Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1386 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אז ברור שהכי יעיל זה להדליק את הפונקציה של הפשרת אדים = חום מקסימלי על השמשה.

אבל כשלא רוצים להדליק חימום, מה השיטה הכי יעילה?

אז שמעתי כבר את כל הדעות האפשריות, קירור / אוורור / סחרור פנימי / שאיבה מבחוץ.

אבל בינתים לא הצלחתי להגיע לתוצאה משביעת רצון, ומידי פעם במהלך הנסיעה אני מפעיל את החימום לדקה שתיים.

אשמח להחכים מחכמת ההמונים בנושא.

 

פורסם

כן, בנסיעות לילה בפרט אם יש לחות גבוהה.

בלילה האחרון - נסיעה שעה וחצי, כל הדרך נלחם עם האדים בשיטות שונות ולא מצליח.

פורסם (נערך)

מפעיל מדחס ומעביר את המדפים של האוויר לשמשה. זה ממש לא משנה אם על קור או על חום - אוויר שעבר את המאייד יבש ומוריד את האדים.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני כשעה, chezik כתב:

כן, בנסיעות לילה בפרט אם יש לחות גבוהה.

בלילה האחרון - נסיעה שעה וחצי, כל הדרך נלחם עם האדים בשיטות שונות ולא מצליח.

 

עוד לא נתקלתי בסיטואציה בה הדלקת מזגן (עם או בלי חימום, עם או בלי אויר על שמשה, סירקולציה פנימית או אויר מבחוץ) לא סילקה את ההתעבות על השמשה תוך שלושים שניות בערך.

 

או שיש אצלך בעיה במזגן, או שיש מקור לחות פנימי ברכב (למשל שלולית בשקע של הגלגל הרזרבי שאתה לא מודע לקיומה). 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

פורסם

חימום השמשה לא מאד יעיל לבד. 

ניתן להפעיל את המזגן בכל צורה שתבחר כל עוד המדחס של המזגן יעבוד .

 

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

פורסם

תודה לכולם

לפני 4 שעות, omricn כתב:

מזגן דלוק + חימום + עוצמה מקסימלית + סירקולציה חיצונית. כל נוסחה אחרת פחות טובה.

זה ברור, אבל לא תמיד אפשר להדליק חימום, כשאני במהירות עירונית אני מדליק חימום ופותח חלונות, אבל במהירות גבוהה זה פחות הגיוני.

לפני 3 שעות, Ooga כתב:

לא משנה אם על קור או על חום - אוויר שעבר את המאייד יבש ומוריד את האדים.

מעניין, סתם בשביל להבין - מה ההיגיון שאויר שעבר במאייד על מצב קירור - יתייבש?

לפני 3 שעות, קורן בן אשר כתב:

עוד לא נתקלתי בסיטואציה בה הדלקת מזגן (עם או בלי חימום, עם או בלי אויר על שמשה, סירקולציה פנימית או אויר מבחוץ) לא סילקה את ההתעבות על השמשה תוך שלושים שניות בערך.

אז אני נתקל בזה המון פעמים כבר שנים, בלילה האחרון - מזגן קירור על שמשה קדמית, פן בינוני, השמשה מקבלת אדים - אמנם באיטיות, פעם ב-10 דקות בערך הפעלתי חימום להפשרה + שימוש בווישרים מידי פעם.

מקור לחות באוטו נשמע רעיון מעניין, אבל אני מכיר כל פינה באוטו ולא נשמע לי הגיוני שאני מפספס משהו.

 

פורסם

הלחות מצטברת בפנים או בחוץ?

לפני 5 דקות, chezik כתב:

מעניין, סתם בשביל להבין - מה ההיגיון שאויר שעבר במאייד על מצב קירור - יתייבש?

אם אתה מוציא משהו קר מהפריזר ומייד רואה לחות וקרח מצטברים עליו - אלו אדי מים/לחות שנמצאים באוויר. מים לא נוצרים משום כלום ולכן אם יש מים על החפץ הקר (מאייד), אז יש פחות מים באוויר.

