Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 5008 2021 בנזין או דיזל


yair24
שימו לב! השרשור הזה בן 959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דיון מאד סוער אבל לא נראה לי שפות"ש מתעניין בכלל בטכנולוגיות, בתאוצה, ברעידות אלא בשמירת ערך נטו.

עריכה אחרונה על ידי save
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 11 שעות, איציק נ. כתב:


אנחנו יכולים שלא להסכים - וזה בסדר :-) אני מאוד מכבד את דעתך. בשביל זה אנחנו פה :-) 
אני חושב ששתי הגרסאות מאיצות בקלילות וחוסר מאמץ. אופי המנועים שונה - זה נכון - וברור שיתרון ההספק המשמעותי הוא לטובת הבנזין, אבל בשורה תחתונה לנהיגה יום יומית, שתיהן שומרות על קצב מעולה, ולדעתי האישית וההתרשמות האישית שלי מ-2 הגרסאות ה"קודמות" (1.6 טורבו בנזין 165 מול 1.6 טורבו דיזל 120 כ"ס) ההתנהלות היום-יומית וההאצות - אותו הדבר. אל תיתן לאופי ה"רגוע" של הדיזל ול-מד הסל"ד להטעות אותך.

מה שכן, חשוב לציין שאני כן מרגיש את ההבדלים הקטנים שיש בתיבת ההילוכים, ייתכן ואולי רק ביחס ההעברה הסופי או בדיפרנציאל:

בעקבות המומנט העדיף של הדיזל, רואים שההילוכים מעט יותר ארוכים. 
ה 1.6T בגרסת ה 165 כ"ס, בזכות היותו שקט, לימד אותי להתמקד במד מהירות יותר ממה שאני שומע באוזניים. הייתי רגיל למכוניות אוטומטיות עם גיר 4 הילוכים, זה אופי שונה לגמרי גם ברעש וגם בהתנהלות בנהיגה עצמה.

נחשפתי לעובדה שגם בנסיעות מבחן שבצעתי עם מכרים ברכבים חדשים, היתה להם נטיה ללחוץ את המנוע למנתק משום שהרעש לעיתים מייצר תגובה מסויימת במוח שנוטה להיחשב כ"ביצועים" טובים.
מבחינת שיוט, למרות שאצלי ההשוואה היא בגירים של 6 הילוכים, הבנזין היה נכנס לטווח של "2000-2250 סלד" (המד טורים בפיקאסו הוא לא מחוגים אלא "ריבועים" של 250 סלד כל אחד)  ברגע שהייתי עובר את ה 113 קמ"ש, הדיזל לעומת זאת משייט על 120 קמ"ש והמחוג של הטורים נושק ל 2000 סל"ד, אבל עדיין לא נוגע בו (לדעתי זה באיזור ה 1900-1950 סל"ד) ולכן אני מסיק שכנראה יחס ההעברה הסופי או משהו אחר, שונה בין הדיזל לבנזין.

בשורה התחתונה, אם אתה מנתק את עצמך מהצליל מנוע והמחוג סלד - ומתמקד במחוג החשוב (מד מהירות) אתה תראה שהקצב שהאוטו מייצר ביחס ללחיצה על הגז - זהה בשתי המכוניות. ברור לי שהבנזין באופיו יהיה יותר "תזזיתי" וזה מורגש כשאתה עולה ועולה בסלד, אבל בנהיגה רגועה שהיתה לי בפיקאסו בנזין (1500-2500 סלד) וגם בדיזל (1500-2500 סלד) הן שומרות על קצב זהה.
אגב, ה"דחיפה" (שהמנוע מייצר) המשמעותית בשתיהן היא בזמן שננעל הממיר מומנט בהילוך 2. בדיזל זה קל וקורה כמעט כל הזמן, בבנזין זה קורה לרוב עם כניסת ההילוך ה-3. לדעתי גם כאן יש העדפה של התוכנה לתת לדיזל לדחוף יותר בסלד נמוך כי יש לו 20% יותר מומנט מהבנזין.

