Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BRZ מתחממת מדי במצב ניוטרל?


Doron_Z
 שיתוף
עוקבים 11

פוסטים מומלצים

לפני 3 שעות, GTI33 כתב:

הברז לאחר מתיחת הפנים "סובלת" מטמפ' עבודה גבוהה אך תקינה, חבר עם אחת שגם מבצע ימי מסלול הלין על כך, הנושא ידוע ומוכר ומי שממש מאמץ את הרכב מוסיף קולר שמן למניעת התחממות מוגזמת.

הBRZ לפני ואחרי המתיחת פנים היא בעלת אותו קירור בדיוק.

הבעיה כמו שציינת היא טמפ׳ השמן ולא טמפ׳ המים שתקינה לחלוטין.

קולר שמן הוא חובה לכל מי שעושה ימי מסלול בקביעות או מוסיף כח בצורה רצינית לרכב הזה.

 

לפני 3 שעות, Doron_Z כתב:

כן בקבוצה יש כמה שמתלוננים על כך והוסיפו שדרוגים סביב הנושא של קירור המנוע. אמרו שם גם שעדיף להשאיר את הרכב עם מכסה מנוע פתוח בין המקצים, להסיר את הגומיות של מכסה המנוע לפני יום מסלול ושלל שיטות ודרכים... בקיצור זה רכב שאכן נוטה לעבוד בחום גבוה. 

יש פה אוסף של דברים לא קשורים.

לפתוח מכסה מנוע בין מקצים - זה נכון בכלליות ותראה לא מעט רכבים במסלול עושים את זה. להסיר גומיות לפני ימי מסלול זה פשוט חוסר הבנה מוחלטת של איך מערכות קירור עובדות.

אל תוריד גומיות , אל תוריד מגן מנוע תחתון ואל תתעסק בזה - יש בBRZ בדיוק 0 עגול של בעיות זרימת אוויר מבחינת המערכת קירור ובכלליות 0 בעיות של טמפ׳ מים כשהרכב תקין - גם במירוצי wheel to wheel עם סליקס במשך שעה על המסלול רצוף.

 

אין מה להתרגש - רוב השעונים הם מנורמלים ועומדים על האמצע - אבל בפועל - זה ל א המצב - עבודה עד 110 מעלות היא נורמאלית לגמרי בתנאי שאח״כ זה יורד כי המאווררים עובדים.

אם אתה רוצה משהו לדאוג באמת ממנו זה הטמפ׳ שמן ברכב הזה - ובימי מסלול רציניים (עם נהיגה מהירה) אתה כשתגיע לטמפ׳ שמן של 125 מעלות - תתחיל להאט. אם אתה לא שם - אתה לא צריך להתרגש.

 

לגבי כל נושא ההתחממות - כשתה בנסיעה מהירה - המאוורים הם לא פונקציה של קירור הרכב - רק התיעול אוויר - ולכן הרכב לא מתחמם (בטמפ׳ מים).

כשאתה מאט - המאווררים הם אלו שיוצרים את הזרימת אוויר דרך הרדיאטור והם עובדים עם חיישן ושלבים - ולכן אתה רואה אותן נעות לרוב בין 90 ל100 מעלות כשהרכב חם ולא בכביש מהיר.

כשאתה מדליק מזגן - אחד הדברים שקורים זה שהמאווררים עובדים קבוע לכן זה ״עוזר״.

אין שום רווח מלשמור על הטמפ׳ נמוכה ב90 מעלות או משהו כזה. הטמפ׳ שאתה רואה הם נורמאליות לחלוטין.

 

הבעית חימום היחידה שקיימת ברכב הזה היא סביב ימי מסלול / עוד כח וטמפ׳ שמן.

