Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז למה בעצם לא להתחיל להפסיק עם רכבי בנזין ולהביא חשמליות?


lior96
שימו לב! השרשור הזה בן 1451 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בליסבון ראיתי מלא עמדות הטענה ציבוריות לרכב חשמלי , ברחובות.

כך שהטענה , שרכב חשמלי מתאים לבעלי וילות , לא נכונה.

המפתח בידי ממשלה.

הממשלה תאלץ להקים תשתית טעינה כי זה טוב לסביבה, הירוקים קולניים ובעלי השפעה.

גם אילון מסק בעל טסלה, מתכנן ליבא מכוניות לארץ , עם רצון להקים רשת של תחנות טעינה.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהסיבה האמיתית של מאסק להיכנס לישראל זה לא למכור פה 20 וקצת מכוניות בשנה שהוא ימכור פה, אלא להקים מרכז פיתוח בישראל.

 

כשזה יקרה, נראה לי שאהיה בין הראשונים שירצו לבוא לעבוד שם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, perl1947 כתב:

בליסבון ראיתי מלא עמדות הטענה ציבוריות לרכב חשמלי , ברחובות.

כך שהטענה , שרכב חשמלי מתאים לבעלי וילות , לא נכונה.

המפתח בידי ממשלה.

הממשלה תאלץ להקים תשתית טעינה כי זה טוב לסביבה, הירוקים קולניים ובעלי השפעה.

גם אילון מסק בעל טסלה, מתכנן ליבא מכוניות לארץ , עם רצון להקים רשת של תחנות טעינה.

 

קודם כל, יש כאת בוסט עצום להקמת עמדות טעינה, היה מכרז להקמת מאות עמדות והזכויות נמסרו לזכיינים. כמובן שהדבר קרה באיחור יחסית לשאר העולם, הן בגלל האופי הרגיל של התכנון הישראלי חדר הראיה לטווח ארוך, והן כיוון שמבחינת הישראלי המצוי הרכב החשמלי "נשרף" אחרי מפלת בטר פלייס, רק כעת מתחילים להתאושש מהמכה. כמובן שאין לדעת איך מגיפת הקורונה עם כל השפעותיה הכלכליות ישפיעו על פיתוח התשתיות.

 

שנית - עמדות ציבוריות הן, כשמן, ציבוריות. זה אומר שני דברים: האחד הוא שאם אינך גר ליד עמדה כזו אתה צריך לנסוע אליה ולתת לרכב להטען חצי שעה - שעה - שעתיים בהתאם למאפייני הרכב וקצב הטעינה. משבש את תכנון סדר היום. הדבר השני הוא שצריך לחנך את הישראלי לפנות את עמדת הטעינה כאשר רכבו טעון, ולא להשתמש בה כחניה נוחה במרכז העיר. 

 

יש ערים בהן העמדות מיועדות לרכב שיתופי. גם בחיפה המערכת של car2go מבוססת רכב חשמלי (רנו זואי), אבל בלי פרישה של תחנות טעינה, ונהגי החברה צריכים לשנע את המכוניות לטעינה לילית בתחנות מרוכזות (שאין לי מושג היכן נמצאות). לא בדיוק יעיל.

 

 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, sperial כתב:

משבש את תכנון סדר היום. הדבר השני הוא שצריך לחנך את הישראלי לפנות את עמדת הטעינה כאשר רכבו טעון, ולא להשתמש בה כחניה נוחה במרכז העיר. 

 

קודם לחנך אותו באמצעות אכיפה וקנסות דרקוניים לא להחנות שם את הספורטאז׳ 1.6 שלו 😡

 

בשביל לחנך את הישראלי לפנות את העמדה בסיום הטעינה, צריך לשלב את הטעינה עם פנגו ושות', כך שבסיום הטעינה נשלחת התראה לנייד של המשתמש, ובמקביל מתחיל חיוב על חניה.

 

או פתרון אחר - אחרי פרק זמן כלשהו (נניח שעה) מסיום הטעינה, נשלחת התראה לרשויות האכיפה, שמצלמות את הרכב ונותנות דו"ח.

