Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם כדאי לשכיר לפתוח עוסק פטור


nathun
שימו לב! השרשור הזה בן 1246 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה, 

בת זוגתי היא שכירה, אפילו חיונית, ומרוויחה משכורת ממוצעת.

 

לאחרונה היא חושבת להתחיל לתת ייעוץ בנושא שלא קשור לעבודה.

עכשיו זה הולך להיות באמת בקטנה, אולי פעם בחודש - רק בשביל הגיוון והעניין שיש לה בזה - אבל חייבת קבלות כי זה תחום שהלקוחןת לרוב יקבלו החזר על הייעוץ הזה.

 

עכשיו אני מתלבט אם זה בכלל רעיון טוב?

הרי בגלל שהיא שכירה עם משכורת ממוצעת זה אומר שעל כל שקל שהיא תקבל מהעוסק הפטור היא תשלם בערך חצי למס הכנסה, בנוסף להוצאות של רו"ח ועוד כל מיני....

יכול להיות שזה בכלל לא משתלם לפתוח עוסק פטור אם אתה כבר שכיר?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

הייתי בנקודה הזאת לפני שנים רבות, כך שאני לא זוכר מה התעדכן בינתיים מבחינת החוק,

אבל הניסיון היה די מר - זה לא רק מס הכנסה, אלא (בעיקר!) ביטוח לאומי.

בתום השנה הראשונה יבקשו ממנה הצהרת הון, וכמו שכתבת, יש הוצאות קשיחות מדי שנה לרו״ח.

 

בשורה התחתונה, המצב הכי גרוע להימצא בו זה ״גם וגם״ - בסכומים קטנים (פעם בחודש?) זה אפילו לא יכסה את הוצאות רו״ח.

בקיצור, באיזה סדר גודל של סכומים מדובר?

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק לחזק את הנס - בנוסף לעבודה כשכיר אני גם עצמאי בהיקף קטן. רק הוצאות רו"ח הן בסביבות 5000 ש"ח בשנה, בשנה שבה אין הצהרת הון. כיון שאני עוסק מורשה זה מתקזז מול המיסים, ובכל זאת נותן איזה סדר גודל לעלויות הבסיסיות ביותר של להיות עצמאי.

 

ואם הוזכרה הצהרת הון - מדובר בבלבול מוח שלא ברא השטן. רק ההתעסקות הזו פעם בכמה שנים צריכה להרתיע אם מדובר בסכומים קטנים.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לביטוח לאומי יש הגדרה מהו עצמאי. 

אם היא תרוויח פחות מ 2000 לחודש בסטטוס הפטור/מורשה, לא יהיו תשלומים לבט"ל כי היא לא תעמוד בהגדרה שלהם לעצמאי. 

 

מעבר לכך, אין באמת סיבה לשלם 5000 בשנה לרואה חשבון, תעבוד עם תוכנת הנהח שגם עושה לך חישוב הוצאות ותדווח לבד כל חודשיים,דוח שנתי יעלה 500-1000. 

 

כן צריך ללמוד את הנושא וקצת להתעסק אותו בהתחלה. 

 

לגבי הצהרת הון מסכים בהחלט, זה מעצבן, עולה לא מעט כסף ומעיק. 

 

עריכה אחרונה על ידי phpclub
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וכמה תעלה לי העבודה עם תוכנת הנה"ח? לא לשכוח שאותם 5000 ש"ח הם ברוטו, כמובן שכאשר הם מקוזזים מהמיסים שאני משלם מדובר בסכום יותר קטן.

 

האמת היא שכל העבודה הזו כעצמאי היא ביסודה ברמה של כסף כיס. התחלתי לעסוק בה בתקופה בה עבדתי רק בחצי משרה, מאז שעליתי למשרה מלאה אני ממשיך מתוך אינרציה, מתוך איזו מחוייבות ללקוחות ותיקים ומתוך מחשבה על מקור הכנסה נוסף כאשר אצא לגמלאות. לפני שנה ראיתי מה קרה להכנסות של אשתי כאשר יצאה לגמלאות לכן חשוב לי להכין לעצמי מקור הכנסה גם אחרי גיל פרישה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוכנת icount בסיסית (עלות ע"פ שימוש, למיטב זכרוני 10 פעולות בחודש) - 23 שח לחודש.

בשנה ? 300 שקל.

 

אז אתה מודה שהשד לא כל כך נורא.

