Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2371 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כל מי שהיה אי פעם מוסכניק או כרגע אחד, אתם יכולים לספר קצת על הסדר יום שלכם בעבודה ? מה אתם בדרכ עושים איזה סוגים של עבודות. מדברים פשוטים כמו החלפת שמן או אפילו להוציא תיבת הילוכים מה אתם בדרכ עושים? דברים שוטפים? התחום נשאר מעניין ומספק גם אחרי שעושים אותו כל היום ל6 ימים בשבוע? להחליף שמן או ברקסים לאוטו מרגיש מספק כמו בפעם הראשונה או שאחרי כמה פעמים כבר מתחילים לשנוא את זה ? זה נכון שאין אנשים בתחום שהוא פועלים פשוטים אחרי גיל 40? או שאין אנשים שמרוצים מהעבודה? העבודה עם כלים מרגישה מעניינת או שהכל נהיה רוטינה אחת ארוכה ומשעממת? והכי חשוב אתה מתחרטים על ההחלטה הזאת? אם הייתם יכולים לדבר עם עצמכם הצעיר והתמים שחשב שהוא יאהב לפרק רכבים ולהחליף להם חלקים,הייתם אומרים לו להתרחק כמו אש ולשכוח מזה ?

תודה וסליחה על המגילה של שאלות

פורסם

אם אתה מחפש את התחום כמקצוע שמפרנס בכבוד כפועל פשוט אז שכח מיזה. אם כתחביב וזיקה לתחום תעשה את זה לאהבה שלך בזמנך הפנוי. בתחום הזה כפועל אתה כמו רובוט. אומנם תדע לפרק ולהרכיב אבל בהרבה מהמיקרים לא באמת תדע למה אתה עושה את זה חוץ מזה שתקבל את זה כפקודות. שאני עבדתי במוסכים אהבתי לחקור ולהחכים אבל הרבה פעמים ניסו להיות עליי צודקים במקום חכמים ולכן העדפתי להיות חכם כאהבה לתחום ולא כמקצוע. גם לא אהבתי את כל הקומבינות והחירטוטים על הלקוחשהייתי רואה מול עיניי, זה פשוט צובט בלב. מכיר אנשים שמרוב הרוטינה הזו כפועלים ניגעלים כבר לגעת ברכבים. מרוויחים גרוש וחצי. יש עוד סיבות אבל זה על קצה המזלג.

פורסם
אם אתה מחפש את התחום כמקצוע שמפרנס בכבוד כפועל פשוט אז שכח מיזה. אם כתחביב וזיקה לתחום תעשה את זה לאהבה שלך בזמנך הפנוי. בתחום הזה כפועל אתה כמו רובוט. אומנם תדע לפרק ולהרכיב אבל בהרבה מהמיקרים לא באמת תדע למה אתה עושה את זה חוץ מזה שתקבל את זה כפקודות. שאני עבדתי במוסכים אהבתי לחקור ולהחכים אבל הרבה פעמים ניסו להיות עליי צודקים במקום חכמים ולכן העדפתי להיות חכם כאהבה לתחום ולא כמקצוע. גם לא אהבתי את כל הקומבינות והחירטוטים על הלקוחשהייתי רואה מול עיניי, זה פשוט צובט בלב. מכיר אנשים שמרוב הרוטינה הזו כפועלים ניגעלים כבר לגעת ברכבים. מרוויחים גרוש וחצי. יש עוד סיבות אבל זה על קצה המזלג.

 

מעריך מאוד את התגובה שלך, למען האמת די הרבה אנשים אמרו לי דברים דומים.

העניין הוא שאין לי כל כך זמן כי רוב הזמן אני בצבא ואין לי אוטו שאני יכול להיות בו, חבל אולי להרוס משהו שכבר עובד כמו שצריך.

בגלל זה חשבתי אולי בעתיד לעשות קורס אוטוטרוניקה או הנדסאי רכב כי שמעתי שזה אפשרי לעשות לפעמים על חשבון פיקדון צבאי וגם משלבים אותך תוך כדי הלימודים לעבודה במוסכים.

 

ייתכן שזה בגלל שאני מכור לסרטוני Eric the Car guy ו Chris fix (יותר מדי זמן פנוי בקו לבנון) אבל עדיין מושך אותי מאוד התחום וקורץ לי למרות העובדה שאני יודע שהתחום לא כזה "כיף" כמו שהוא נראה או משתלם.

 

לדעתך אם אנסה אולי ללמוד אלקטרוניקה והלחמות זה יכול להיות יותר מומלץ וכדאי לעתיד ? כי את האמת שזה תחום שגם די מעניין אותי ויותר זמין בשבילי לעשות מעשית .

פורסם
הנדסאי רכב יכול להיות מקפצה התחלתית אם תרצה להתקדם בתחום לניהול מוסך, קצין רכב וכו..

