Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סטוניק 2019 סיכום שנה שלי איתה.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2374 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נחמד לבצע השוואה בין רמת הבסיס של הארונה מול הגירסא המצוידת של הסטוניק.

גירסאת ה FR המקבילה נראית טוב בהרבה מהקבינה המצועצעת של הסטוניק.

איכות החומרים ובמיוחד החלק העליון של הדשבורד בסיאט עדיפים משמעותית על זה שבסטוניק, איכות ההרכבה טובה משמעותית שלא לדבר על הבידוד של הסיאט שהופך את הרכב לשקט משמעותית מהסטוניק הרועשת...

 

01-SEAT-Arona-097H.jpg

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

^

על טעם ועל ריח, כל אחד מחפש משהו אחר בעיצוב.

 

מצד ימין זה מה שאני ראיתי בעולם תצוגה של סיאט.

הכל שחור ומשעמם, הידיות עשויות פסטיק גס וחד.

ופשוט מדכא.

מצד שמאל זה מה שאני רואה כל יום, פלסטיק מגוון ומעוגל.

מראה שמח וקליל. יש צבע שתואם לחיצוניות של הרכב.

 

מצידי קיה לוקחת את העיצוב של סיאט כל יום ולא רק בסטוניק.

אם סיאט היו מציגים עיצוב פנים יותר טוב אז הייתי כניראה רוכש סיאט כי במחוץ היא נראה גם פצצה.

 

[ATTACH=CONFIG]525859[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]525860[/ATTACH]

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם
נחמד לבצע השוואה בין רמת הבסיס של הארונה מול הגירסא המצוידת של הסטוניק.

גירסאת ה FR המקבילה נראית טוב בהרבה מהקבינה המצועצעת של הסטוניק.

איכות החומרים ובמיוחד החלק העליון של הדשבורד בסיאט עדיפים משמעותית על זה שבסטוניק, איכות ההרכבה טובה משמעותית שלא לדבר על הבידוד של הסיאט שהופך את הרכב לשקט משמעותית מהסטוניק הרועשת...

 

[ATTACH=CONFIG]525866[/ATTACH]

 

 

שוב. למעט כמה נגיעות של אדום שבקושי רואים הכל שחור, מאד חד ומשעמם. הכל זויות חדות ומרגיש מדכא.

עדיין אני זוכר את ההרגשה הפלסטיקית והזולה של ידיות הדלת שהרגיש לי מאד זול.

ככה אני רואה אז זה והגרסת הFR לדעתי לא משנה משהו.

בכל אופן זאת הדעה שלי על המראה של הסיאט. כמובן שאתה יכול להרגיש אחרת.

אגב, אין לי שום דבר רע להגיד על איכות ההרכבה ובידוד הרעשים שכניראה הרבה יותר מוצלח משל קיה.

פורסם
אני שיתפתי את ההרגשה הסובייקטיבית שלי מהרכב והבשורה התחתונה אני לא מרוצה ממנה.

אובייקטיבית אפשר להגיד שכל החיסרונות הם זהים בכל הרכבים באותה קטגוריית מחיר.

ולכן למי שפחות פדנט ומחפש רכב זול וזריז אז הקיה סטוניק היא אופציה לא רעה.

כי במחיר של כ115אלף ש"ח אין כרגע 'ג'פון' אחר שמציע את אותה חבילות אבזור והנעה יחד עם מע' בטיחות אקטיבית מלאה.

 

הסיאט ארונה לא יותר טובה משמעותית ואם אינני טועה אז חסר לה תיקון סטייה אקטיבית.

מעבר לזה שמבפנים היא נראת מזעזעת, הכל פלסטיק שחור גס, ונראה זול.

אבל אני יכול להסכים שאיכות הנסיעה בה כניראה הרבה יותר טובה מהסטוניק.

מצד שני יש לה בקרת שיוט אדפטיבית שאין בסטוניק.

