Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איפה אפשר לקנות חלפים מקוריים לתנור בנוי Samsung?


Buki
 שיתוף
עוקבים 7

פוסטים מומלצים

הפוטנציאומטר שמורכב כרגע הוא 10.75K בגלל זה לא חושב שהוספת נגד תעזור. 

 

20201017_001806.thumb.jpg.f2fcdfa6775f1cc638b7594a5c89d91a.jpg

 

 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

היי,   -- פוטנציומטר זה בעצם נגד שניתן לשנות מכנית ומשהו מכני הרבה פחות אמין ממשהו אלקטרוני אך על פניו במקרה הנ"ל מדובר פשוט בבזיון ובחלק זול!    הפוטנציומטר המדובר(RK11K1140) מתוכנן לח

ביצעתי ניקוי לפוטנציאומטר.       לא שינה כלום, אחרי הניקוי ההתנגדות שלו 10.15K.   התגובה נראית ליניאלרית לאורך כל טווח הסיבוב. קשה להאמין האמת שזו בעיה

ממה שהבנתי כל הבעיה בכך שהפוטנציאומטר צריך לעבוד בתחום התנגדות מאוד ספציפי, ברגע שהפרמטרים שלו משתנים טיפה, הכרטיס רואה את זה כתקלה. פיקששו שם עם טולרנסים כנראה.

תמונות שפורסמו בשרשור

במחשבה שנייה פוטנציומטרים ליישומים כללים הינם בדרך כלל בטולרנס של 20-10 אחוז ככה שהבעיה לא בפוטנציומטר.

גם אם הפוטנציומטר בעל טולרנס של 5 אחוז עדיין הפוטנציומטר שלך לדעתי תקין.

 

 

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הנה, פה:

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3386105.html

איזה פולני טוען שרק החלפה של כול הלוח פתרה לו את הבעיה.

עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.

זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 8 שעות, מרק10 כתב:

גם אם הפוטנציומטר בעל טולרנס של 5 אחוז עדיין הפוטנציומטר שלך לדעתי תקין.

 

שם את הפוטנציאומטר הישן, התנור מתנתק ב 140 מעלות, שם את זה שהרכבתי בתיקון הקודם, מתנתק ב 170 מעלות. אז נראה שהוא כן הבעיה. אבל לך תדע...

לפני 8 שעות, David32 כתב:

איזה פולני טוען שרק החלפה של כול הלוח פתרה לו את הבעיה.

זה מה שעשיתי בתיקון הקודם, החלפה של כל הלוח + הפוטנציאומטר וזה פתר את הבעיה.

 

כנראה שזה מה שאעשה שוב, 390 ש"ח זה לא הרבה כסף. בהנחש שמחיר הלוח לא עלה מאז. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

המוצרים של סמסונג הם מתחת לכל ביקורת מבחינת איכות. פשוט פח של מוצרים.
היו לי מקרר, מדיח, מייבש, שואב, נגן br, שתי טלוויזיות יקרות והכל היה פח אשפה אחד גדול שלא שרד. לא קונה מהם כבר שנים כלום!


Sent from my iPhone using Tapatalk

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 שעות, Buki כתב:

 

שם את הפוטנציאומטר הישן, התנור מתנתק ב 140 מעלות, שם את זה שהרכבתי בתיקון הקודם, מתנתק ב 170 מעלות. אז נראה שהוא כן הבעיה. אבל לך תדע...

זה מה שעשיתי בתיקון הקודם, החלפה של כל הלוח + הפוטנציאומטר וזה פתר את הבעיה.

 

כנראה שזה מה שאעשה שוב, 390 ש"ח זה לא הרבה כסף. בהנחש שמחיר הלוח לא עלה מאז. 

 

1. קח בחשבון שפוטנציומטר חדש מקורי גם הוא בעל טולרנס של 20 אחוז או במקרה הטוב 10 אחוז ככה שאני בכלל לא בטוח שהבעיה בפוטנציומטר. זה שמישהו כתב בפורום פולני/רוסי שהפוטנציומטר חייב להיות 10K בדיוק זה לא נכון.

2. פוטנציומטר לא מתקלקל או משנה את ההתנגדות שלו בצורה קיצונית לאחר שנה במיוחד לא בתנור אלא אם הוא חשוף לטמפ' גבוהה שגורמת לפוטנציומטר נזק.

 

 

 

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מרק אני מסכים איתך לגמרי ומכיוון שאין כ"כ דרך לבצע Troubleshooting, אני חושב ללכת על החלפת הלוח + הפוטנציאומטר כמו שעשיתי בפעם הקודמת ואני יודע שזה פתרון שעובד. 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, אני יודע שזה לא הנושא.

אבל אפשר לקנות תנור כזה של בוש באיזור ה-1200 שקל. של חברות אחרות בהרבה פחות.

