Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 5008 2021 בנזין או דיזל


yair24
שימו לב! השרשור הזה בן 960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הוא התלונן על רעידות, לא על רעש... לכן אני שאלתי, על איזה רעידות הוא מדבר ?
כי בכל מקרה כאשר אתה נוהג על D ומבצע עצירה, ברגע שהאוטו נעמד במקום הגיר יוצא ל-N באופן אוטומטי (על הצג עדיין יופיע D), אז גם אם היו רעידות אופייניות לרכב אוטומטי שעומד ב D עם רגל על הברקס, זה לא קיים גם כאשר הגיר משולב ל D ועזבת ברקס, ועל אחת כמה וכמה שאתה בעצירה מלאה והוא יצא בכלל ל N.
או שיש תקלה ברכב (או בלאי חריג), או שיש כאן היצמדות לסטיגמות ותחושות פסיכולוגיות שלא באמת קיימות במציאות.

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 50 דקות, איציק נ. כתב:

הוא התלונן על רעידות, לא על רעש... לכן אני שאלתי, על איזה רעידות הוא מדבר ?
כי בכל מקרה כאשר אתה נוהג על D ומבצע עצירה, ברגע שהאוטו נעמד במקום הגיר יוצא ל-N באופן אוטומטי (על הצג עדיין יופיע D), אז גם אם היו רעידות אופייניות לרכב אוטומטי שעומד ב D עם רגל על הברקס, זה לא קיים גם כאשר הגיר משולב ל D ועזבת ברקס, ועל אחת כמה וכמה שאתה בעצירה מלאה והוא יצא בכלל ל N.
או שיש תקלה ברכב (או בלאי חריג), או שיש כאן היצמדות לסטיגמות ותחושות פסיכולוגיות שלא באמת קיימות במציאות.

לא נכוו, אבא שלי קנה מהחברה 2019 והוא מאוד מרוצה.

אבל כן מעצבן שבעמידה ברמזור יש רעידות.

זה מנוע דיזל והבנתי שאצל כולם זה ככה בפיגו 3008, החברה אמרה לנו.

לא משהו שלא מתרגלים אליו, אבל אין ספק שיש הבדל משמעותי בין בנזין לדיזל בנושא הזה.

כל מה שמעניין אותי, זה מה יהיה לי יותר קל למכור, בנזין או דיזל.

לא מעניין אותי האצה ודברים כאלה, עברתי את הגיל שזה שיקול.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, yair24 כתב:

כל מה שמעניין אותי, זה מה יהיה לי יותר קל למכור, בנזין או דיזל.

 

"אין נביא בעירו" - מכירת הרכב תלויה בגורמים משתנים רבים כגון: 
מד המרחק שהרכב עבר ביחס לשנתון רכישת הרכב.
מצבו המכני של הרכב (ממצאי בדיקה במכון, עלות תיקון הליקויים במוסך).

מצבו החיצוני של הרכב (פגיעות, תיקונים לאחר תאונה וכו').
צבע הרכב 
מצבו הפנימי של הרכב (ניקיון, שמירה על תקינות המושבים והריפוד וכו').
אופי הנסיעה של הרוכש המתעניין בקניית הרכב (דיזל מתאים יותר לנסיעות בין עירוניות).
מעקב אחר הטיפולים השותפים התדירות שבוצעו והתיקונים שבוצעו ברכב.
מועד מבחן הרישוי (טסט) לרכב. 
פרק הזמן שהרכב ברשות המוכר. 
צבע הרכב המיועד למכירה (עניין של טעמו של הקונה הפוטנציאלי).
רמת אביזרי הבטיחות המוטמעים ברכב (בהתאם לרמת הגימור).
תקשורת טובה ואמינה בין הרוכש והמוכר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, eyalkar כתב:

 

"אין נביא בעירו" - מכירת הרכב תלויה בגורמים משתנים רבים כגון: 
מד המרחק שהרכב עבר ביחס לשנתון רכישת הרכב.
מצבו המכני של הרכב (ממצאי בדיקה במכון, עלות תיקון הליקויים במוסך).

