Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

https://www.nytimes.com/2020/02/29/opinion/sunday/coronavirus-outbreak.html

 

השפעת הספרדית הרגה לפחות 50 מיליון איש בשנת 1918

היום אנשים טסים בכל העולם, וירוסים עוברים יותר מהר.

 

בכתבה הזאת אם לא שיתפתי אותה קודם אומרים שקורונה בטוח נוצרה במעבדה

https://nypost.com/2020/02/22/dont-buy-chinas-story-the-coronavirus-may-have-leaked-from-a-lab/?utm_source=NYPTwitter&utm_campaign=SocialFlow&utm_medium=SocialFlow

אייל

פורסם (נערך)
לי נראה שהפאניקה הגדולה כבר התחילה (כאן בפורום).

 

אתה מבלבל פאניקה עם מודעות.

 

גם ביל גייטס נכנס לפאניקה?

 

https://thehill.com/policy/healthcare/public-global-health/485273-bill-gates-warns-coronavirus-may-be-the-once-in-a

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

בכתבה הזאת אם לא שיתפתי אותה קודם אומרים שקורונה בטוח נוצרה במעבדה

https://nypost.com/2020/02/22/dont-buy-chinas-story-the-coronavirus-may-have-leaked-from-a-lab/?utm_source=NYPTwitter&utm_campaign=SocialFlow&utm_medium=SocialFlow

 

זו לא כתבה, זה טור דעה. ותקרא לרגע מי הכותב שלו.

או יותר טוב מזה, תקרא את הטקסט. צריך לתת כמה מלקות שוט לעורך שנתן לכתיבה כזו לעלות לעיתון. (בלי קשר לתוכן)

פורסם

2 טורי דעה להעלאת המודעות פורסמו היום:

https://www.maariv.co.il/journalists/opinions/Article-751189

https://www.israelhayom.co.il/article/737963

 

הכתבה במעריב ע"י פרופ' לתקשורת - קצת יורדת על התקשרות שמנסה להרגיע ולהשתיק את "מעלי המודעות:

הכתבה בישראל היום ע"י יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור - מבחינתו ישראל לא מוכנה באמת לנגיף

 

קצת ציטוטים למי שלא אוהב ללחוץ על לינקים:

 

לצערי נראה שהרשויות בארץ נערכו היטב לשלב הבלימה הראשוני ועשו תכניות לבתי הספר, אבל לטווח הבינוני, שיש סיכוי גדול שיגיע, ישראל לא ערוכה בכלל. אני, אגב, עבדתי בדיוק על תרחישים כאלו עם הסינים עצמם. בנינו את התרחיש על הסארס, שהוא גם וירוס מסוג קורונה. אלא שבסוף הגיע וירוס אחר, ולכן צריך לשנות את התוכניות. בכל מקרה צריך לקוות לתרחיש הקל, אבל להיערך לכך שעלול להתממש תרחיש חמור הרבה יותר. זה כך גם בגלל שאנחנו לא יודעים באמת מה קורה למשל באיראן ובחלק מהמדינות האחרות. יש הרבה חללים במידע הכולל בעולם וקשה להבין עד הסוף מה המצב, האם הווירוס הוכל ונעצר או שלא. לכן תרחיש של הדבקה נרחבת בארץ חייב להיות על השולחן ועכשיו".

 

אבל אילנה דיין אמרה באחרונה בגלי צה”ל כי באשר לקורונה “אולי אפשר לעבור לנוח”. בכל מאודה היא ניסתה להוציא מילות הרגעה מהמרואיינים שלה, שסירבו לשתף פעולה ודיברו שוב ושוב על אפשרות ריאלית להתפרצותה של פנדמיה עולמית. דיין אינה לבד. בימים אלה בכל ערוץ מדיה יש כתב או כתבת שנוטלים על עצמם את תפקיד “המרגיע הלאומי”.