 

עוד פתרון - החיוב על הטעינה מתבצע לפי הזמן שהרכב מחובר לעמדה, וממשיך גם לאחר סיום. כדי למנוע את המצב, שבעל הרכב בא, מנתק את הכבל והולך, להתקין חיישן שמתריע על רכב חונה, אך לא נטען. או על רכב חונה ללא חיבור לטעינה (דוגמת אותה ספורטאז׳ 1.6 מתחילת ההודעה).

 

כמובן שכל הנושא של עמדת טעינה ברחובות זה עדיין פתרון ביניים די עקום, וצריך לחכות לייצור חשמל בהיתוך גרעיני, בעלות ובכמויות שתאפשר להעביר חשמל באוויר בלי עמדות טעינה וכבלים כלשהם.

 

רעיון מעניין אחר זה להחליף עמדות טעינה עם כבל בטעינת אינדוקציה מהרצפה, כמו עם מטענים אלחוטיים של טלפונים, אבל זה כבר לא קשור לבעיית מקום.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואדים - אתה מחכה להיתוך גרעיני. אני הייתי מסתפק בהיתוך הגרעיני הקיים, זה ששולח לנו אנרגיה ממרחק 150,000,000 ק"מ. 

 

ניסויים בטעינה על ידי אינדוקציה מהכביש, ואפילו ייצור חשמל מהויברציות שגורמים רכבים העוברים עליו, נערכים כבר לא מעט שנים, נדמה לי שאפילו בארצנו הקטנטונת.

 

הפתרונות שאתה מציע לאכיפת החניה אפשריים, אני מניח שאפילו לא מסובכים מדי ליישום. אבל במדינה שלא מסוגלת להטיל אגרת גודש ושיש בה בעלי אינטרסים כאלה ואחרים גרירת רגליים בנושא לא תפתיע אותי. אבל, הבעיה העיקרית שאני רואה, היא צורך ב"תדלוק" ממושך ובעיקר לא ליד הבית. או שצריך לגייס את אגסי להקים מחדש את בטר פלייס, רק הפעם בצורה פחות בזבזנית. להכנס לתחנת החלפה ולצאת כעבור 5 דקות עם סוללה טעונה זה פתרון דומה לתחנת דלק קונבנציונאלית. זה לא יקרה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושוב חוזר הניגון הדעות הקדומות.

 

עם התקדמות טכנולוגיית הסוללות הטעינה תארך דקות ספורות.

 

בשלב זה רכבים חשמליים מתאימים למי שיש להם חניה פרטית ולא חסר אנשים כאלה, כמעט לכל בית או לכל בית משותף משנות ה- 70 יש חניה פרטית לכל דירה (יש תקן מחייב לחניה).

 

בנסיעות ארוכות וכפי שאוהבים לתת דוגמה בנסיעה לאילת (כמה כבר נוסעים לאילת אבל שיהיה) ניתן  להשתמש בעמדות טעינה מהירות.

 

רכבים חשמליים הרבה אבל הרבה יותר אמינים מרכבים עם מנוע בעירה פנימית, אין בהם חלקים עם חיכוך (המנוע פועל על השראה מגנטית) ולכן אין צורך בנוזלי שימון וקירור. זאת מלבד קירור מים לסוללה שיש ברוב הרכבים החשמליים החדשים דבר תורם מאד לאמינות הסוללות והם אמינות לטווחי קילומטרים גבוהים מאד, יותר מתיבות הילוכיםומנועי בעירה פנימית.

 

האחריות לסוללה ברכבים חשמליים היא 8 שנים בדרך כלל, הרבה יותר מאחריות לכל רכיב אחר ברכב עם מנוע בעירה פנימית וגם לאחר מכן ניתן להחליף רק את התאים התקולים בסוללה.

 

אין למעשה כמעט צורך בטיפולים שוטפים ברכבים חשמליים למעט ביקורת שנתית (גם רפידות הבלמים בקושי נשחקות עקב בלימה רגרנטיבית).