הנטיה שלנו לחשוב שיותר סל"ד נותן יותר כח שייכת למנועים אטמוספריים ישנים וחלשים, זה קשור למה שהורגלנו והמוח שלנו עוד "שם", איפשהו בתאים מסויימים במוח אנחנו עדיין חושבים שכל הילוך שעובד ומוריד את הסל"ד, אנחנו שוב ב"בור" של כח. 
אממה, במנוע טורבו מודרני זה פשוט לא קיים. המומנט הוא כמו מנוע חשמלי בערך.
אם תלמד לנצל את ה"רכיבה" על המומנט שמייצרים מנועי טורבו (לא משנה דיזל או בנזין) מהסוג הזה (1.5-1.6), אתה תראה כמה כח יש שם, וכמה הם נותנים בטווחים הנמוכים של סקאלת הסל"ד, בלי להתאמץ ובלי לעשות הרבה רעש. כן, זו דורש הסתגלות ומעט שינוי מחשבתי בנהיגה, אבל זה כבר כאן וזה עובד.

איציק

 

שני המנועים טובים אין ספק.

 

רק שאחד מהם ממש מצטיין וזה ה-1.6 טורבו בנזין, כתבתי זאת בעבר, זה מנוע שמורגש שעבר שיפור ושיוף לאורך עשור וכיום הוא מצויין סופר חלק ושקט.

 

במבחר גרסאות המנועים של פז'ו סיטרואן לרכבי נוסעים הדיזל 1.5 מזכיר לי מאוד בפעולתו דווקא את מנוע ה-1.2 טורבו 130 כ"ס, פאנצ'י למטה וקוצר נשימה למעלה והרגשה כללית של הכוח דומה עם יתרון קטן לדיזל על הרכבים הגדולים 3008/5008.

 

הרגשתי את ההבדל בגירים שאתה  מדבר עליו בהבדלים נניח בין c3 ל-208.

 יתכן זה עניין של תוכנה שונה.

ה-208 מרגישה קצת מהירה יותר בגיר.

 

בכלליות לנושא הגיר, תיבת ה-8 הילוכים מרגישה מהירה וחלקה מזאת עם ה-6 הילוכים ואין ספק שהתיבה הזאת היא יתרון ענק שלהם ביחס לכל רובוטית כלשהי במיוחד ככל שהק"מ מצטברים....

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yahaga כתב:

לא מתכוון להתערב בדיון, אבל רק להבהרה לא צריך  "למלא כל הזמן אוריאה" בדיזל. מדובר במילוי המיכל בערך כל 7,000 עד 9,000 ק''מ.

 

 ה 1.5 לוגם יותר אוריאה בגלל תקנות זיהום אויר, ה 1.6HDI מסתפקת במילוי אוראה כל טיפול (בין 10 ל 15K ק"מ).  זה עניין דיי שקוף, בערך כמו לתדלק פעם בחצי שנה ואף יותר (ממש "מציק") , וברכבים שהנהג לא ממלא עצמאית (כי עדיין לא הגיע למפלס שמצריך מילוי) - לרוב בודקים וממלאים בטיפול השנתי (המוסך בודק וממלא).

בשימוש יום יומי רגוע, לא תראה או תרגיש הבדלי ביצועים. אין ספק שהבדל של 50 כ"ס בביצועים הוא משהו מורגש (בטווח האמצעי והעליון ביותר של סקאלת הסל"ד, שם הבנזין מטיבעו נושם יותר טוב והדיזל פחות, כי ככה זה עובד). בקצה התחתון (נסיעות רגילות עירוניות ובין עירוניות על 1500-2500 סל"ד) הדיזל יהיה חזק יותר (30 קג"מ מול 25.5) וגמיש יותר.