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 26 דקות, chezik כתב:

אז אני נתקל בזה המון פעמים כבר שנים, בלילה האחרון - מזגן קירור על שמשה קדמית, פן בינוני, השמשה מקבלת אדים - אמנם באיטיות, פעם ב-10 דקות בערך הפעלתי חימום להפשרה + שימוש בווישרים מידי פעם.

מקור לחות באוטו נשמע רעיון מעניין, אבל אני מכיר כל פינה באוטו ולא נשמע לי הגיוני שאני מפספס משהו.

 


באיזה רכב מדובר? איפה נסעת בנסיעה האחרונה?

אתה בטוח שמדובר בהתעבות מהצד הפנימי של השמשה? זה קורה כשבחוץ קר יותר מבתוך הרכב. בד"כ לא נתקלים בזה בקיץ.

 

קורה לפעמים, בנסיעה במז"א חם ולח, שההתעבות היא דווקא מבחוץ (אם בתוך הרכב קר באופן משמעותי בגלל המזגן), נגד זה יש מגבים, ובמצב כזה הפניית אויר קר לשמשה תחמיר את המצב.

אם אתה בטוח שמדובר בהתעבות בתוך הרכב - בדוק שהמזגן מנקז את מי העיבוי החוצה באופן תקין ושאינם מצטברים היכן שהוא ברכב, ולא יזיק גם שתעיף מבט לבדוק שלא הצטברו לך מים בתחתית תא המטען או מתחת לריפוד תחתית הרכב.
 

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

פורסם

אני לרוב נוסע בלי מזגן, רק מפוח לאוורור (נוסע בלילה, לא מתקמצן 😜)

מכוון את האוורור על השמשה,

אוויר מבחוץ (תמיד, אלא אם ממש חם או מסריח),

חלונות טיפה פתוחים (אפילו עד הסוף, תלוי במהירות),

אולי מגביר את העוצמה של המאוורר אולי נותן לו קצת חימום(אזור ה20 וקצת) אבל בלי מדחס(אלא אם הוא היה כבר דלוק בלי קשר)

 

לפני 27 דקות, chezik כתב:

מעניין, סתם בשביל להבין - מה ההיגיון שאויר שעבר במאייד על מצב קירור - יתייבש?

כמה מים יכולים להכנס באוויר תלוי בטמפרטורה שלו (בגלל זה "לחות יחסית")

אם אתה מקרר את האוויר שנכנס למערכת מספיק בשביל שהמקסימום לחות שהוא יכול להחזיק נמוך מהלחות שיש בו כרגע - יסחטו ממנו מים כמו ספוג.

זה גם הסיבה שיש התעבות על כל דבר קר שנמצא בחוץ - אוויר שצמוד לחפץ מתקרר ו"נסחט"

 

לדוגמא, אוויר בטמפ' של 30 מעלות ו70 אחוז לחות יחסית מחזיק בתוכו 19.09 גרם מים (לקילו אוויר)

אם תקרר את הקילו אוויר הזה ל20 מעלות, הקיבולת מים שלו תרד ל14.62 גרם(ב30 מעלות הקיבולת זה 27.27 למי שמתעניין), יצא מהאוויר 4.47 גרם מים והלחות היחסית תעלה ל100%

ואם תחזיר אותו אחר כך חזרה ל30 מעלות (ולא תתן למים שיצאו להתאדות אליו שוב) הלחות תיהיה 53% בניגוד ל70% שהתחלנו איתם

 

*כל המספרים האלה מכאן, לא יודע אם הם מדוייקים אבל גם אם לא זה מספיק טוב בשביל להעביר את העקרון שעובד פה

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 27 דקות, chezik כתב:

בלילה האחרון - מזגן קירור על שמשה קדמית, פן בינוני, השמשה מקבלת אדים - אמנם באיטיות, פעם ב-10 דקות בערך הפעלתי חימום להפשרה + שימוש בווישרים מידי פעם.

 


הדגשה שלי באדום. אני חושב שעלינו על משהו. אם הפעלת מגבים וזה עשה משהו, סימן שההתעבות מבחוץ.

חזיר דיזל

×
×
  • תוכן חדש...