Jump to content

traveler1

  • הודעות

    55
  • כאן מאז:

  • פעילות אחרונה

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של traveler1

נהג חדש

נהג חדש (2/14)

4

מוניטין

  1. מויקיפדיה: The fourth generation Vitara was presented first as "iV-4 concept" in September 2013. The production model was unveiled at the 2014 Paris Motor Show. Its production started in March 2015. אחרי זה כתוב שהיא עברה מתיחת פנים ב-2018. זה נראה לי דגם די ותיק ובטח הדגם הבא לא רחוק. השאלה אם וכמה זה צריך להיות שיקול. איבוד ערך? גם מבחן הבטיחות שלה מ-2015. שאלה אם אפשר להשוות אותו למבחני בטיחות של מכוניות חדשות. להבנתי, הם כל הזמן מחמירים את הקריטריונים. האמת זאת אופציה. היא יקרה יותר מהשאר, אבל אני יכול לקנות אותה אם זה שווה את זה. השאלה אם זה שווה. אני לא בקטע של נסיעת שטח. מעדיף לטייל ברגל ולא להרוס את הטבע. אולי זה קצת בונוס שאפשר יהיה להגיע איתה למקומות נידחים יותר, אבל יהיה בזה שימוש די מועט.
  2. באיזה מובנים פרט לזה שהוא גדול יותר ובטיחותי יותר? אני מתכוון לגרסת הבסיס של גולף עם מנוע 1 ליטר טורבו. לא ראיתי עדיין את הגרסה הזאת כי בסוכנות הייתה רק הגרסה היקרה ביותר. הגודל הוא כמובן גם יתרון וגם חיסרון - חניה בעיר.
  3. טוב, אז אחרי עוד ביקור בטויוטה, אז החלטתי שטויוטה לא. גם יאריס וגם קורולה האצ'בק הרגישו לי לא נוחות במספר פרמטרים, וזה פשוט הרגיש לא זה. אחרי זה הלכתי לסוזוקי. גם סוויפט וגם ויטארה הרגישו לי סבבה לגמרי. אז כרגע ממה שראיתי זה מהזול ליקר: סוזוקי סוויפט סקודה קאמיק פולקסווגן גולף סוזוקי ויטארה לא לקחתי בינתיים אף אחת לנסיעת מבחן. הויטרה זה מודל קצת מיושן ובטח תהיה חדשה בעתיד הקרוב. היא גם היקרה ביותר. היתרון הגדול של גולף זה בטיחות, וזה חיסרון בסוויפט. היא סבירה בבטיחות, אבל זה רחוק מאוד מגולף. היתרון שלה זה אמינות. סוויפט גם די עגלה, לפי הנתונים, אבל זה פחות אכפת לי. מה אתם אומרים בין סוויפט לגולף?
  4. גם גיר רובוטי. ואם כבר גיר רובוטי, אז האם זה של ניסאן\יונדאי עדיף על פולקסווגן\סקודה? חשבתי על זה. מצד שני, הבנתי שזה דגם שנמכר כבר מ-2015, ואולי קצת מיושן. קראתי שיש צפי לדגם חדש גם של ויטארה וגם של דגמים אחרים של סוזוקי. זה אבל כנראה יקח זמן, ועוד יותר עד שיגיע לארץ. אלך אבל לראות גם סוזוקי. עוד לא הייתי אצלם. אולי, אם כי אני רוצה להשאיר את האופציה גם להחזיק ברכב לטווח ארוך. עוד לא החלטתי לגבי זה. אולי אקח אותה לנסיעת מבחן קודם.
