Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתקשה מאוד לבחור מצלמה חדשה וזקוק לעזרתכם


ChemGuy85
שימו לב! השרשור הזה בן 971 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

העניין הוא שגם אנשים לא רוצים ללמוד לצלם יותר טוב אלא רק מחפשים סיבות להצדיק את האובססיה הצרכנית שלהם. לכן ערוצים של

נורת'רופ ופיטר כל כך מושכים אותם.

 

ניתן לראות פער העצום בכמות subscribers שיש לערוצים עם תוכן מסחרי בהשוואה לערוצים עם תוכן לימודי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 452
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה לא כדי להצדיק אובססיות. זה פשוט כי בתור עצות לשיפור, "תקנה עדשה/מצלמה/פריסטים ללייטרום" הרבה יותר קל ליישום מאשר "תשקיע שעות בלמידה ותתאמן שנים על גבי שנים כדי למצוא את הסגנון היצירתי שלך". לא כולם רוצים להיות מומחים, לא כולם אפילו רוצים להיות טובים, הרבה מאוד אנשים רוצים פתרון של "זבנג וגמרנו" כי בהרבה מאוד מקרים 'מספיק טוב' זה באמת מספיק טוב. תוסיף לזה את העובדה שכולם היום מצלמים עם הטלפון, לכולם מותקן אינסטגרם/פייסבוק/יוטיוב/סנאפצ'אט/טינדר/גריינדר/רשת-חברתית-שונות על הטלפון, ואותם כולם רואים אנשים עם מליוני עוקבים עושים מזה כסף ואומרים לעצמם "כמה קשה זה כבר יכול להיות" ו"וואט קאן פוסיבלי גו רונג", ובחיפוש זריז של כל מיני מונחי מטא של צלמים מתחילים (טיפים, טריקים, איזו מצלמה לקנות וכו') החבר' ה האלה דוגמת מקינון תופסים אותם. ובגלל שהחבר'ה האלה מאוד "מחויבים" לרשתות החברתיות, הם ישר לוחצים על סבסקרייב, ומשם זה היסטוריה.

 

 

דווקא נורת'רופ זז מאוד מהכיוון הצרכני. פעם הם היו מאוד חזק בקטע המסחרי, אבל היום הם עושים ביקורות פעם באף פעם, והרבה יותר מתמקדים בפודקאטס הדבילי הזה שלהם.

 

עוד ערוץ שהתקלקל עד לרמה שהורדתי את הסאב ממנו היה ג'ראד פולין (fro knows photo..... דוט קום!) אבל לפני איזה שנתיים הוא חזר להפיק תוכן מעניין וחזרתי להיות מנוי, אבל בחודשים האחרונים הוא מתחיל להתדרדר קצת ברמה בקטע שהתוכן מרגיש כאילו זה כבר לא ממש מעניין אותו (למשל הביקורות שלו, שאו שהן הקראה של המפרט, או שהן מועילות בערך כמו סוכריה בטעם זרג)

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנת אותי. לא התכוונתי לביקורת טכנית של "תשתמש בעדשה יותר טובה" או להסביר איך לחשוף נכון, אלא שביקורת צריכה להיות מועברת באופן טכני, כלומר בנקודות של עשה/אל תעשה ונקודות של "כדי להשיג X עשה Y". גם אם יש לך את הידע, ואפילו אם אתה יודע איך לתקן, אתה לא תמיד יודע מה לתקן או שבכלל שצריך לתקן משהו. להגיד "זה קיטש" זה ניתוח, זו לא ביקורת, ואני כצלם לא יודע מה לעשות עם האמירה הזאת.

.

 

'זה קיטש' אומר, אל תפרסם תמונה שכבר עשו אותה מיליון פעמים כחלק מהפורטפוליו שלך.

 

זה תופס גם לגבי קבצנים (בייחוד עם כיתוב 'האנשים השקופים'), ילדים בוהים עם מבט זגוגי, (בייחוד עם כיתוב 'תמימות'), שקיעות בים, אנשים צועדים ליד שלט של איש צועד, ומוכר השעונים משוק נחלת בינימין.

 

ספיציפית, זו של הכדור גם רעה, בגלל הרקע.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

'זה קיטש' אומר, אל תפרסם תמונה שכבר עשו אותה מיליון פעמים כחלק מהפורטפוליו שלך.

