Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתקשה מאוד לבחור מצלמה חדשה וזקוק לעזרתכם


ChemGuy85
שימו לב! השרשור הזה בן 989 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הבעיה היא שלג'ארד אין שום טעם או התייחסות לדברים שבאמת משנים בצילום. למשל, קומפוזיציה...

אם ייצא לך לראות את ההרצאה של סם אייבל, על איך הוא יוצר צילום (וצריך לקחת את הזמן ולצפות), אפשר ללמוד מה יוצר קומפוזיציה מוצלחת. זה לא אקראי.

בגלל זה, דרך אגב, אחד המקומות ללמוד קומפוזיציה זה אומנות הציור, כי שם שומדבר לא מקרי. עומק, הולכת עין, חוק השלישים, נוטן... הכל שם.

ככה, שלא. לא כל תמונה אפשר לתת פידבק ענייני איך אפשר לשפר אותה. לפעמים פשוט אין מה לעשות, ותמונה לא טובה היא תמונה לא טובה.

אני גם לא אוהב ביקורות שמסבירות איך היה צריך לצלם תמונה אחרת, במקום זאת שצולמה (למשל, תחליף עדשה...).

ולבסוף, מה שחשוב זה תובנות שלוקחים מהדיון, לא איזושהי מסקנה סופית.

 

פעם היה פורום d-spot, שאפשר היה לקבל בו ביקורת. לפעמים. בסוף הוא נסגר בגלל מריבות, ובגלל שאנשים לא רוצים ביקורת.

 

אתה יודע מה, בו נפתח שרשור ביקורת פה, אנשים יעלו תמונות, ונראה מה יהיה.

 

תכלס אני לא יכול לחלוק פה על כלום. בעיה... :lol:

 

יש לך את הפרופילים של היצרן להשתמש בהם על ה-RAW.

 

שו? איפה? איך? אני רואה ב-LR רק calibration של אדובי.

 

יש מקומות בהם באמת ניתן ללמוד צילום לעומק? כלומר להבין את התהליכים הפיסיקליים מאחורי צילום, ללמוד עריכה וקומפוזיציה ושלא במסגרת קורס זבנג 32 שעות ואתה צלם?

 

תהליכים פיזיקליים מאחורי צילום (דיגיטלי בכל אופן) אתה גם כנראה לא תלמד בשום מקום, וגם אם כן, זה לא יעזור לך בשיט. ניסיתי לפני כמה זמן לחפש לימודי אופטיקה וכל מה שמצאתי היה קורסים לאופטומטריסטים. מעבר לזה, מה תלמד? הצטלבות קרני אור שיוצרות את הפוקוס? רגישות של חיישני CCD או CMOS או איך שלא קוראים להם היום? למי אכפת? איך זה עוזר לך ליצור תמונות טובות יותר?

 

עריכה, לפחות בסיסית (ב-LR) אפשר ללמוד מאוד בקלות ממשחק בתוכנה ומסרטוני יוטיוב. כל מה שאני יודע על התוכנה הזו למדתי לבד או מהאינטרנט והיום בסרטוני "7 טריקים ב-LR שלא הכרתם" שאני נתקל בהם, אני כבר מכיר 99% מהם. אני מצלם מעט מאוד, ואני מאמין שאם תצלם פעם/פעמיים בשבוע, תוך חודשיים אתה כבר מאסטר LR. פוטושופ זה הרבה יותר עמוק ומורכב, אבל גם לזה יש המון מדריכים. ללמוד קורס מלא זה באמת קשוח ומסרטונים שראיתי של כל מיני מומחים אתה מגיע לרמות של מיינד פאק אמיתי בקטע של מה שאפשר לעשות שם.

 

בקומפוזיציה יש כל מיני קווים מנחים (חוק השלישים, משולש הזהב, השבלול פיבונצ'י ההוא, פרספקטיבה, סימטריה, מרכוז יתר וכל מיני כאלה) שאפשר למצוא שפע של מידע עליהם ברשת, ובטח פאלו עכשיו יבוא ויגיד לי שכל המשפט הזה מטופש כי העיקר שזה נראה טוב, וזה גם יהיה נכון, אבל אלה דברים שיכולים לעזור לך להתכוונן.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 452
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

למי אכפת? איך זה עוזר לך ליצור תמונות טובות יותר?