תמונות שמגיעות בימים אלה מצפון איטליה ומאנגליה מלמדות על מה שעלול לקרות אצלנו במקרה שהקורונה תגיע לישראל במספרים גדולים: רחובות ריקים, אנשים במסיכות ומדפים ריקים במרכולים. אבל התקשורת בשלה, היא מעודדת פאניקה מפני פאניקה. היא מבלבלת, בהתאם לצרכיה, בין תקווה ואופטימיות לבין התנהלות רציונלית.

 

פורסם

לפני יותר משעה ראיתי באתר הזה שיש 10 חולים בישראל

https://www.worldometers.info/coronavirus/

 

בארץ עדיין לא פירסמו כלום, אז לא הייתי בטוח האם זה טעות או שפשוט מעכבים את הפירסום

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5687200,00.html

 

עכשיו שיחררו את ההודעה , 2 חדשים מונציה שהגיעו ביום חמישי לארץ ועובדת בפיראט האדום

פורסם (נערך)

איך מצפים שהמחלה לא תתפשט?

בבוקר ראיתי בסטורי מישהי שהלכה לבקר חברה שלה בבידוד

אנשים כל כך מטומטמים שלא מבינים את המשמעות של זה

 

לפני יותר משעה ראיתי באתר הזה שיש 10 חולים בישראל

https://www.worldometers.info/coronavirus/

 

בארץ עדיין לא פירסמו כלום, אז לא הייתי בטוח האם זה טעות או שפשוט מעכבים את הפירסום

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5687200,00.html

 

עכשיו שיחררו את ההודעה , 2 חדשים מונציה שהגיעו ביום חמישי לארץ ועובדת בפיראט האדום

 

גם אלה מונציה וגם העובדת היו אמורים להיות ממילא בבידוד ככה שלא סיכנו אף אחד, לא?

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

סיבת תפוצת המחלה בישראל לא תהיה כל מיני דרכים לא מובנות או נשאים לא מודעים- היא פשוט תהיה הישראלי הסתום.

ובעיקרון כן, כל הנדבקים שהו בבידוד ולא היו אמורים להיות יכולים לסכן מישהו. נדע בימים הקרובים...

פורסם
איך מצפים שהמחלה לא תתפשט?

בבוקר ראיתי בסטורי מישהי שהלכה לבקר חברה שלה בבידוד

אנשים כל כך מטומטמים שלא מבינים את המשמעות של זה

 

 

 

גם אלה מונציה וגם העובדת היו אמורים להיות ממילא בבידוד ככה שלא סיכנו אף אחד, לא?

באתר משרד הבריאות יש אופציה לדווח על כך. אני במקומך הייתי מדווח.
פורסם

לא מדוייק,

כולם סתומים , לא רק הישראלים. עובדה - אירן (טוב זה לא חוכמה), איטליה, גרמניה, ארה"ב כולם במצב יותר מתקדם מישראל.

 

גם בישראל יהיו "דרכים לא מובנות".

יש השערה שילדים אומנם לא חוטפים את המחלה אך הם נושאים אותה בקטן, כל כך קטן שרגישות הערכות מדידה לא עובדות עליהם.

אבל הוירוס מתרבה גם אצל ילדים ומועבר לילדים אחרים, ככה ילדים מעבירים את הוירוס בינהם בלי שניתן לבדוק אותם ובלי שהם נהיים חולים ממנו.

 

לפי הנחיות משרד הבריאות , זוג שחזר מאיטליה צריך להיות בבידוד , אך שאר דיירי הבית יכולים להמשיך בשגרת חייהם.

כל מה שצריך זה כמה ילדים של זוג חולה שיעבירו את זה הלאה, פה זה יתחיל.

במקרה כזה צריכים 2-3 העברות - מהזוג לילדים שלהם , הילדים לילדים אחרים , הילדים האחרים להורים שלהם.

3 העברות יכולות לקחת 12 יום (לפי 4 ימים לדגירה) או אפילו 30 יום.

זה פרק הזמן שמצפה לנו עד שיופיעו פתאום מקרים שלא ניתן להסביר מאיפה הם הגיעו.

פורסם

החיילת שעבדה בפיראט האדום,

שימו לב הבוס שלה אובחן כבר בחמישי בשעה 12:30 כחולה קורונה, היה ידוע שהוא היה באיטליה.