גם מערכת המולטימדיה המקורית של סיאט יותר מוצלחת לדעתי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
נחמד לבצע השוואה בין רמת הבסיס של הארונה מול הגירסא המצוידת של הסטוניק.

גירסאת ה FR המקבילה נראית טוב בהרבה מהקבינה המצועצעת של הסטוניק.

איכות החומרים ובמיוחד החלק העליון של הדשבורד בסיאט עדיפים משמעותית על זה שבסטוניק, איכות ההרכבה טובה משמעותית שלא לדבר על הבידוד של הסיאט שהופך את הרכב לשקט משמעותית מהסטוניק הרועשת...

 

[ATTACH=CONFIG]525866[/ATTACH]

 

אמנם כבר כתבו כאן "על טעם וריח" (זה לעניין "נראית טוב בהרבה". אני, למשל, סבור ההיפך, גם לעניין העיצוב החיצוני), אבל בוא נפרט את הדברים. החלק העליון של הדאשבורד? זה שאף אחד פרט לבוחני רכב לא נוגע בו אלא בזמן ניקיון הרכב? לגבי איכות ההרכבה - i don't think it means what you think it means, ולא זכורות לי בעיות הרכבה, מכל סוג ומין, באף רכב של קיה, כולל הסטוניק שיש לנו וכולל הפיקנטו שעדיין במשפחה.

 

לגבי בידוד רעשים - טרם נהגתי בארונה, אבל לא מוצא את הסטוניק רועשת מדי (לעומת נירו למשל, שאני אוהב חרף הפאול הדי קיים שלה בעניין הזה).

 

הנדסת האנוש של קיה עדיפה בעיני, במיוחד למשתמש הקצה שאני ייעדתי לו את הרכב (אשתי), על זו של ואג. יותר אינטואיטיבית, יותר קלה ללימוד, כפתורים יותר גדולים, פשטות גדולה ונוחה יותר.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
אז איך אתה אתה אמור לנסוע לאט?

זה לא כמו בגיר אוטומטי רגיל שהרכב תמיז זז קדימה גם בלי ללחוץ על הגז ואם רוצים לנסוע ממש לאט חייבים להשתמש בברקס?

יש דרך אחרת שמאפשרת נסיעה איטית?

 

לוחצים על הגז, ולא רוכבים על הבלם. כשאתה רוכב על הבלם, הרכב נוהג כשהוא ב"חצי קלאץ'" ומטגן אותו למוות. עם טיפה תשומת לב ממש מרגישים כשהקלאץ' משולב, פשוט נותנים לאוטו לנסוע. נכון, מאד קשה לשבת ככה על התחת של הרכב שלפניך. באמת בעיה.

 

כנראה לא נכנסנו לאותה ארונה ... הפלסטיק ברמה טובה וגבוהה מזו של הסטוניק, הגימור כיאה ל VW טוב מאוד והביצוע הרבה יותר טוב מזה של הסטוניק הפלסטיקית להחריד.

בגימור FR התיפורים הקונטרסטים משדרגים את הפנים יחד עם המושבים ופותחים פער משמעותי מול הקיה.

בסופו של דבר הבחירה בכל אחת היא ענין של טעם אישי, אצלנו הארונה הייתה הנבחרת.

 

כנראה מספיק לה להיות ואגית כדי להיחשב לטובה משמעותית. בפועל שתיהן פלסטיקיות באותה מידה. עניין של כמה קול-אייד לשתות.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם (נערך)

אם אני לא טועה כשהיא יצאה לשוק הם שיווקו אותה בכ103K בלבד

לדעתי בתמחור כזה או אפילו 110 היא כן שווה את התמורה לעומת כל הסדאנים שמתומחרים ב130 140

 

אבל אין מתנות בחינם, ברור שהתמחור הזול יחסית בא על חשבון ביצועים.

