Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1690 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני זוכר בעבר שפוטרתי קיבלתי פיצוי לחשבון ועוד מהפנסיה שלא נגעתי

 

איך הולך כל הפיצויים? אישתי קיבלה מכתב אבל אני לא זוכר בדיוק מה מקבלים ולמה היא זכאית

פורסם

תלוי אם יש לה סעיף 14 או לא.

 

אם יש סעיף 14 - כל הכספים הולכים לקופת הפנסיה, אתה לא מקבל כלום לחשבון בנק.

אם אין, בדר"כ 6% מופרש לקופת הפנסיה, ו 2.33% נוספים המעביד ישלם לה בהתחשבנות הסופית.

פורסם

פעם, שהיית מתפטר, לא היית מקבל פיצויים.

אם המעסיק פיטר אותך היית מקבל חודש שכר אחרון כפול כל שנה שעבדת.

 

מאז, יצא סעיף 14, שרוב המשק חתום עליו כחלק מחוזה העסקה, שבגדול אומר:

המעסיק, כל חודש מפריש X כסף "פיצויים" עבור העובד.

כדי שהכסף הזה שמופרש, לא יישב בצד ויעלה עובש, הכסף "מושקע" בנוסף לכספי הפנסיה.

כשהעובד מפוטר, או מתפטר, הוא מקבל את הכסף הזה וזכאי למשוך אותו "ללא קנסות" מהחברה שמנהלת לך את כספי הפנסיה.

 

העובד מרוויח כי הוא לא צריך לעשות תרגילים כדי שיפטרו אותו ויקבל את הפיצויים.

המעסיק מרוויח מכיוון שההפרשה החודשית מתחלקת לפי השכר הנוכחי ולא האחרון, ומכיוון שעובדים כמעט תמיד יעלו בשכר ולא יירדו, המעסיק מרוויח את ההפרש.

 

אם פעם היה צריך לשלם משכורת אחרונה כפול שנות עובד.

היום צריך לשלם, משכורת נוכחית (בלי לשלם רטרואקטיבית את המשכורת האחרונה) כפול שנות עובד.

 

לדוגמא:

אם התחלת לעבוד ב5000 שקל שנה ראשונה והיום אתה מרוויח 10,000 בשנה השנייה.

 

לפני סעיף 14 היית מקבל 10,000 כפול 2 = 20,000 שקל פיצויים.

אחרי סעיף 14: 5,000 כפול שנה ראשונה, ועוד 10,000 כפול שנה שנייה. = 15,000 שקל פיצויים.

 

 

בגדול, בסיום ההעסקה המעסיק נותן מכתב שבו כתוב כמה כספי פיצויים יש מתוך הפנסיה ואת זה מעבירים לקרן הפנסיה וניתן למשוך את הסכום הזה, כפיצויים, מבלי לשלם מיסים*.

בפועל - אלא אם אתה רעב ללחם - עדיף לא לגעת בכסף הזה מכיוון שהוא מרוויח לך כסף כמו שאף כסף אחר לא ירוויח לך והוא פטור ממיסוי.

כל זמן שהוא שם, אתה מרוויח ריבית דה ריבית.

 

כל הפרטים:

https://www.kolzchut.org.il/he/משיכת_כספי_פיצויי_פיטורים_מקופת_גמל_או_מהביטוח_הפנסיוני

  • אהבתי 1
פורסם

שאלה אחרת, מי שלא חתום על סעיף 14 ולאחר שנת עבודה החליט שהוא מתפטר,  הוא זכאי לפיצויים? (עד כמה שאני זוכר יש זכאות ל-70%)

פורסם
לפני שעה, stum כתב:

פעם, שהיית מתפטר, לא היית מקבל פיצויים.

אם המעסיק פיטר אותך היית מקבל חודש שכר אחרון כפול כל שנה שעבדת.

 

מאז, יצא סעיף 14, שרוב המשק חתום עליו כחלק מחוזה העסקה, שבגדול אומר:

המעסיק, כל חודש מפריש X כסף "פיצויים" עבור העובד.

כדי שהכסף הזה שמופרש, לא יישב בצד ויעלה עובש, הכסף "מושקע" בנוסף לכספי הפנסיה.

כשהעובד מפוטר, או מתפטר, הוא מקבל את הכסף הזה וזכאי למשוך אותו "ללא קנסות" מהחברה שמנהלת לך את כספי הפנסיה.

 

העובד מרוויח כי הוא לא צריך לעשות תרגילים כדי שיפטרו אותו ויקבל את הפיצויים.

המעסיק מרוויח מכיוון שההפרשה החודשית מתחלקת לפי השכר הנוכחי ולא האחרון, ומכיוון שעובדים כמעט תמיד יעלו בשכר ולא יירדו, המעסיק מרוויח את ההפרש.

