Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

BRZ מתחממת מדי במצב ניוטרל?


Doron_Z
 שיתוף
עוקבים 11

פוסטים מומלצים

לא ראיתי @Ooga כי עדיין לא מאוד אימצתי את הרכב. חוץ מזה על פי בעלי ברז שפה חום שמן של 120 זה משהו שקורה במאמץ מאוד גבוה, ב 140 זה כבר נזק למנוע ואסור להגיע לשם. 

 

גם אני הייתי עם הראש שלך שאם המד מגיע עד ל 170 (וללא סימון אדום גם) אז בטח 140 זה לגמרי בסדר אבל מסתבר שלא.

עריכה אחרונה על ידי Doron_Z
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

אני לא מכיר שום רכב ששומר על טמפרטורה קבועה בעמידה בסרק ללא מזגן. תמיד יש את המשחק הזה, והוא בגלל שמאוורר המנוע לא פועל כל הזמן. נניח ב 98 מעלות המאוורר מופעל. מוריד את הטמפרטורה ל 92 מעלות. מפסיק. בע

כניראה שברכב הזה מד טמפרטורת נוזל קירור מציג טמפרטורה אמיתית, ולא חיווי מעובד ומיוצב על ידי המחשב. במקרה המוצג הצילום הטמפרטורה תואמת למהירות מאוורר ראשונה  בנסיעה יש זרם אויר קבוע על הרדיאטור,

האמירה הזו נכון אך ורק לרכבי טורבו, והמטרה היא לשמור על סירקולציית שמן דרך הטורבינה על מנת לקרר אותה, זאת מכיוון שהטורבינה מתחממת לכדי כמה מאות מעלות בנסיעה מאומצת, וכיבוי הרכב כאשר היא חמה מאוד יגרום

תמונות שפורסמו בשרשור

140 זה ממש לא נזק למנוע, ואין בעיה להגיע לטמפ הזו לזמנים קצרים.

הבעיה העיקרית היא שהטמפ הזו מקצרת את חיי השמן ולכן ידרשו החלפות תכופות יותר.

מעל 140 הייתי כבר מנסה להמנע.

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל שאני לא רוצה גם להגיע למצב שאני צריך להחליף תכופות שמן אני אשתדל לא לעבור גם את ה 130. תודה וגמר חתימה טובה :)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה מעבר לקיצור חיי השמן - זה הסכנה לאובדן לחץ שמן בפתאומיות.

ב140 הייתי כבר עוצר לגמרי ממזמן ומחנה את האוטו. (עם מנוע פועל לכמה דקות)

 

בלי חיישן ל ח ץ! שמן אתה מנחש

טמפ זה הרבה פחות חשוב מלחץ שמן

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הזוי שאין חיישן כזה ברכב, לא הגיוני שאין פתרון וצריך לחיות בחשש בחשש בגלל זה ולא לדחוף את הרכב חזק מדי למרות שהוא נועד לזה בגדול. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מכיר את המנורה הזאת:

Symptoms of Low Engine Oil Harvey LA | Bohn Ford

 

אתה יודע מה היא אומרת?

מה לדעתך מפעיל אותה?

עריכה:
מה שיותר מעניין אם מדובר נטו בסוויץ' שמוגדר ללחץ מינ' מסויים, או שמדובר בחיישן פרופר כך שנורת לחץ שמן תוכל להידלק  אם הלחץ יורד מתחת לנדרש בסל"ד גבוה יותר מסרק (לחץ השמן הנדרש עולה עם העלייה בסל"ד).

  • רעיון טוב! 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 56 דקות, Liviur כתב:

 

 

בלי חיישן ל ח ץ! שמן אתה מנחש

טמפ זה הרבה פחות חשוב מלחץ שמן

חיישן לחץ בטוח יש, מה שמדליק את הנורה האדומה של לחץ שמן.

אתה מתכוון כנראה שאין שעון שמראה את לחץ השמן.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, Buki כתב:

חיישן לחץ בטוח יש, מה שמדליק את הנורה האדומה של לחץ שמן.

אתה מתכוון כנראה שאין שעון שמראה את לחץ השמן.

יש הבדל בין sender עם מצב און / אוף לחיישן שיכול להראות לחץ שמן בצורה רציפה.

זה ממש לא אותו הדבר.

מה שיש בהקשר של הלחץ שמן זה ״נורת נידפקת״

 

אני כאמור מכיר את הדגם טוב ויודע איזה חיישנים מגיעים איתו.

 

הדרך הכי טובה במקרה הזה היא כשמתקינים קולר שמן - בהרבה מהמתאמים של הפילטר שמן יש מקום לחיישן נוסף.

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז זה עונה על התהיה שהוספתי להודעה שלי.
הסנדר הוא עדיין חיישן, אבל מסוג סוויץ'.

בכל אופן - בתור אחד שהתקין פעם חיישן כזה - צריך לדעת איפה להתקין אותו ואחרי שהתקנת, צריך לדעת מה צריכים להיות הלחצים לאורך קשת הסל"ד, ומסתבר שזה מידע לא מאד נפוץ.
אז אמנם יהיה לך חיישן, אבל לא יהיה לך מושג מה לעשות עם האינפורמציה.
מצד שני ברז מספיק נפוצה - אז יכול להיות שמישהו הצליח לחלוב את הטבלה מהיצרן?

