Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BRZ מתחממת מדי במצב ניוטרל?


Doron_Z
שימו לב! השרשור הזה בן 1303 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 21 שעות, Liviur כתב:

לא

אבל זה יהיה ההבדל בין להירגע לסיבוב 2 לבין לעצור את האוטו על השוליים. מיד ולכבות מנוע

 

זה לא בדיוק ב... בגדול - בחום גבוהה השמן מתחיל להתפרק ולאבד צמיגיות ולהפוך לדליל.

זה תלוי בשמן , בתנאי הפעולה וכו. בחום גבוהה של מסלול ועבודה מאומצת זה יכול לקרות מהר. אז טמפ זו אינדיקציה טובה ולהיות בטווח הזה זה לא בריא לאורך זמן , אבל אם יש תקלות בזמן אמת (חימום זה אחת , אבל גם דבר כמו נקרע צינור , דליפה , מכה בקולר שמן וכו) אז מד לחץ עולה עליהם ומד טמפ לא.

אין לי אותו בשלוף, החלפתי רכב ומחשב. שאלה טובה.

האם לא כדאי למצוא שמן מנוע אחר - בצמיגות ועמידות למאמצי שבירה

יש היום מבחר גדול של שמנים  5W-40 , העמידים למאמצים וחום.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 2 שעתיים, ליין מן כתב:

האם לא כדאי למצוא שמן מנוע אחר - בצמיגות ועמידות למאמצי שבירה

יש היום מבחר גדול של שמנים  5W-40 , העמידים למאמצים וחום.

במקור הספר רכב מציין 0w20 בתור השמן הרגיל ו5w30 לאקלים חם ומאמץ - אז כבר עכשיו אנחנו מדברים על שידרוג של השמן ( + תמיד מומלץ לשים שמן טוב - motul x8100 יהיה המינימום , וברכבי מירוץ יעודיים motul 300 race oil). ומחליפים כל חצי שנה (או כל שניים שלושה ימי מסלול)

 

בכ״א - ברכב - בטווח ארוך על המסלול יש מגבלה בתכנון המקורי. לא משנה איזה שמן תשים - בנהיגה חזקה אתה תגיע לטמפ׳ בעיתיות.

אז אפשר לשחק עם השמן והצמיגיות (לפעמים זה בעייתי).

או שאפשר לשים קולר שמן ולשכוח מהבעיה.

הקולרים עולים סביב ה500 דולר פה וכל מי שאני מכיר שלוקח את הרכב הזה למסלול בצורה קבועה מתקין אחד. זה שומר על השמן בטווח של 120-125 מעלות מקסימום וסוגר את הפינה.

 

מילה לגבי קולרים - עשו לעצמכם טובה - אם אתם מחפשים וקוראים:

1. לא ללכת על heat exchanger של אאוטבק וכו - הוא פלסטר ולא באמת משפר יותר מדי.

2. לא ללכת על רדיאטורים שהם גם וגם. העלות שלהם משמעותית יותר גבוהה והביצועים פושרים לגמרי.

3. כמו שכתבתי קודם - strab לקולר ופלטה שלהם או של mocal זה דיי השילוב הכי מוכח - תפטרו מהבעיה פעם אחת. והפלטה - שתיהיה עם טרמוסטט (אחרת אתם תרדו לטמפ׳ שמן קרות / יקח משמעותית יותר זמן לחמם את הרכב לטמפ׳ עבודה)

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לקרוא את הספר רכב בכיפור וסובארו אכן שמה שמן 0w20 והיא אומרת שניתן גם לשים 5w30 במידה ונדרשים עומסים גבוהים או אם נתקעים ללא 0w20 אבל ההמלצה שלה זה 0w20, זה כביכול השמן האופטימלי עבור הרכב, חבל שבארץ אי אפשר באמת להשאר איתו אם זו ההמלצה של סובארו עצמה.

 

 

 

בתאריך 27.9.2020 בשעה 18:26, shellcase כתב:

כל עוד השמן בתוך טווח הטמפ' התקין שלו (מבחינה כימית, שים את המנוע בצד רגע). וכל עוד הלחץ תקין. וכל עוד מערכת הקירור מצליחה לפנות חום מהמנוע והוא לא מתחמם יתר על המידה.
לא אמורה להיות בעיה.