למען האמת דווקא בדיעבד חשבתי שזה ילך חזק כאן בארץ המיני ג'יפונים, כי היום כולם אוהבים לנסוע ברכב גבוה, וג'יפונים סטנדרטיים לא מתאימים לכל אחד במיוחד לא לכאלו שרק נוסעים בעיר כל היום

אבל הבנתי שקיה הפסיקו את הייבוא של הסטוניק לכאן, דגם דומה יש גם למאזדה, הם גם הפסיקו לייבא אותו?

עריכה אחרונה על ידי רון18
פורסם (נערך)
נהיגה "באמצעות" דוושת הבלימה היא מכת מדינה. אנשים "יושבים " על הבלמים לאורך מאות מטרים. בכל התקרבות לרמזור או צומת אני רואה נהגים (ונהגות) מאיצים ואז "מתיישבים" על הבלמים על מנת להאט את הרכב.

כל כך פשוט רק להוריד את הרגל מהגז והרכב מאיט ורק במטרים האחרונים לבלום במהירות נמוכה.

 

לפני הרבה מאוד שנים, למדתי נהיגה מתקדמת בחו"ל, המדריך התקין פנס בלימה גדול בחלון האחורי בתוך הרכב וכל פעם שבלמתי נשמע צליל מעצבן בחלל הרכב והמדריך שהיה מחוץ לרכב צעק עלי במכשיר הקשר עד שהתרגלתי לבלום נכון על מנת להימנע מזה ( ברור שזימזם בבלימה גם קצרה, אבל זה היה מינימלי)

 

אני רואה את זה כל יום בכניסה לרחוב בו אני גר, נהגים מאיצים בתחילת הרחוב ובולמים לכל אורכו , סתם ללא צורך. באופן בולט יותר רואים את זה בירידות וכמובן בפקקים.

מסכים איתך, אבל זה חלק מתרבות הנהיגה חסר הסבלנות בארץ

מלבד שחיקת בלמים, הורדת רגל מהגז לפני רמזור מן הסתם גם חוסכת בדלק.

אני עושה את זה מלא לקראת רמזור מוריד רגל מהגז ומשתמש בבלם ממש לקראת קו העצירה, והמון פעמים אנשים חסרי סבלנות מהבהבים, או מנסים לבצע עקיפה שיש עוד 100 מטר רמזור אדום

עריכה אחרונה על ידי רון18
פורסם

אני אוסיף לעניין של הנסיעה על הבלמים.

לפי ספר רכב של קיה נאמר בצורה ברורה כי עם הגיר יש צורך לנהוג בצורה של גז וברקס.

זאת אומרת לחיצה על הגז בשביל שהגיר ישלב הילוך ראשון ואחרי זה לחיצה על הברקס בשביל להאט את הרכב.

אבל לעולם לא להאט את הרכב עם הגיר, לא לעזוב את הגז ולתת לגיר לרדת בהילוכים בשביל שהוא יאט את הרכב.

ככה הקלאצ' נשחק מהר מאד ויעלה מאד יקר לתקן. במקום זאת עדיף לשחוק את הבלמים ואז להחליף את הרפידות.

נכון שזה לא פתרון מעולה אבל ככה זה בכל רכב עם גיר רובוטי.

פורסם (נערך)
אני אוסיף לעניין של הנסיעה על הבלמים.

לפי ספר רכב של קיה נאמר בצורה ברורה כי עם הגיר יש צורך לנהוג בצורה של גז וברקס.

זאת אומרת לחיצה על הגז בשביל שהגיר ישלב הילוך ראשון ואחרי זה לחיצה על הברקס בשביל להאט את הרכב.

אבל לעולם לא להאט את הרכב עם הגיר, לא לעזוב את הגז ולתת לגיר לרדת בהילוכים בשביל שהוא יאט את הרכב.

ככה הקלאצ' נשחק מהר מאד ויעלה מאד יקר לתקן. במקום זאת עדיף לשחוק את הבלמים ואז להחליף את הרפידות.

נכון שזה לא פתרון מעולה אבל ככה זה בכל רכב עם גיר רובוטי.

 

אפשר צילום הקטע הנדון?

