Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1501 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שבוע שעבר עשיתי מבחן עם אשתי ליונדאי קונה. כרגיל ביונדאי קיבלתי את הרכב לבד וזמן בלתי מוגבל, כך גם היה עם האיוניק 5 ושאפו ליונדאי שבאופן כללי יש להם שירות מכירות מצויין לדעתי. הנה הרשמים...

 

תקציר הפרקים הקודמים

במסגרת ההתלהבות מהטסלה החלטנו שאנחנו רוצים להעביר גם את הרכב השני שלנו לחשמלי. בסיבוב הקודם בחנו את האיוניק 5 ואת האניאק. הקונה למרות שכבר הגיע לארץ לא הייתה בתוכניות בעיקר שנסיעה בגרסה בנזינית שלה בעבר הותירה בנו רשמים של רכב מאוד קופצני ולא נח וההרגשה הייתה שתוספת סוללה לא תעשה למרכב הזה טוב. את האיוניק 5 אני ואשתי לא אהבנו. הרכב יפה מאוד מבחוץ וענקי מבפנים, אבל  הסלון מבולגן , הגודל שלו מיותר עבורנו (2 ילדים) וההתנהגות שלו מאוד כבדה ומסורבלת שפחות מתאימה לעיר ויותר לשיוטים בין עירוניים. על האניאק הייתה כבר יותר התלבטות. הרכב נח לנסיעה ותמרון עירוני, מאובזר יותר, אבל  בסופו של דבר החלטנו לבטל את ההזמנה (לא שזה היה משנה כי היבואן בכלל לא מוסר רכבים) כי בסופו של יום שנינו הרגשנו שזה יהיה התפשרות לעומת נסיעה בטסלה ששנינו אהבנו יותר ומצד שני הרכב גדול כמו הטסלה ולא פותר התנהלות עירונית ועולה כמוהו (אז). החלטנו לחכות לרכבים חשמליים שיגיעו מתוך צפייה למבול של רכבים אבל לאור המצב הבנו ששום דבר כנראה לא ישתנה בשנה הקרובה ואולי אף יותר, אז החלטנו בכל זאת לנסות את הקונה, שהייתה הפתעה נעימה....

 

מבחוץ 

הקונה רכב נאה אבל סגירת הגריל פחות מוצלחת מול גרסת הבנזין, ועדיין התוצאה מוצלחת יותר מהפרשנות הפרז'ידרית של vag בתחום הג'יפונים הקטנים או האוריגמי של היאריס קרוס, אבל עם ה 2008 של פיז'ו ואפילו מאזדה cx3 המתיישנת, הקונה לא ממש יכולה להתחרות.

 

מבפנים

בהחלט רואים את סימני הגיל בתוך הרכב כשהפלסטיקה לא מרשימה. מאחר שאני לא ממששי הדשבורדים המובחרים הדבר פחות הפריעה לי וישיבה ביאריס קרוס(מראה פנים עלוב) מאוחר יותר הבהירה לי שכנראה המצב לא כזה גרוע בקונה.

מרחב הפנים טוב מקדימה. מאחורה המרחב גבולי, כאשר אין לי בעיה לשבת מאחורי אשתי כשהיא נוהגת (שנינו גבוהים מהממוצע), אבל כשהכסא מכוון לגובה שלי לא ממש נשאר לי מרחב ברכיים מאחור. כך שפחות יתאים לנסיעה של אנשים גבוהים מלפנים כשגבוהים מאחוריהם. תא המטען טוב לרכב כזה ובעל מבנה טוב.

 

בנסיעה

כאן הרכב התחיל לזרוח. דבר ראשון הנוחות. הוא ממש לא מזכיר את הגרסה הבנזינית שנסעתי בה. הרכב מרגיש כאילו הוא יושב טוב על הכביש ובאופן מפתיע סופג את כל השיבושים בצורה מאוד בוגרת לג'יפון קטן שבד"כ לא מככבים בפרמטר הזה. המתלה האחורי ברכב הוחלף לרב חיבורי ( גליתי בבירור לנסות להבין את ההבדל) מה שתורם גם להתנהגות כביש. הרכב לא ספורטיבי ומרחיב פניה עם לוחצים עליו, אבל מאוד שמח לנהיגה. ההגה חד ומתקשר יחסית, הרכב מעביר משקל בקלות למרות משקל של טון שש  מאות על מרכב קצר.