פה נכנס כל העניין של שימוש בקולר שמן (תסתכל רק! על קיטים שמבוססים mocal או setrab ועם טרמוסטט , מישימוטו בקטע הזה זה דיי זבל). כשתגיע ללראות את הטמפ׳ שמן מטפסת מעבר ל120 ולכיוון ה130 - אתה יותר בבעיה (מזל טוב - התחלת ליסוע חזק באמת על האוטו)

 

היתה לי BRZ שהייתי משתמש בה בימי מסלול דיי בקביעות במשך 3 שנים ויש לי דיי הרבה חברים שגם מתחרים פה בליגת 86 cup של הרכבים האלו.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני לא מכיר שום רכב ששומר על טמפרטורה קבועה בעמידה בסרק ללא מזגן. תמיד יש את המשחק הזה, והוא בגלל שמאוורר המנוע לא פועל כל הזמן. נניח ב 98 מעלות המאוורר מופעל. מוריד את הטמפרטורה ל 92 מעלות. מפסיק. בע

כניראה שברכב הזה מד טמפרטורת נוזל קירור מציג טמפרטורה אמיתית, ולא חיווי מעובד ומיוצב על ידי המחשב. במקרה המוצג הצילום הטמפרטורה תואמת למהירות מאוורר ראשונה  בנסיעה יש זרם אויר קבוע על הרדיאטור,

האמירה הזו נכון אך ורק לרכבי טורבו, והמטרה היא לשמור על סירקולציית שמן דרך הטורבינה על מנת לקרר אותה, זאת מכיוון שהטורבינה מתחממת לכדי כמה מאות מעלות בנסיעה מאומצת, וכיבוי הרכב כאשר היא חמה מאוד יגרום

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה @Liviur על המידע השימושי. אצלי עד כה תופעת "ההתחממות" התבטאה במים ולא בשמן כמו שתיעדתי בתמונה אבל ברור לי בשלב הזה שאין פה באמת בעיה. 

 

מבחינת התקנת קולר שמן, אם אני לא שורץ במסלולים זה משהו שאפשר להסתדר בלעדיו אני מבין או שגם יום מסלול רגיל פעם בכמה חודשים נהרס בגלל עניין ההתחממות?

 

אני מופתע שאתה אומר שצריך להאט כשאגיע ל 125 מעלות בשמן, הרי יש עוד טווח רחב של מעלות עוד לעלות שם מעל 125, הטמפרטורה המקסימלית היא 170 ומן הסתם ברור לי שאסור להגיע לשם אבל יש עוד מרחק רב מ 125, לא באמת חשבתי שזו אמורה להיות טמפרטורה בעייתית בנסיעה חזקה ואם הייתי רואה את זה בכלל לא הייתי מתרגש לעומת הסיטואציה עם המים שכן התרגשתי :)

 

אולי זה בגלל שהגרף קצת מטעה, במים כשזה ב 100 פלוס זה נראה מאוד גבוה וקרוב לסוף בעוד שבשמן ב 125 זה נראה שיש עוד הרבה לאן לטפס לפי הגרף. 

 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לימי מסלול, אני פשוט נמנע בימי הקיץ. עונת המסלולים שלי היא מאוקטובר עד מרץ, בשאר השנה לרוב חם מדי (בטח בפצאל)

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, Doron_Z כתב:

מבחינת התקנת קולר שמן, אם אני לא שורץ במסלולים זה משהו שאפשר להסתדר בלעדיו אני מבין או שגם יום מסלול רגיל פעם בכמה חודשים נהרס בגלל עניין ההתחממות?

גרף מטעה

כשאתה מעל זה אתה כבר מתחיל עם סיכון בלאבד לחץ שמן, והדרך לנזק קצרה.

שים עין בקיצור, כי הרכב לא מגיע עם חיישן לחץ שנן, רק טמפ

 

לגבי אם צריך או לא - זה תלוי מאוד.

בגדול הימי מסלול בארץ קצרים משמעותית מבחינת אורך הסשנים אז יש מצב שלא תתקרב לזה.