 

יותר מדי אם לעקוב אחריהם בזמן שאתה דוהר ברמה שמביאה את הרכב ל 140 מעלות :)

 

כנראה שהפתרון האמיתי למצב הוא אכן קולר שמן שמוריד ממך את הדאגות האלה כמו ש @Liviur ציין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה לשים 5w30 ברכב - ואפילו מומלץ כאמור לאקלים חם ועומסים גבוהים.

תיהיה רגוע לגבי העניין הזה.

 

אני הייתי יותר מוטרד לגבי מרווחי הטיפולים ההרבה יותר רחוקים מאשר בשיגרת טיפולים המומלצת לפי היצרן בארה״ב

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עברתי שוב על הספר רכב, זה באמת מה שהיצרן בעצמו אומר, זה לא המצאה של היבואן. 

 

אתה חושב שבמינימום אני צריך להחליף את השמן המקורי עוד חודשיים (3 חודש בטוטאל)?

 

גם על זה שאלתי מנהל שירות מטעם מוסך מורשה סובארו והוא אמר שזה סתם לזרוק כסף והרי ברור לך שמבחינתו מה אכפת לו שאגיע ואשרוף קצת כסף, אין לו אינטרס לאמר לי שזה בזבוז כסף ושנשאר עם השמן המקורי עד לטיפול באוגוסט שנה הבאה. אני קצת מבולבל בעניין הזה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לי נאמר בזמנו ע"י מוסך סובארו בכ"ס שהחלפת השמן טרם הזמן מיותרת ואינה תורמת דבר.מה שכן,במידה והרכב שלך בילה במסלול

והגעת לטמפ שמן גבוהה לאורך זמן,הייתי בהחלט מצמצם את אינטרוול ההחלפה-מה שלא המצב אצלך.

במצבך הייתי נשאר עם השמן.

מעבר לכך הבנתי שיש יתרונות לשמן המקורי בצמיגות הנמוכה שהרכב מגיע איתו,עד שהמנוע נפתח.

עריכה אחרונה על ידי Itzik-b
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה נחשב לבלות במסלול, אם אני הולך נגיד פעמיים שלוש בשנה זה נחשב הרבה? 

 

גם נראה לי שהמנוע אצלי כבר נפתח אם הכוונה היא לסיום תקופת ההרצה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לרוב יש טבלה בספר

משהו בסגנון הזה:

http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2018.html

וכתוב במפורש.

שאלתי חבר - הוא אמר שבדגמים החדשים חצי שנה להחלפת שמן הראשונה לפי סובארו ארה״ב.

אבל אח״כ - כל 7500 מייל או חצי שנה (המוקדם מביניהם)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעמיים שלוש בשנה זה ממש לא הרבה,אבל מה שיותר חשוב ממס הפעמים הוא אופן השימוש,תשתדל ללכת במזג אוויר נורמאלי ולא בקיץ כשחם,וזה גם יעשה טוב לצמיגים שלך(למרות שהמקוריים מחזיקים לנצח)ולשאר המכלולים.

וכמו שאמרו לפני,כשטמפ השמן מתקרבת לערכים הגבוהים,תבצע הקפות קרור.ותעלה שוב רק לאחר שהטמפ תתייצב.

מהניסיון  שלי במסלולים בארץ ,אם תלך במזג אוויר טוב,ותעשה סשנים של 10 דק שכוללים בתוכם גם הקפת/הקפות קרור.אתה לא אמור להיתקל בשום בעיה,גם אם תנהג חזק.

המנוע נפתח לאחר אלפי קמ,הרבה אחרי תקופת ההרצה.

אני,לו הייתי במקומך הייתי נשאר עם השמן המקורי עד 10000 קמ/שנה.והייתי עושה את זה בלב שלם(וזה גם מה שעשיתי כשהיתה ברשותי BRZ).

 

 

עריכה אחרונה על ידי Itzik-b
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Liviur כתב:

לרוב יש טבלה בספר

משהו בסגנון הזה:

http://www.cars101.com/subaru/maintenance-2018.html

וכתוב במפורש.

שאלתי חבר - הוא אמר שבדגמים החדשים חצי שנה להחלפת שמן הראשונה לפי סובארו ארה״ב.

אבל אח״כ - כל 7500 מייל או חצי שנה (המוקדם מביניהם)

 

כן יש טבלה בסגנון הזה בספר רכב המקורי של סובארו שמיועד לישראל, הנה צילומים שלקחתי. כמו שאפשר לראות היצרן מתייחס לישראל, בחלק מהסעיפים הוא מחמיר בבדיקות שצריך לעשות (בדיקות בטווחים קצרים יותר מאירופה) אבל בגדול הוא אומר כמו שאתה רואה פעם בשנה בשימוש נורמלי.