 

זה תופס גם לגבי קבצנים (בייחוד עם כיתוב 'האנשים השקופים'), ילדים בוהים עם מבט זגוגי, (בייחוד עם כיתוב 'תמימות'), שקיעות בים, אנשים צועדים ליד שלט של איש צועד, ומוכר השעונים משוק נחלת בינימין.

 

ספיציפית, זו של הכדור גם רעה, בגלל הרקע.

 

לא דיברתי על הכדור. ראיתי את הוידאו הזה רק עכשיו, אני חושב שהביקורות של ג'ארד גם לא טובות כי הן אומרות מה טוב (שזה אחלה) ואז את מה שהוא לא אוהב מבחינה אומנותית, שזה סובייקטיבי ואין לו מקום בביקורת.

 

לגבי קיטש, דיברתי על זה:

 

כאילו, בוא, כן, מלגת גוגנהיים וכל זה. אבל אולי הצלמת רצתה להראות איך הפכנו, כחברה, לייצרנים של טכנולוגיה מתכלה ורגעים חולפים, שיותר מעריכים פלסטיק מאשר את הטבע, עד שהגענו למצב שתקליטים וטלפונים זה כל העולם שלנו.

ואחרי זה עוד להגיד לה ש"היא לא צלמת" ו"היא מנסה להגיע רחוק יותר משהיא מסוגלת כרגע" כי אתה אולי לא הבנת את הפואנטה של התמונה?

 

אגב, לפי הכיתוב למטה אלה סתם תמונות מתוך מדריך של איך להכין זר מלאכותי בחורף כשאין פרחים אמיתיים.

 

 

עריכה:

בהמשך להודעה הקודמת שלי, חשבתי על זה קצת, ואני לא מבין איך לא ראיתי את זה קודם. ברור שיש כל כך הרבה יוטיוברים של צילום שמאוד מצליחים, צילום זה הונאת הפירמידה המושלמת.

 

כולם מצלמים היום, אין בנאדם (מודרני יחסית) שאין לו מצלמה בכיס או בהישג יד לפחות 16 שעות ביממה. (השוק כבר מחונך)

כולם רואים אנשים מרוויחים כסף מצילום. אפילו קוראים להם, צלמים. (בסיס עסקי)

הצלמים רואים שכולם צופים בסרטוני יוטיוב והם יודעים איך לעשות סרטונים (הם הרי כבר עושים את זה על בסיס יומיומי). (פתרון)

הצלמים רוצים ללכוד את אותם אנשים שכבר מצלמים בטלפון אבל רוצים להוציא תמונות עוד יותר טובות כדי להרוויח מהן כסף. (פיתוח עסקי)

ללמד אנשים איך להיות צלמים זה קשה (הצלמים יודעים את זה) אבל יש טריקים (Hacks) אז מלמדים אותם. (תוכנית עסקית)

מפה, המרחק לסרטונים על ציוד קצר מאוד, טבעי מאוד, וקל מאוד. (גדילה והתרחבות)

 

היופי בצילום, וזה מה שהופך אותו לתרמית הפירמידה האולטימטיבית, הוא שכולם כבר שם, זה נשמע סקסי וקל (כולה לעמוד וללחוץ על הכפתור), הציוד המקצועי יקר, ולכל הצלמים המקצועיים יש אותו - אז הם בטח עושים ימבה כסף, והכי טוב - מנעד המחירים של מוצרים הוא עצום, מעשרות שקלים ועד עשרות אלפי דולרים, אז אפשר למשוך אותם פנימה עם פיצ'יפקעס חינמיים-עד-זולים, ולאט לאט להעלות את המחירים של המוצרים שאתה מוכר... אה, ז'תמורת מבקר.

 

אגב, אחד הסרטונים הראשונים של פיטר מקינן, איך לא:

[video=youtube;hY-tZr_X1B0]

 

ופחות משבוע אחריו:

 

ואחרי זה?

Screenshot_4.jpg

 

טיפים

טיפים מהירים

איך לצלם עם האייפוןדברים לקנות

כל השאר, תוכן פילר שמקבל פחות בערך1-10% מהצפיות שמקבלים הסרטונים של הציוד והטיפים. למה? כי זה מה שאנשים רוצים. הם לא רוצים ללמוד, הם רוצים Wam Bam thank you ma'am ולקבל מיליון עוקבים באינסטה.