  5. אני לא סגור על דגם ספציפי, כי כרגע אף דגם לא מציע בדיוק את מה שאני רוצה. בכל אחד אני צריך להתפשר על משהו. לכן אני תוהה אם ומה יתחדש. זה לא עוזר לי יותר מדי. יש את גולף, שנראה שמתאימה היטב לצרכים שלי, פרט לכך שמפחידים אותי שתיבת ההילוכים שלה לא אמינה(ואולי גם מנוע וחלקים אחרים שלה). עוד לא החלטתי לגביה. חוץ מזה גם אין אותה במלאי ולא ברור מתי תהיה. הייתי רוצה משהו בסגנון של גולף - בטיחות פאסיבית טובה, בטיחות אקטיבית טובה ונוחה, אבל גם אמינה. הרבה אנשים אומרים לי להתרחק מתיבות רובוטיות ובייחוד של פולקסווגן, לאור זאת שאני נוסע הרבה בעיר. בעיה שזה פוסל בדיוק את הרכבים שמתאימים בפרמטרים אחרים. איביזה ופאביה זה עוד משהו בסגנון ויכולה להיות אופציה, אבל למיטב הבנתי הם מגיעים עם אותו המנוע ותיבת ההילוכים, נכון? מה שכן, הן זולות יותר, אז זה יתרון. הייתי שמח למשהו כמו מאזדה 3, אבל קטן יותר, ולמיטב הבנתי, מאזדה 2 הנוכחית זה לא זה. הבאה אולי תהיה, אבל בטח יקח זמן עד שתצא. מה שיכול להיות מעניין זה או דגמים חדשים או שיפור מערכות הבטיחות האקטיביות בדגמים קיימים, כי יש דגמים שפסלתי על מערכות בטיחות אקטיבית דלות. ויש גם את הטויוטות, שהייתי שמח אם היו שמים להן מושבים יותר נוחים. זה אבל כנראה לא יקרה. באשר לגובה, גם ג'יפונים זאת אופציה, אם הם עומדים בשאר הדרישות, אבל אני לא מחפש אותם במיוחד.
  6. איזה? בסופרמיני ומשפחתיות קטנות לא ראיתי כמעט כלום במלאי או בצפי מלאי בקרוב. הייתי בסוכנויות של יונדאי, פולקסווגן, סקודה וטויוטה. בכולן אפשר לשלם מקדמה ולהזמין עם צפי הגעה לא וודאי. אני לא בלחץ ויכול להמשיך עם הרכב הישן. השאלה אבל אם כדאי להזמין דרך רשימת המתנה או לחכות לתחילת השנה ולראות מה קורה אז מבחינת דגמים, מחירים וזמינות. שאלה גם אם אם דגמים ישודרגו, ואם כן, איזה ובמה? מתי אפשר יהיה לדעת על דגמי 2022?
  7. לגבי המס על ההיברידיות, זה אמור להיות מידע ברור. לא הצלחתי להבין אבל מהכתבות אם מעלים בסוף את המס או לא. לגבי השאר, אם למישהו יש הערכה מבוססת.
  8. מצב מלאי הרכבים החדשים עכשיו על הפנים. אפשר אצל רוב היבואנים להזמין רכבים, שיגיעו מתישהו נין נובמבר למרץ, לפי מה שהם אומרים, וגם הם לא יכולים להבטיח כלום. פה ושם יש איזה דגם בודד במלאי, כנראה דגמים פחות מבוקשים. אני רוצה לקנות רכב חדש, אבל אני לא בלחץ. הרכב הישן שלי נוסע. אני מתלבט אם כדאי להזמין עכשיו או לחכות שהמצב יירגע. השאלה היא מתי הוא יירגע ואם המחירים יעלו או ירדו עד אז. במצב של מחסור המחירים עולים. גם אם אפשר לקנות עכשיו איזה דגם, זה בלי המבצעים, שהיו על הדגם הזה בשנה האחרונה והרבה פעמים גם מחיר הבסיס עלה. יודעים להגיד מה צפוי עם המחירים? אני לא מחפש דווקא היברידי, אבל זאת אופציה, כי חלק מהדגמים שמתאימים לי בפרמטרים אחרים מגיעים רק בהיברידי. יודעים להגיד אם בסוף מס הקניה על ההיברידיות עולה או לא? כמו כן, איך יודעים אם יהיו עדכונים לדגמי הרכב של 2022, כמו מערכות בטיחות יותר מתקדמות?