 

אם פעם היה צריך לשלם משכורת אחרונה כפול שנות עובד.

היום צריך לשלם, משכורת נוכחית (בלי לשלם רטרואקטיבית את המשכורת האחרונה) כפול שנות עובד.

 

לדוגמא:

אם התחלת לעבוד ב5000 שקל שנה ראשונה והיום אתה מרוויח 10,000 בשנה השנייה.

 

לפני סעיף 14 היית מקבל 10,000 כפול 2 = 20,000 שקל פיצויים.

אחרי סעיף 14: 5,000 כפול שנה ראשונה, ועוד 10,000 כפול שנה שנייה. = 15,000 שקל פיצויים.

 

 

בגדול, בסיום ההעסקה המעסיק נותן מכתב שבו כתוב כמה כספי פיצויים יש מתוך הפנסיה ואת זה מעבירים לקרן הפנסיה וניתן למשוך את הסכום הזה, כפיצויים, מבלי לשלם מיסים*.

בפועל - אלא אם אתה רעב ללחם - עדיף לא לגעת בכסף הזה מכיוון שהוא מרוויח לך כסף כמו שאף כסף אחר לא ירוויח לך והוא פטור ממיסוי.

כל זמן שהוא שם, אתה מרוויח ריבית דה ריבית.

 

כל הפרטים:

https://www.kolzchut.org.il/he/משיכת_כספי_פיצויי_פיטורים_מקופת_גמל_או_מהביטוח_הפנסיוני

האם יש וותק מינימלי לסעיף הזה?

פורסם
לפני שעה, ANUTKK כתב:

שאלה אחרת, מי שלא חתום על סעיף 14 ולאחר שנת עבודה החליט שהוא מתפטר,  הוא זכאי לפיצויים? (עד כמה שאני זוכר יש זכאות ל-70%)

לא.

 

יש בערך שלוש רבעים שמופקדים בקרן הפנסיה  וזה כסף של העובד. רקשאם הוא רוצה למשוך אותו הוא צריך את הסכמת המעסיק.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
בתאריך 26.10.2021 בשעה 12:10, phpclub כתב:

תלוי אם יש לה סעיף 14 או לא.

 

אם יש סעיף 14 - כל הכספים הולכים לקופת הפנסיה, אתה לא מקבל כלום לחשבון בנק.

אם אין, בדר"כ 6% מופרש לקופת הפנסיה, ו 2.33% נוספים המעביד ישלם לה בהתחשבנות הסופית.

הסעיף 14 זה בגלל שבחוזה עבודה רגיל זה נמצא בסעיף 14 או זה סתם כינוי (כי שהסתכלתי בסעיף 14 בחוזה עבודה לא מוזכר שם כלום)

פורסם

זה שם שמתאר סעיף שקשור להפרשות לפנסיה

בכיתוב למיטב זכרוני צריך להיות "סעיף 14"

זה לא המספר סעיף אצלך בחוזה.. 

אם אתה לא בטוח תעלה את החוזה ללא פרטים מזהים 

פורסם

זה סעיף 14 בחוק פיצויי פיטורין.

 

בחוזה אין מספור סעיפים קבוע.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה לכולם

אכן חתומה על סעיף 14

 

זה אומר שמי שחתום על סעיף 14 אין לו מה לחשוש על לעזוב ממקום עבודה למקום עבודה אחר בלי להפסיד פיצויים?

פורסם

בדיוק. מקל מאוד להתנייד בין מקומות עבודה.

ההבדל היחידי הוא לעניין חתימת אבטלה שבו יש הבדל אם פוטרת או התפטרת.

פורסם
לפני 4 שעות, עדי-אל כתב:

תודה לכולם

אכן חתומה על סעיף 14

 

זה אומר שמי שחתום על סעיף 14 אין לו מה לחשוש על לעזוב ממקום עבודה למקום עבודה אחר בלי להפסיד פיצויים?

 

בהנחה ואכן הפקידו כראוי 8.33% מהשכר כל חודש.

פורסם

מה שכתב לך הבחור פה למעלה.

בהנחה והפקידו את ה8.33% מהשכר כל חודש במהלך כל ה ההעסקה - זה נכון.

אם לא הפקידו, גם אם זה לתקופה מסויימת, אז עבור התקופה המסויימת הזו, חוק הפיצויים ה"ישן" תופס.

ואז צריך שתפוטר כדי שתיהיה זכאית לחודשים שלא הופרשו בהם תחת סעיף 14.

 

ה8.33% זה לא מספר קסם אגב, זה משכורת של חודש אחד, לחלק 12 חודשים (100% / 12 = 8.33%)

×
×
  • תוכן חדש...