Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיציבושי סופר לנסר אלטרנטור לא מטעין


eran06
שימו לב! השרשור הזה בן 2399 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדעתי הבעיה בווסת המתח. ראה שרטוט עקרוני של מערכת הטעינה ברכב.

 

דרך אגב הפלאג שמתחבר לאלטרנטור ברכבך כמה פינים יש לו ? מה דגם האלטרנטור ?

Car alternator.jpg

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השרטוט "העקרוני" ששמת לא מתאים לסופר לאנסר, שאין לו לדעתי ווסת עם פיקוד מחשב.

השרטוט העקרוני זה זה עם הדיודות טריו - חפש ברשת, יש המון כאלו לדוגמא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הווסת בתמונה שצירפתי אינו ווסת עם פיקוד מחשב כפי שכתבת. יציאת DFM או F ולפעמים היא נקראת גם FLD באלטרנטורים אשר מותקנים במיציבושי וגם בגולף בשנתונים האלה היא יציאה אנאלוגית והיחס ON/OFF מגדיר את העומס על האלטרנטור.

 

דוגמא:

מחשב הניהול משתמש במידע הזה לשם לכיבוי צרכנים בעלי עדיפות נמוכה כאשר העומס על האלטרנטור גבוה מאוד.

 

אין ברשותיי סכימה חשמלית של מערכת הטעינה בסופר לאנסר שנת 1997 אבל אני כן יודע שבאלטרנטור של לאנסר/קולט וגם גאלנט מאותן שנים מותקן אלטרנטור עם ווסת מתח בעל מוצא למחשב הרכב וגם עם שליטה מסויימת על ווסת המתח וכול זה באלטרנטורים עם דיודות טריו מלפני 20 שנים.

 

ייתכן מאוד שהשרטוט שצירפתי מתאים מבחינה עקרונית גם לאלטרנטור של הסופר לאנסר שנת 1997.

 

מסיבה זו שאלתי את פותח האשכול האם הפלאג המחובר לאטרנטור הוא בעל 4 פינים או 3..

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בדקת את תקינות הרוטור?

אולי הסליל שלו שרוף ולכן אין סגירת מעגל, במיוחד שאם מדובר באלטרנטור של denso שהיה מותקן ברכבי מיצובישי ומאזדה ויונדאי בשנתונים האלה הרוטור היה לעיתים נשרף.

 

בשביל לשפץ אלטרנטור לפני החלפת רכיבים ללא בדיקה עלולה להיות כשלון בסופו של דבר.

פרק את האלטרנטור תבדוק את הדויודות, בדוק התנגדות לסטטור שאין בו נתק או קצר, בדוק את הרוטור ע"י התנגדות או ע"י הזנת מתח 12v דרך טבעות ההחלקה במצב זה הרוטור צריך להפוך לאלקטרומגנט(לא לבצע את הבדיקה לזמן ממושך כדי לא לחמם את הסליל).

בנוסף בדוק התנגדות בין אחת מטבעות ההחלקה לגוף הרוטור ולאחר מכן מהטבעת השניה לגוף במצב זה לא יהיה קצר לגוף, אחרת הרוטור מקצר וישרוף את הווסת החדש.

 

לאחר שתבדוק את כל מה שמסביב לתקינות תדע שהוסת תקול, משום שלא ניתן לבדוק את הווסת ל100% תקינות ללא הרצת האלטרנטור על test bench או התקנה על הרכב ובדיקת הוויסות שלו.

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאני כתבתי שלא ניתן לבדוק את ווסת המתח לתקינות מבלי להרכיב את האלטרנטור על הרכב או על טסט באנצ' התכוונתי שלא כול אחד יכול.

 

אפשר בקלות יחסית לבנות מעגל למי שמבין קצת בחשמל ויש ברשותו ספק כוח מעבדתי שבו ניתן לכוון את מתח המוצא בין 0-30 וולט+מד-מתח+מחולל אותות שניתן לבנות ב-10 שקלים ושתי מנורות לבדוק במאה אחוז את ווסת המתח.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2399 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...