  9. על פניו גולף נראה כמתאים בצורה טובה לצרכים שלי. לא גדול, ואפשר לחנות בעיר. בטיחות גבוהה מאוד יחסית לאורך. יש רכבים בטיחותיים יותר, אבל הם גם ארוכים יותר. מושבים נוחים מאוד(לפחות בגרסה היקרה, שזה מה שהיה בסוכנות) , חסכוני בדלק, ומחיר סביר לגרסת הבסיס. נראה מושלם. אלא שבדיוק היום דיברתי עם בעל מוסך והוא אמר לי להתרחק מפולקסווגן\סקודה ודומיהם. הוא אומר שהוא רואה בעיות קשות גם עם רכבים חדשים יחסית של הקבוצה. הוא גם לא הראשון, שאמר זאת. חיפשתי מידע ברשת. מצאתי כל מני מקורות עם נתונים שונים. איכשהו אבל פולקסווגן לרוב קיבלו דירוג נמוך מאוד באמינות, הרבה פעמים באחד המקומות האחרונים מתוך עשרות מותגי מכוניות. בגלל זה אני כ"כ קרוע במה לקנות. הרכבים שהיו עד עכשיו בבעלותי הם הונדה וטויוטה, שהם שני המותגים שנוטים להוביל בסקרי אמינות. הם באמת היו אמינים. מעולם לא קרה לי שהרכב נתקע או לא הניע בגלל סיבה, שהיא לא מצבר ריק. זאת למרות ששני הרכבים שהיו לי היו די ישנים. היאריס שלי כבר בת עשרים והיא כבר עשר שנים אצלי. אני לא יודע איך זה עם רכב לא אמין.
  10. אני פחות מתלהב מהרעיון של לשלם על מותג. זה לא שאני לא יכול לקנות לקסוס, אבל מרגיש לי בזבזני. התחלתי בכלל מלחשוב על הגרסה הכי פשוטה של יאריס, וויתרתי בגלל המושב, שלא היה לי נוח. אולי אלך לראות מאזדה 3 האצ'בק. היא יותר ארוכה ויותר יקרה ממה שתכננתי, אבל נראה לי זה משהו שכדאי לבדוק לפני שבכלל חושבים על לקסוס. טויוטה קורולה זולה יותר וחסכונית הרבה יותר, אבל יש לה גם נקודות חולשה. היא בטיחותית, אבל לא ברמה של מאזדה 3. המושב שלה היה הרבה יותר נורמלי מזה של יאריס, אבל אני חייב להגיד שבכל הטויוטות החדשות המושב הרגיש לי פחות נוח מהמושב הפשוט של יאריס 2001, שאני נוסע בה עכשיו. באירפאיות החדשות המושבים הרגישו לי מאוד נוחים, אבל אנשים הפחידו אותי לגבי האמינות שלהן.
  11. אם הולכים על טויוטה, מה הסיבות להעדיף בין קורולה האצ'בק ל-CHR? שניהם באורך דומה. CHR גבוה יותר וכבד יותר וצורך מעט יותר דלק. מחיר המחירון של גרסת הביניים של chr, שנראה הכי קרוב באבזור לקורולה, הוא 8,000 ש"ח יותר. לזה מתווספת אגרה שנתית יקרה יותר ב-320 ש"ח. ל-CHR חלונות קטנים מאוד מאחורה. מבחני בטיחות שתיהן קיבלו ציונים דומים בהגנה על מבוגרים, אבל קורולה קיבלה ציונים טובים יותר בהגנה על ילדים במושב בטיחות ועל הולכי רגל. יש סיבה להעדיף את CH-R?
  12. הם עשו מושב, שלא רק תומך בגב, אלא גם עוטף את הגוף מהצדדים. זה כמו בגד צמוד. הבעיה היא שקשה לעשות בגד צמוד במידה אחת, שמתאים לכולם, גברים ונשים בכל הגדלים. נראה שלי זה לא כ"כ מתאים. המושב בא במגע עם הגוף שלי מהצדדים רק בחלק התחתון של הצלעות. שם הוא גם לוחץ(לפחות בגרסת הבנזין, שבדקתי בהתחלה). בשאר המקומות נשאר מרווח בין הגוף שלי למושב. זאת תחושה לא ממש נעימה.