צריך להשקיע בזה קצת זמן, להבין מה זה הוצאה, איך זה מחושב, איך מדווחים ומה מדווחים, למצוא רואה חשבון שיהיה מוכן לעשות רק דוח שנתי ולעזור לך מדי פעם עם שאלות (כמו הרו"ח שלי) ולא אלו שעושים לך מסע שכנועים שאתה לא תסתדר ושהם מקצועיים ושאתה צריך לשלם להם 300 שקל בחודש שיקלידו כמה חשבוניות ויעבירו בשבילך כסף לרשויות (כן, אחד כזה ניסה לעשות עלי קופה).

 

אני עדיין עצמאי למרות שאני כבר 3 שנים שכיר, אני מוריד את היקף הפעילות שלי כעצמאי כי אני במקביל מעלה את רמת השכר והזמן הפנוי שלי ללקוחות הצטמצם משמעותית (וגם הרצון להתעסק עם זה מעבר לשעות העבודה)

אך לצערי איך שאני לא מסובב את זה - זה כסף כיס טוב, ולכן אם היא רוצה וזה יעשה לה טוב, הבירוקרטיה לא צריכה לעצור אותה (אם כי, למי שלא התנסה בלהיות עצמאי, לפעמים הדרך מלעשות עוד כמה גרושים מהצד לרצון להפוך להיות עצמאי full time קצרה ולא תמיד זה דבר טוב).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

5000 זה המון לרמת הפעילות שאתה מתאר. אני משלם 13 כולל מע"מ לחברה בע"מ עם עובדים ופעילות קבועה, שתבין את היחס.

הצהרת הון זה טרטור אבל אם הבנאדם מסודר ושומר מסמכים, לא תהיה בעיה לשחזר את המידע. לוקח זמן אבל זה לא איזה משימה מטורפת מדי.

לגבי icount, ממה שאני זוכר הבסיס שלה מאפשר הפקת מסמכים, כלומר את פעילות הנהח"ש יצטרכו לעשות בנוסף.

 

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

icount מאפשרת לך להזין הוצאות, אתה כמובן צריך לסווג את ההוצאה, ובגלל זה אמרתי שצריך קצת ללמוד את זה.

מכאן ולהוציא דוח כמה אתה צריך לשלם למס הכנסה כל חודשיים, זה 2 קליקים.

לשלם באתר שלהם, עוד 10 דקות.

 

אני לא מדבר על הנה"ח של חברה בע"מ או דברים מסובכים, אני מדבר על עוסק קטן שיש לו כמה חשבוניות בודדות וכל מה שצריך לעשות זה לחשב הכנסות פחות הוצאות מוכרות ולשלם את ההפרש למס הכנסה ומעמ.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם ניקח סכום של 400 ש"ח לחודש לגורם מקצועי שיעשה עבורך את הנה"ח ויגיש דוחות לטעמי זה עדיין שווה.

 

קודם כל הזמן שלך לא בחינ ולהשקיע יום בחודש כבר עולה את הסכום הזה. שנית, מספיק שידע לרשום קצת הוצאות שאתה לא יודע להעמיס וכבר הרויח את הכסף הזה.

 

עכשיו על כל זה תוסיף את זה שיש מי שמייצג אותך כשהרשויות יחליטו להתלבש עליך. מספיק טעות קטנה של חוסר ידע כדי שזה יעלה לך הרבה מאוד כסף. יש כל כך הרבה ניואנסים ודברים שמשתנים שחייבים לשים לב לכל פרט.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל שיש מקצועות שאתה חייב להיות עוסק מורשה לכן ראשית בדיקה האם עיסוקה של הגברת הוא לא בין אלה

 

שנית יש רמת פעילות שמעליה אתה חייב להירשם כעוסק מורשה 100 אלף היום

 

תשובה שלילית לשניהם אתה יכול להירשם כעוסק פטור.

 

נרשמת במע"מ נרשם במס הכנסה ובביטוח לאומי

 

קונה בחנות לציוד משרדי הקרובה ספר תקבולים ותשלומים

מדפיס פנקס קבלות .

 

יצאת לדרך.

 

כעזר לספר תקבולים ותשלומים אתה פותח גליון אקסל  עם כמה טורים לפי סוגי ההוצאות השכיחות שיש לך וטור להכנסות.

 

כך בסוף השנה יש לך ריבוז כל ההוצאות שלך מסווגות לפי סוג וסה"כ ההכנסות

 

הפער ביניהם הוא הרווח .

 

את זה נותן לרו"ח / יועץ מס שיכין לך את הדו"ח תמורת מאות ש"ח.