 

בגלל זה אין קהילות צילום (כי אנשים לא רוצים ללמוד) ובגלל זה 99% מערוצי היוטיוב (שלא לומר גופי המדיה באופן כללי) לא באמת מפיקים תוכן שנועד לשפר את החיים של הקהל שלהם, אלא נועד א-למצב את אותם מפיקי תוכן כ"מבינים" ואז למכור לאותו קהל כל דבר שהם יגידו לו (כי יותר קל לקנות משהו מאשר ללמוד משהו).

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא דיברתי על הכדור. ראיתי את הוידאו הזה רק עכשיו, אני חושב שהביקורות של ג'ארד גם לא טובות כי הן אומרות מה טוב (שזה אחלה) ואז את מה שהוא לא אוהב מבחינה אומנותית, שזה סובייקטיבי ואין לו מקום בביקורת.

.

 

שו?!

 

קודם כל, ביקורת אומנותית היא לא סובייקטיבית, אלא אם הכל סובייקטיבי. הערכה חיצונית לאיכות העבודה היא הכרחית. לכן לתערוכה יש אוצר,כי אף אחד לא טוב בהערכת העבודות של עצמו.

אז הערכה של מי היא שווה?

של גילדן, לדוגמא. בגלל גוף העבודות שלו ובגלל הידע שלו בתולדות אומנות הצילום

 

 

כבר הסכמנו שביקורת של אומנות צריכה להתייחס לכוונת האומן,כפי שהוא מסביר אותה (עד כמה שניתן, כי לפעמים אומנות נובעת ישירות מהתת מודע, אם כי במקרים הקיצוניים של זה, כמו פולוק, זה עובר לי מעל לראש), והעדרה פה זו בעיה חמורה.

 

דבר שני, אומנות נמדדת, בסופו של דבר, במבחני הזמן והחיקוי. ואן גוך נחשב זבל בזמנו, במבחן הזמן הוא גאון וממייסדי תנועה שלמה, שהשפיעה על התפיסה הויזואלית של כולנו.

 

יותר בקטנה, תמונות הצבע של סול לייטר, התגלו באיחור של עשרות שנים, כי עד לאגלסטון, צילום צבעוני נחשב לא 'אומנותי'.

 

 

https://www.jamesmaherphotography.com/street_photography/saul-leiter/

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרת בדיוק את מה שאני אמרתי, אבל במילים אחרות.

התכוונתי ש*מה שג'ארד לא אוהב* זה סובייקטיבי, לכן להגיד *מה לא לטעמו* ולא *איך לתקן את XYZ* הופך את הביקורת ללא טובה.

 

וברור שלהערכה חיצונית יש מקום (להזכירך חיפשתי נואשות מקום לקבל בו ביקורות), אני רק אומר שהיא צריכה להיות מקצועית ונקודתית (וטכנית, as in איך לעשות XYZ, אין לי מילה אחרת לזה) ולא מבוססת טעם.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמרת בדיוק את מה שאני אמרתי, אבל במילים אחרות.

התכוונתי ש*מה שג'ארד לא אוהב* זה סובייקטיבי, לכן להגיד *מה לא לטעמו* ולא *איך לתקן את XYZ* הופך את הביקורת ללא טובה.

 

הבעיה היא שלג'ארד אין שום טעם או התייחסות לדברים שבאמת משנים בצילום. למשל, קומפוזיציה...

אם ייצא לך לראות את ההרצאה של סם אייבל, על איך הוא יוצר צילום (וצריך לקחת את הזמן ולצפות), אפשר ללמוד מה יוצר קומפוזיציה מוצלחת. זה לא אקראי.

בגלל זה, דרך אגב, אחד המקומות ללמוד קומפוזיציה זה אומנות הציור, כי שם שומדבר לא מקרי. עומק, הולכת עין, חוק השלישים, נוטן... הכל שם.

ככה, שלא. לא כל תמונה אפשר לתת פידבק ענייני איך אפשר לשפר אותה. לפעמים פשוט אין מה לעשות, ותמונה לא טובה היא תמונה לא טובה.

אני גם לא אוהב ביקורות שמסבירות איך היה צריך לצלם תמונה אחרת, במקום זאת שצולמה (למשל, תחליף עדשה...).

ולבסוף, מה שחשוב זה תובנות שלוקחים מהדיון, לא איזושהי מסקנה סופית.

 

פעם היה פורום d-spot, שאפשר היה לקבל בו ביקורת. לפעמים. בסוף הוא נסגר בגלל מריבות, ובגלל שאנשים לא רוצים ביקורת.