מצבו החיצוני של הרכב (פגיעות, תיקונים לאחר תאונה וכו').
צבע הרכב 
מצבו הפנימי של הרכב (ניקיון, שמירה על תקינות המושבים והריפוד וכו').
אופי הנסיעה של הרוכש המתעניין בקניית הרכב (דיזל מתאים יותר לנסיעות בין עירוניות).
מעקב אחר הטיפולים השותפים התדירות שבוצעו והתיקונים שבוצעו ברכב.
מועד מבחן הרישוי (טסט) לרכב. 
פרק הזמן שהרכב ברשות המוכר. 
צבע הרכב המיועד למכירה (עניין של טעמו של הקונה הפוטנציאלי).
רמת אביזרי הבטיחות המוטמעים ברכב (בהתאם לרמת הגימור).
תקשורת טובה ואמינה בין הרוכש והמוכר. 

אני יודע את כל זה, הכוונה מה מה מעדיף רוב הצרכנים, דיזל או בזנין, מה יותר נחשק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, yair24 כתב:

אני יודע את כל זה, הכוונה מה מה מעדיף רוב הצרכנים, דיזל או בזנין, מה יותר נחשק

נראה לי שזה קצת קשה לענות על השאלה הזאת אתה רוצה לדעת מה יהיה עוד שלש שנים מה שהולך עכשיו לא רלוונטי לעוד שלש שנים

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ח חזקי כתב:

נראה לי שזה קצת קשה לענות על השאלה הזאת אתה רוצה לדעת מה יהיה עוד שלש שנים מה שהולך עכשיו לא רלוונטי לעוד שלש שנים

אפשר לדעת מה היית בוחר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרסת הבנזין במקרה זה עדיפה.

המנוע חזק יותר בצורה מורגשת גם בהאצות ביניים, שקט וחלק משמעותית.

 

היתרון היחיד של הדיזל זה צריכת הדלק.

 

אם אתה נוסע כ-10k בשנה הייתי הולך על הבנזין שמהנה בהרבה לשימוש.

 

  • רעיון טוב! 1

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שעבר ממש עכשיו מהבנזין (1.6 עם 165 כ"ס) לדיזל (1.6 עם 120 כ"ס) , אין שום רעידות בשניהם.

האצות הביניים בשתיהן מעולות. 25.5 קגמ לבנזין ו- 30.6 קג"מ לדיזל.

בשני המקרים זה מושג עד 1750 סל"ד, כך שמדובר במנועים מאוד גמישים ומאוד חזקים.

 

היתרון לבנזין הוא רק במעלה הסלד, קרוב לשיא ההספק. רק שם מרגישים את ההבדל בהספקים.

כל עוד אתה לא נוסע על המנתק, הדיזל יהיה חזק לא פחות וחסכוני הרבה יותר.

מבחינת ביקוש: עקבתי במשך הרבה חודשים אחרי הדיזל בלבד. האוטו מבוקש כמו באגט לוהט מהתנור. אוטו טוב נעלם בצ'יק במחירון לוי יצחק משוקלל (כלפי מעלה).

איציק

לפני 4 שעות, yair24 כתב:

אבל כן מעצבן שבעמידה ברמזור יש רעידות.

זה מנוע דיזל והבנתי שאצל כולם זה ככה בפיגו 3008, החברה אמרה לנו.

לא משהו שלא מתרגלים אליו, אבל אין ספק שיש הבדל משמעותי בין בנזין לדיזל בנושא הזה.

ממש לא נכון.
א. בעמידה ברמזור ממש אין רעידות.
ב. אין פה שום עניין להתרגל אליו, כי היום לא קיים הבדל משמעותי בין בנזין לדיזל בנושא הזה, להפך, זה הצטמצם באופן ניכר בשנים האחרונות.

