Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

באעםגרביים

כשל במנוע סובארו - צריך עצה

Recommended Posts

אז ככה. סובארו B4 סטיישן 2007  2ליטר שקניתי משומשת (150אלף קמ) ממש לאחרונה. בקושי נסעתי בה. בזמן נסיעה בכביש מהיר הפסיקה לסחוב. מיד עצרתי בצד. לא הצליחה להניע. מסתבר שנשבר בורג המותחן ורצועת הטיימינג החליקה.
רצועת טיימינג הוחלפה על ידי הבעלים הקודמים לפני חצי שנה, אבל המוסך שטיפל לא לוקח אחריות 
טרם קיבלתי הצעת מחיר קונקרטית לתיקון מהמוסך שלי, אבל גם אם יתקנו - לא מבטיחים שהמנוע בכלל יעבוד.  הבנתי שבגלל שזה מנוע interference הסיכוי לנזק לשסתומים גדול. כרגיל, הם לא מוכנים להתחייב לכלום או לתת הערכה לגבי סיכויי ההחלמה שלו...

סה"כ הרכב במצב טוב מאוד, וחבל לי לזרוק רכב שנסעתי בו פחות מ10 פעמים לפח. מצד שני, מרגיש דבילי להשקיע 2000 שקל לתיקון שאולי לא יעבוד.
בחיים גם לא מכרתי רכב לפירוק\חלקים אז לא יודע כמה אוכל לקבל על זה כדי למזער נזקים. 

מה אומרים, יש טעם לנסות להציל? יש עצה איך לצאת מהעניין עם מינימום נזקים? 
מבואס פצצות :\
 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם לטענתך שאר המכלולים ברכב במצב טוב, בדקת עלות של החלפת מנוע? ללא פתיחה ובדיקה של הקיים, כדי לצמצם הפסדים.
זה מנוע די נפוץ, וגם נחשב למאוד אמין.
כך שאולי שווה לך להשקיע בהחלפת מנוע במוסך שיעשה עבודה איכותית.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 39 דקות, anton.ratner כתב:

אם לטענתך שאר המכלולים ברכב במצב טוב, בדקת עלות של החלפת מנוע? ללא פתיחה ובדיקה של הקיים, כדי לצמצם הפסדים.
זה מנוע די נפוץ, וגם נחשב למאוד אמין.
כך שאולי שווה לך להשקיע בהחלפת מנוע במוסך שיעשה עבודה איכותית.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 


עוד לא הספקתי לבדוק לעומק. משום מה מוסכים אומרים לי "תביא את הרכב ונראה", או שלא אומרים מחירים בטלפון, כאילו הם לא קולטים שהרכב מושבת ואין לי ממש דרך לנסוע אליהם איתו :)
המוסך בו בוצע הטיימינג  זרק משהו כמו 5000 ש"ח החלפת מנוע, סדר גודל. אבל בהתחשב בעובדה שהמותחן טיימינג השתחרר\נשבר חצי שנה אחרי הטיפול שלהם (בהם הרכב עמד רוב הזמן בגלל הקורונה), אני לא קופץ על לטפל שם...

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין ביטוח גרירה שאיתו אתה יכול להביא את הרכב למוסך?

 

אגב, כבר נתקלתי בפורסטר (עם מנוע זהה) שהחליפו לו במוסך מורשה יבואן רצועה בלבד, בלי מותחן וגלגלות לפי בקשת הלקוח.

יכול להיות שזה מה שנעשה גם במנוע שלך, וכך חיסכון קטן גורם לנזק גדול.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 1 שעה, RBRB כתב:

אין ביטוח גרירה שאיתו אתה יכול להביא את הרכב למוסך?

 

אגב, כבר נתקלתי בפורסטר (עם מנוע זהה) שהחליפו לו במוסך מורשה יבואן רצועה בלבד, בלי מותחן וגלגלות לפי בקשת הלקוח.

יכול להיות שזה מה שנעשה גם במנוע שלך, וכך חיסכון קטן גורם לנזק גדול.

לא, הגרירה כבר "בוזבזה" כדי לחלץ מהשטח. גרירה אחת לכל תקלה.

כן, תוהה אם הטיפול טיימינג נעשה כמו שצריך או שעיגלו פינות (למרות שגם החליף משאבת מים). 
השאלה אם שווה בכלל במצב כזה להתחיל לנסות להחיות את המנוע - לשלוף את הבורג\ציר שנשבר, להתקין מותחן ורצועה חדשים, לבצע טיימינג, לבדוק לחצים\שסתומים, להחליף שסתומים אם התעקמו (ובטח ישחילו עוד כמה דברים) ורק אז בכלל לדעת אם המנוע עוד עובד... אין לי מושג, אבל מניח שזה יחצה את ה2000 ש"ח. או פשוט יש לחפש מנוע חלופי או למכור לחלפים? מישהו יודע כמה אני יכול לצפות לקבל על מכירת רכב כזה לפירוק, בערך?