ולמרות זאת , החנות המשיכה לפעול גם בחמישי עד 21:30.

ולמחרת יום שישי החיילת המשיכה לנסוע לבסיס ושהתה בו 8:30 עד 14:00 .

וזה רק מקרה אחד, יש ויהיו עוד כאלה.

אני יכול לנחש שהבסיס שלה קרוב ל- ChemGuy שלנו...

 

הנחיות הבידוד ממש לא סוגרות הרמטי , וקצב העברת המידע לוקה בחסר .

כמה אנשים נכנסו לחנות ביום חמישי מ 12:30 עד 21:30 ?

אני משאר שלפני פורום זה המון אנשים.

 

החיילת נסעה באוטובוסים.. זה עוד המון אנשים.

והוירוס הזה מאוד מדבק.

 

 

1. יום רביעי, 26.2, ביקור במתפרה בקומה התחתונה של קניון אור יהודה, בין השעות 12:00 ל-12:30.2.

נסיעה בקו 59 מתחנת היסמין/חצב באור יהודה לתחנת גשר דוד שיפמן בת"א, בתאריכים 26.2 ו-27.2 בין השעות 7:50 עד 8:30.3.

נסיעה בקו 59 מתחנת גשר דוד שיפמן בת"א למסוף אור יהודה בתאריך 26.2 בין השעות 14:15 ל-15:00.4.

נסיעה בקו 59 מתחנת גשר דוד שיפמן בת"א לתחנת היסמין/חצב בתאריך 27.2 בין השעות 14:00 ל-14:40.

5. החולה שהתה גם בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה בתאריכים ובשעות הבאים:

24.2 בין השעות 15:00 ל-22:00.

25.2 בין השעות 12:30 ל-24:30.

26.2 בין השעות 15:00 ל-21:30.

 

פורסם (נערך)

אני אזרוק ניחוש מחושב/שני שקלים אם הקורונה תהפוך למגפה עולמית בהיקף של השפעת הספרדית מספר המתים יהיה משמעותית יותר גבוהה בהשוואה לשפעת הספרדית.

 

א. בעולם חיים הרבה יותר בני אדם

 

ב. האוכלוסייה במערב הרבה יותר זקנה בהשוואה ל-1918-1920. אחוז התמותה בקרב בני 70 ומעלה הוא 15% ולא 3%. ה-3% הם מכלל האוכלוסייה כאשר לוקחים בחשבון גם צעירים. לדוגמא הדבקה בבית אבות זה כמעט כמו גזר דין מוות לקשישים שם.

 

ג. ג'ון אוליבר העלה נקודה טובה מאוד גם אם הקורונה תיעלם בצפון כדור הארץ בחודשי הקיץ היא עלולה לפגוע חזק בדרום כדור הארץ ובחורף הבא לעשות קאמבק מאוד חזק לחלק הצפוני של כדור הארץ וככה מספר מעגלים בדיוק כמו השפעת הספרדית בין 1918 - 1920.

 

ד. ב-1918 חיילים שחזרו מאירופה באניות הפיצו את הוירוס. בעידן תיירות המונים פוטנציאל הפצה הוא הרבה, הרבה יותר גבוהה בהשוואה ל-1918-1920.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
פורסם

^

לא רוצה לבאס אותך..

 

אבל השפעת הספרדית פגעה במבוגרים וילדים,

קורונה בעיקר במבוגרים,

אז סורי אבל זה לא זה..

מי שחי לפי הספר - סופו שימות מטעות דפוס (ר' משה שפירא)

פורסם (נערך)

הקורונה פוגעת בעיקר במבוגרים, אבל אנשים שוכחים שרוב האוכלוסיה במערב היא מבוגרת. ב-1918 רוב האוכלוסייה בעולם הייתה צעירה כתוצאה מילודה גבוהה ותמותה בגיל יחסית צעיר.

 

מה שאנחנו מקבלים או עלולים לקבל זו בעצם תמונת ראי של תחילת המאה ה-20.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
×
×
  • תוכן חדש...