Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BRZ מתחממת מדי במצב ניוטרל?


Doron_Z
 שיתוף
עוקבים 11

פוסטים מומלצים

רכב בן חודש, בזמן נסיעה נראה שחום המנוע תקין אבל בניוטרל בסיום הנסיעה הוא מטפס ואז נרגע ואז שוב קצת מטפס אבל אף פעם לא ממש נרגע ומתייצב עד הסוף. 

 

לא יודע אם זה תקין ואמור להיות ככה או שכדאי לקפוץ למוסך. 

 

צילמתי תמונה של רגע השיא, אשמח לעזרה, זה נראה לי קצת מדאיג. 

 

 

IMG_20200924_185421.jpg

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני לא מכיר שום רכב ששומר על טמפרטורה קבועה בעמידה בסרק ללא מזגן. תמיד יש את המשחק הזה, והוא בגלל שמאוורר המנוע לא פועל כל הזמן. נניח ב 98 מעלות המאוורר מופעל. מוריד את הטמפרטורה ל 92 מעלות. מפסיק. בע

כניראה שברכב הזה מד טמפרטורת נוזל קירור מציג טמפרטורה אמיתית, ולא חיווי מעובד ומיוצב על ידי המחשב. במקרה המוצג הצילום הטמפרטורה תואמת למהירות מאוורר ראשונה  בנסיעה יש זרם אויר קבוע על הרדיאטור,

האמירה הזו נכון אך ורק לרכבי טורבו, והמטרה היא לשמור על סירקולציית שמן דרך הטורבינה על מנת לקרר אותה, זאת מכיוון שהטורבינה מתחממת לכדי כמה מאות מעלות בנסיעה מאומצת, וכיבוי הרכב כאשר היא חמה מאוד יגרום

תמונות שפורסמו בשרשור

איך זה שבזמן נהיגה זה קצת מעל 90 ודווקא כשעצרתי בסיום הנסיעה בחנייה זה התחיל לעלות ולרדת ככה? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כניראה שברכב הזה מד טמפרטורת נוזל קירור מציג טמפרטורה אמיתית, ולא חיווי מעובד ומיוצב על ידי המחשב. במקרה המוצג הצילום הטמפרטורה תואמת למהירות מאוורר ראשונה 

לפני 1 דקה, Doron_Z כתב:

איך זה שבזמן נהיגה זה קצת מעל 90 ודווקא כשעצרתי בסיום הנסיעה בחנייה זה התחיל לעלות ולרדת ככה? 

בנסיעה יש זרם אויר קבוע על הרדיאטור, בעמידה במקום הנוזל מתחמם עד לגבול שנדלק המאוורר, שמוריד את הטמפרטורה וחוזר חלילה

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל אני מבין ממך שזה תקין. אז למה תמיד אומרים בסיום נסיעה (שזה לרוב כבר לא נכון לרכבים מודרנים אבל לא משנה) לחכות כמה דקות שהרכב מעט יתקרר וכו' 

 

ההיגיון שלי אומר שכשהרכב רגוע ועומד ללא מאמץ חום המנוע אמור להיות הכי נמוך ולא להפך כמו שקורה פה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 56 דקות, Doron_Z כתב:

אז למה תמיד אומרים בסיום נסיעה (שזה לרוב כבר לא נכון לרכבים מודרנים אבל לא משנה) לחכות כמה דקות שהרכב מעט יתקרר וכו' 

האמירה הזו נכון אך ורק לרכבי טורבו, והמטרה היא לשמור על סירקולציית שמן דרך הטורבינה על מנת לקרר אותה, זאת מכיוון שהטורבינה מתחממת לכדי כמה מאות מעלות בנסיעה מאומצת, וכיבוי הרכב כאשר היא חמה מאוד יגרום לטיגון יתר של השמן ואף לסתימת מעברי שמן. 

אם אתה נוסע מנהלתי רגוע כמה דקות לפני כיבוי הרכב, אז ההמתנה הזו מיותרת לגמרי.

  • אהבתי 3

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן זה ברור לי, פשוט ההיגיון שלי גם אמר לי שרכב בניוטרל אמור להיות עם חום מנוע נמוך יותר. 

 

בינתיים בקבוצה של הברז יש כבר כמה שדיווחו שזה ככה גם אצלם בעוד שיש אחרים שאצלם בניוטרל החום יציב על 90. 

 

אני חושב שזה קשור אולי בשמן מנוע שונה שיש לכל אחד. זה הגיוני לדעתך? 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 54 דקות, Doron_Z כתב:

אני חושב שזה קשור אולי בשמן מנוע שונה שיש לכל אחד. זה הגיוני לדעתך?

לא רואה שום קשר. 

תיארתי שתי הודעות קודם את הדרך שבה מערכת הקירור מווסתת את חום המנוע עם המאוורר. זה נכון בכל רכב שהוא, רק שלא בכל רכב זה משוקף לנהג. 