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נתקלתי לא מעט במקרים בדיוק כמו שלך במנועים האלה.

הבעיה היא ובלבד שהבורג שמחזיק את המותחן ההידראולי של הרצועה הודק יתר על המידה, נחלש ונגזר או נתלש מההברזה בתושבת שלו.

אילו היו סוגרים עם מד מומנט לא היה קורה לעולם אין לו סיבה להשבר סתם כך.

 

לפני שחורצים את דינו של המנוע הייתי מנסה תחילה לסובב את הקאמשפטים ולהרגיש האם השסתומים נפתחים ונסגרים כי (נתקלתי במקרה שהקאמשפט נתלש מהתושבות שלו). ואז להחליף את התושבת של המותחן רצועה עם בורג חדש ורצועה חדשה ובודק אם המנוע מניע. אין מה להפסיד כי גם אם תחליף מנוע או תשפץ תצטרך טיימינג חדש.

עריכה אחרונה על ידי ba323f

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, ba323f כתב:

נתקלתי לא מעט במקרים בדיוק כמו שלך במנועים האלה.

הבעיה היא ובלבד שהבורג שמחזיק את המותחן ההידראולי של הרצועה הודק יתר על המידה, נחלש ונגזר או נתלש מההברזה בתושבת שלו.

אילו היו סוגרים עם מד מומנט לא היה קורה לעולם אין לו סיבה להשבר סתם כך.

 

לפני שחורצים את דינו של המנוע הייתי מנסה תחילה לסובב את הקאמשפטים ולהרגיש האם השסתומים נפתחים ונסגרים כי (נתקלתי במקרה שהקאמשפט נתלש מהתושבות שלו). ואז להחליף את התושבת של המותחן רצועה עם בורג חדש ורצועה חדשה ובודק אם המנוע מניע. אין מה להפסיד כי גם אם תחליף מנוע או תשפץ תצטרך טיימינג חדש.

תודה רבה על התשובה. חיזקת לי תחושה שהיתה לי מלקרוא קצת על הרכב- לגבי שבירת הבורג. מבאס שאני לא יכול לבוא בטענות למוסך שביצע טיימינג לפני כ"כ מעט זמן. לגמרי נשמע לי שפישלו.
צודק, גם מנוע חלופי כנראה יצטרך טיימינג, נקודה טובה. אבדוק כמה יקחו לי על הסיפור הזה (כולל הוצאת הבורג, אם נשבר בצורה בעייתית, ומותחן חדש). הקטע הוא שאם המוסך שטיפל עשה עבודה בעייתית מבחינת מומנט - לך תדע מה עוד יכול להישבר שם בהמשך, או האם בכלל החליף מיסבים. לכן, גם אחרי שיבדקו אני אשאר עם המחשבה להיפטר מהרכב לגמרי. אולי זה לא הכי כלכלי, אבל גם להוציא 5 אלף לתיקונים לרכב שעלה לי 13, ואני לא יודע כמה ישרוד אחרי הטיפול או בכמה אוכל למכור בעתיד, לא נשמע מפתה במיוחד. 
איך בכלל אפשר לדעת כמה שווה רכב כזה לפירוק?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פותח שרשור יקר, בעיקרון אם יש לך חשבונית על הטיפול ודיאגנוזה של התקלה אתה יכול לנסות להגיש תלונה על המוסך באיגוד המוסכים, זה לא עולה כסף- רק זמן וכאב ראש ויש סיכוי שתקבל פיצוי

https://iga.org.il/מחלקת-פניות-הציבור

 

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 38 דקות, שמוליק ק כתב:

פותח שרשור יקר, בעיקרון אם יש לך חשבונית על הטיפול ודיאגנוזה של התקלה אתה יכול לנסות להגיש תלונה על המוסך באיגוד המוסכים, זה לא עולה כסף- רק זמן וכאב ראש ויש סיכוי שתקבל פיצוי

https://iga.org.il/מחלקת-פניות-הציבור

 

 

 

תודה. אשקול את זה אם הם מתנערים לגמרי. זה תקף גם אם הטיפול בוצע תחת הבעלים הקודמים? 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למה שזה יהיה קשור לבעלים? האחריות היא על העבודה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שווה להשקיע בתיקון אצל מוסך שיודע להחליף שסטומים בראש מנוע של סובארו. אם זה 2000 ש"ח להחלפה של שסתומים חדשים + טיימינג הייתי הולך על זה אבל אצל מישהו שיודע לעבוד על הסוברו. כדאי לנסות להציל.