מה שאני הייתי שמח ללמוד, לדוגמא, זה איך להפיק יותר חיים מבחינת הצבעים בתמונות שיוצאות לי.

אני מניח שזה עניין של תאורה ואולי גם עריכה, ואני גם לא מתחבר לתמונות הסופר מפולטרות וערוכות שהאינטרנט מלא בהן, אבל מקריאה של כמה ספרים על צילום, זה מרגיש לי כמשהו שצלמים לא ממש מסבירים עד הסוף.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמ;לק: תעלה את ה-Vibrance קצת.

 

הפוסט המלא:

בגדול (מאוד מאוד בגדול) לצבעים יש חמישה "סליידרים":

White balance: משנה את הגוון של התמונה בין צהוב לכחול (זה מאוד מאוד מאוד בגדול)

tint: כנ"ל, אבל בין ירוק לוורוד (לא בדיוק ורוד, מג'נטה, שזה ורוד-סגול כזה)

vibrance: מגביר את ה"עוצמה" של צבעים, מתרכז בעיקר בצבעים עמומים יותר ומתעלם מצבעים שכבר ככה "חזקים" ומשפיע מעט על צבעי עור כדי לא לגרום לאנשים להיראות כמו ג'ינג'י צהריים בים באוגוסט.

saturation:מגביר את העוצמה של צבעים בצורה ליניארית.

color grading/split tonning: מאפשר "לצבוע" טווח דינאמי מסוים בצבע מסויים. סוג של tint, אבל כזה שמאפשר לשחק עם כל צבע שאתה רוצה. הפשוטים יותר (כמו ב-LR) מאפשרים לצבוע את הצללים בצבע אחד ואת החלקים הבהירים בצבע אחר, יש כאלה יותר מעמיקים שמאפשרים לצבוע גם את ה-mid tones.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני הייתי שמח ללמוד, לדוגמא, זה איך להפיק יותר חיים מבחינת הצבעים בתמונות שיוצאות לי.

אני מניח שזה עניין של תאורה ואולי גם עריכה, ואני גם לא מתחבר לתמונות הסופר מפולטרות וערוכות שהאינטרנט מלא בהן, אבל מקריאה של כמה ספרים על צילום, זה מרגיש לי כמשהו שצלמים לא ממש מסבירים עד הסוף.

 

עם איזה מצלמה אתה מצלם? מבחינת צבעים ב-JPG יש מאחורי זה colour science מבוסס על עשרות שנות ניסיון של אותו יצרן מצלמות.

 

לפני מספר שנים הייתה לי Sony RX100 דור 2 וממש, אבל ממש לא התחברתי לצבעים של סוני באותה תקופה. לאחר מכן הייתה לי קנון M50 ומאוד אהבתי את הצבעים שלה. עכשיו יש לי אולימפוס וממה שראיתי גם הצבעים של אולימפוס חמים עם vibrance כמו שאני אוהב.

 

מצד שני Northup עשה מחקר אינטרנטי והוא טוען ש-colour science זה קשקוש בלבוש מארץ הבולשיט. בנוסף הוא גילה שרוב האנשים מעדיפים צבעים חמים.

 

 

בקיצור מה אגיד לך... בצילום יש הרבה וודו בולשיט כמו בתחום האאודיו. אולי אפילו יותר.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם gm1 של פנסוניק.

יצאו לי לא מעט תמונות שהייתי מרוצה מהן, אבל לא תמיד אני מצליח לזהות בזמן אמת מה לא עובד בתאורה.

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שו? איפה? איך? אני רואה ב-LR רק calibration של אדובי.

 

 

xxx.jpg

 

עריכה, לפחות בסיסית (ב-LR) אפשר ללמוד מאוד בקלות ממשחק בתוכנה ומסרטוני יוטיוב. כל מה שאני יודע על התוכנה הזו למדתי לבד או מהאינטרנט והיום בסרטוני "7 טריקים ב-LR שלא הכרתם" שאני נתקל בהם, אני כבר מכיר 99% מהם. אני מצלם מעט מאוד, ואני מאמין שאם תצלם פעם/פעמיים בשבוע, תוך חודשיים אתה כבר מאסטר LR. פוטושופ זה הרבה יותר עמוק ומורכב, אבל גם לזה יש המון מדריכים. ללמוד קורס מלא זה באמת קשוח ומסרטונים שראיתי של כל מיני מומחים אתה מגיע לרמות של מיינד פאק אמיתי בקטע של מה שאפשר לעשות שם.