לפני 15-20 שנה היה הבדל משמעותי, היום ההבדל הוא אפסי - ואם לא יגידו לך לפני, יש סיכוי שלא תרגיש אם אתה יושב ברכב עם מנוע בנזין או דיזל, עד כדי כך.

איציק

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני איזה שנה וחצי עשיתי סקירה בשביל הפורום על ברלנגו עם מנוע דיזל 1.5HDI המדובר 130 כ"ס והשוואתי אותה לברלינגו ישנה יותר עם 1.6HDI שהיו לה על שעון אז איזה 140 אלף ק"מ.

 

קודם כל בחדשה אין רעידות בכלל, בישנה גם אין ממש רעידות אבל אם שמים על הכסא שליד הנהג בקבוק מים חצי מלא, רואים שפני המים לא רגועום, יש "גלים". 

 

 

המנוע עצמו אם מסתכלים עליו, כן רועד בפעולה בסרק. אבל אם התושבות תקינות הן מבודדות את הרעידות הייטב ואין בגדול רעידה בתא הנוסעים, לא משהו שיש להתייחס אליו. אבל כן, אפשר להריגש שהמנוע עובד. כשהוא כבוי, יש פחות רעידות. 😁

 

1666565346_--2019-08.thumb.webp.e9d2852a2f1a7fba5b0d19a1270ebdeb.webp

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, yair24 כתב:

שלום.

יש לי שאלה בנוגע לרכב.

יש אופציה של 1.6 טורבו בנזין.

אופציה שניה 1.5 טורבו דיזל.

המחיר זהה.

מה שחשוב לי, מה יהיה לי יותר קל עוד כ3 שנים?

מה יותר מבוקש?

גם יש לשים לב שהבנזין מגיע עם 180 כוח סוס לעומת 130 של הדיזל

תודה רבה לעוזרים

 

עוד שלוש שנים השוק של רכבי הבנזין והדיזל יהיה בירידה בגלל הזינוק ברכישת רכבים חשמליים.

מי שחכם לא יקנה היום רכב עם טכנולוגיה מיושנת שיהיה קשה למכור.

  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Gopher כתב:

 

עוד שלוש שנים השוק של רכבי הבנזין והדיזל יהיה בירידה בגלל הזינוק ברכישת רכבים חשמליים.

מי שחכם לא יקנה היום רכב עם טכנולוגיה מיושנת שיהיה קשה למכור.

 

זה לדעתי לא נכון,

מהסיבה הפשוטה שבעוד 3 שנים שום רכב חשמלי או אפילו פלאג אין לא יציע בסביבת המחיר של 5008 משומשת חצי מהיכולות שלה.

זה יהיה או מוביל נוסעים חצי פרימיומי משומש עם מנוע בערה פנימית או חשמלית סינית קטנה באותו כסף.

 

מה היית מציע היום לפות"ש לרכוש, אם הוא היה "חכם" לשיטתך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, איציק נ. כתב:

בתור אחד שעבר ממש עכשיו מהבנזין (1.6 עם 165 כ"ס) לדיזל (1.6 עם 120 כ"ס) , אין שום רעידות בשניהם.

האצות הביניים בשתיהן מעולות. 25.5 קגמ לבנזין ו- 30.6 קג"מ לדיזל.

בשני המקרים זה מושג עד 1750 סל"ד, כך שמדובר במנועים מאוד גמישים ומאוד חזקים.

 

היתרון לבנזין הוא רק במעלה הסלד, קרוב לשיא ההספק. רק שם מרגישים את ההבדל בהספקים.

כל עוד אתה לא נוסע על המנתק, הדיזל יהיה חזק לא פחות וחסכוני הרבה יותר.