 

משהו מעניין מהספר: תוסף ניקוי לדלק שבפורום פה אומרים שזה תמיד קשקוש שמוסכים דוחפים - פה סובארו אשכרה מבקשת שישימו בכל טיפול.

 

 

לפני 16 שעות, Itzik-b כתב:

פעמיים שלוש בשנה זה ממש לא הרבה,אבל מה שיותר חשוב ממס הפעמים הוא אופן השימוש,תשתדל ללכת במזג אוויר נורמאלי ולא בקיץ כשחם,וזה גם יעשה טוב לצמיגים שלך(למרות שהמקוריים מחזיקים לנצח)ולשאר המכלולים.

וכמו שאמרו לפני,כשטמפ השמן מתקרבת לערכים הגבוהים,תבצע הקפות קרור.ותעלה שוב רק לאחר שהטמפ תתייצב.

מהניסיון  שלי במסלולים בארץ ,אם תלך במזג אוויר טוב,ותעשה סשנים של 10 דק שכוללים בתוכם גם הקפת/הקפות קרור.אתה לא אמור להיתקל בשום בעיה,גם אם תנהג חזק.

המנוע נפתח לאחר אלפי קמ,הרבה אחרי תקופת ההרצה.

אני,לו הייתי במקומך הייתי נשאר עם השמן המקורי עד 10000 קמ/שנה.והייתי עושה את זה בלב שלם(וזה גם מה שעשיתי כשהיתה ברשותי BRZ).

 

 

 

אני חושב שאני אדחה את ההחלפה לעוד כמה חודשים כשהרכב יהיה בן חצי שנה ככה. במקור תכננתי אחרי ההרצה שזה בקרוב אבל אולי באמת עדיף להשאר עוד קצת זמן שהמנוע יפתח כמו שאמרת עם השמן המקורי. מרגיש לי שיהיה יותר מועיל עבור הרכב.

____

עכשיו אגב עשיתי סיבוב בגיהנום שבחוץ, לא עברתי ממש את ה 3500 סלד אז זו מן הסתם לא נהיגה חזקה במיוחד (למרות שאחרי הקליאו גם זה מרגיש יחסית זריז ולפעמים תהיתי אם אני מאיץ חזק מדי עבור מנוע בהרצה) אבל חום השמן והמים נשארו פלס ויציבים לגמרי (על 90) עם המזגן דולק, אכן כמו שנאמר פה שיקרה.

978B1562-C59D-494D-9DB0-1B524213CE33.jpeg

610B43AC-E729-41EC-B9FD-6A6D78C065D5.jpeg

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין דבר כזה תוסף פה בטיפולים.

כמו כן - יש הבדל על גבול ההזיה בהקשר של השמן גיר שאף פעם לא מוחלף בארץ (אגב - עוד נקודת חולשה באוטו במקור. הנוזל המקורי ידוע כלא להיט).

 

בקיצר - נראה שיש הבדלים מהותיים בשגרת טיפולים.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך זה שאין דבר כזה אם היצרן דורש? יש לך מושג איפה קונים כזה? 

 

אני ללא ספק אבקש להקפיד על שגרת הטיפולים כמו שהיצרן קבע, אין סיבה שיסטו מזה במילימטר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, Liviur כתב:

כמו כן - יש הבדל על גבול ההזיה בהקשר של השמן גיר שאף פעם לא מוחלף בארץ (אגב - עוד נקודת חולשה באוטו במקור. הנוזל המקורי ידוע כלא להיט).

בטיפול השני  30000קמ/שנתיים החליפו אצלי שמן גיר,למרות שבספר רכב לא מופיע שצריך,אבל במחשב של מוסך היבואן מופיע שיש צורך בהחלפה.

יש הוראות טיפול שמתעדכנות במחשב,ומן הסתם לא מופיעות בספר רכב.

@Doron_Zהכי חשוב-תהנה מהרכב,רכב מדהים שמעלה חיוך בכל נסיעה.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוסף לניקוי דלק?!
מה אנחנו בקונגו?
הדלק בישראל ממש בסדר כל עוד לא מתדלקים במחראות.

שמן גיר זו אכן מכת מדינה.
בגיר ידני זו פרוצדורה כלכך פשוטה.
לפני חודש עשיתי את זה בחניה פה, לקח לי 20 דקות כולל להרים את הרכב.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1303 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...