ה trade-off בכל הסיפור הוא צריכת דלק בהרבה יותר טובה מהבנזין. סדר גודל של 40-50% יותר קילומטרים יותר על כל ליטר ביחס לבנזין (ז"א איפה שהייתי עושה 1:10 ב EP6 טורבו, הדיזל עושה 1:15, והיחס הזה נשמר גם לכיוון מטה - ז"א איפה שתעשה 1:8 בבנזין, הדיזל יעשה 1:12 כדוגמא). לעיתים זה אפילו פורץ את הגבולות הנ"ל.

מאחר ו SUV בהגדרתו הוא לא בדיוק רכב למטרת ביצועים או תקיפת פניות (למרות שבפג'ו השיגו איזון מדהים בין רכב שהוא מספיק נוח למשפחה אבל משאיר גם מספיק הנאה לנהג בודד שקצת רוצה להנות שהוא לבד) - בכל אתר בעולם, כאשר מדברים על SUV או אפילו סטיישן למשל, גרסאות הדיזל (ולא רק של פיג'ו או סיטרואן) משובחות לעילא ולעילא בזכות הגמישות הנהדרת והמומנט השופע.
גם בישראל, גרסאות הדיזל של ה 3008 וה-5008 זוכות לביקוש מטורף בשוק היד 2. בתור אחד שעקב במשך חודשים רבים, מכוניות שמורות וטובות נמכרו מעל מחיר המחירון תוך זמן אפסי, וגם בסוכנויות הטרייד-אין הסוכנים מעיפים אותם כמו לחמניות חמות עוד לפני שהן מגיעות ללוח בכלל (לעיתים, עוד לפני שהן נכנסות להשבחה).
כמו כן, אם תשאלו אותי, בשורה התחתונה ה 1.6HDI יפגין אמינות טובה ב long term  יותר מאחיו לוגם הבנזין - גם אם תשקללו בפנים עלות מיכל אוריאה און דה האוס.

מבחינת מכירה: לאור הכמויות הגדולות שנמכרו הן בבנזין והן בדיזל - לדעתי לא תהיה בכלל בעיה למכור אף אחת מהן. תמיד יהיו את הגרופיז של הבנזין, ותמיד יהיו את הגרופיז של הדיזל. 
לטובת הדיזל יתרון שדיי נחבא אל הכלים (בזכות המומנט), ולא ממש נבדק בשום מקום: הוא הרבה פחות מתרגש כשמעמיסים את האוטו. 

אגב, למי שההספק מאוד מטריד אותו, יכול בתשלום סימלי (כמדומני באיזור 2000-2500 שח) לצרוב תוכנה של UPSOLUTE (שהיא מומלצת ומעולה ל PSA) שמעלה את ההספק ב 30 כ"ס ואת המומנט ב 5 קג"מ (ז"א שדגמי ה 1.5HDI יעלו מ-130 -> ל-160 כ"ס, דגמי ה 120 כ"ס יעלו ל 150 כ"ס, ובשני המקרים מדובר ב 30 קגמ מהיצרן, אז ההעלאה תהיה ל 35 קג"מ).

איציק

  • אהבתי 3

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.8.2021 בשעה 22:46, yuvalganim כתב:

החישוב של כוח סוס לדיזל הוא שונה מחישוב כוח סוס לבנזין.

לך זה נראה כאילו 180 זה יותר מ-130 אבל בפועל זה לא נכון.

ההוכחה - המומנט של הדיזל גבוה יותר מהבנזין.

שניהם חזקים מאוד אבל הסגנון שלהם שונה לחלוטין בהתנהגות.

אם אתה אוהב לצאת מהמקום מהר מהר מהר ולהרגיש גבר שעקפת את הקורולה מימינך - קח בנזין.

אחרת, קח דיזל (הדיזל יפגר ממש במעט כן? לא ביג דיל) אה והדיזל יעשה לך 1 ל -16 משולב לעומת 1 ל -10 בנזין.