בתחום הכח ההפתעה עוד המשיכה. למרות שמדובר על הרכב החשמלי הכי חלש שנהגתי בו, הקונה לא נותן להרגיש את זה. דוושת החשמל מכויילת בצורה טובה כאשר כל לחיצה נותנת לרכב דחיפה מצויינת (ונהגתי במתב נורמל) עד שהגלגלים מתקשים לעמוד בפרץ המומנט והכל כמובן בשקט מוחלט כך שאתה לא מרגיש כאילו אתה מאמץ את הרכב. רק בקיק דאון ניתן להרגיש במחסור הכח של הרכב מול החשמליות החזקות יותר וגם אז מדובר על חולשה רק באופן יחסי ולא אבסולוטי. בכלל ההרגשה היא שיש התאמה בין יכולות המנוע ליכולות המרכב, שנותנת הרבה ביטחון בנהיגה ברכב.

 

סיכום

רכב מצויין לדעתי ומומלץ בקטגוריית הג'יפונים הקטנים שרק הטווח יכול למנוע ממנו מכירות טובות יותר, למרות שלדעתי חלק גדול מהג'יפנים האלה משמשים כרכב שני ולא אמורה סיבה זו לפסול את הקונה. כניסה מאוחרת לסוכנות טויוטה כדי לראות את היאריס קרוס ההיברידית (אין יותר בנזין) רק מחדד את הנקודה. הקרוס נראה עלוב מבפנים אפילו ביחס לקונה שבתוספת לכך שמדובר על רכב חלש יותר עם מנוע שאמור להרעיש גרמו לנו לבטל נסיעת מבחן על הרכב ומחירהם דומים.

 

 

  • אהבתי 5
  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

סתם מעניין, אחרי שיש לך את הטסלה וביצעת נסיאות מבחן על הסקודה, קונה ואיוניק 5, איזו מהם עדיפה לדעתך?

ברור שהקונה תהיה נחותה שהיתרון היחיד שלה הוא המחיר אבל בין שלושת האחרות מי לדעתך עדיפה כפונקציה של עלות/תועלת.?

פורסם

כשהם עלו אותו דבר לא הייתה בכלל שאלה מבחינתי. הטסלה טובה מהם בהרבה שרק מרחב הפנים הוא היתרון המרכזי של האיוניק 5 והאניאק, אבל הטסלה מספקת אותי לגמרי בנושא הזה. היום כשיש כבר הבדלים משמעותיים במחיר אני חושב שהשאלה הרבה יותר קשה ותלוייה בעיקר מהציפיות של כל אחד מהרכב שלו.

  • אהבתי 1
פורסם

הדגם הנוכחי אינו נמכר יותר ברוב מדינות אירופה. הוא עבר מתיחת פנים, בעיקר מקדימה, ועכשיו נראה ממש טוב. כבר לא מזכיר רכב שקשה לעיכול.

הסלון העתיק,  עדיין נשאר זהה לדגם הנוכחי. 

מקווה שיימכר כאן עם הסוללה הגדולה. כשתהיה. ועם תמחור נורמלי. [עם בכלל קיים מושג כזה בימינו].

https://ev-database.org/car/1239/Hyundai-Kona-Electric-39-kWh

פורסם

רק מהתמונות של הדש בקונה המחודשת אני רואה שלא יהיה מקום לרגל ימין לאנשים גבוהים, האופנה של קונסולה רחבה מאוד בין המושבים לכיוון הדש נמצאת שם...

פורסם
לפני 4 שעות, yossiaviel כתב:

הדגם הנוכחי אינו נמכר יותר ברוב מדינות אירופה. הוא עבר מתיחת פנים, בעיקר מקדימה, ועכשיו נראה ממש טוב. כבר לא מזכיר רכב שקשה לעיכול.

הסלון העתיק,  עדיין נשאר זהה לדגם הנוכחי. 

מקווה שיימכר כאן עם הסוללה הגדולה. כשתהיה. ועם תמחור נורמלי. [עם בכלל קיים מושג כזה בימינו].

https://ev-database.org/car/1239/Hyundai-Kona-Electric-39-kWh

 

מה שמופיע בתמונות בקישור שאתה העלית הוא הקונה החשמלי היוצא.

בישראל נמכר יונדאי קונה החשמלי העדכני אחרי שעבר מתיחת פנים, הוא הושק בארץ ביולי 2017.

פורסם
לפני 48 דקות, llaavvii כתב:

רק מהתמונות של הדש בקונה המחודשת אני רואה שלא יהיה מקום לרגל ימין לאנשים גבוהים, האופנה של קונסולה רחבה מאוד בין המושבים לכיוון הדש נמצאת שם...

בדגם שאני נהגתי הקונסולה לא הפריע לי

פורסם
לפני שעה, Mike808 כתב:

 

מה שמופיע בתמונות בקישור שאתה העלית הוא הקונה החשמלי היוצא.