 

כל מה שלמדתי בצילום למדתי לבד. חסר לי בעיקר פידבק מאנשים שיותר מבינים, מאז ש-D-Spot מת, וזה שנים. LR זה לא כזה קשה. פוטושופ, לעומת זאת, אפשר לכתוב עליה אנציקלופדיה, וגם אם אתה מכיר את כל הפונקציות ואיך להשתמש בהן נכון, אין גבול למה שאפשר לעשות. זה כלי שרק הדימיון שלך מגביל אותך בו.

 

 

בקומפוזיציה יש כל מיני קווים מנחים (חוק השלישים, משולש הזהב, השבלול פיבונצ'י ההוא, פרספקטיבה, סימטריה, מרכוז יתר וכל מיני כאלה) שאפשר למצוא שפע של מידע עליהם ברשת, ובטח פאלו עכשיו יבוא ויגיד לי שכל המשפט הזה מטופש כי העיקר שזה נראה טוב, וזה גם יהיה נכון, אבל אלה דברים שיכולים לעזור לך להתכוונן.

 

הפוך.

כבר כתבתי כאן, כללי הקומפוזיציה בכלל באים מציור, כי שם שומדבר לא מקרי. יש כללים הם לא צמחו מתוך גחמות. עם זאת, יש כל מיני סיבות לסטייה כזו או אחרת, ולא אכנס לזה. יש גם אנשים שהם יותר רגישים לקומפוזיציה וכאלו שפחות. אם תשאל את ברסון, האב הרוחני של הצילום המודרני, קומפוזיציה זה אינסטינקט. סיפרו עליו פעם שכדי לבדוק קומופוזיציה, הוא היה הופך כל צילום שקיבל, כדי לראות אם הקומפוזיציה מאוזנת, בלי קשר לתוכן.

ושוב, מי שרוצה לקרוא קצת יותר לעומק, אבל לא באופן מובנה, הבלוג של שאול נשיץ הוא מעולה:

http://sneye.blogspot.com/search/label/%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%A4%D7%95%D7%96%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%94

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני הייתי שמח ללמוד, לדוגמא, זה איך להפיק יותר חיים מבחינת הצבעים בתמונות שיוצאות לי.

אני מניח שזה עניין של תאורה ואולי גם עריכה, ואני גם לא מתחבר לתמונות הסופר מפולטרות וערוכות שהאינטרנט מלא בהן, אבל מקריאה של כמה ספרים על צילום, זה מרגיש לי כמשהו שצלמים לא ממש מסבירים עד הסוף.

 

קודם כל, אתה תלוי בתאורה. תמיד. זה לא משהו שאפשר ליצור בעיבוד. תלך לשתי התמונות שצירפתי לשרשור, זו של הגברת מול החלון וזו של התינוקת. שתיהן תוצר של תאורה שהגיע מהחלון.

 

דבר שני, צריך להגדיר מה זה "יותר חיים".

 

ובניגוד למה שנכתב, בצילום, בניגוד לאודיו, זה מדדים טכניים מדוייקים למה זה צבע, ומתי הוא נכון ומתי לא. אם באודיו השאלה היא איפה אתה מודד ואיך, ויש בעיות של כיווניות, צבע בתמונה דיגיטלית זה מדיד ומדוייק.

 

מעבר לזה יש טעם, יש חוסר דיוק בין מסכים וכדומה, וגם כל יצרן ופרשנות ה-JPG שלו, אבל אם תיקח RAW תוכל, לפחות בתיאוריה, לשחזר קרוב מאוד ל-JPG של כל יצרן.

כמובן שהצבעים האחרים ליד קובעים את ההתרשמות הסובייקטיבית של הצופה, וכמובן שצבע קיים גם בהקשר של התמונה, ושל איך העין שלנו בוחרת לנוע בתוך הפריים, בהתחשב בצבעים, וכל זה מדע שלם של קוגניציה שלא נגעתי בקצה קצהו... ועדיין, לצבע יש מדד ברור ומדיד.