 

גילוי נאות - לי יש את מנוע הדיזל ברכב שלי (סי 5 איירקרוס)

1 ל10? יופי שלא אמרתה 1 ל6,

מניסיון של אחי זה בין 12-13 לליטר, הכי גרוע היה 12, אז למה לזרוק נתון מטעה בשביל להוציא אותך גבר גבר,

האבסורד שהוא חדד על נסיעה שנתית של 10k בשנה, ההבדל כל כך שולי בטח שלא ישבור מי שמחפש לקנות רכב חדש,

מעבר לכך לפי לוח המודעות לפחות, נראה של1.6 בנזין יש את הביקוש הכי גבוהה, והמחיר שלהם הוא הכי גבוהה ושומר על ערכו די יפה.

עריכה אחרונה על ידי wildlands2019
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, wildlands2019 כתב:

1 ל10? יופי שלא אמרתה 1 ל6,

 

צריכת דלק משלובת של הכותב חבר הפורום - yuvalganim,
יכולה להיות שונה מתצרוכת הדלק המשולבת של הרכב של אחיך.

 

כל נהג ואופיון הנהיגה שלו - רגל כבדה, נסיעה עירונית מרובה וכו...
כך שאין צורך לשלול את הנכתב ע"י חבר הפורום
לאור הממצאים המתקבלים ברכב שלו. 
 

עריכה אחרונה על ידי eyalkar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 24 דקות, wildlands2019 כתב:

1 ל10? יופי שלא אמרתה 1 ל6,

מניסיון של אחי זה בין 12-13 לליטר, הכי גרוע היה 12, אז למה לזרוק נתון מטעה בשביל להוציא אותך גבר גבר,

האבסורד שהוא חדד על נסיעה שנתית של 10k בשנה, ההבדל כל כך שולי בטח שלא ישבור מי שמחפש לקנות רכב חדש,

מעבר לכך לפי לוח המודעות לפחות, נראה של1.6 בנזין יש את הביקוש הכי גבוהה, והמחיר שלהם הוא הכי גבוהה ושומר על ערכו די יפה.

יכולתי להגיב לך בצורה תת רמה כמו שאתה הגבת, אבל אנסה להישאר קורקטי: 

 

אין לי מושג על מה אתה מתעצבן, אבל בתמהיל הנסיעות שלי (70-80 אחוז בעיר) ה 1.6 בנזין טורבו הוציא 1 ל 10, שזה נתון מעולה. 12-13 זה נתון דימיוני הן ל suv והן לרכב עם מנוע טורבו בנזין בנפח הזה, א-ב-ל יכול להיות שאחיך נוסע לא מעט בין עירוני, והוא רגוע, ולכן מצליח להגיע לזה. כתצרוכת משולבת זה הגיוני. בתמהיל שרובו עירוני זה לא יקרה. יש אנשים עם 3008 בנזין 1.2T שנחשב למאוד חסכוני ולא מצליחים להגיע בקלות ל 12-13 קמ לליטר, אז 1.6 לא יגיע למספרים כאלו בתמהיל שרובו עירוני. 

 

אני מכיר מישהו עם 3008 דיזל שבצורת הנהיגה הלא ריאלית שלו, הוא נע בין 18 ל 20 קמ לליטר, אבל זה רחוק מלהיות מדגם מייצג. אני מדבר על רכב שנוסע בתמהיל עירוני מכובד ולא רק מחוץ לעיר. 

 

חוץ מזה שאתה לא צריך להעלב ולהתעצבן ולחשוב שמישהו משקר כאן, כל אחד מדבר מניסיונו האישי אז כדאי שתירגע. 

 

איציק. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

   אצלי ב-1.6  180 כ"ס בנזין ב-c5  איירקרוס הצריכה הממוצעת עם מזגן בקיץ כ-9.5, 10 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת בערך 60%-70% עירוני.

לפי מחשב הדרך של הרכב.

