Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סטוניק 2019 סיכום שנה שלי איתה.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2371 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחרי 20אלף ק"מ, טיפול ותאונה קלה אני יכול לסכם שנה עם הסטוניק.

הסטוניק נבחרה בתור רכב שני במשפחה ולכן הדרישות ממנה היו נמוכות והיה דגש על זריזות

ונוחות נסיעה בשטח בנוי.

 

 

החיובי-

הרכב נראה מעולה גם בפנים וגם מבחוץ, כל הפלסטיקה יושבת טוב ואין חריקות במהלך נסיעה.

סביבת הנהג נוחה, כל הכפתורים בהישג יד, כל מקום שנוגע עם היד מצופה עור.

יש מספיק אבזור בשביל לספק כל חנון חולה טכנולוגיה, עם אנדרואיד אוטו ואפל קאר פלי.

יחד עם תוספת של בלימה אוטונומית ותיקון אקטיבי של סטיה מנתיב.

המנוע 3 צלינדרים מוגדש עם 120כ"ס וגיר רובוטי נותנים לרכב הרגשה זריזה

והרכב מרגיש טוב על הכביש, אין תנודות ויושב טוב סה"כ גם על מהירויות יותר גבוהות.

"הגובה" אמנם לא משמעותי אבל נותן עבירות יותר טובה על כבישים משובשים המלאים בבורות.

ואפילו אחיזה טובה בכביש אפר וזאת הודות לצמיגים.

 

 

השלילי-

מבנה הרכב והצמיגים גורמים למלא רעשי כביש במהלך נסיעה שחודרים לבפנים ומרגיש כאילו החלון פתוח.

אחרי שנה יש קצת רעשים ממש קלים מהדרשבורד ואני לא מוצא מאיפה אבל זה לא משמעותי.

המנוע 3 צלידרים מרעיש יותר מידי ובתחילת הנסיעה מרגיש לשניה עצל עד שהטורבו מתחיל לעבוד.

הגיר לפעמים נותן מכות ואני בספק אם זאת הפעילות התקינה שלו או שיש כבר נזק.

ואם נוסעים ביום חם בפקק וגולשים עם הקלאצ' אז הוא מתחמם ונהרס.

הפלסטיקה בתא המטען לא הכי איכותית וכבר יש מלא שריטות וזה רק אחרי שהוא שומש בשביל קניות.

בפנים מרגיש יותר מידי צפוף לגבר ממוצע וקשה למצוא תנוחת ישיבה נוחה.

מינוס נוסף רציני זה הגג הכתום של הרכב שלי, שסופג שמש וציפורים פשוט מתות לחרבן עליו.

ככה שאם לא מסתובבים עם מטלית וספריי אז הלקה תשרף.

 

15אלף - טיפול כלל החלפת פילטר שמן ודלק יחד עם שמן מנוע ועלה כ600ש"ח במוסך יבואן.

 

אחרי תאונה אני יכול להוסיף לטובת הרכב שהפגושים וקשתות הגלגלים מצופים בפלסטיק שחור לא צבוע.

והפלסטיק הזה סופג את הנזקים מפגיעות חניה וככה לא נגרם נזק לצבע או לפח של הרכב.

ככה נחסכת עוגמת נפש מצביעה של הרכב וזה פלוס רציני לאנשים פדנטים כמוני שסובלים מכל שריטה על הרכב.

 

 

בגדול הרכב נוסע בסדר ולא היו תקלות במנוע. הוא מרגיש די זריז וקטן מספיק בשביל להכנס לתל אביב ולמצוא חניה.

לי אישית הוא צפוף מידי בפנים ואני כניראה אחפש מחליפה שנה הבאה.

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

"ואם נוסעים ביום חם בפקק וגולשים עם הקלאצ' אז הוא מתחמם ונהרס"

 

קיבלת התראה בלוח השעונים על התחממות,או שזו דעתך האישית ?

פורסם

יש התראה בלוח שעונים (לפני שהגיר מגיע לטמפרטורה מסוכנת) שהגיר התחמם ויש לעצור בצד אחרת יגרם נזק לגיר.

