Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3374 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בוקר טוב לכולם.

מבקש לשמוע עצות ודעות על נושא חשוב ביותר שקשור לאשתי.

רקע: עובדת כ-15 שנים אצל אותו מעסיק(עוסק מורשה) בתחום הביטוח, בערך מעת שיחרורה מהצבא.

המשרד נמצא בהוד השרון(הייתה גרה בכפר סבא בזמנו), במהלך 15 השנים שעברו , הספיקה להיתחתן(איתי) ולעבור לראשון לציון, אחרי לידת הילדה השניה, החליטה שלא מתאים לה יותר לנסוע כל יום את הנסיעה הוד השרון-ראשון לציון, המעסיק, שמאוד אוהב ומעריך אותה מקצועית, נתן לה את האפשרות לעבוד מהבית, ייצרנו עמדת עבודה בבית שמחוברת למשרד בהוד השרון והיא בעצם כבר מס' שנים(כ7 שנים) עובדת מהבית 99% מהזמן, לעיתים נוסעת לצורכי עבודה להוד השרון.

במהלך ה15 שנים, יצאה ללימודים על חשבון המעסיק לקבלת תעודת סוכנת ביטוח(כבר כ-10 שנים סוכנת ביטוח עם תעודה).

הבעיה היא שבהמלך ה5 שנים האחרונות, המעסיק החליט להתרחב לעוד תחומים במשרד, זנח את התחום שבו אשתי מתעסקת, פיטר כמעט את כל העובדות שעוסקות בתחום(בצורה לא יפה), ואשתי בעצם כ3 שנים מנהלת לו את כל תחום הביטוח במשרד כמעט לבדה , הלחץ של העבודה נופל כולו על אשתי(לא בתגמול נאה מצידו לדעתי) והמעסיק, בגלל כל הלחץ שלו עצמו בעבודה, הוא כמעט לא תומך באשתי בנושאים שבהם היא כן צריכה את התמיכה שלו והיא יוצאת מתוסכלת וממורמרת על בסיס יומי שהיא לא מסוגלת לתת שירות כפי שהיא חושבת שלקוח צריך לקבל מצד אחד ומצד שני , כל התסכול של הלקוחות , נופל עליה.

כבר לפני כשנה אמרתי לה שכנראה הגיע הזמן לעזוב, אם היא מתוסכלת ולא הכי טוב לה, כל הנוחות שבעולם לא שווה את זה, אבל היא משכה ומשכה ונראה שהיא שוב לקראת משבר עזיבה (כמו שהיה מס' פעמים בעבר).

כרגע מה שאני רוצה לדבר עליו הוא נושא הפיצויים.

לפני כשנה, חתמה על סעיף 14 מול המעסיק, אבל עד כמה שאני יודע, הסעיף פעיל מאותו הרגע ולא 14 שנים אחורה, אמנם כמה פעמים המעסיק אמר לה וגם לי שבמידה וייפרדו, ישלם את הפיצויים ,אבל ההיסטוריה שלו מול עובדים לא הכי טובה ואני לא ממש סומך על זה.

לא מדובר על סכום זניח שלא צריך לחשוב עליו ואני כן רוצה וחושב שמגיע לאשתי הכסף, השאלה היא באיזו גישה או דרך לנקוט על מנת לקבל את הפיצויים .

מקווה לקבל פה הכוונה טובה ונכונה להמשך הדרך.

שוט:-)

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

כפי שאתה מתאר זאת אין כאן מקרה של מתפטר בדין מפוטר

 

בדקו האם סעיף 14 מבחינת המעביד חל גם רטרואקטיבי לדעתי המעביד הפקיד לקופה x במהלך כל השנים

 

לכן מבחינתו זה יכול לחול גם אחרונית. אבל

 

סביר בהחלט שחלו שינויים משמעותיים בשכר של אשתך לכן סעיף 14 זה פתרון טוב אבל לא הכי טוב

 

מקסימום תצטרכו לנהל מו״מ מולו ולקוות שיהיה נחמד לאשתך יותר מאשר עם האחרות ולשלב בין סעיף 14 לבין תשלום לפי שכר אחרון xמספר השנים

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

קיוויתי לתשובה כלשהיא ממך :lol:

אשתי עדיין לא התפטרה, רציתי לקבל עצות בעצם איך כדאי לנהוג על מנת לקבל את הפיצויים בצורה הוגנת ונכונה ע"י התפטרות יזומה.