יש אפילו איזה אלקטרולוקס באיזור ה-900 שקל.

 

מה ההיגיון לתקן שוב? אתה כבר תהיה מושקע ב-800 שקל במוצר שאתה יודע שהוא לא טוב.

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
  • מעניין 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, Buki כתב:

מרק אני מסכים איתך לגמרי ומכיוון שאין כ"כ דרך לבצע Troubleshooting, אני חושב ללכת על החלפת הלוח + הפוטנציאומטר כמו שעשיתי בפעם הקודמת ואני יודע שזה פתרון שעובד. 

 

אל תמהר...

לדעתי שווה לך לבדוק 2 דברים:

 

1. את הטרמיסטור שמנטר את הטמפ' של התנור. מבדיקה שביצעתי ערך הטרמיסטור צריך להיות 10K בטמפ' של 25 מעלות צלזיוס. ראה תמונה מצורפת מתנור דומה.

אם מצאת (אני לא מצאתי) SERVICE MANUAL של התנור שתף אותי בו.

 

2. לבדוק את הטרימסטור המותקן על ה-PCB. את הערך שלא לא חיפשתי אבל אפשר לבדוק האם הוא מנותק או מקוצר.

בדרך כלל הטרמיסטור מסומן על גבי המעגל המודפס באותיות TH או THERMISTOR.

 

* תמיד ניתן באופן זמני להחליף את הטרמיסטור במעגל המודפס לנגד שווה ערך ולבדוק האם התנור עובד בצורה תקינה.

 

SENSOR.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

 

-- פוטנציומטר זה בעצם נגד שניתן לשנות מכנית ומשהו מכני הרבה פחות אמין ממשהו אלקטרוני אך על פניו במקרה הנ"ל מדובר פשוט בבזיון ובחלק זול!

   הפוטנציומטר המדובר(RK11K1140) מתוכנן לחיים של 15 אלף סיבובים אני בספק שהגעת למספר הזה בכמעט שנתיים.

 

- לפוטנציומטר יש טווח התנגדויות לכן בשביל לבדוק פוטנציומטר לא מספיק לבדוק אותו במצב קיצון אחד אלה יש לבדוק את שתי הקצבות של הטווח

  (Min=0 ohm, Max =10kohm) ובנוסף יש לבדוק שהשינוי מטווח אחד לשני הוא לניראי! זה פוטנציאומטר לינארי אתה יכול לראות זאת ב DATASHEET שצורף בהמשך. 

 

- הפוטנציומטר שלך הינו https://www.tme.eu/Docume.PDF על פי הDATASHEET יש לו אפיצות של 20% לכן ערכו יכול  להיות בין 8Kohm עד 12k ohm אין לך ממה  לחשוש אם הוא לא 10k, ואם להיות יותר טכנים זה בכלל לא משנה אם הוא 8Kohm או 12k ohm כי המעגל הדוגם של המתח הזה (A/D) מודד את המתח שנוצר על הנגד ולא את ההתנגדות שלו תאורטית אפשר להשתמש גם ב 100k ohm וזה יעבוד לא רוצה לצלול עוד לטכני ולהסביר פשוט תאמין לי.

123124123414123.thumb.PNG.7fc8cfa7ff8ecc1b7f21eba0a7659c34.PNG

 

-ככול הניראה וממה שראיתי שאנשים כתבו בפורומים מה שקורה עם התנור הוא כאשר אנשים מציבים את הבורר לדוגמה על 120 מעלות בפועל אנשים מדדו(מד חום)לדוגמא 190 מעלות כלומר מה שקרה שהטווח זז ( אם יש לך אפשרות לעשות ניסוי כזה - מצויין!) וככה לאט לאט אנשים סיבבו את הבורר עד שהגיעו לסף כולשהו  (לדוגמה 170 מעלות בבורר כשבפועל מדדו הרבה יותר) שניקבע בבקר וכאשר עוברים אותו הבקר נכנס למצב הגנה ( אצל כול אחד זה היה שונה לא בהכרח 150 מעלות)

 לא רוצה להכנס לטכני אבל ה"פתרון" של הוספת נגד זה לא פתרון אלה הזזה של הטווח לערך לא ידוע, עם "הפתרון" הזה אתה לא תדע מה הטמפרטורה באמת.

 

ההמלצות שלי:

--אם יש לך אפשרות וכלים למדוד טמפ' גבוהות תעשה ניסוי: תציב את הבורר של התנור לטמפ' מקסימלית שאין בה תקלה ותמדוד בפועל מה הטמפ' אלמנת לחזק את    טענה ולראות שאנחנו בדרך הנכונה

-- תבדוק את כל הטווח של הפוטנציומטר מ-0ohm עד 10kohm ותיראה שהשינוי הוא ליניארי וכמובן שהוא לא מסתובב 360 אלה מגיעה לקצה ונעצר.