בנוסף יש מד דיגיטלי בלוח שעונים שמראה על טמפרטורת גיר בכל זמן נתון ובנסיעה בפקק רואים תמיד שהטמפ' של הגיר עולה ואם נוסעים רגיל אז הטמפ' יורדת.

לי זה קרה פעם אחת בפקק ומאז אני נוסע בפקק רק עם גז- שם גז בשביל לשלב הילוך ראשון, מתקדם כמה מטרים ושוב בולם.

ככה הגיר לא מתחמם יותר מידי והרכב לא זוחל עם הקלאצ'.

פורסם

נשמע כאילו הרכב יותר לא מאשר כן.

חוץ משהרכב קצת זריז ונראה כמו ג'יפון, אין בו למעשה שום דבר מיוחד.

רעשי כביש ורוח זה משהו שיכול להוציא אותי מדעתי

(Sold) Chevrolet Aveo 2006

Citroen C3 2017

C5 Air Cross 2020

פורסם
ואם נוסעים ביום חם בפקק וגולשים עם הקלאצ' אז הוא מתחמם ונהרס.

 

אם רוכבים על הקלאץ' הוא נהרס בכל גיר שיש בו קלאץ', רובוטי וידני. אם קיבלת את התרעת חום התיבה, סימן ש-you're doing it wrong. לאשתי זה קפץ פעם אחת, הזכרתי לה מה הסברתי לה כשרק קנינו את האוטו, נזכרה ולא חזרה התופעה, והיא נוסעת בעיקר בשעות עומס. זה לא באמת מסובך לא לטגן קלאץ'.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

למה, אתה צריך לשלוט על אופן השימוש בקלאצ'?

הוא אמנם רובוטי, אבל מבחינת הנהג זה לא כמו לנהוג ברכב אוטומטי רגיל, יש רק גז וברקס?

פורסם

זחילה איטית תוך כדי לחיצה עדינה על דוושת הבלמים משמעותה התקדמות עם חצי קלאץ' ברכב ידני. זה מטגן את הקלאץ'.

 

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

בדקנו את הרכב מול הארונה לפני כעשרה חודשים , וגם נהגתי ברכב בגירסא הידנית באנגליה.

אין ספק שהרכב נופל בכל פרמטר מול הארונה, מרווח פנימי, איכות חומר , ביצוע כללי של הרכב , נוחות נסיעה , שילוב מנוע גיר, מערכת מולטימדיה , אצלנו הבחירה הייתה די ברורה.

 

באופציה של הגיר הידני שנהגתי בה באנגליה השילוב מנוע גיר היה נעים יותר , הרכב הגיב לא רע בכלל ובכבישים המהירים לא התקשה להשתלב בתנועה המהירה, אבל נוחות הנסיעה טעונה שיפור, הכיסא היה בינוני ומטה , והמרווח פנים לוקה בחסר לכל מי שמעל 1.75 ....

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

אני גם נהגתי בסטוניק ובארונה ומסכים שהארונה עדיפה בכל תחום, למעט אולי העיצוב החיצוני שבעיני מוצלח יותר בסטוניק.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
זחילה איטית תוך כדי לחיצה עדינה על דוושת הבלמים משמעותה התקדמות עם חצי קלאץ' ברכב ידני. זה מטגן את הקלאץ'.

 

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

אז איך אתה אתה אמור לנסוע לאט?

זה לא כמו בגיר אוטומטי רגיל שהרכב תמיז זז קדימה גם בלי ללחוץ על הגז ואם רוצים לנסוע ממש לאט חייבים להשתמש בברקס?

יש דרך אחרת שמאפשרת נסיעה איטית?

פורסם

אני שיתפתי את ההרגשה הסובייקטיבית שלי מהרכב והבשורה התחתונה אני לא מרוצה ממנה.

אובייקטיבית אפשר להגיד שכל החיסרונות הם זהים בכל הרכבים באותה קטגוריית מחיר.

ולכן למי שפחות פדנט ומחפש רכב זול וזריז אז הקיה סטוניק היא אופציה לא רעה.

כי במחיר של כ115אלף ש"ח אין כרגע 'ג'פון' אחר שמציע את אותה חבילות אבזור והנעה יחד עם מע' בטיחות אקטיבית מלאה.

 

הסיאט ארונה לא יותר טובה משמעותית ואם אינני טועה אז חסר לה תיקון סטייה אקטיבית.