 

עלות הנסיעה ברכבים חשמליים הרבה יותר נמוכה (כל עוד שלא יוטל מס נסועה).

 

העלות של רכבים חשמליים בינתיים גבוהה יותר מרכבי מנוע בעירה פנימית אבל בדרך כלל העלויות הכוללות באחזקת רכב חשמלי לעומת רכבים עם מנוע בעירה פנימית דומה או נמוכה יותר לקילומטרז' נסיעה ממוצע ומעלה.

 

למעשה קראתי כתבה שאומרת ששמירת הערך של רכבים חשמליים תהיה טובה יותר מרכבים עם מנוע בעירה פנימית עקב הסיבות הנ'ל.

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שם רגע בצד את המצב העולמי בכל מה שקשור לרכבים חשמליים, כי מה שקורה שם לא בהכרח קורה פה, אז תרשו לי להתייחס כרגע רק למצב בארץ.

 

מעבר לרכב חשמלי טומן בחובו שינוי הרגלים מהותי נכון להיום.

הישראלי הממוצע לא חושב כל כך על מרחק הנסיעה כשהוא יוצא עם הרכב לנסיעה (לא מתייחס כרגע לצריכת דלק).

למה? כי הוא יודע שיש תחנת דלק בכל מקום אפשרי, ואם נדלקה הנורה הוא פשוט יילך לתחנת הדלק הקרובה, יבלה שם בערך 5 דקות וימשיך בדרכו.

הדבר הזה בלתי אפשרי כרגע עם הסוללות הקיימות ועם תחנות הטעינה הנוכחיות.

כשלקוח מגיע לרכוש רכב חשמלי, או אפילו פלאג-אין הייבריד, אחת השאלות הראשונות אם לא הראשונה היא "מה טווח הנסיעה החשמלי?".

מניסיון.

 

את בעיית טווח הנסיעה כבר פתרו (יחסית). הבעיה לא קיימת כל כך ברכבים חשמליים גדולים כי יש מקום לסוללה רצינית, אבל היא כן עדיין קיימת ברכבים קטנים יחסית ולכן רכבים חשמליים קטנים כרגע בעיקר משווקים כרכב עירוני.

זה ייפתר בשלב מסוים כמובן ונגיע גם למצב שבו אפילו לרכב בגודל של טויוטה אייגו יש טווח נסיעה חשמלי של 700 ק"מ.

 

הבעיה השנייה היא כאמור התדלוק, או הטעינה בעצם, וליתר דיוק הזמן שזה לוקח.

תדלוק רכב בעל מנוע בעירה פנימית לוקח 5 דקות גם אם מיכל הדלק היה ריק כמו הראש של תומכי קונספירצית ה-5G. לצורך העניין טווח הנסיעה עולה מ-0 ל100 אחוז בדקות ספורות.

טעינה של רכב חשמלי לוקחת הרבה יותר זמן מזה. הרכב בעל הטעינה המהירה ביותר בעולם כיום זה הפורשה טייקאן וזמן הטעינה עומד על 22.5 דקות מ-5% טעינה ל-80%, לסוללה בנפח 93.4 קילו-וואט.

אז לא רק שאתה לא באמת מקבל את מלוא הטווח, זה גם לוקח 22.5 דקות, וגם זה כמובן רק בתנאים אופטימאליים ובאמצעות המטען הרלוונטי שכמובן לא באמת אפשר להתקין בכל בית כי זה דורש תשתית פסיכית בכל קנה מידה והעלות של זה היא אסטרונומית (מיליונים).

 

כאשר טעינת רכב חשמלי תיקח 5-7 דקות מ-0 ל-100, נגיע לנחלה.

 

למה? כי אז אנשים לא יצטרכו לשנות הרגלים ואז נראה שינוי.

עריכה אחרונה על ידי GhostBuster
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, green כתב:

למעשה קראתי כתבה שאומרת ששמירת הערך של רכבים חשמליים תהיה טובה יותר מרכבים עם מנוע בעירה פנימית עקב הסיבות הנ'ל.