יכול להיות באמת שינהג בצורה הוגנת מולה, עדיין היא בת הטיפוחים שלו ב15 שנים האחרונות, אבל שזה נוגע לכסף, גם פינצ'ר ננסי, מתחיל לחשוף שיניים כמו רוטווילר.

לפני שאנו חושפים את הקלפים שלנו מולו ומקווים לטוב, חשבתי אולי ישנו איזה מפלט חוקי שניתן לשלב בשיחה כך שלא יהיה ספק שיהיה עליו לשלם את הפיצויים ולסיים את ההעסקה בצורה נחמדה עם פתח לחזרה בעתיד במידה ויהיה רצון מצד שתיהם.

פורסם

מצד "בעלה של העובדת" אתה די מציג את המעסיק באור לא מחמיא, מצד המעסיק, בכל ההתנהלות מול אישתך לדעתי הוא יצא מגדרו רק לעשות לה טוב (השתלמות על חשבונו, אישר לה לעבוד מהבית, פיטר את כל המחלקה אבל השאיר אותה).

 

אם בכל זאת לא טוב לה בעבודה, שתדבר איתו, מה שיתן, ייתן ואם לא ייתן, קחו את הכסף שמגיע לכם שכבר הופרש ושתמשיך הלאה.

 

לא מדובר על סכום זניח שלא צריך לחשוב עליו ואני כן רוצה וחושב שמגיע לאשתי הכסף



 

 

אתה אולי רוצה, כולנו רוצים אבל עפ"י כל דין, הכסף לא מגיע לאשתך!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

קראתי שוב את ההודעה שלך והגעתי למסקנה כי עדיפה פגישה ושיחה פתוחה עם הבוס שנושאה יהיה שיפור תנאי העסקתה באופן משמעותי לאור הנטל הכבד שמונח על כתפיה מזה מספר שנים.

 

אם המחלקה שלה ( שזה היא עצמה ) רווחית לבוס הוא יבוא לקראתה אם הוא לא טמבל.

 

אם הדברים לא יזוזו בכיוון הזה אז ניתן לשלב בשיחה את נושא ההיפרדות הידידותית, תוך מתן הודעה מוקדמת אפילו של מספר חודשים כדי שיוכל להתארגן על מחליפה ראויה , וקבלת הפיצויים.

 

ואין צורך לבצע זאת בפגישה אחת , אלא לתת לשני הצדדים זמן לחשוב.

 

ובעיקר לא לתת לצד השני הרגשה של "סחיטה"

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
מצד "בעלה של העובדת" אתה די מציג את המעסיק באור לא מחמיא, מצד המעסיק, בכל ההתנהלות מול אישתך לדעתי הוא יצא מגדרו רק לעשות לה טוב (השתלמות על חשבונו, אישר לה לעבוד מהבית, פיטר את כל המחלקה אבל השאיר אותה).

 

אמנם אני בעלה של העובדת אבל הדברים מוצגים לחלוטין בצורה שקופה כפי שהם, לא לכלכתי עליו ולא דיברתי עליו רעות, היכולת הביןאישית שלו מול עובדים היא עובדה ואפילו אשתי אומרת לי תמיד שאם היא הייתה צריכה לעבוד מולו במשרד כמו שאר העובדים, כנראה שלא הייתה ממשיכה שם יותר מדי זמן, העבודה העצמאית שלה רחוק מהמשרד הראשי עם פניות בנושאים ספציפיים הם מה שהחזיקו אותה עד היום שם בעיקר, כמו כן לכל מטבע יש שני צדדים, אם המעסיק לא חשב שנכון לו להשאיר את אשתי כבר מלפני 7 שנים אחרי שהגישה לו מכתב התפטרות ללא חשיבה שתקבל את הפיצויים, הוא כנראה לא היה יוצא מגדרו כדי למצוא פיתרון שישאיר אותה אצלו.

שוב, לא מדובר על אדם רע, ממש לא, עודף המשימות שהוא מעמיס על עצמו , גורמים לו להיתנהל בצורה לא ממש נכונה לטעמי מול עובדים בכלל ומול אשתי בפרט.