מבחינת ביקוש: עקבתי במשך הרבה חודשים אחרי הדיזל בלבד. האוטו מבוקש כמו באגט לוהט מהתנור. אוטו טוב נעלם בצ'יק במחירון לוי יצחק משוקלל (כלפי מעלה).

איציק

ממש לא נכון.
א. בעמידה ברמזור ממש אין רעידות.
ב. אין פה שום עניין להתרגל אליו, כי היום לא קיים הבדל משמעותי בין בנזין לדיזל בנושא הזה, להפך, זה הצטמצם באופן ניכר בשנים האחרונות.

לפני 15-20 שנה היה הבדל משמעותי, היום ההבדל הוא אפסי - ואם לא יגידו לך לפני, יש סיכוי שלא תרגיש אם אתה יושב ברכב עם מנוע בנזין או דיזל, עד כדי כך.

איציק

איציק ידידי.

 

אני נהגתי באותם ימים ובאותם כבישים בגרסאות ה-1.5 דיזל 130 כ"ס ובגרסת הבנזין 1.6 180 כ"ס.

הגרסאות הרלוונטיות לפותח השרשור.

 

הבנזין מרגישה חזקה בצורה מורגשת גם בהאצות שגרתיות יומיומיות ולא רק ברייס....

הביצועים שלה מרגישים קלילים וחסרי מאמץ ביחס לדיזל 130 כ"ס, שלה באופן מעט מאכזב אין גלי מומנט וחסר לה את המחץ המצופה מדיזל, וזו תוצאה ככל הנראה, של חניקת המנועים בכדי שיעמדו בדרישות זיהום האוויר.

 

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Liran xsi כתב:

איציק ידידי.

 

אני נהגתי באותם ימים ובאותם כבישים בגרסאות ה-1.5 דיזל 130 כ"ס ובגרסת הבנזין 1.6 180 כ"ס.

הגרסאות הרלוונטיות לפותח השרשור.

 

הבנזין מרגישה חזקה בצורה מורגשת גם בהאצות שגרתיות יומיומיות ולא רק ברייס....

הביצועים שלה מרגישים קלילים וחסרי מאמץ ביחס לדיזל 130 כ"ס, שלה באופן מעט מאכזב אין גלי מומנט וחסר לה את המחץ המצופה מדיזל, וזו תוצאה ככל הנראה, של חניקת המנועים בכדי שיעמדו בדרישות זיהום האוויר.

 


אנחנו יכולים שלא להסכים - וזה בסדר :-) אני מאוד מכבד את דעתך. בשביל זה אנחנו פה :-) 
אני חושב ששתי הגרסאות מאיצות בקלילות וחוסר מאמץ. אופי המנועים שונה - זה נכון - וברור שיתרון ההספק המשמעותי הוא לטובת הבנזין, אבל בשורה תחתונה לנהיגה יום יומית, שתיהן שומרות על קצב מעולה, ולדעתי האישית וההתרשמות האישית שלי מ-2 הגרסאות ה"קודמות" (1.6 טורבו בנזין 165 מול 1.6 טורבו דיזל 120 כ"ס) ההתנהלות היום-יומית וההאצות - אותו הדבר. אל תיתן לאופי ה"רגוע" של הדיזל ול-מד הסל"ד להטעות אותך.

מה שכן, חשוב לציין שאני כן מרגיש את ההבדלים הקטנים שיש בתיבת ההילוכים, ייתכן ואולי רק ביחס ההעברה הסופי או בדיפרנציאל:

בעקבות המומנט העדיף של הדיזל, רואים שההילוכים מעט יותר ארוכים. 
ה 1.6T בגרסת ה 165 כ"ס, בזכות היותו שקט, לימד אותי להתמקד במד מהירות יותר ממה שאני שומע באוזניים. הייתי רגיל למכוניות אוטומטיות עם גיר 4 הילוכים, זה אופי שונה לגמרי גם ברעש וגם בהתנהלות בנהיגה עצמה.