 

אני חושב שההיפך, זה הולך להפוך את הרכב למוצר חד פעמי, הרבה יותר ממה שזה היום.

 

מצד אחד יש לך רכיבים שבתיאוריה יכולים לעבוד לנצח, ולא דורשים אחזקה שותפת, מצד שני, חברות עדיין צריכות להרוויח, אז יהנדסו את הרכבים להיות עם אורך חיים מוגבל, יותר ממה שזה עכשיו (כל הטורבו+רובוטי למיניהם), ועם עלות חלפים שלא מצדיקה את התיקון.

 

אם יעשו סוללה שלא ניתנת להחלפה, אז בכלל.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.4.2020 בשעה 08:56, perl1947 כתב:

הירוקים קולניים

נכון

בתאריך 25.4.2020 בשעה 08:56, perl1947 כתב:

ובעלי השפעה

לא נכון.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.4.2020 בשעה 19:26, GhostBuster כתב:

אני שם רגע בצד את המצב העולמי בכל מה שקשור לרכבים חשמליים, כי מה שקורה שם לא בהכרח קורה פה, אז תרשו לי להתייחס כרגע רק למצב בארץ.

 

מעבר לרכב חשמלי טומן בחובו שינוי הרגלים מהותי נכון להיום.

הישראלי הממוצע לא חושב כל כך על מרחק הנסיעה כשהוא יוצא עם הרכב לנסיעה (לא מתייחס כרגע לצריכת דלק).

למה? כי הוא יודע שיש תחנת דלק בכל מקום אפשרי, ואם נדלקה הנורה הוא פשוט יילך לתחנת הדלק הקרובה, יבלה שם בערך 5 דקות וימשיך בדרכו.

הדבר הזה בלתי אפשרי כרגע עם הסוללות הקיימות ועם תחנות הטעינה הנוכחיות.

כשלקוח מגיע לרכוש רכב חשמלי, או אפילו פלאג-אין הייבריד, אחת השאלות הראשונות אם לא הראשונה היא "מה טווח הנסיעה החשמלי?".

מניסיון.

 

את בעיית טווח הנסיעה כבר פתרו (יחסית). הבעיה לא קיימת כל כך ברכבים חשמליים גדולים כי יש מקום לסוללה רצינית, אבל היא כן עדיין קיימת ברכבים קטנים יחסית ולכן רכבים חשמליים קטנים כרגע בעיקר משווקים כרכב עירוני.

זה ייפתר בשלב מסוים כמובן ונגיע גם למצב שבו אפילו לרכב בגודל של טויוטה אייגו יש טווח נסיעה חשמלי של 700 ק"מ.

 

הבעיה השנייה היא כאמור התדלוק, או הטעינה בעצם, וליתר דיוק הזמן שזה לוקח.

תדלוק רכב בעל מנוע בעירה פנימית לוקח 5 דקות גם אם מיכל הדלק היה ריק כמו הראש של תומכי קונספירצית ה-5G. לצורך העניין טווח הנסיעה עולה מ-0 ל100 אחוז בדקות ספורות.

טעינה של רכב חשמלי לוקחת הרבה יותר זמן מזה. הרכב בעל הטעינה המהירה ביותר בעולם כיום זה הפורשה טייקאן וזמן הטעינה עומד על 22.5 דקות מ-5% טעינה ל-80%, לסוללה בנפח 93.4 קילו-וואט.

אז לא רק שאתה לא באמת מקבל את מלוא הטווח, זה גם לוקח 22.5 דקות, וגם זה כמובן רק בתנאים אופטימאליים ובאמצעות המטען הרלוונטי שכמובן לא באמת אפשר להתקין בכל בית כי זה דורש תשתית פסיכית בכל קנה מידה והעלות של זה היא אסטרונומית (מיליונים).

 

כאשר טעינת רכב חשמלי תיקח 5-7 דקות מ-0 ל-100, נגיע לנחלה.