לגבי הזמן בשנה שאתה הולך בו, בשמן זה פחות רלוונטי קצת המזג אוויר, ובנוסף אתה לא רוצה ללחוץ את האוטו עם שמן קר - זה גרוע מבחינת בלאי לא פחות. (היית רוצה להתחיל לא לפני שהשמן מגיע ל75 מעלות לפחות)

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן ברור @Liviur אני עדיין בהרצה אז לא ממש לוחץ כשהוא חם גם. גם אחרי סיום ההרצה אני לא אנהג חזק עד שמגיע לטמפרטורת עבודה מלאה שזה קצת מעל 90 מעלות, זה לא לוקח עד כדי כך הרבה זמן אז לא נורא.

 

אני כן תוהה אם להחליף את השמן בסיום ההרצה או לא, זה נראה שהדיעות חלוקות בנושא. אולי נפתח על זה נושא כשזה יהיה רלוונטי. 

 

תודה על המידע השימושי, אני אשים עין בעתיד כשאגיע/אם אגיע לטווחים שדיברת עליהם, באמת שלא חשבתי שזה טווח בעייתי (כי הגרף ממש מטעה וויזואלית) אז טוב שאמרת. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין חובת הרצה למנוע לפי הנהלים של סובארו (ארהב) תעשה מה שבא לך.

יש הוראה להחליף שמן אחרי 3 חודשים או 3000 מייל (כ5000 קילומטר)

לאחר מכן - ההמלצה היא להחליף שמן ומסנן כל חצי שנה או 7500 קילומטר

במקרה של האקלים הישראלי 5w30 לזכרוני למדינות חמות , לרוב העולם זה 0w20

במקרה של ימי מסלול מומלץ הראשון גם ככה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הנוזל קירור במיכל, לא הייתי ממלא עד המקסימום כי להערכתי ישנם עודפי נוזלים בצנרות וגם ברדיאטור, 

ייתכן והם מהווים את הרבע-מיכל שחסר לך.

  • אהבתי 1

TOYOTA auris 1.8L 136HP hybrid 2015  🎌

TOYOTA yaris T-sport 1.5L manual 2003 🎌

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, Liviur כתב:

אין חובת הרצה למנוע לפי הנהלים של סובארו (ארהב) תעשה מה שבא לך.

יש הוראה להחליף שמן אחרי 3 חודשים או 3000 מייל (כ5000 קילומטר)

לאחר מכן - ההמלצה היא להחליף שמן ומסנן כל חצי שנה או 7500 קילומטר

במקרה של האקלים הישראלי 5w30 לזכרוני למדינות חמות , לרוב העולם זה 0w20

במקרה של ימי מסלול מומלץ הראשון גם ככה.

 

בספר רכב רשום על תהליך break in. יכול להיות שזו לא הרצה קלאסית והתפקיד שלה הוא בעיקר לא לייצר עומס גבוה מדי על מכלולים חדשים (ביניהם הקלאץ' וכאלה) לא כי המנוע עצמו זקוק לזה. 

 

בקשר למפרט טיפולים, הוא שונה מהמפרט של ארה"ב ומפורט ספציפית בספר רכב עם המילה ישראל בתוכו והוא אומר כל שנה או 15 אלף. 

 

אכן השמן ששמים פה הוא בעל צמיגות אחרת, למרות שהוא מגיע מיפן בצמיגות המקורית ומוחלף בטיפול הראשון לצמיגות שמותאמת לישראל לפי הוראות היצרן. 

 

אולי ארוץ עוד קצת על השמן המקורי ואחליף, במיוחד שהרכב שלי גם יוצר בפועל בסוף 2019 ואומנם השמן לא אמור לאבד מהתכונות שלו בזמן הזה אבל נראה לי שארגיש טוב יותר עם להחליף במידה וזה לא מזיק ואולי יכול רק בעצם לתרום (או מקסימום לא להשפיע וסתם זרקתי כסף אבל לפחות להזיק זה לא אני חושב), אני אפתח על זה נושא אני חושב כשזה יהיה רלוונטי. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אלו ההוראות יצרן פה, אני מכיר מכוניות שמבלות המון זמן במסלול וכולל כאלו שזה היעוד שלהם וחבר בקבוצות של אלפי בעלי רכבים.