בישראל נמכר יונדאי קונה החשמלי העדכני אחרי שעבר מתיחת פנים, הוא הושק בארץ ביולי 2017.

טוב, נו, התבלבלתי..

מצד שני, חבל שלא השאירו והביאו את הדגם הקודם, ללא שינויים.

כי "החדש" נראה פשוט מכוער בעיניי. לפחות מקדימה.

מה אתה חושב?

פורסם

עיצוב זה עניין של טעם. לדעתי החדש נראה עדכני ופחות מקושקש מהיוצא בזכות מרכב בגוון אחיד בלי הפגושים האפורים. 

אם משווים לחשמליות אחרות באותו גודל/מחיר אז אין ספק שהדגמים של פיג'ו וסיטרואן יפים יותר. אבל היונדאי שימושי יותר מקורסה ו-208, מחירו אטרטקטיבי, וכרכב שני חשמלי הוא בחירה טובה.

פורסם

באמת לא ברור למה לא מביאים את האוטו הזה עם הסוללה הגדולה יותר שאז יש לו טווח נסיעה די מרשים ביחס, כיום עם הסוללה הקטנה הוא פשוט לא שווה את מחירו לדעתי.

פורסם
לפני 10 דקות, shrie כתב:

קיבולת סוללה נמוכה מאוד.. טווח עלוב

זה היינו הך ובכל מקרה בתור רכב  שני הוא לא צריך טווח גדול יותר. כמה אנשים צריכים שתי מכוניות עם מעל 400 קמ טווח? 

לפני 13 דקות, shrie כתב:

מהירות מירבית עלובה..

 

 למה ג'יפון קטן צריך לנסוע יותר מ 155 קמש? עם רכבים הרבה יותר דינמיים רוב האנשים לא נוהגים במהירות הזאת.

לפני 8 דקות, רועי5 כתב:

באמת לא ברור למה לא מביאים את האוטו הזה עם הסוללה הגדולה יותר שאז יש לו טווח נסיעה די מרשים ביחס, כיום עם הסוללה הקטנה הוא פשוט לא שווה את מחירו לדעתי.

שאלה של מחיר ומלאי אני מניח. הסוללה הגדולה יותר מבוקשת בעולם שאצלם המדינות והטווחים יותר גדולים. אם היבואן היה יכול להשיג את הסוללה הגדולה בתוספת של עד 10000 שח לפי דעתי יכלה להיות להיט. פחות פרקטית מהסיניות אבל ממותג עם הרבה יותר מוניטין ומהנסיעת מבחן שלי, רכב מאוד בשל.

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, shrie כתב:

קיבולת סוללה נמוכה מאוד.. טווח עלוב.. מהירות מירבית עלובה..

 

לא הייתי קונה בשקל.

ב-120 אש"ח אולי,בלי בקרת שיוט ונתונים לא משהו....לפנסיונרים או בחורות אולי מתאים.

 

לפני שעה, Uri-G כתב:

שאלה של מחיר ומלאי אני מניח. הסוללה הגדולה יותר מבוקשת בעולם שאצלם המדינות והטווחים יותר גדולים. אם היבואן היה יכול להשיג את הסוללה הגדולה בתוספת של עד 10000 שח לפי דעתי יכלה להיות להיט. פחות פרקטית מהסיניות

 אתה בכלל לא בכיוון. כנראה לא בדקת לאחרונה מה קורה בגזרת הסוללות, סוללה יותר גדולה ב-70% בתוספת מחיר של 10000  :crazyeyes  כאשר רק השנה התאים עלו מעל 20% ?
לכן קניתי E-NIRO האחות הגדולה, ב-180 אש"ח (גם בייבוא אישי לא הייתי חוסך יותר מ-10-15 אש"ח) במציאות של היום VFM הכי נורמלי, ושוב פעם סליחה מכל הפאנבויים של ג'ילי.
וכמובן בלי עלויות "טיפולי שקר" של יבואן שעלה לו....

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
פורסם (נערך)

ההפרש בין שתי גרסאות הסוללה של הקונה בחו"ל עומד על 10% בערך. כלומר, גרסת סוללה גדולה הייתה עולה כאן פחות מ 160 אלף. בהנתן ואין בגזרת המחיר הזאת תחליף לא סיני ארוך טווח, אני בטוח שהיה קהל יעד גדול לרכב.