 

אתה יודע מה, בו נפתח שרשור ביקורת פה, אנשים יעלו תמונות, ונראה מה יהיה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה טכנית

 

נניח אני רוכש מצלמה כי אני אוהב את ה-color science של היצרן. אני מצלם ב-Raw. אני מכניס את הקובץ ל-Lightroom בשביל לבצע תיקונים ועריכה. התמונה נכנסת לתוכנה ללא פרופיל צבעים של היצרן. כיצד אני יכול ליישם את הצבעים של היצרן על התמונה המשופצת או שאני בעצם חייב לאנוס את התמונה עם הצבעים של Adobe?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך את הפרופילים של היצרן להשתמש בהם על ה-RAW.

 

נ.ב. אם אתה אוהב פרופילי צבע של יצרן מסויים, זו סיבה מאוד טובה לעדיף אותו, כי להעתיק אותם מאוד קשה.

 

נ.ב.נ. בוידאו הזה הוא מסביר על הבדלים בין מצלמים ואיך מאזנים צבע. זה ממש לא פשוט...:

 

 

אישית אני לא נכנס לרזולוציות של התיקונים שהוא עושה שם, קודם כל, כי רב האנשים לא מבחינים (כולל אני). גם אם כן מבחינים, אם אתה לא מסתכל על תמונה מודפסת, המסך מוסיף "פרשנות" משל עצמו. ככה שאתה מתקן למסך שלך, שאפילו אם הוא מכוייל פיקס, מי שצופה בתמונה על מסך רואה אותה דרך המסך הלא מכוייל שלו, ועם גוונים קצת עד די שונים.

 

אבל. זה וידאו ממש טוב להבין קצת עריכת צבע, ורובינו רגישים יותר לצבעים לא טבעיים של עור הפנים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קיבלתי את ה-EM5 MK3.

 

התרשמות ראשונית:

 

גוף פלסטיק, אך איכות הרכבה מעולה. כל חלק מרגיש מהודק ועשוי היטב.

 

עינית - אולימפוס לא צחקו העינית מותאמת לאנשים שמרכיבים משקפיים. ה-viewpoint הוא 27 מ"מ במקום 21 מ"מ. לי אישית מאוד נוח הייתי אומר שאפילו יותר נוח מהעינית של ה-G9 למרות שפיזית העינית יותר קטנה.

 

הצליל של הצמצמם נשמע מאוד סולידי. קשה לתאר את הצליל במילים. ב-Canon M50 שהייתה לי שמעתי קליק גס כמו רעש של מהדק סיכות, אבל במצלמה הזאת הקליק הוא הרבה יותר "רך" ונעים לאוזן.

 

אם מישהו רוצה לשמוע עוד אשמח לענות על שאלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יפה.

 

דרך אגב, אני מנח שכוונתך לצליל התריס. הצמצם שקט.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה הזמן לצלול לתפריטים עם המדריך למשתמש ולהתחיל למצוא הגדרות שמתאימות לך.

 

לגבי הצליל של התריס, אני יודע שזה מפגר, אבל אני מתגעגע לצליל של ה-DSLR.

היתה תקופה שהאולימפוס שלי היתה מושבתת, כי הביטחון בשדה התעופה החליט לחלט את המטען שעלה למטוס מהתיק שלי, אז צלמתי בנסיעה לחו''ל עם ה-DSLR הישנה.

 

לא התגעגתי למשקל, לחוסר בטווח דינמי, לרעש ב-ISO גבוה ולפוקוס האיטי, וללחשוב טוב טוב מאיפה מודדים אור. גם לא שמתי לב שצלמתי הרבה ב-jpg, שזה מוסיף קושי על המגבלות האלו

אבל הקליקיות של התריס... מפצה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקליק ששומעים ב-dslr זה ה-mirror slap, הצליל של התריס חלש יחסית ושומעים אותו גם במירורלס. וכן, אין על הצליל הזה, אבל בניקון. בקאנון זה נשמע כמו איטריה רטובה שמרביצים איתה לקיר.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מקומות בהם באמת ניתן ללמוד צילום לעומק? כלומר להבין את התהליכים הפיסיקליים מאחורי צילום, ללמוד עריכה וקומפוזיציה ושלא במסגרת קורס זבנג 32 שעות ואתה צלם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...