פעם בשנה בינואר אתה מדווח למע"מ על מחזור העיסקאות ( לא על הרווח )

 

מס הכנסה וביטוח לאומי יבקשו ממך מקדמות במהלך השנה אותם ניתן לשלם אינטרנטי.

 

ככה שכל האופרציה היא ממש לא משמעותית.

 

הקוץ הוא הצהרת הון הראשונה בסמוך לפתיחת "האימפריה" ואח"כ כל מספר שנים 4-5 שנים.

 

"מכריח" אותך להיות קצת מסודר עם רכישות הוניות כמו מקרר / טלויזיה  או נסיעות לחו"ל. שוב לא משהו מסובך.

 

ואז נעזר ברו"ח להכנת הצהרת ההון.

 

האם כדאי?

 

כל אחד ושיקוליו

 

עמדתי אם מדובר ברמת הכנסות של כמה אלפי ש"ח לחודש ורמת הוצאות מינימאלית הטירחה כדאית וזאת מבלי להיכנס למוטיבים של הגשמה עצמית בלה בלה בלה

 

 

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא בהחלט עונה על ההגדרה לעוסק פטור.
יש לנו חבר טוב מאד שיש לו משרד רו"ח - אז הדו"ח השנתי יהיה סכום סמלי יחסית.
לגבי ההצהרת הון - אני בטוח שתסתדר - היא מסודרת ושוב - חבר רו"ח יוכל לעזור.

אבל מה שאותי מטריד זו העובדה שכל שקל שהיא תרוויח היא תשלם חצי ממנו למה הכנסה כי ההכנסות מהעוסק הפטור מתווספות למשכורת הרגילה!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אם היא מגיעה למס שולי 50% (שזה כולל מס יסף) מצבה מצויין, אז באמת נשאלת השאלה למה לטרוח.

 

סיפור הדיווח השנתי יותר מורכב - כיוון שמחשבים אותה יחד אתך כיחידה אחת. אחד מתפקידיו של המייצג אותך מול הרשויות הוא לקבוע האם עדיף לכם להגיש את הדוח בחישוב משותף או בחישוב נפרד (שתי האופציות קיימות, לבחירת הנישום). לכן זה מחייב גם אותך להיות מסודר כדי להגיש בנוחות את החומר לדוח השנתי ולהצהרות הון.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, sperial כתב:

אם היא מגיעה למס שולי 50% (שזה כולל מס יסף) מצבה מצויין, אז באמת נשאלת השאלה למה לטרוח.

 

סיפור הדיווח השנתי יותר מורכב - כיוון שמחשבים אותה יחד אתך כיחידה אחת

אם מחשבים אותנו ביחד אז אנחנו בטוח קרובים מאד למס של 50%....
ובאמת נשאלת השאלה למה לטרוח?
למה? כי בא לה לעשות עוד משהו מחוץ לעבודה שמעניין ותורם לה וללקוחות.
אהה וגם כי היא אזרחית שומרת חוק ולכן רוצה שזה יהיה רשום ומדווח כמו שהחוק דורש...
אבל מהתשובות של כולם פה אני מבין שמסתבר שזה כ"כ הרבה בירוקרטיה ומסים שלא בטוח שזה שווה את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשעורכים חישוב משותף דרגות המס מותאמות לכך שמדובר שניים. אולי ישה יוכל לפרט.

 

לדעתי - שלמו משהו לבעל מקצוע, שבו אתו עם מסמכי השכר וההכנסות שלכם מהשנים האחרונות, בצעו הערכה של ההכנסות והמיסים הצפויים בלי ועם העבודה הנוספת, ואז קבלו החלטה מושכלת האם המהלך מוצדק או לא. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
לפני 11 דקות, nathun כתב:

אבל מהתשובות של כולם פה אני מבין שמסתבר שזה כ"כ הרבה בירוקרטיה ומסים שלא בטוח שזה שווה את זה.

ההתחלה יכולה להרתיע, אין ספק. מרגע שזה רץ, זה שטויות. ואומר לך את זה בנאדם ששילוב של "מספרים" ו-"רשויות" עושה לו פצעים בריאות.

ברגע שהוכחתם שיש רווח שמספק אתכם, רוצו על זה. לפתוח את הראש לעוד פעילות, להיות יעיל עם שירות מסויים, זה רק חיובי.

מחזק את הצורך בפגישה מקדימה עם רו"ח, שישב אתכם על סצנות ומספרים.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...