  • אהבתי 1

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, wildlands2019 כתב:

נסיונו עם רכב כזה דיזל וזה מה שהוא אמר, לזרוק מספר על דגם הבנזין שלא באמת נמצא אצלו זו חובבנות והטעיה,

גם אתה מדבר על רכב שלא ממש נמצא אצלך (בניגוד לכולנו שמדברים רק מתוך ניסיון אישי - ולי היה רכב עם  1.6T בנזין וגיר 6 הילוכים - וגם 1.6T דיזל עם גיר 6 הילוכים), אז על מי ומה אתה מלין ?
ולמה אתה חושב שאתה יכול להתעצבן פה על אנשים ולנבל את הפה ? בגלל שהם לא חושבים כמוך ? נראה לך שיש פה ילדים קטנים שמחפשים "לשחק אותה גבר גבר" ?! אם כן, נראה לי שטעית בפורום...

כולם כאן מדברים מניסיונם האישי ומפרטים ככל שניתן בשביל שיהיה מידע מקצועי, מהימן ומדוייק - כאן על גבי הפורום.
אתה זורק מספרים לאויר (12-13 ק"מ לליטר) שאצל רוב האנשים - זה לא יקרה.
רוב האנשים שמבלים את עיקר זמנם (אפילו אם זה בין עירוני) בפקקים ותנועה אורבנית, מוציאים בממוצע 1:10 ממנוע טורבו בנזין 1.6.
גם אצל לירן ( @Liran xsi ), באחות התאומה C5 איירקרוס 1.6T 180 כ"ס, צריכת הדלק נעה באיזור 1:10 איך שלא תסתכל על זה (60-70% עירוני כמובן). הוא כתב מניסיונו האישי.

איציק

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלי 1.6 165 כ"ס,והרכב עושה 12-12.5 ,ואני נוסע מרבית הנסיעות בשטח עירוני,אבל למרות העלויות העכשויות של הדלק ,הרבה יותר חשוב איך המנוע מתנהג ,ואין מה לעשות,הבנזין חלק,שקט,נטול ויברציות לחלוטין,וכן,גם יותר חזק משמעותית ,מה שכמובן גם מתבטא בנתוני האצה של היצרן,לי זה יותר חשוב,בכל מקרה עכשיו אני הולך לעשות לו STAGE 1 בקרוב מאד.

מבחינת ביקוש, הביקוש ל1.6 בנזין פשוט מטורף,רכבים נמכרים תוך יום יומיים באלפי שקלים מעל המחירון,זאת המציאות.

דיזל או בנזין זאת העדפה ,בכל מקרה מדובר ברכב מעולה.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

לנושא השרשור, יש בהחלט קהל רוכשים לא קטן שנאמן לדיזל כבר שנים.

וכשההיצע לא גדול כמו בנזין, לכל רכב שמור יהיה יתרון.

זה כמובן לא מדעי בכלל אבל חוזר על עצמו בכל שוק נישתי.

 

לנושא הויכוח, שני המנועים לא מבצעים מי יודע מה. הם מעט מנומנמים, תנועתם קצת כבדה, התיבה אוהבת הילוכים גבוהים.

הם יסעו בסדר גמור לרוב האוכלוסייה. 

היתרון בבנזין הוא טווח פעולה רחב יותר.

היתרונות בדיזל הם חיסכון ומומנט עדיף.

אין שום צורך להילחץ מענייני מילוי אוריאה, זה נגיש וזמין כמו תדלוק וקורה אחת ל-6-7 אלף ק"מ, כפי שנאמר קודם.

 

בדיזל אין שמץ של רעידות ולמעט הבדל ברעש בסרק וקצת בתאוצה, אני בספק אם נהג סטנדרטי ישים לב על מה הוא נוהג.

אני בחרתי c5 דיזל, מבסוט עליה על מלא. 

סקירה עם תיאור יותר אקדמי תועלה בקרוב.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים לגבי המנוע של הבנזין 1.6,אמנם לא מדובר בסיויק TYPE R אבל המנוע בנזין הזה עף בטורים עד מנתק ההצתה,יחסית לרכב משפחתי המנוע מאד חי ונושם יפה מאד בטורים גבוהים.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 959 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...