

 

קירור השמשה מבפנים + לחות גורמים לאדים להצטבר מבחוץ במקומות האלו. 

 

הפתורן - להפעל וישרים כל כמה דקות. 

 

ברכב שאין בריחת אוויר דרך הפתחים האלו, זה לא אמור לקרות.

 

תנסה לבדיקה לחסום עם משהו את הפתחים שמתחת לשמשמה ותראה אם יש אדים.

 

 

פורסם (נערך)

הסבר נכון.

 

גם לי יש 2 אזורים שנוטים להתעבות, חוסם את הפתח בקיץ עם קרטון קטן.

 

כל הנושא תלוי בלחות, בטיב המזגן ובמהירות הנסיעה.

 

מניסיון שלי, מגבים עוזרים רק לשניות בודדות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי saay222
פורסם

שלום לכולם

החימום ברכב לא מהמזגן אלה ממערכת הקירור של הרכב לכן לא ייבש את האויר

קירור הרכב מהמזגן ולכן רק הוא מיבש את האויר 

פורסם
בתאריך 7.9.2022 בשעה 18:22, Buki כתב:

אצלי באוטו, יש קבוע בקיץ בערב כשהלחות גבוהה, שני איזורים  של הצטברות  אדים מהצד החיצוני של השמשה. האיזורים האלו נמצאים בדיוק מעל פתחי יציאת האוויר לשמשה. 

 

למה זה קורה? גם כשהאוויר מכוון לכיוון הנהג ולא לשמשה, זה לא 100%, עדיין יש זרימה קלה של אוויר קר לשמשה דרך הפתחים שמתחת לשמשה.

 

קירור השמשה מבפנים + לחות גורמים לאדים להצטבר מבחוץ במקומות האלו. 

 

הפתורן - להפעל וישרים כל כמה דקות. 

 

ברכב שאין בריחת אוויר דרך הפתחים האלו, זה לא אמור לקרות.

 

תנסה לבדיקה לחסום עם משהו את הפתחים שמתחת לשמשמה ותראה אם יש אדים.

ככה זה נראה. 

 

מוזר שאנשים לא מכרים את התופעה.

 

זה רק אצלי ואצל saay222? 😁

 

20220908_193712.thumb.jpg.1ac00bb95c5e5973533c8a6901fab6cb.jpg

 

20220908_193753_HDR.thumb.jpg.40ef8d26c8d0934f247b8f1eb66a3269.jpg

 

 

 

 

פורסם (נערך)

לפני שחסמתי את הפתח הזה בקיץ, הרגשתי ממש מטומטם,  עומד בפקק, חום אימים בחוץ, ורק המגבים שלי עובדים כאילו שסופת גשמים משתוללת בחוץ...

 

אצלי זה קורה בזחילה בפקקים, אני מתאר לעצמי שבמהירויות גבוהות יותר, זרם האוויר החם בחוץ לא נותן לשמשה להתקרר כ"כ.

עריכה אחרונה על ידי saay222
פורסם
לפני 20 דקות, saay222 כתב:

אצלי זה קורה בזחילה בפקקים, אני מתאר לעצמי שבמהירויות גבוהות יותר, זרם האוויר החם בחוץ לא נותן לשמשה להתקרר כ"כ.

בדיוק ככה גם אצלי.

 

 

פורסם (נערך)

@saay222 איזה רכב אצלך?

אישית לא נתקלתי בתופעה הזו מעולם בתנאים סטנדרטיים בשום רכב, אולי רק במקרים קיצוניים. אני לא מתווכח עם מה שרואים; נראה לי בלתי סביר (כלומר לא תקין בכלל) שתהיה זליגה כה משמעותית של אויר קר כשהמזגן לא מופנה לשמשה.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

פורסם

רנו קאגו 2016.

 

הזליגה היא מאוד קטנה, אבל בתנאים הנכונים (טמפרטורה ולחות גבוהים מהירות וונטה בינונית ומעלה ומהירות נסיעה נמוכה), זה מספיק ע"מ לקרר את השמשה מספיק בשביל לגרום ללחות להתעבות עליה.

  • מעניין 1
פורסם
לפני כשעה, קורן בן אשר כתב:

@saay222 איזה רכב אצלך?

אישית לא נתקלתי בתופעה הזו מעולם בתנאים סטנדרטיים בשום רכב, אולי רק במקרים קיצוניים. אני לא מתווכח עם מה שרואים; נראה לי בלתי סביר (כלומר לא תקין בכלל) שתהיה זליגה כה משמעותית של אויר קר כשהמזגן לא מופנה לשמשה.

כאשר טמפרטורת האוויר 30 מעלות ולחות 80% מספיק ירידת טמפרטורה של 3-4 מעלות כדי להגיע לנקודת טל.

פורסם

את המספרים אני מכיר מקדמת דנא. מעשית, עד היום אישית לא נתקלתי (אולי למעט מקרים קיצוניים שאני לא זוכר) במצב כזה כמו בתמונה של בוקי. ושוב, אני לא מפקפק לרגע שיש תופעה כזו. כנראה שזה מאוד ספציפי לרכבים מסויימים.

חזיר דיזל

פורסם

האמת גם אני לא נתקלתי בזה בשום רכב עד לברלינגו הזו, וזה ככה מיום שהיא יצאה מהסוכנות. 

סה"כ עוד פיצ'ר צרפתי, אתה כל הזמן בודק את המנוע של הוישרים, מוודא שהוא תקין 🤥

  • מצחיק 1

 

 

×
×
  • תוכן חדש...