אם הקאמשפטים התעקמו עדיף לשקול החלפה של ראש מנוע מלא משומש ,אבל אז מדובר במחיר אחר לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי dorban3

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

במנוע הזה יש שתי ראשי מנוע ולכן שיפוץ בדרך כלל לא כלכלי. מה גם כשבררתי רובם לא היו מוכנים לקחת אחריות על שיפוץ ראש אלומניום לדעתם זה לא מחזיק מעמד. הבעיה הגדולה שחיפשתי לחבר מנוע כזה לפני חצי שנה להפתעתי פשוט לא היה במלאי בשום מקום. מקווה בשבילך שתמצא.

 

לבסוף מצאנו סוחר שהסכים לקחת את הרכב (טופל במורשה 100אק"מ) ב5000 בתנאי שהחבר יקנה ממנו מאזדה 5 עם 270אק"מ שאין סיכוי בעולם שהיה מצליח למכור אותה בשוק. 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

נתתי למוסך אישור לפרק, לנסות לחלוץ את הבורג, לחבר מחדש את המותחן ולראות אם מניע. יעלה איזה אלפיה, אבל בלי זה אני בחיים לא אדע אם אולי, רק אולי, המנוע כן שרד. ניסיתי להתניע כמה פעמים אחרי התקלה (ההנחה הראשונית בצד הכביש היתה משאבת דלק תקועה, שהבנתי שזה גם בעיה נפוצה שם), כך שאני לא אופטימי מדי. מעבר לזה, המוסך שלי אמר שלא יתעסקו עם שיפוץ מנוע ושסתומים. הם גם בדקו ולא מצאו מנוע חלופי. גם במוסך הראשי של סובארו אמרו שבמצב כזה תכלס, להיפרד מהרכב. 

 

המוסך בו בוצע הטיימינג נמצא רחוק, בלוד- לא שווה את הגרר, איבוד יום העבודה וכו. אני גם לא סומך עליהם-  לדעתי הם המקור לבעיה. הם אמרו שתיקשרו עם הבעלים הקודם ואמרו שהבורג קצת עייף, ואפילו שמו קצת "חומר" (לא אמר מה) כדי שיחזיק, כי הבחור סירב להחליף את הבורג. לא הגיוני לי שמישהו יעשה טיפול גדול, כולל טיימינג ומשאבת מים, ב7500 ש"ח, ויסרב שיתקינו בורג פשוט. מנהל המוסך נשמע נחמד בטלפון, אבל דוגרי, הוא די בגישה שהוא לא חייב לי כלום. 

bolt.jpg

bolt2.jpg

עריכה אחרונה על ידי באעםגרביים

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

טיפול טיימינג ב 7500 אלף זה יותר מהמורשה של סובארו
ההברגה של המותחן הזה מאוד עדינה אם יש בו בעיה במוסך שעבדתי בו היינו שולחים את זה ישר לחרט לתיקון
אם האוטו היה מונע ואז כיבית אותו יש סיכוי טוב שהכל יהיה בסדר
להשיג מנוע לאוטו הזה זה לא קל

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, lior134 כתב:

טיפול טיימינג ב 7500 אלף זה יותר מהמורשה של סובארו
ההברגה של המותחן הזה מאוד עדינה אם יש בו בעיה במוסך שעבדתי בו היינו שולחים את זה ישר לחרט לתיקון
אם האוטו היה מונע ואז כיבית אותו יש סיכוי טוב שהכל יהיה בסדר
להשיג מנוע לאוטו הזה זה לא קל

זה היה טיימינג, משאבת מים, מצבר, משולשים וציריות... 
כן, ראיתי בשרשורים כמה וכמה רכבים בהם הוא נשבר. נשמע לי שלמוסך יש אחריות מסוימת במקרה כזה, בין אם חיפפו בהברגה\תיקון או שסתם סגרו עם מומנט לא טוב או אימפקט. 
האוטו היה מונע, נסעתי בערך 90 קמש, ברגע ששמתי לב שלא סוחב עצרתי מיד בצד. אבל כן ניסיתי כמה מכות גז (כי לכמה שניות לא היה ברור אם הוא לא סוחב או סתם מתעכב עם העלאת הילוך). ואח"כ ניסיתי להתניע איזה 10 פעמים.
אעדכן מחר. מעריך את המידע.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...