 

את האמת שזה פחות הכיוון שלי אבל תודה

פורסם

כדאי שזה יהיה הכיוון שלך כי להיתקע כמכונאי רכב עד גיל פנסיה זאת שחיקה מטורפת ולא שווה את זה, רק בשביל ללמוד את המקצוע ולהשאיר את הכיף של פירוקים והרכבות כתחביב.

פורסם

טכנאי/הנדסאי אלקטרוניקה בישראל זה פאסה. היה לזה ביקוש בשנות השמונים תשעים. היום התעשיה הזו (הייצור) יצאה למזרח הרחוק. מה שנשאר כאן זה פיתוח וזה אומר ללמוד הנדסת חשמל. היום הביקוש למהנדסי חומרה אינו גבוה, לבוגרי מדעי המחשב לעומת זאת יש הרבה יותר ביקוש והשכר גבוה יותר. לפי השאלה שלך אני מבין שזה לא כל כך מעניין אותך היות ואתה אוהב לעבוד עם הידיים. אוטוטרוניקה יכול להיות תחום שיספק יותר עבודה בעתיד לאור העובדה שמכוניות העתיד יהיו חשמליות וממוחשבות עם הרבה פחות חלקים מכניים. לפני שאתה מחליט אולי כדאי שתתנסה. אתה יכול ללכת למוסך ולבקש עבודה כמתלמד, להתרשם ולהחליט מה ללמוד ואיך להמשיך.

פורסם
כדאי שזה יהיה הכיוון שלך כי להיתקע כמכונאי רכב עד גיל פנסיה זאת שחיקה מטורפת ולא שווה את זה, רק בשביל ללמוד את המקצוע ולהשאיר את הכיף של פירוקים והרכבות כתחביב.

הבנתי תודה רבה , ונגיד לעבוד בזה כמה שנים? או שזה בעיה כי אחרי זה בגיל 35 הדבר היחידי שאתה יודע זה לתקן רכבים? ואתה בלי שום תואר

טכנאי/הנדסאי אלקטרוניקה בישראל זה פאסה. היה לזה ביקוש בשנות השמונים תשעים. היום התעשיה הזו (הייצור) יצאה למזרח הרחוק. מה שנשאר כאן זה פיתוח וזה אומר ללמוד הנדסת חשמל. היום הביקוש למהנדסי חומרה אינו גבוה, לבוגרי מדעי המחשב לעומת זאת יש הרבה יותר ביקוש והשכר גבוה יותר. לפי השאלה שלך אני מבין שזה לא כל כך מעניין אותך היות ואתה אוהב לעבוד עם הידיים. אוטוטרוניקה יכול להיות תחום שיספק יותר עבודה בעתיד לאור העובדה שמכוניות העתיד יהיו חשמליות וממוחשבות עם הרבה פחות חלקים מכניים. לפני שאתה מחליט אולי כדאי שתתנסה. אתה יכול ללכת למוסך ולבקש עבודה כמתלמד, להתרשם ולהחליט מה ללמוד ואיך להמשיך.

 

נגיד הלחמות מקצועיות ודברים כאלה אין בכלל עבודה בארץ? כי ראיתי הרבה משרות כאלה אבל יש מצב שזה שקרי או משכורת בדיחה. או בכללי טכנאי ציוד אלקטרוני וכו. להגיד לך את האמת אני לא בן אדם כל כך ריאלי או מחפש אקדמיה. אני לא טוב עם מספרים וגם לא רואה את עצמי לומד איזה תואר בהיסטוריה ואז נהיה מורה ביסודי. בגלל זה חשבתי אולי טכנאי אלקטרוניקה כי זה יותר שימוש בידיים למרות שממה שחבר שלי שהוא הנדסאי מכונות אמר לי חשמל זה דווקא תחום ממש קשה להבין כי זה המון בהמחשה ויש גם המון נוסחאות.

את האמת שחשבתי ללכת למוסך ללמוד אבל הבעיה שאני חוזר בסופשים הביתה ורוב המוסכים סגורים. אני גם לא יודע עד כמה יסיכימו לחייל בקושי בן 20 לדעת להם שם בדברים.

תודה רבה על העזרה

פורסם

תחשוב על כיוון של מכונאות רכב כבד, צמ'ה וכדומה. בזה יש עבודה שלדעתי יותר מהנה (לא לקוחות פרטיים, הכל מוסדי) ויותר עם אפשרות התפתחות, אבל אני לא מכיר את זה מידע אישי ולכן לא בטוח.

 

כמכונאי פשוט אתה מתחרה עם העובדים הכי פשוטים שיודעים להבריג בורג וזהו, תחשוב איך אתה מבדל את עצמך או מכוון את התשוקה לעשות דברים בידיים לכיוון אחר כמו CNC, רתכות או דברים דומים שיש בהם ביקוש גבוה (כי אין צעירים בתחום כבר בכלל)

 

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
תחשוב על כיוון של מכונאות רכב כבד, צמ'ה וכדומה. בזה יש עבודה שלדעתי יותר מהנה (לא לקוחות פרטיים, הכל מוסדי) ויותר עם אפשרות התפתחות, אבל אני לא מכיר את זה מידע אישי ולכן לא בטוח.

