Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איפה אפשר לקנות חלפים מקוריים לתנור בנוי Samsung?


Buki
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, Buki כתב:

במצב גריל זה הפוך, הוא עובד מעל 150 מעלות בבורר ומקפיץ תקלה (קווים רצים) כשהבורר מכוון נמוך מ 150 מעלות.

 

את המתחים על הפוטנציאומטר עוד לא מדדתי.

חדשות טובות!

הטענה נכונה!

אני לא בטוח שהבנת עד הסוף  אז אני יחדד בשביל כולם:

--לפני שאחדד, מעכשיו כשאני אומר טמפ' גריל הכוונה  להטמפ' בטווח העיגול הצהוב שמסומן התמונה(בורר ימני)

--כשאני אומר מצב גריל הכוונה לבורר השמאלי במצב האיקס האדום בתמונה

 

מה שקורה עם התנור כאשר אתה מפעיל אותו ומסובב את בורר הטמפ' לפני 150 מעלות הכל עובד בסדר אתה נמצא עם הבורר השמאלי במצב  NORMAL COOKING (כחול בתמונה) ברגע שעברת את 150 מעלות יש "תקלה", למה?

מכייוון שהטווח הטמפ' שהבקר מקבל מהבורר הטמפ' זז, כולמר כאשר אתה מכוון את הבורר הטמפ' קצת לפני 150 בשביל הבקר זה קצת לפני 250 למרות שאתה רואה בבורר 150 וכשאר אתה מסובב את הבורר הטמפ' מעבר ל150 מעלות  הבקר רואה/מקבל כאילו אתה נותן לו מעבר 250 מעלות ומעבר ל-250 זה  טמפ' גריל ובשביל הטמפ' הזאת אתה צריב לסובב את הבורר השמאלי למצב גריל ואז  התנור מתחיל לעבוד אחרת יהיה לך "-- --" בתצוגה זה מה שכתוב מMANUAL וזה מה שקורה בשטח!

 

יפה, עכשיו צריך להבין מאיפה הסטייה הזאת נובעת

מחכה לתוצאות המדידה שלך.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודש מאוחר יותר...
  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

היי,   -- פוטנציומטר זה בעצם נגד שניתן לשנות מכנית ומשהו מכני הרבה פחות אמין ממשהו אלקטרוני אך על פניו במקרה הנ"ל מדובר פשוט בבזיון ובחלק זול!    הפוטנציומטר המדובר(RK11K1140) מתוכנן לח

ביצעתי ניקוי לפוטנציאומטר.       לא שינה כלום, אחרי הניקוי ההתנגדות שלו 10.15K.   התגובה נראית ליניאלרית לאורך כל טווח הסיבוב. קשה להאמין האמת שזו בעיה

ממה שהבנתי כל הבעיה בכך שהפוטנציאומטר צריך לעבוד בתחום התנגדות מאוד ספציפי, ברגע שהפרמטרים שלו משתנים טיפה, הכרטיס רואה את זה כתקלה. פיקששו שם עם טולרנסים כנראה.

תמונות שפורסמו בשרשור

בתאריך 19.10.2020 בשעה 02:24, Electron כתב:

בנוסף אשמח אם תעשה את המדידות הבאות כאשר התנור פועל:

-תמדוד את המתח שנופל על הפוטנציומטר (בין נקודה 2 ל-4)

-כאשר הבורר הטמפ' במצב 0 מעלות תמדוד את המתח שנופל בין הנקודות 5 ל-4 תוך כדי שאתה ממשיך למדוד תתחיל לסובב לאט את הבורר הטמפ' סיבוב מלא, תבדוק שהמתח משתנה בצורה הגיונית.

 

 

בין 4 ל 2 - 4.98 וולט. 

 

בין 4 ל 5 במצב 0 מעלות - 0 וולט. 

במצב 50 מעלות - כ 1.8 וולט. 

במצב 100 מעלות - כ 3.1 וולט.

אחרי שב 150 מעלות התנור מתנתק - 4.95 וולט. לאורך כל הטווח "המנותק" זאת אומרת בין 150 ל 250 - המתח קבוע 4.95.

 

מכיוון שבכל זאת צריך תנור תקין, קניתי שוב פעם כרטיס בקרה ופוטנציאומטר חדשים (מגיעים כפריט אחד יחד בקופסה) באלקטרוניקס פרו, ב 400 ש"ח והחלפתי.

 

התנור עובד. בפעם הבאה שיתקלקל כנראה כבר אחליף את התנור :-)

 

המון תודה לכל המגיבים. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מידי פעם אני רואה תנורים כאלה תקינים בקבוצות מסירה בפייסבוק.

תאסוף לעצמך תנור או שניים,תפרק את הלוחות והשאר זרוק לפח.

יהיה לך לעוד 2 החלפות :)

 

יש לי בבית תנור כזה עוד מעט 7 שנים,לא עשה בעיות בינתיים.

Mazda 3 5D 2015

Honda Civic 2016

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסיכוי שמישהו מוסר תנור כזה במצב תקין, נמוך מאוד. לדעתי כל אלו שמוגדרים "תקינים" עובדים רק עד 150 מעלות, זאת אומרת יש להם את אותה התקלה.

  • מעניין 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 25.11.2020 בשעה 18:55, Buki כתב:

בין 4 ל 2 - 4.98 וולט. 

בין 4 ל 5 במצב 0 מעלות - 0 וולט. 

במצב 50 מעלות - כ 1.8 וולט. 

במצב 100 מעלות - כ 3.1 וולט.

אחרי שב 150 מעלות התנור מתנתק - 4.95 וולט. לאורך כל הטווח "המנותק" זאת אומרת בין 150 ל 250 - המתח קבוע 4.95.

המספרים מאמתים את הטענה למעלה.

המדידות מוזרות, מכיון שהשינוי הוא לא לינארי, מ-50 מעלות ל-100 ומ-100 ל-150 הקפיצות במתח לא זהות (אני לוקח בחשבון שהמכשיר המדידה תקין והמדידה בוצע נכון) נראה כאילו יש התנגדות מקבילה (לא רצויה) לפוט',

שנוצרה עקב חלק פגום בכרטיס המדובר(פחות סביר) או מהכרטיס הראשי (יותר סביר).

בדיקה סופית( אם לא זרקת את החלקים התקולים )- תציב את הפוטנציומטר כך שבין רגל 4 ל-3 יהיה 0Ohm (קצר),

תמדוד התנגדות בין רגל 5 ל-4 (אני כמעט בטוח שזאת לא הבעיה אבל הכל זאת.. בדיקה מהירה, תקח את הכרטיס התקול ופשוט תמדוד עליו מבלי לחבר אותו לכלום)

 

כמה נק':

  • התנור יכול להמשיך לעבוד גם במצב הבעיתי(150 מעלות = 250 מעלות) הוא יעשה את העבודה, אבל תיהיה בעיה בבקרה על הטמפ'- בלית ברירה אפשר לקנות מד חום ייעודי (50 שקל) שיכנס לתנור.
  • אם בבדיקה הסופית תראה התנגדות 2K , רוב הסיכוים שהבעיה היא בכרטיס הראשי וליתר דויק בבכניסה של A/D, קשה לי לקבוע במדויק מאחורי המסך....
  • במידה והמדידות שלך לא בוצעו נכון והמתח כן משתנה לניארית, עם המדידות נכונות אפשר לחשב את הערך הנגד שיפצה על הסטייה בטמפ', כלומר "לעבוד על התקלה".

שמחתי לעזור.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Electron
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...