 

נ.ב.

 

אני מצרף שתי דוגמאות מהראש של ימים שהשמש הביאה צבעים יפים. היו עוד. השקיעה צולמה עם מצלמה מ-2008 ב-JPG. יש לי כמה תמונות מהיום הזה, בו זיהום האוויר סידר שקיעה משגעת. השנייה היא מסנט פטרסבורג באוקטובר. לא תמצא אור כזה בארץ.

 

נ.ב.נ. צרפתי גירסא שניה של התמונה מפיטר, בה עור הפנים פחות כתום. כאן הייתי צריך לעשות עריכת צבע, ולהוריד רוויה של הכתום בתמונה. אם מסתכלים אפילו על ה-RAW, זה לא תואם את המציאות. האור שם היה כתום. צריך גם לשים לב שכשמורידים רוויה לכתומים, גם מאבדים אותם בעלים, אלא אם עושים עריכה נקודתית. גם השיער מאבד מהאדמוניות שלו.

מה נכון?

לא חשוב.

 

הנה סרטון של שון טאקר (שהכרתי מהשרשור הזה) שמסביר על עריכת צבע:

 

 

 

 

 

17-01-2009 18-52-11_0144_s.jpgPA040253.jpgPA040253-2.jpg

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פור וואט איטז וורת'... DPreview פרסמו את המצלמות הפופולריות ל 2019 (לפי הקלקות הקוראים) - פוג'י XT3 (שבכלל שוחררה באלפיים ושמונה-עשרה) במקום הראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שנתיים ה-GX8 שלי טבלה במים וחדלה לפעול, גם אחרי הרבה אורז ודמעות.

חזרתי ל-EM5 דור ראשון שלי.

 

אתמול ניסיתי, סתם כך, להדליק את ה-GX8.

נדלקה.

עובדת.

 

עוד לא הוצאתי ממנה תמונות, אבל הכל עובד.

 

החיסרון העיקרי שלה ביחס ל-EM5 זה הגודל. היא גדולה. וכבדה.

החיסרון המשני הוא שהמסך המפרקי נפתח הצידה, וזה לא נוח להנמיך את המצלמה ולצלם מהמסך (אבל אפשר להפנות אותו לסגור אותו, לכיוון גוף המצלמה, ככה שלא ייפגע).

החיסרון המשמעותי שלה זה שאי אפשר להגדיר מאיזו מהירות מינימום המצלמה מעלה ISO, במצב Auto ISO.

זה חיסרון מאוד גדול.

 

אלו לא דברים שהם 'בקטנה', והם משמעותיים בתפעול המצלמה.

 

אבל יש לה עינית גדולה וחלומית שפשוט לא בא לך לצאת ממנה. קודם כל, היא בצד, שזה הרבה יותר נוח, כי אם יודעים לעצום עין שמאל, לא מכסים את הפנים בזמן הצילום, ונוגעים במסך מגע עם האף (בייחוד מעצבן כשהוא מאפשר בחירת נקודת פוקוס). והעינית מקבלת זווית, שמפצה קצת על זה שהמסך נפתח באופן פחות ידידותי לצלם.

 

והיתרון של עינית גדולה זה שכל הנתונים זמינים וברורים. גם יותר קל לראות את הפריים, אבל בין כה וכה אני כמעט תמיד בונה את הפריים לפני שאני מרים את המצלמה, אבל קל יותר לזהות דפקטים בתמונה עם כזו עינית. והיא פשוט ממכרת...

ויש למצלמהאיזה שישה כפתורים שונים להגדיר כל מה שבא לך, בגישה ישרה, ומסך מגע הרבה יותר ריספונסיבי.

 

יש לה גם קישוריות wifi, עם הפעלה מהסלולרי, אפשרות לבודד תמונה מתוך רצף וידאו (לא מצלם ככה, אבל אולי יהיה שימושי להוציא פריים למישהו מתישהו), אפשר להזיז נקודת פוקוס על המסך כשהעין בעינית, ועוד.