--אם אכן הבעיה בפוטנציומטר ננסה לתקן אותו, תעשה כמו שבסרטון מ 3:10  לשתי הבוררים שיש לך(לנקות את המגעים - לא את כול השחור זה החומר ההתנגדותי!+ללחוץ  את המגעים, אל תוסיף את הנגד כמו שהוא עשה בסוף הסרטון!): * לא בטוח שזה יצליח אבל שווה לנסות! 

 

אך לבדוק: * עדיף כשהפוטנציומטר לא  בתוך המעגל אלה אחרי שאתה מוציא אותו!

 

--שלב אחרון אם הגענו לכאן  צריך למצוא נגד תחליפי לדעתי זאת האופציה העדיף לקנות לך נגד טוב של Bourns  או חברה מוכרת אחרת 

(תעשה את זה! אני מקווה שלא כתבתי את כל זה לשווא :) ) 

 

תעדכן!

בהצלחה!

עריכה אחרונה על ידי AndreyAK
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פח של תנור, קנה אלקטרולקס גרמני בייבוא מקביל עם עודף מ1500 שקל, ענק - 74 ליטר, טורבו גדול - שווה ערך ל2 הטורבוב סמסונג ותוריש אותו לנכדים.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 שעות, AndreyAK כתב:

אם אכן הבעיה בפוטנציומטר ננסה לתקן אותו, תעשה כמו שבסרטון מ 3:10  לשתי הבוררים שיש לך(לנקות את המגעים - לא את כול השחור זה החומר ההתנגדותי!

 

 

ביצעתי ניקוי לפוטנציאומטר.

20201017_231316_(1).thumb.jpg.ef8db55ceb1d8d843c09ec13941a8c2c.jpg

 

20201017_231510_HDR_(1).thumb.jpg.628445468c15c1b784e64eaa1c18d97b.jpg

 

20201017_232219_HDR_(1).thumb.jpg.942955a11c5ab299d63a45f7424d0c8c.jpg

 

לא שינה כלום, אחרי הניקוי ההתנגדות שלו 10.15K.

 

התגובה נראית ליניאלרית לאורך כל טווח הסיבוב. קשה להאמין האמת שזו בעיה בפוטנציאומטר, מה כבר יכול להיות לו? 

ומה ישתנה אם אחליף אותו בחדש?

 

למדוד טמפרטורה אמיתית לצערי לא יכול, אין מדחום מתאים.

 

 

 

 

 

לפני 18 שעות, Nakamichi כתב:

תשמע, אני יודע שזה לא הנושא.

אבל אפשר לקנות תנור כזה של בוש באיזור ה-1200 שקל. של חברות אחרות בהרבה פחות.

יש אפילו איזה אלקטרולוקס באיזור ה-900 שקל.

 

מה ההיגיון לתקן שוב? אתה כבר תהיה מושקע ב-800 שקל במוצר שאתה יודע שהוא לא טוב.

 

אתה צודק עקרונית, אמרתי בפעם הקודמת כשתיקנתי אותו שלא אתקן שוב.

 

אבל תקופה כלכלית על הפנים עכשיו, אני עובד בהיקף חלקי בגלל המצב, יש לי זמן להתעסק בזה ומצד שני מעדיף לא להוציא עוד 1200 או 1500 ש"ח על תנור חדש אם אפשר לסדר אותו בשליש מחיר. זה כאמר לא היה התכנון המקורי אבל המצב הוא שיש עכשיו מעט הכנסה וזה לא ש 1500 ש"ח ירוששו אותי, פשוט מעדיף לא להוציא אותם או להוציא על משהו אחר. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתי קודם לכן בדוק את חיישן הטמפ' (טרמיסטור).

 

הפוטנציומטר קובע את הטמפ' אבל המשוב וניתוק פעולת התנור בטמפ' מסויימת מתבצעת בעזרת מדידת הטמפ' על-ידי החיישן.

זכותך לחשוב שאני טועה ומטעה,  רק שחבל להטעות אחרים עם התיאוריות האלה...

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 22 שעות, Buki כתב:

לא שינה כלום

52eb4cfc01e9d2a8535f421dd48f5d79.png.1ef5d811e54adc92c56926cdb5b5452b.png

 

שלום,

התנאי לפתוח את הפוט' היה אם הוא תקול היות והוא עבר את הבדיקה שלך לא היה צורך, לא נורא צברת נסיון! 😉

 

לפני 22 שעות, Buki כתב:

קשה להאמין האמת שזו בעיה בפוטנציאומטר, מה כבר יכול להיות לו? 

ומה ישתנה אם אחליף אותו בחדש?