 

אני בספק גדול שהכוונה היא שתשב על הבלמים על פני מאות מטרים. רוצה להאיט? עזוב את דוושת הגז, תנוע "בלטיפה" לא בלחיצה אגרסיבית. מה שקרוי תנוע עם דוושה "קבועה" עזיבה של הגז לא תגרום הורדת הילוך מיידית בשום מצב.

אני נוהג במכוניות המצויידות בגירים בעלי קלאץ' כפול מאז 2012 ללא צורך בבלימות ארוכות, כולל בירידות. מציע לך לתרגל בלימה דגרסיבית.

עריכה אחרונה על ידי zaf

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
אם אני לא טועה כשהיא יצאה לשוק הם שיווקו אותה בכ103K בלבד

לדעתי בתמחור כזה או אפילו 110 היא כן שווה את התמורה לעומת כל הסדאנים שמתומחרים ב130 140

 

אבל אין מתנות בחינם, ברור שהתמחור הזול יחסית בא על חשבון ביצועים.

למען האמת דווקא בדיעבד חשבתי שזה ילך חזק כאן בארץ המיני ג'יפונים, כי היום כולם אוהבים לנסוע ברכב גבוה, וג'יפונים סטנדרטיים לא מתאימים לכל אחד במיוחד לא לכאלו שרק נוסעים בעיר כל היום

אבל הבנתי שקיה הפסיקו את הייבוא של הסטוניק לכאן, דגם דומה יש גם למאזדה, הם גם הפסיקו לייבא אותו?

 

העניין הוא שהתמחור פה לא בא על חשבון ביצועים.

אי אפשר להשוות את התמורה למשפחתיות סדאן משום שלא מדובר באותו קהל יעד.

ואם לא אכפת לך זה דווקא כן הולך כאן לא רע כל עניין הג'יפונים הקטנים, הקטגוריה הזאת נמצאת בצמיחה גם מבחינת מכירות וגם מבחינת כמות המתמודדים בה.

אני לא יודע מאיפה הבנת שקיה הפסיקו לייבא את הסטוניק, מדובר בדגם הנמכר ביותר בקטגוריה מאז תחילת השנה.

גם מאזדה לא הפסיקו לשווק כאן את הקרוסאובר הקטן שלהם שנקרא מאזדה CX3, הוא פשוט פונה לקהל לקוחות שונה והוא מוצר יקר יותר.

פורסם

אבל הבנתי שקיה הפסיקו את הייבוא של הסטוניק לכאן, דגם דומה יש גם למאזדה, הם גם הפסיקו לייבא אותו?

הבנת לא נכון. זוהי שטות מוחלטת. גם לגבי הסטוניק וגם לגבי ה cx3

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

לא צריך להגזים - לא "כמה וכמה רמות" פשוט טובה יותר ברוב הדברים, אבל הסטוניק מכונית טובה בפני עצמה.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
אפשר צילום הקטע הנדון?

 

אני בספק גדול שהכוונה היא שתשב על הבלמים על פני מאות מטרים. רוצה להאיט? עזוב את דוושת הגז, תנוע "בלטיפה" לא בלחיצה אגרסיבית. מה שקרוי תנוע עם דוושה "קבועה" עזיבה של הגז לא תגרום הורדת הילוך מיידית בשום מצב.

אני נוהג במכוניות המצויידות בגירים בעלי קלאץ' כפול מאז 2012 ללא צורך בבלימות ארוכות, כולל בירידות. מציע לך לתרגל בלימה דגרסיבית.

 

טעיתי. בדקתי שוב וכתוב שאסור לרכב על הקלאצ' כי הוא מתחמם ועדיף להאיץ ולהאט בשביל לשלב הילוך ראשון.

להוריד רגל מהגז אין כל בעיה.

התבלבלתי בין נסיעה רגילה לבין נסיעה בירידה איפה שצריך להוריד הילוך ולא לשבת על הגיר בשביל לבלום.


×
×
  • תוכן חדש...