 

הנירו עולה היום 185 אלף שח. בעוד 5 אלף שח אפשר לקנות את האיוניק 5 שיותר גדול ממנו משמעותית, יותר חזק ממנו ,נראה יותר טוב ממנו והנירו החדש כבר הוצג בחו"ל וזה יותר מסתם מתיחת פנים ולא נהגתי בנירו החשמלי אבל אני בספק אם הוא מוצלח יותר מהאיוניק 5(למרות שאני מודה שאני לא אהבתי את האיוניק, אבל הוא חבילה מוצלחת  וקשה לי להאמין שהנירו טוב יותר). לא רואה סיבה לקנות נירו חוץ מחוסר מלאי של איוניק 5.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 36 דקות, Uri-G כתב:

ההפרש בין שתי גרסאות הסוללה של הקונה בחו"ל עומד על 10% בערך. כלומר, גרסת סוללה גדולה הייתה עולה כאן פחות מ 160 אלף. בהנתן ואין בגזרת המחיר הזאת תחליף לא סיני ארוך טווח, אני בטוח שהיה קהל יעד גדול לרכב.

מה הקשר...אין מצב שהיבואן בארץ היה מתמחר בצורה כזאת,תהיה רגוע

 

 

לפני 36 דקות, Uri-G כתב:

הנירו עולה היום 185 אלף שח. בעוד 5 אלף שח אפשר לקנות את האיוניק 5 שיותר גדול ממנו, יותר חזק ממנו והנירו החדש כבר הוצג בחו"ל וזה יותר מסתם מתיחת פנים ולא נהגתי בנירו החשמלי אבל אני בספק אם הוא מוצלח יותר מהאיוניק 5(למרות שאני מודה שאני לא אהבתי את האיוניק רק קשה לי להאמין שהנירו טוב יותר). לא רואה סיבה לקנות נירו חוץ מחוסר מלאי של איוניק 5.

עובדתית קניתי 179,990+אגרת רישוי 537 + כבל TYPE2-TYPE2 מתנה, אני אפילו לא צריך עמדת טעינה.ומספיק לי 204 כ"ס.
בלי קשקושים של "טיפולי שקר" חינם, ואחר כך משחילים לך. יש לי תוכנית טיפולים ידוע בלי הפתעות,אמינות של דגם סופר בשל, יאללה מסכנים בכל זאת שיעשו משהו פעם ב-15 אק"מ באהבה אשלם להם 0.5-1 שעתון, כי חלקים אין רק נוזלים, ופילטר מזגן מחליף לבד זה לא יפגע באחריות :D

2022-05-02_23-54-10.thumb.png.d55d8e6f616df0b6df422dcfca7c003e.png

 

שנה + כבר מחפש רכב נוסף לקנות ולא "מפרט על הנייר" או חלומות. ברור שרציתי EV6, ואחרי שכלמוביל הפתיעו עם השקה/אספקה מהירה ביחס לעולם עם איוניק 5, אבל ממש לא אהבתי את הצורה שלו, ואחרי שנסעתי בו בכלל, אמרתי בוא נחכה לקיה...היבואן עד היום לא יכול להתחייב מתי, בחו"ל ניסיתי לשבת בו בלי הצלחה, כבר הייתי מוכן להזמין בלי זה, אספקה שנה +.
נירו 2022 יהיה זמין בהתחלה רק ב-HEV/PHEV דגם EV רק משנה הבאה, זה אומר בארץ שנה +....בקשר ל"מתקפת הסיניות" מיליון פעמים כתבתי על סלידתי מהם.
יש לי עוד נירו PHEV הצורה המפוארת לפני מתיחת פנים ולפני שנזרק לליסינג, על 125 אק"מ, תאמין לי ה-EV הזה יושב עוד יותר טוב, דגם בוגר עם טווח שעובר את המוצהר,רק 400 ק"מ עשינו אליו, אבל זה סוס מנצח שחוסך כסף מדקה ראשונה, לא טוען ואף אחד לא מתיימר להגיד שיותר טובה מאיוניק 5, הרי זה עדיין דגם ישן מבוסס פלטפורמה ICE (לכן גם מפתיע שעדיין באותו יעילות של 150W +/- ממש לא נופל מפלטפורמה החדשה), לכן מצחיק הפתרונות שלהם מתחת למכסה מנוע, זה לא E-GMP, ומה שחסר לי זה רק V2L....נקווה עוד שנתיים, עולם הרכב יחזור לשפיות, ה-PHEV יעבור מתנה לילד, ונחליף ל-EV6 או מי יודעה מה יהיה עד אז.
תעשה נסיעת מבחן אליו, ואחר כך תחווה דעה על קונה, תאמין לי תרגיש הבדל !

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
×
×
  • תוכן חדש...