 

למה? כי אז אנשים לא יצטרכו לשנות הרגלים ואז נראה שינוי.

 

בטסלה לא ממש צריך לחשוב על הטווח כי מערכת הניווט חושבת בשבילך. היא יודעת איפה ממוקמים המטענים ותנווט אותך אליהם בהתאם לצורך. חוץ, מזה הקמת עמדות טעינה מהירות לא עולה מליונים. עלות הקמת 8 תחנות טעינה מהירות היא בסדר גודל של מאות אלפי דולרים בודדים. הרבה יותר זול ומהיר להקים עמדות טעינה מהירות מאשר להקים תחנת דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא מדייק, הקמת עמודת טעינה מהירות מחייבת תשתית יקרה מאד וייחודית מבחינת חברת החשמל - זה ממש לא פשוט כמו שאתה מנסה לתאר את זה.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.4.2020 בשעה 08:00, vadim6385 כתב:

 

אני חושב שההיפך, זה הולך להפוך את הרכב למוצר חד פעמי, הרבה יותר ממה שזה היום.

 

מצד אחד יש לך רכיבים שבתיאוריה יכולים לעבוד לנצח, ולא דורשים אחזקה שותפת, מצד שני, חברות עדיין צריכות להרוויח, אז יהנדסו את הרכבים להיות עם אורך חיים מוגבל, יותר ממה שזה עכשיו (כל הטורבו+רובוטי למיניהם), ועם עלות חלפים שלא מצדיקה את התיקון.

 

אם יעשו סוללה שלא ניתנת להחלפה, אז בכלל.

לא רק שהן צריכות להרוויח הן חייבות לגדול ברווחים כל שנה.
אני לא אתפלא אם נראה במכוניות חשמליות גם דמיי שימוש חודשיים.
כבר עכשיו בטסלה אתה דיי מוגבל באפשריות של איפה לתקן וכדומה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 25.4.2020 בשעה 16:22, green כתב:

למעשה קראתי כתבה שאומרת ששמירת הערך של רכבים חשמליים תהיה טובה יותר מרכבים עם מנוע בעירה פנימית עקב הסיבות הנ'ל.

כשהייתי בלונדון לפני חצי שנה קראתי בעיתון מקומי על כך שהערך של רכב חשמלי משומש אפילו עולה, ולא יורד.

למה? זה נורא פשוט. רכב בנזין שנכנס למרכז לונדון מחוייב בתשלום אגרת זיהום של 20 פאונד ליום. רכב חשמלי פטור. התוצאה היא שחצי מהמכוניות במרכז לונדון הן חשמליות.

הכל עניין של חוקים ורגולציה.

ולשאלה של פות"ש. אנשים עושים חישובים כמה עולה להם רכישת רכב וכמה עולה להם השימוש בו.

העלויות האלה נקבעות על ידי הממשלה.

הממשלה נותנת הנחה במיסוי מטורפת על רכבים חשמליים? יקנו יותר רכבים חשמליים.

ימסו טעינת רכב חשמלי? יקנו פחות רכבים חשמליים.

יסגרו איזורים פופולריים לכניסת רכב בנזין? ייקנו יותר רכבים חשמליים.

יפסיקו ייצור רכבי בנזין תוך 10 שנים כמו שהאיחוד האירופי ימ"ש זומם? יקנו רכבים חשמליים.

 

כמו שאמרתי בשירשורים דומים בעבר, אנשים בוחרים טכנולוגיית הנעה על פי חוקים ורגולציות ולא על פי עדיפות טכנולוגית.

 

 

בתאריך 25.4.2020 בשעה 02:02, ch2856 כתב:

באופן אישי, אין שום רכב חשמלי שמעניין אותי כרגע ואלו שכן, נושאים תג מחיר אסטרונומי. 

 

מזדהה עם האמירה הזאת. אני לעולם לא קונה רכב חדש אלא רק רכב משומש, לכן בכלל לא רלוונטי מבחינתי.

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1451 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...