אני משאר שבמפגשים המקומיים שלנו בג׳רזי היו בערך אותה כמות מכוניות שיש בכל ישראל מהסוג הזה...

 

אני הייתי נצמד לשיגרה טיפולים המחמירה.

אבל הכי טוב - בלי ניחושים - תעשה בדיקת שמן (אם יש אצלכם מעבדות) אחרי הכמה טיפולים הראשונים.

(חפש דברים כמו black stone oil lab כדי להבין במה מדובר)

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מהתמונה אני רואה שהעברת את התצוגה של מד טמפ המים למצב ״מתקדם״ (לחיצה ארוכה על העיגול האמצעי על ההגה במסך הזה).

תחזיר אותו חזרה למצב הדיפולט ותראה שהמד הזה יהיה תנודתי הרבה פחות.

 

נב - תתחדש! איזה צבע בחרת בסוף? 

עריכה אחרונה על ידי iluxxxa
  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 3 שעות, Liviur כתב:

אלו ההוראות יצרן פה, אני מכיר מכוניות שמבלות המון זמן במסלול וכולל כאלו שזה היעוד שלהם וחבר בקבוצות של אלפי בעלי רכבים.

אני משאר שבמפגשים המקומיים שלנו בג׳רזי היו בערך אותה כמות מכוניות שיש בכל ישראל מהסוג הזה...

 

אני הייתי נצמד לשיגרה טיפולים המחמירה.

אבל הכי טוב - בלי ניחושים - תעשה בדיקת שמן (אם יש אצלכם מעבדות) אחרי הכמה טיפולים הראשונים.

(חפש דברים כמו black stone oil lab כדי להבין במה מדובר)

 

 

לא חושב שיש מעבדות שעושות את זה פה, ובכל מקרה גם אם אתה צודק אחרי כמה טיפולים כבר יהיה נראה לי מאוחר מדי לשנות הרגלים וה״נזק״ כבר נעשה. בכל אופן השגרת טיפולים הזאת מחמירה, זה 2 טיפולים בשנה ואם לא היתה ברירה הייתי עושה את זה אבל אני תחת אחריות 5 שנים והיצרן עומד מאחורי האחריות לפי פעם בשנה בישראל (זה כתוב בספר המקורי, לא איזו יוזמה של היהואן הישראלי). אני אחליף פעמיים בשנה הראשונה - זאת אומרת כנראה אעשה את החלפת השמן הראשונה שהיצרן דורש בארה״ב אבל לא יודע אם אתמיד אלא אם כן הרכב יעבוד בעצימות מאוד גבוהה שתחייב זאת.

 

לפני 2 שעתיים, iluxxxa כתב:

מהתמונה אני רואה שהעברת את התצוגה של מד טמפ המים למצב ״מתקדם״ (לחיצה ארוכה על העיגול האמצעי על ההגה במסך הזה).

תחזיר אותו חזרה למצב הדיפולט ותראה שהמד הזה יהיה תנודתי הרבה פחות.

 

נב - תתחדש! איזה צבע בחרת בסוף? 

 

חחח ברצינות במצב הדיפולט הוא זז פחות? למה שהם יעשו דבר כזה? אולי כי עשיתי תצוגה מתקדמת אז הם משערים שאני רוצה לראות כל תנודה? בכל מקרה המציאות היא אותה מציאות בין אם אשנה תצוגת גרף או לא, בשלב הזה אחרי שכולם אמרו לי שזה תקין אני לא רואה צורך להדחיק את זה ולשנות תצוגה, אין לי בעיה עם עוד אינפורמציה באופן כללי.