נחשפתי לעובדה שגם בנסיעות מבחן שבצעתי עם מכרים ברכבים חדשים, היתה להם נטיה ללחוץ את המנוע למנתק משום שהרעש לעיתים מייצר תגובה מסויימת במוח שנוטה להיחשב כ"ביצועים" טובים.
מבחינת שיוט, למרות שאצלי ההשוואה היא בגירים של 6 הילוכים, הבנזין היה נכנס לטווח של "2000-2250 סלד" (המד טורים בפיקאסו הוא לא מחוגים אלא "ריבועים" של 250 סלד כל אחד)  ברגע שהייתי עובר את ה 113 קמ"ש, הדיזל לעומת זאת משייט על 120 קמ"ש והמחוג של הטורים נושק ל 2000 סל"ד, אבל עדיין לא נוגע בו (לדעתי זה באיזור ה 1900-1950 סל"ד) ולכן אני מסיק שכנראה יחס ההעברה הסופי או משהו אחר, שונה בין הדיזל לבנזין.

בשורה התחתונה, אם אתה מנתק את עצמך מהצליל מנוע והמחוג סלד - ומתמקד במחוג החשוב (מד מהירות) אתה תראה שהקצב שהאוטו מייצר ביחס ללחיצה על הגז - זהה בשתי המכוניות. ברור לי שהבנזין באופיו יהיה יותר "תזזיתי" וזה מורגש כשאתה עולה ועולה בסלד, אבל בנהיגה רגועה שהיתה לי בפיקאסו בנזין (1500-2500 סלד) וגם בדיזל (1500-2500 סלד) הן שומרות על קצב זהה.
אגב, ה"דחיפה" (שהמנוע מייצר) המשמעותית בשתיהן היא בזמן שננעל הממיר מומנט בהילוך 2. בדיזל זה קל וקורה כמעט כל הזמן, בבנזין זה קורה לרוב עם כניסת ההילוך ה-3. לדעתי גם כאן יש העדפה של התוכנה לתת לדיזל לדחוף יותר בסלד נמוך כי יש לו 20% יותר מומנט מהבנזין.

הנטיה שלנו לחשוב שיותר סל"ד נותן יותר כח שייכת למנועים אטמוספריים ישנים וחלשים, זה קשור למה שהורגלנו והמוח שלנו עוד "שם", איפשהו בתאים מסויימים במוח אנחנו עדיין חושבים שכל הילוך שעובד ומוריד את הסל"ד, אנחנו שוב ב"בור" של כח. 
אממה, במנוע טורבו מודרני זה פשוט לא קיים. המומנט הוא כמו מנוע חשמלי בערך.
אם תלמד לנצל את ה"רכיבה" על המומנט שמייצרים מנועי טורבו (לא משנה דיזל או בנזין) מהסוג הזה (1.5-1.6), אתה תראה כמה כח יש שם, וכמה הם נותנים בטווחים הנמוכים של סקאלת הסל"ד, בלי להתאמץ ובלי לעשות הרבה רעש. כן, זו דורש הסתגלות ומעט שינוי מחשבתי בנהיגה, אבל זה כבר כאן וזה עובד.

איציק

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אוסיף נתון לא רלוונטי, (נתוני יצרן)

0 ל 100 - בנזין 8.3 שניות, דיזל 11.8 שניות

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב3008 דיזל אין שום רעידות ,לא במקום ולא בנסיעה.

בבנזין 1.6 בכלל לא מרגישים שהמנוע עובד, אלא אם כן אתה נוסע מעל 20,000ק"מ לא רואה שום הצדקה לדיזל,יש את הקשקוש שצריך למלא כל הזמן אוריאה,הוא לא מתאים לנסיעות עירוניות,הוא איטי בהרבה מהבנזין,והוא אפילו לא יותר מבוקש מהבנזין 1.6,שניהם נחטפים,לך על הבנזין 1.6

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 960 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...