  13. טוב, אז הסתובבתי היום בסוכנויות רכב. קודם כל קצת רקע. בהתחלה הייתי די נעול על היאריס. לא ציפיתי לבעיות מיוחדות עם הנוחות ולכן מאוד הופתעתי כששמתי לב שהמושב לוחץ לי על הצלעות. זה היה כ"כ מוזר ובלתי צפוי שהחלטתי אז ללכת לסוכנות טויוטה אחרת ולבדוק שוב. הלכתי לסוכנות טויוטה בעיר אחרת, ישבתי ביאריס שלהם, ואכן המושב לחץ לי על הצלעות. היום הלכתי שוב לסוכנות טויוטה הראשונה, בעיקר כי רציתי להסתכל על הקורולה. הפעם הייתה שם יאריס אחרת, היברידית במקום בנזין, שהייתה בעבר בשתי הסוכנויות. להפתעתי הרבה, המושב שלה לא לחץ לי על הצלעות. הוא עדיין לא היה הכי נוח, ועדיין הייתה שם בליטה באותו המקום, אלא שהפעם זה הרגיש שהבליטה הייתה טיפה קטנה יותר, ברמה שהכיסא היה סביר. שאלתי את אנשי המכירות, והם לא ידעו להגיד על שום שינוי בכיסא. אין לי מושג זה הבדל בין גרסת בנזין להיברידית, אם הם טיפה שינו את המושב במכוניות החדשות או שאלה פשוט הבדלים אקראיים בייצור. עדיין הכיסא של יאריס לא היה נוח במיוחד, אבל הוא היה בתחום הסביר. אין לי ספק גם שאם אניח על משענת הגב אפילו כרית דקה, זה ישפר את המצב. זה אבל עלול לפגוע בבטיחות, וודאי במקרה של פגיעה מאחורה. הכיסא של הקורולה הרגיש טיפה יותר נוח. אז הלכתי גם לסוכנויות של סקודה, פולקסווגן ויונדאי. בכולם המושבים הרגישו נוחים יותר מטויוטה. בוודאי בפולקסווגן וסקודה, אבל אפילו המושבים הפשוטים של יונדאי i20 הרגישו בסדר. עכשיו השאלה מה לקנות. יש את היאריס. נשאר אבל הסיכון של איזה מושב אני אקבל. חשבתי גם על דגם בנזין, ובשתי יאריס בנזין שראיתי, המושב לא היה נוח. אולי זה סתם צירוף מקרים ואולי לא. יש לי גם מחשבות שניות שלבי רמת הבטיחות של יאריס. מעל זה יש את הקורולה ההבירדית. היא משמעותית יותר יקרה, אבל אני שוקל אותה כי היא בטוחה הרבה יותר. גרסת גג רגיל עולה 139,900 וגרסת גג זכוכית נפתח עם עוד קצת שיפורים עולה 141,900. זה די המקסימום של התקציב שאני מוכן לשים כרגע על רכב. יותר מזה נראה לי מוגזם וזה גם עובר עד דרגת רישוי, ומעלה עוד את האגרה השנתית. עדיף אבל כמובן לשלם כמה שפחות, כל עוד מקבלים רכב טוב. בסקודה ראיתי את קאמיק ובפולקסווגן את גולף. על הנייר וגם מבחינת נוחות המושב, הם נראים יותר שווים מהטויוטות והם זולים יותר. השאלה היא אבל אמינות. המוכרים כמובן טענו שכל הבעיות נפטרו. האם ועד כמה זה נכון? ויש גם את יונדאי i20. היא זולה כמו יאריס. המושב שלה פשוט, אבל נורמלי. ברמות הגבוהות היא מאובזרת יותר מהיראיס. היא אבל צורכת יותר דלק ואין לה עדיין תוצאות מבחן ריסוק. כמו פולקסווגן וסקודה, גם יונדאי באה עם מנוע טורבו ותיבה רובוטית כפולת מצמדים. האם אצלה הם אמינים?
  14. מבחינתי כמעט כל מושב זה נוח. אני נוסע ביאריס 2001, והמושב מצוין מבחינתי. מה שעשו עם המושב ביאריס החדשה זה חריג מאוד. זאת הפעם הראשונה והיחידה שנתקלתי במושב, שלא היה לי נוח. לגבי אמינות אגב, מתוך העשרים שנה שהיאריס הישנה שלי על הכביש, היא הייתה אצלי בעשר השנים האחרונות. בכל השנים האלה מעולם לא קרה שהיא לא הניעה או עצרה, חוץ מכאשר המצבר התרוקן. היא נוסעת כמו חדשה.
  15. ומה לגבי מס קניה על ההיברידיות? זה לא מוזכר בכתבה.
×
×
  • תוכן חדש...