אגב - בספרי שרות לרוב יש הנחיה איך לבדוק לחץ שמן (אבל גם שם לרוב יהיה רק סרק ועוד איזה סל"ד ביניים וזהו), ולרוב יש ליצרן כלי שמתחבר לאיזה הברגה בבלוק - זה המקום הנכון להתקין חיישן.

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 18 דקות, Liviur כתב:

יש הבדל בין sender עם מצב און / אוף לחיישן שיכול להראות

אני הבנתי את זה, רק לא בטוח שכל האחרים הבינו. לדעתי המינוח לא מדוייק שכן בארץ גם מתג On/Off לרוב נקרא חיישן. 

 

בכל מקרה, יכול להיות שהחיישן/מתג הזה הוא לא On/Off אלא כן משדר ערך אנלוגי שאפשר לראות באפליקציה OBD כלשהי.

 

לדוגמא אצלי באוטו אין שום שעון לחץ שמן, בשום דגם אחר מקביל של היצרן אין שעון לחץ שמן אבל כן אפשר לראות את הלחץ ב BAR בסורק תקלות. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החיישן המקורי הוא בוודאות switch

אי אפשר למשוך ממנו עוד מידע לא מהחיישן ישירות ולא מכלי דיאגנוסטיקה כולל obd או סורק יצרן.

 

אין מקום על הבלוק לחיישן (אלא אם מחליפים את המקורי אבל רוב בחיישני לחץ בניגוד לסוויטש גדולים יותר)

 

ולגבי המידע ללחץ נכון - המטרה היא בעיקר לראות נפילת לחץ לעומת פעולה רגילה. זה הבדל של פי4-5 פחות לחץ מבשוטף. מספר שיהיה תקין בסרק אבל לא בעומס.

ברוב הרכבים לדעתי כבר לא מתקינים את החיישן כי אכן אנשים לא יודעים לקרא אותו והוא ״מטייל״ כל הזמן בעבודה תקינה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ואם נגיד כן היתה תצוגה של לחץ שמן אז כן היית בסדר עם להגיע ל 140 מעלות? כאילו למה צריך להניח שאם מטפסים לגובה כזה אז יכולות להיות כאלה בעיות חמורות ואם אכן יכולות להיות כאלה אז למה לטפס לשם מלחתכילה בין אם יש חיישן או לא. 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

@Doron_Z, כל עוד השמן בתוך טווח הטמפ' התקין שלו (מבחינה כימית, שים את המנוע בצד רגע). וכל עוד הלחץ תקין. וכל עוד מערכת הקירור מצליחה לפנות חום מהמנוע והוא לא מתחמם יתר על המידה.
לא אמורה להיות בעיה.
 

לפני כשעה, Liviur כתב:

אין מקום על הבלוק לחיישן (אלא אם מחליפים את המקורי אבל רוב בחיישני לחץ בניגוד לסוויטש גדולים יותר)

בservice manual אין בדיקת לחץ שמן ע"י חיבור לאחת הoil galleries עם שעון לחץ?
אני מכיר מאופנועים למשל, בKTM 450 מודדים במכסה של מותחן הטיימינג, בGSXR600 מבריגים את הSENDER החוצה ומודדים שם עם שעון.

  • רעיון טוב! 1

 

לפני 17 שעות, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

Keyser כתב:
דלק זה לכוסיות. גברים אמיתיים דוחפים את הרכב :loco:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, Doron_Z כתב:

ואם נגיד כן היתה תצוגה של לחץ שמן אז כן היית בסדר עם להגיע ל 140 מעלות?

לא

אבל זה יהיה ההבדל בין להירגע לסיבוב 2 לבין לעצור את האוטו על השוליים. מיד ולכבות מנוע

לפני 3 שעות, Igalz כתב:

מה גורם לנפילה פתאומית של לחץ שמן ב140 מעלות?

זה לא בדיוק ב... בגדול בחום גבוהה השמן מתחיל להתפרק ולאבד צמיגיות ולהפוך לדליל.

זה תלוי בשמן , בתנאי הפעולה וכו. בחום גבוהה של מסלול ועבודה מאומצת זה יכול לקרות מהר. אז טמפ זו אינדיקציה טובה ולהיות בטווח הזה זה לא בריא לאורך זמן , אבל אם יש תקלות בזמן אמת (חימום זה אחת , אבל גם דבר כמו נקרע צינור , דליפה , מכה בקולר שמן וכו) אז מד לחץ עולה עליהם ומד טמפ לא.

לפני 3 שעות, shellcase כתב:
לפני 4 שעות, Liviur כתב:

 

בservice manual אין בדיקת לחץ שמן ע"י חיבור לאחת הoil galleries עם שעון לחץ?

אין לי אותו בשלוף, החלפתי רכב ומחשב. שאלה טובה.

If living is for learning

Then dying is forgetting

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...