לפי מה שאתה מתאר הפוט' שמיש ואין טעם לחפש תחליפי או להחליף רק אותו מקור הבעיה כנראה לא בו.

להבנתי הבעיה לא מופיעה עם הזמן כאשר התנור מתחמם ומגיע לטמפ' הבעיתית אלה אחרי ההדלקה עם כיוון הבורר להטמפ' הבעיתית מתקבל: "-- --" 

234.PNG.c4fd0ad5b4b33d97a687efbbc6adb03f.PNG

אז אם הבנתי נכון אופי הבעיה רק מחזק את התחושה שאנחנו חופרים במקום הנכון (בוודי שלא צריך לשלול עוד אפשרויות כמו חיישן טמפ' תקול ועוד ועוד אבל בנתיים הם ניראים לי פחות סבירים עקב אופי התקלה)

זה ניראה כאילו מעגל הבקרה מקבל ערך לא מתאים/לא הגיוני/חורג,

מה שניראה לי קורה שהטווח זז, כאשר מכוונים את הבורר הטמפ' לאזור הבעייתי (לדוגמה 170 מעלות) זה בתכלס האזור של  הטמפ' GRILL(מעל 250)כי ב-MANUAL מצויין כאשר אתה בוחר בבורר השמאלי  במצב בישול NORMAL COOKING (הכחול בתמונה) ומציב את הבורר הטמפ'(הבורר הימני) לטמפ' GRILL(מעל 250 מה שבצהוב בתמונה) התנור יכעס

124234523.PNG.9e2164c008dd9001e596ff63c7fec4e2.PNG

ויכול להיות זה מה שקורה פה(זה גם מתחבר עם הניסוי של הטמפר' שאנשים ערכו,שהטמפר' בפועל לא הייתה מה שבבורר אלה יותר- מה שתיראתי בהודעה קודמת), חשוב לי שתבין את הטענה הזאת, כלומר אתה חושב שאתה ב-170 מעלות כשבפועל אתה נושק ל 250(עובר למצב שבעיגול הצהוב-GRILE) מעלות ומכיוון שהבורר השמאלי במצב הכחול והבורר הטמפ' במצב הצהוב אתה מקבל תנור כועס!

 

בוא נבדוק את הטענה הזאת!!(הלווי וזה יהיה כזה פשוט!) :

תפעיל את התנור, תציב את הבורר הטמפ' על הסף לפני השגיאה (לדג' 170 מעלות), תעביר את הבורר השמאלי למצב GRILE (מה שביקס האדום בציור למעלה) ואחרי זה כוון טיפה את הבורר הטמפ' לכיוון השגיאה -תשחק עם זה טיפה, אם הוא לא מקפיץ תקלה הטענה נכונה.

 

בנוסף אשמח אם תעשה את המדידות הבאות כאשר התנור פועל:

-תמדוד את המתח שנופל על הפוטנציומטר (בין נקודה 2 ל-4)

-כאשר הבורר הטמפ' במצב 0 מעלות תמדוד את המתח שנופל בין הנקודות 5 ל-4 תוך כדי שאתה ממשיך למדוד תתחיל לסובב לאט את הבורר הטמפ' סיבוב מלא, תבדוק שהמתח משתנה בצורה הגיונית.

***** חשבו ביותר******* אתה עובד אם מתח! זה מסוכן! אומנם במעגל הנ"ל המתח הוא לא מוסוכן אבל יכול להיות בסביבתו מתח מסוכן אנא ממך תזהר!

123543251324124.thumb.PNG.f2307b011dda7d2ffddffd01786b6079.PNG

בהצלחה! מחזיק עצבעות שזאת התקלה!

תעדכן!

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 18.10.2020 בשעה 14:44, מרק10 כתב:

כמו שכתבתי קודם לכן בדוק את חיישן הטמפ' (טרמיסטור).

בדקתי את הטרימיסטור שעל הלוח, נראה תקין. הכוונה שיש לו התנגדות כלשהי, הוא לא נתק או קצר.

 

 

בתאריך 19.10.2020 בשעה 02:24, AndreyAK כתב:

תפעיל את התנור, תציב את הבורר הטמפ' על הסף לפני השגיאה (לדג' 170 מעלות), תעביר את הבורר השמאלי למצב GRILE (מה שביקס האדום בציור למעלה) ואחרי זה כוון טיפה את הבורר הטמפ' לכיוון השגיאה -תשחק עם זה טיפה, אם הוא לא מקפיץ תקלה הטענה נכונה.

 

 

במצב גריל זה הפוך, הוא עובד מעל 150 מעלות בבורר ומקפיץ תקלה (קווים רצים) כשהבורר מכוון נמוך מ 150 מעלות.

 

את המתחים על הפוטנציאומטר עוד לא מדדתי.

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...