 

כמכונאי פשוט אתה מתחרה עם העובדים הכי פשוטים שיודעים להבריג בורג וזהו, תחשוב איך אתה מבדל את עצמך או מכוון את התשוקה לעשות דברים בידיים לכיוון אחר כמו CNC, רתכות או דברים דומים שיש בהם ביקוש גבוה (כי אין צעירים בתחום כבר בכלל)

 

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

 

אפשקי ללמוד מכונאות כבדה מבלי להיות קודם מנוסה במכונאות קלה ? יש בכלל בארץ מוסדות לימוד לזה ? ממה שקראתי בעיקר פורומים באנגלית המון ממליצים באמת על ציוד כבד כמו משאיות וצמה, טוענים שיותר קל לעבוד על דבר כזה באופן מפתיע מאוטו מתקדם וגם המשכורת יותר טובה. מעריך את ההמלצה תודה רבה אנסה לקרוא על זה ממה שיש.

פורסם

מכיוון שאתה עדיין בצבא אולי כדאי שתסיים קודם צבא, בסופשים תנוח כי אתה בטוח גם צריך את המנוחה. שתסיים צבא תן קפיצה חכמה מוסכים תציע עצמך ותראה אם מתאים לך, תלמד קצת, תשכיל את התחום ואז כבר תוכל באמת להפוך את זה לאהבה אמיתית שיש לך את הידע ולצאת עם התחביב אחוצה לשטח הפרטי שלך, לטפל לעצמך, לחברים, לקרובים וכו..אתה תיהנה מזה יותר. יש קבוצה בפייסבוק שניקראת "תשאלו כנופצון" צור איתם קשר אני מאמין שמהם תוכל לקבל הדרכות מעשיות הן מקצוענים ברמה הגבוהה ביותר ומסבירים הכל מ א ועד ת גם בצורה שתוכל לחוש את המיכלולים ולא רק עיוני.

פורסם
מכיוון שאתה עדיין בצבא אולי כדאי שתסיים קודם צבא, בסופשים תנוח כי אתה בטוח גם צריך את המנוחה. שתסיים צבא תן קפיצה חכמה מוסכים תציע עצמך ותראה אם מתאים לך, תלמד קצת, תשכיל את התחום ואז כבר תוכל באמת להפוך את זה לאהבה אמיתית שיש לך את הידע ולצאת עם התחביב אחוצה לשטח הפרטי שלך, לטפל לעצמך, לחברים, לקרובים וכו..אתה תיהנה מזה יותר. יש קבוצה בפייסבוק שניקראת "תשאלו כנופצון" צור איתם קשר אני מאמין שמהם תוכל לקבל הדרכות מעשיות הן מקצוענים ברמה הגבוהה ביותר ומסבירים הכל מ א ועד ת גם בצורה שתוכל לחוש את המיכלולים ולא רק עיוני.

 

כן אני קצת ממהר וחסר סבלנות. נראה לי שבאמת כדאי שאחכה קודם כל לסיים עם הצבא ואז לחשוב על זה. תודה רבה לך ולכולם על העזרה .

שבת שלום

פורסם

המלצתי לך, כאחד שבאמת עובד בתחום המון זמן ולא מחרטט, לך על הנדסי רכב כדי להכנס לתחום בנקודה יותר מקצועית ויתן לך הרבה תמרון ומגוון אפשרויות בענף.

אין לזה שום זה שום קשר ישיר לניהול מוסך כמו שנכתב .

מכונאי רכב זה נחמד וכיף למי שאוהב את זה, אבל לאחר זמן מה תרצה להתקדם, ואז תאלץ לפנות ללימודי ערב על חשבונך וזה יהיה יותר קשוח מאשר לימודי יום אחרי הצבא ע"ח הפיקדון.

זה מקצועי פרופר, בנוסף, זה מקדם לתחום הניהול, אם תבחר בזה בשלב כלשהו, מבחינת וותק בעבודה הנדרש לסיום ההסמכות הנדרשות .

פורסם

יש אצלנו בכיתה(הנדסאי רכב) אנשים בני 50(הרוב 22-35) שלומדים(והם אף פעם לא פתחו בורג ברכב) אבל כבר די מבוססים בחיים אז אף פעם לא מאוחר ללמוד רק כדאי לבוא עם איזשהו רקע מעשי בתחום, אם זה מכונאות או דיאגנוסטיקה, זה שילוב מצוין ככה הכל מתחבר לך(אל תצפה לשכר גבוה כשאתה ללא ניסיון).

×
×
  • תוכן חדש...