 

אם בכל זאת לא טוב לה בעבודה, שתדבר איתו, מה שיתן, ייתן ואם לא ייתן, קחו את הכסף שמגיע לכם שכבר הופרש ושתמשיך הלאה.

 

אתה אולי רוצה, כולנו רוצים אבל עפ"י כל דין, הכסף לא מגיע לאשתך!

יכול להיות שבכלל אחרי הסוף שבוע, שוב אשתי תתקרר כמו בעבר ושוב תשים על כף המאזניים את היתרונות והחסרונות של מקום העבודה ותמשיך לעבוד באותה מתכונת , אבל אני שוב חוזר על הנושא, לא מחפש טובות ורחמים של המעסיק, לא פעם אמר שלאשתי ייתן מה מגיע אם יחליטו שייפרדו דרכייהם אבל זה לא רשום בשום מקום (ושוב, זה נאמר בעקבות מסירות ונאמנות לאורך כל השנים) ואני בהחלט חושב שאם היא תחליט שזהו, הכסף של הפיצויים אמור להגיע אליה, אני פשוט לא רוצה שזה יהיה ביד המעסיק אם ישנה אופציה כלשהיא לגרום לזה לקרות בוודאות.

 

קראתי שוב את ההודעה שלך והגעתי למסקנה כי עדיפה פגישה ושיחה פתוחה עם הבוס שנושאה יהיה שיפור תנאי העסקתה באופן משמעותי לאור הנטל הכבד שמונח על כתפיה מזה מספר שנים.

 

אם המחלקה שלה ( שזה היא עצמה ) רווחית לבוס הוא יבוא לקראתה אם הוא לא טמבל.

 

אם הדברים לא יזוזו בכיוון הזה אז ניתן לשלב בשיחה את נושא ההיפרדות הידידותית, תוך מתן הודעה מוקדמת אפילו של מספר חודשים כדי שיוכל להתארגן על מחליפה ראויה , וקבלת הפיצויים.

 

ואין צורך לבצע זאת בפגישה אחת , אלא לתת לשני הצדדים זמן לחשוב.

 

ובעיקר לא לתת לצד השני הרגשה של "סחיטה"

 

לא מדובר פה על נושא השכר בכלל, דווקא שיחה כזאת נעשתה בדחיפה שלי לפני מס' חודשים וישנו שיפור מסויים(לא מספיק לטעמי) בשכר אבל זאת בכלל לא הנקודה כאן, לאשתי מפריע היחס והגישה לתחום העיסוק שלה בחברה(שהוא תחום פחות רווחי ויותר גורם לכאבי ראש).

מכיוון שאשתי עוסקת יותר בתחום השרות ולא בתחום המכירות, לא באמת ניתן למדוד את הריווחיות שלה בצורה אבסולוטית, אבל כמו בכל חברה שמספקת מס' שרותים שבינהם גם שרות וגם מכירות נושא השרות הוא זה מכניס כסף במחלקות אחרות מצד לקוחות מרוצים (ואין בכלל תלונות על אשתי, רק שבחים ותודות מצד כל הלקוחות).

 

אולי באמת צריך בשעת כושר לגרום למסמך כתוב שפיצויים ישולמו בכל מקרה של התפטרות או פיטורים שלא קשורים למעילה/גניבה/פגיעה מכוונת בחברה וכו...

לגבי החוק עצמו, באילו תנאים מתקיימים התפטרות בדין מפוטר?

פורסם

הרעה מוחשית בתנאי העבודה ברמה שאי אפשר לצפות מהעובד שימשיך לעבוד (סעיף 11א)

התפטרות לרגל מצב בריאותי לקוי (סעיף6)

מעבר דירה (סעיף 8) - לא כל מעבר דירה כמובן

התפטרות אחרי לידה על מנת לטפל בילד (סעיף 7)

שהיה במקלט לנשם מוכות (7א)

SINFONI-FOR MUSIC LOVERS

פורסם (נערך)

לכו על הסעיף האחרון:-D

 

כאשר כתבתי שיפור בתנאי השכר זה יכול להביא לאחת משתי התוצאות

 

או שיפור או כיוון של התפטרות

 

אפשרי כמובן שבשיחה כזו יועלה הרצון שתינתן התחייבות של המעביד לתשלום מלוא הפיצויים בעתיד כפי שכתבת.