מעבר לזה שמבפנים היא נראת מזעזעת, הכל פלסטיק שחור גס, ונראה זול.

אבל אני יכול להסכים שאיכות הנסיעה בה כניראה הרבה יותר טובה מהסטוניק.

פורסם
אני שיתפתי את ההרגשה הסובייקטיבית שלי מהרכב והבשורה התחתונה אני לא מרוצה ממנה.

אובייקטיבית אפשר להגיד שכל החיסרונות הם זהים בכל הרכבים באותה קטגוריית מחיר.

ולכן למי שפחות פדנט ומחפש רכב זול וזריז אז הקיה סטוניק היא אופציה לא רעה.

כי במחיר של כ115אלף ש"ח אין כרגע 'ג'פון' אחר שמציע את אותה חבילות אבזור והנעה יחד עם מע' בטיחות אקטיבית מלאה.

 

הסיאט ארונה לא יותר טובה משמעותית ואם אינני טועה אז חסר לה תיקון סטייה אקטיבית.

מעבר לזה שמבפנים היא נראת מזעזעת, הכל פלסטיק שחור גס, ונראה זול.

אבל אני יכול להסכים שאיכות הנסיעה בה כניראה הרבה יותר טובה מהסטוניק.

 

כנראה לא נכנסנו לאותה ארונה ... הפלסטיק ברמה טובה וגבוהה מזו של הסטוניק, הגימור כיאה ל VW טוב מאוד והביצוע הרבה יותר טוב מזה של הסטוניק הפלסטיקית להחריד.

בגימור FR התיפורים הקונטרסטים משדרגים את הפנים יחד עם המושבים ופותחים פער משמעותי מול הקיה.

בסופו של דבר הבחירה בכל אחת היא ענין של טעם אישי, אצלנו הארונה הייתה הנבחרת.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם

מצד ימין זה מה שאני ראיתי בעולם תצוגה של סיאט.

הכל שחור ומשעמם, הידיות עשויות פסטיק גס וחד.

ופשוט מדכא.

מצד שמאל זה מה שאני רואה כל יום, פלסטיק מגוון ומעוגל.

מראה שמח וקליל. יש צבע שתואם לחיצוניות של הרכב.

 

מצידי קיה לוקחת את העיצוב של סיאט כל יום ולא רק בסטוניק.

אם סיאט היו מציגים עיצוב פנים יותר טוב אז הייתי כניראה רוכש סיאט כי במחוץ היא נראה גם פצצה.

 

seatarona012.pngstonic-first-ed_crdi-2.jpg

פורסם
אז איך אתה אתה אמור לנסוע לאט?

זה לא כמו בגיר אוטומטי רגיל שהרכב תמיז זז קדימה גם בלי ללחוץ על הגז ואם רוצים לנסוע ממש לאט חייבים להשתמש בברקס?

יש דרך אחרת שמאפשרת נסיעה איטית?

 

נהיגה "באמצעות" דוושת הבלימה היא מכת מדינה. אנשים "יושבים " על הבלמים לאורך מאות מטרים. בכל התקרבות לרמזור או צומת אני רואה נהגים (ונהגות) מאיצים ואז "מתיישבים" על הבלמים על מנת להאט את הרכב.

כל כך פשוט רק להוריד את הרגל מהגז והרכב מאיט ורק במטרים האחרונים לבלום במהירות נמוכה.

 

לפני הרבה מאוד שנים, למדתי נהיגה מתקדמת בחו"ל, המדריך התקין פנס בלימה גדול בחלון האחורי בתוך הרכב וכל פעם שבלמתי נשמע צליל מעצבן בחלל הרכב והמדריך שהיה מחוץ לרכב צעק עלי במכשיר הקשר עד שהתרגלתי לבלום נכון על מנת להימנע מזה ( ברור שזימזם בבלימה גם קצרה, אבל זה היה מינימלי)

 

אני רואה את זה כל יום בכניסה לרחוב בו אני גר, נהגים מאיצים בתחילת הרחוב ובולמים לכל אורכו , סתם ללא צורך. באופן בולט יותר רואים את זה בירידות וכמובן בפקקים.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 


×
×
  • תוכן חדש...