אלה שאמרו שאצלם זה קבוע על 90, תבקש מהם שיחזרו על הבדיקה ללא מזגן.. הדלקת מזגן מדליקה קבוע את מאוורר הרדיאטור, ואז מן הסתם החום לא ישחק

יום טוב גם לך

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 42 דקות, Igalz כתב:

אלה שאמרו שאצלם זה קבוע על 90, תבקש מהם שיחזרו על הבדיקה ללא מזגן.. הדלקת מזגן מדליקה קבוע את מאוורר הרדיאטור, ואז מן הסתם החום לא ישחק

גם בקבוצה דיברו על זה שזה קשור למזגן ושזה לא קורה כשהמזגן פועל כמו שאמרת, אז אחד מאלו שטענו שזה נשאר יציב אצלו עשה את הבדיקה ללא מזגן ולטענתו זה עדיין יציב אז באמת שלא ברור מה המשתנה שגורם לזה. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מכיר שום רכב ששומר על טמפרטורה קבועה בעמידה בסרק ללא מזגן. תמיד יש את המשחק הזה, והוא בגלל שמאוורר המנוע לא פועל כל הזמן. נניח ב 98 מעלות המאוורר מופעל. מוריד את הטמפרטורה ל 92 מעלות. מפסיק. בעמידה הטמפרטורה עולה כי אין זרימת אוויר דרך הרדיאטור. ב 98 מעלות המאוורר מופעל, מוריד את הטמפרטורה ל 92. ושוב ושוב ושוב. 
 
הרבה יצרנים, בשביל לא לשגע את הנהג עם השינויים האלו בונים את השעון כך שיציג 90 מעלות כל עוד בפועל זה בטווח התקין נגיד בין 80 ל 105. עדיין יש את המשחק אבל השעון לא מראה אותו. 
 
אם יש שעון שכן מציג כל שינוי, נראה את המשחק הזה. 
 
כמו כן אם מחברים סורק, רואים את המשחק. 
 
כשהמזגן פועל, הוא מפעיל את המאוורר קבוע ואז הטמפ' נשארת קרוב לסף ההפעלה התחתון, נגיד 92 ואין את המשחק. 
 
ושלישית, ייתכן שמחשב מנוע מפעיל את המאוורר קבוע כשטמפרטורת הסביבה היא מעל ערך מסויים וגם אז לא יהיה משחק. 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה @Buki על התשובה המעמיקה. עוד אנשים הגיבו מאז בקבוצה של הברז כולל אחד עם רכב חדש מ 2020 וגם הוא מדווח שזה ככה אצלו אז זה אכן תקין.

 

מה שכן עכשיו בדקתי ונראה שחסר קצת נוזל קירור, המיכל לא על FULL, חסר לו עוד רבע ללהיות על FULL. יכול להיות שלא שמו לב כשהכינו את הרכב או שזה תקין ולא צריך להוסיף? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מפלס נוזל הקרור צריך להיות בין סימן ה-MIN ל- MAX, בבדיקה על משטח ישר, כאשר המנוע קר.

 

בכל מקרה, אין לזה {שנמצא כרגע על 3/4},קשר למה שאתב מתאר לגבי מד חום המנוע.

מצב חום המנוע אצלך ברכב, הוא אמיתי. כלומר הוא מראה את הטמפרטורה הנכונה בכל רגע נתון. שלא כמו ברוב הרכבים, כאשר מד החום נמצא כל הזמן בסמוך לאמצע השעון.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הברז לאחר מתיחת הפנים "סובלת" מטמפ' עבודה גבוהה אך תקינה, חבר עם אחת שגם מבצע ימי מסלול הלין על כך, הנושא ידוע ומוכר ומי שממש מאמץ את הרכב מוסיף קולר שמן למניעת התחממות מוגזמת.

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 20 דקות, yossiaviel כתב:

מפלס נוזל הקרור צריך להיות בין סימן ה-MIN ל- MAX, בבדיקה על משטח ישר, כאשר המנוע קר.

 

בכל מקרה, אין לזה {שנמצא כרגע על 3/4},קשר למה שאתב מתאר לגבי מד חום המנוע.

מצב חום המנוע אצלך ברכב, הוא אמיתי. כלומר הוא מראה את הטמפרטורה הנכונה בכל רגע נתון. שלא כמו ברוב הרכבים, כאשר מד החום נמצא כל הזמן בסמוך לאמצע השעון.

 

אכן, בגלל שהשעון מדוייק כמו שבוקי ואחרים אמרו אז זה גרם לי לכל הבלבול הזה. לפעמים עדיף בשביל הדיוטות כמוני שתהיה פחות אינפורמציה... 

 

בנוגע למפלס הנוזל קירור, כדאי להוסיף את ההפרש או שנשאיר את זה ככה כמו ששמו בסובארו? 

 

לפני 15 דקות, GTI33 כתב:

הברז לאחר מתיחת הפנים "סובלת" מטמפ' עבודה גבוהה אך תקינה, חבר עם אחת שגם מבצע ימי מסלול הלין על כך, הנושא ידוע ומוכר ומי שממש מאמץ את הרכב מוסיף קולר שמן למניעת התחממות מוגזמת.

 

 

כן בקבוצה יש כמה שמתלוננים על כך והוסיפו שדרוגים סביב הנושא של קירור המנוע. אמרו שם גם שעדיף להשאיר את הרכב עם מכסה מנוע פתוח בין המקצים, להסיר את הגומיות של מכסה המנוע לפני יום מסלול ושלל שיטות ודרכים... בקיצור זה רכב שאכן נוטה לעבוד בחום גבוה. 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שוב , אתה לא חייב להוסיף.

התוספת הקטנה הזו, לא תשנה את המצב לגבי מדידת החום בצג.

אפילו עם המפלס היה על קו ה-MIN, היית מקבל את אותה תוצאה.

אז לסיכום, הסר דאגה, הכל תקין ברכב שלך..

 

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...