עריכה אחרונה על ידי ישה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אשתי מרוקאית, שאני לא אמצא את עצמי מחכה לתפרים בבית חולים :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

 

בקיצור , נעבור את החג ונראה לאן הרוח נושבת.

תודה לפטפטן הפורום ולכל השאר שהגיבו.

פורסם
לא פעם אמר שלאשתי ייתן מה מגיע אם יחליטו שייפרדו דרכייהם אבל זה לא רשום בשום מקום (ושוב, זה נאמר בעקבות מסירות ונאמנות לאורך כל השנים) ואני בהחלט חושב שאם היא תחליט שזהו, הכסף של הפיצויים אמור להגיע אליה, אני פשוט לא רוצה שזה יהיה ביד המעסיק אם ישנה אופציה כלשהיא לגרום לזה לקרות בוודאות.

 

שים לב להבדלים:

 

1. הוא הבטיח שתקבל מה שמגיע. פיצויים בעת התפטרות זה לא מגיע (בהחרגת סעיף 14 וכו').

2. זה שאתה חושב/מרגיש/רוצה עדיין לא אומר שהוא חייב/צריך/אמור.

3. זה ביד של המעסיק (בניגוד לרצונך) וכך זה המצב וטוב שכך!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

^^^

 

סעיף 3 חושב שזו מחשבה ארכאית

 

המעביד שיתמחר את עלות העובד ככוללת את ההפרשה לפיצויים ( היום זה בגדר חובה של המעביד להפריש לקרן פנסיה )

 

וככה כשלא טוב לעובד המעביד או לא טוב המעביד לעובד נפרדות דרכיהם בשלום וללא צורך בתרגילים

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם (נערך)
שים לב להבדלים:

 

1. הוא הבטיח שתקבל מה שמגיע. פיצויים בעת התפטרות זה לא מגיע (בהחרגת סעיף 14 וכו').

2. זה שאתה חושב/מרגיש/רוצה עדיין לא אומר שהוא חייב/צריך/אמור.

3. זה ביד של המעסיק (בניגוד לרצונך) וכך זה המצב וטוב שכך!

 

לא אוהב את הויכוחים הללו אבל איתך זה חריג :-)

1. שהתכוונן למה מגיע, התכוון לפיצויים גם בעת התפטרות,לא למה החוק מגדיר.

2.הוא באמת לא חייב, אבל הגישה שלך היא בדיוק הגישה שגורמת לעובדים לפגוע במעסיק על מנת שיפטר אותם בשביל הפיצויים, לעיתים הנזק (כספי/תדמיתי/...)שעובד יכול לגרום גבוה בהרבה מהפיצויים שאמורים לשלם.

אני אומר ,גם אם בתור מעסיק זה לא נשמע לך או החוק לא מחייב אותך, עובד טוב, עובד מסור, עובד נאמן שבמהלך תקופת עבודתו, עבד כפי שצריך ועשה מה שעשה לטובת העסק ולא עשה דברים במזיד (גם אם טעה ), תן לו את הפיצויים שמגיעים לו , ותן לו באהבה ובלי משחקים.

3. אני בהחלט חושב שזה לא צריך להיות ביד המעסיק, על כל מעסיק טוב, תמצא גם מעסיק גרוע ועל כל סיפור טוב בין עובד למעביד, תמצא גם סיפור אימה ולכן אני חושב שהפיצויים צריכים להינתן באופן גורף לעובד אלא אם ישנה הוכחה או תיעוד של פגיעה במזיד בעסק או ניסיון פגיעה במזיד, את זה , תוכיח אתה כמעסיק למי שצריך בשביל לקבל חזרה או לא לשחרר את הכסף מהקופה שבה היא נמצאת.

בכלל היום זה קל בזכות סעיף 14, מעסיק הוגן יחתים מההתחלה את העובדים בסעיף זה כך שלא יהיו לבטים כלל, לא למעסיק ולא לעובד ברגע של רצון להיפרד.

עריכה אחרונה על ידי michaelbe6
פורסם

האם המעסיק הפריש לפנסיה כולל פיצויים כל השנים בהן היא עבדה? אם לא, אז ממתי הוא מפריש וכמה?

ייתכן וכל הדיון הזה עקר ובמילא כל או רוב הכסף לפי סעיף 14 נמצא אצלה ממילא.


×
×
  • תוכן חדש...