וכן, יש לקבצים איכות טובה יותר, שלא קשורה לעוד קצת מגה פיקסל, שקשה לי להגדיר אותה.

בקיצור, אני צריך להתחיל להתרגל למצלמה הזו מחדש...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל יש לה עינית גדולה וחלומית שפשוט לא בא לך לצאת ממנה. קודם כל, היא בצד, שזה הרבה יותר נוח, כי אם יודעים לעצום עין שמאל, לא מכסים את הפנים בזמן הצילום, ונוגעים במסך מגע עם האף (בייחוד מעצבן כשהוא מאפשר בחירת נקודת פוקוס). והעינית מקבלת זווית, שמפצה קצת על זה שהמסך נפתח באופן פחות ידידותי לצלם.

 

והיתרון של עינית גדולה זה שכל הנתונים זמינים וברורים. גם יותר קל לראות את הפריים, אבל בין כה וכה אני כמעט תמיד בונה את הפריים לפני שאני מרים את המצלמה, אבל קל יותר לזהות דפקטים בתמונה עם כזו עינית. והיא פשוט ממכרת...

ויש למצלמהאיזה שישה כפתורים שונים להגדיר כל מה שבא לך, בגישה ישרה, ומסך מגע הרבה יותר ריספונסיבי.

 

יש לה גם קישוריות wifi, עם הפעלה מהסלולרי, אפשרות לבודד תמונה מתוך רצף וידאו (לא מצלם ככה, אבל אולי יהיה שימושי להוציא פריים למישהו מתישהו), אפשר להזיז נקודת פוקוס על המסך כשהעין בעינית, ועוד.

וכן, יש לקבצים איכות טובה יותר, שלא קשורה לעוד קצת מגה פיקסל, שקשה לי להגדיר אותה.

בקיצור, אני צריך להתחיל להתרגל למצלמה הזו מחדש...

 

אני הולך להישמע כמו אכבר ילד מפונק, אבל כל הדברים האלה... זה לא משהו שיש היום בכל מצלמה? :lol:

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בכל רמת מחיר.

 

ולא בהשוואה ל-EM5.

 

את המצלמה קניתי בגלל מיקום העינית וריבוי הכפתורים, ובגלל שהיא נשחטה במחיר בגלל איזו סוגיה שולית של שאטר-שוק שנופחה בפורומים והפילה את המחיר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מקומות בהם באמת ניתן ללמוד צילום לעומק? כלומר להבין את התהליכים הפיסיקליים מאחורי צילום, ללמוד עריכה וקומפוזיציה ושלא במסגרת קורס זבנג 32 שעות ואתה צלם?
נתקלתי היום בזה

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1821031594696008&id=316495105149672

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הXT3 מצלמה מעולה, הבעיה היא שהרבה קונים פוג'י מהתלהבות (כמוני) ונשברים מהר מאוד ומכורים אותם (לא כמוני), אני לדוגמא אוהב את הפוג'י שלי אבל עדין לא סגור שאני הולך להחזיק עד שהיא תתפגר.

לאחרונה בעקבות לימודים אשר תופסים לי את כל הזמן וסידורים כאלו ואחרים לא יצא לי לצלם הרבה, יותר נכון כמעט ובכלל לא, אתמול הורדתי את האבק מהXH1 ויצאתי עם הבנות לסיבוב קצר של מזחלות וכדורי שלג, הבת הגדולה כבר לא אוהבת שאני מצלם אותה (בת 4.5), והקטנה עדין נותנת לצלם אותה.

בתקווה השנה להתשדרג בעוד עדשה ולצלם יותר.

Lia.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שזה נכון לגבי כל מצלמה באשר היא. מדובר מסוג התחביבים שנכנסים אליהם בסערה, משקיעים הרבה כסף ודי מהר נוטשים כי מתעצלים לסחוב את הציוד ולא רוצים להשקיע את הזמן בשביל ללמוד צילום לעומק. תכל'ס בשביל רוב המוחלט של האנשים מצלמות שיש היום בטלפונים סלולריים הם good enough. זו הסיבה גם למה תחום הצילום גוסס. לדעתי עולם הצילום ב-2030 יהיה שונה לחלוטין הרבה מותגים הולכים להיעלם ו/או להתמזג בשנים הקרובות.

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...