 

ותודה רבה! הלכתי על צבע כחול והרכב מרהיב ביופיו עם הצבע הזה לדעתי. מושך הרבה תשומת לב וכבר צילמו אותי בנהיגה ואת הרכב בחנייה כמה פעמים (חוזר מהקניון ורואה אנשים מצטלמים איתו כאילו זה פרארי),  גם ניגשים אלי ושואלים שאלות/מחמיאים, אבל כל עוד לא יחבלו לי ברכב חלילה אז אני יכול לחיות עם זה, אפילו במצב הרצה ונהיגת סבתא באופן יחסי הוא מרגיש מיוחד ברמה היומיומית וכיפי ברמות. לקחתי אותו לבית אריה כבר לפחות 3 פעמים בשביל לעשות סיבובון קטן ;)

 

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 24.9.2020 בשעה 22:09, Doron_Z כתב:

כן זה ברור לי, פשוט ההיגיון שלי גם אמר לי שרכב בניוטרל אמור להיות עם חום מנוע נמוך יותר. 

 

בינתיים בקבוצה של הברז יש כבר כמה שדיווחו שזה ככה גם אצלם בעוד שיש אחרים שאצלם בניוטרל החום יציב על 90. 

 

אני חושב שזה קשור אולי בשמן מנוע שונה שיש לכל אחד. זה הגיוני לדעתך? 


כמו שאמרנו לך בקבוצה, זה מצב תקין.
כשהרכב נוסע, הרוח מבחוץ מקררת אותו, לכן הטמפ יותר נמוכה. בניוטרל הקירור נעשה על ידי המאוורר, שנפתח מעל טמפ' מסוימת, כמו שרשמו לך גם פה. :)
ה BRZ לאחת מתיחת הפנים "סובלת" מטמפ' שמן גבוהה, לא טמפ' נוזל קירור גבוהה. בישראל שמים ב BRZ שמן 5W30 במקום 0W20 שמגיע במקור (היצרן ממליץ על 5W30 במדינות חמות).
בימי מסלול שלי בפצאל, טמפ השמן מגיעה ל128-130 בסוף הסשן, בסיבוב הקירור כבר יורדת ל 120.
הבעיה עם קולר שמן היא שזה יכול לבטל לך אחריות. מצידי שיחליפו לי מנוע באחריות, אם הוא לא מחזיק מעמד בסשן של 6-7 דקות בפצאל. כשתגמר האחריות, אוסיף קולר אולי.

  • אהבתי 1

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

מכירה -

חלקים ל E36-E46: מאווררים, חיישן גובה שמן, משענת יד ועוד

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן אני כבר מזמן נרגעתי מזה, הדבר היחיד שלא הבנתי זה איך היו שניים בקבוצה שגם בניוטרל בלי מזגן זה נשאר אצלם יציב בניגוד לרוב האנשים אבל בקטנה, אולי קשור לשנתון של הרכב שלהם לעומת החדשות יותר. 

 

אגב זה באמת בעיה להגיע ל 125 מעלות וכדאי לעצור כשחוצים את הסף הזה כמו שאמרו פה? נשמע שאין לך בעיה לבלות באזור ה 130.

 

ומה עשית עם השמן בזמנו, החלפת אותו בסיום ההרצה או שחיכית עד לטיפול הראשון? 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 24.9.2020 בשעה 22:09, Doron_Z כתב:

פשוט ההיגיון שלי גם אמר לי שרכב בניוטרל אמור להיות עם חום מנוע נמוך יותר. 

זה נכון. חום *השמן* יהיה נמוך יותר בסלד סרק בלי מאמץ, ויעלה בזמן מאמץ ובסלד גבוה.

האם לא ראית את טמפ השמן עולה לאיזור ה 110-120 במאמץ (שים לב שהמד מגיע עד 170 והוא עוד לא אדום, אז להגיע ל 140 זה בסדר) כשטמפ נוזל הקירור עדיין על 90?

עריכה אחרונה על ידי Ooga
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...