Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3373 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בכלל לא ויכוח, דיון שמתנהל כתוצאה משתי השקפות עולם שונות. תגיד, עובד שעובד אצלי 10 שנים בשכר של 10 אלף לחודש עוזב אותי בכדי ללכת לעבוד אצל המתחרה. אני אמור עבור זה לקחת הלוואה מהבנק של 100 אלף שח בכדי לצפר אותו? על מה?

אתה רוצה ללכת? לך! את רשת הביטחון הכלכלית לגחמות שלך תמממן לבד, לא על חשבוני!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
הכסף לא נמצא תחת סעיף 14 עד לשנה האחרונה.

 

זה לא מה ששאלתי. עזוב את סעיף 14.

ממתי התחילו להפריש לה לפנסיה והאם הפרישו לה גם לפיצויים? כמה אחוזים ומאיזה חלק של השכר?

פורסם (נערך)

בכלל לא ויכוח, דיון שמתנהל כתוצאה משתי השקפות עולם שונות. תגיד, עובד שעובד אצלי 10 שנים בשכר של 10 אלף לחודש עוזב אותי בכדי ללכת לעבוד אצל המתחרה. אני אמור עבור זה לקחת הלוואה מהבנק של 100 אלף שח בכדי לצפר אותו? על מה?



אתה רוצה ללכת? לך! את רשת הביטחון הכלכלית לגחמות שלך תמממן לבד, לא על חשבוני!

 

לא ויכוח, דיון-צודק.

אם לא שמת בצד כסף עבור היום שבו תצתרך לשלם לו פיצויים (נגיד והחלטת אתה לפטר אותו) ועבור זה אתה צריך לקחת הלוואה(וקשה לי להאמין שכך אתה מתנהל)זאת בהחלט בעיה שלך.

אם עובד עבד בצורה נאמנה , שירת אותך כפי שביקשת והיה מועיל לעסק(הרי אם לא היה מועיל ורווחי, לא היית משאיר אותו 10 שנים במשכורת של 10000), הפיצויים מגיעים לו באבו אבואה.

הרי במציאות לא יילך לעבוד אצל המתחרה אלא אם : 1. אתה מעסיק גרוע או 2. המתחרה משלם יותר בצורה כזאת שמצדיקה את העזיבה או 3. 1ו-2 יחד, אני לא צריך להסביר לך כיצד נזק של עובד למטרה שתפטר אותו עבור הפיצויים, יכול לגרום לנזק גדול בהרבה מסכום הפיצויים, לא בטוח שתוכל להוכיח כוונה בזדון בבית משפט .

רוצה להיות הוגן עם עובד , תחתים אותו על סעיף 14 מההתחלה, רוצה שלא יעזוב אותך למתחרה, שלם לו כראוי ותתייחס בכבוד(ואני לא אומר שאתה לא כזה, המטרה היא המחשה של הדעה שלי).

עריכה אחרונה על ידי michaelbe6
פורסם
בכלל לא ויכוח, דיון שמתנהל כתוצאה משתי השקפות עולם שונות. תגיד, עובד שעובד אצלי 10 שנים בשכר של 10 אלף לחודש עוזב אותי בכדי ללכת לעבוד אצל המתחרה. אני אמור עבור זה לקחת הלוואה מהבנק של 100 אלף שח בכדי לצפר אותו? על מה?

אתה רוצה ללכת? לך! את רשת הביטחון הכלכלית לגחמות שלך תמממן לבד, לא על חשבוני!

 

לא

 

אתה כמעביד אחראי צריך להפריש כל חודש לקופה ובסיום יחסי עובד מעביד לתת זאת לעובד.

 

תסתכל על זה כעל שכר נדחה, ותמחר את עלויותיך בהתאם.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם
זה לא מה ששאלתי. עזוב את סעיף 14.

ממתי התחילו להפריש לה לפנסיה והאם הפרישו לה גם לפיצויים? כמה אחוזים ומאיזה חלק של השכר?

לא יודע,צריךלבדוק.

פורסם

אז בדוק. יכול להיות שכל הדיון מיותר.

אם המעסיק הפריש 8.33 מלכתחילה לפיצויים, אז יש לה בעצם בקופה את כל מה שהיה לו היה סעיף 14 חל מלכתחילה.

ההבדל היחיד הוא שהיא צריכה להצהיר שהכסף מיועד לקצבה ובצורה כזו המעסיק לא יכול למשוך אותו חזרה גם אם היא מתפטרת.

כמובן, היא לא יכולה לגעת בו עד גיל הפרישה.

פורסם

אבדוק, ובכל מקרה זה יהיה אם כבר כמוצא אחרון וחביב.

מעדיף את הכסף בבכיס ולא בקופת הפנסיה.

אבל זה כבר דיון אחר :wink:

פורסם

בקיצור מה שנמסיס אומר לך

 

בדוק היטב את המצב בשטח

 

גם ישה כתב לך זאת בהודעה 2:shock:

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

פורסם

אם לא שמת בצד כסף עבור היום שבו תצתרך לשלם לו פיצויים (נגיד והחלטת אתה לפטר אותו) ועבור זה אתה צריך לקחת הלוואה(וקשה לי להאמין שכך אתה מתנהל)זאת בהחלט בעיה שלך.

אם החלטתי מסיבות כאלה או אחרות לפטר אותו, החוק מחייב אותי לשלם ואז זו באמת בעיה שלי.

אם הוא התפטר (מכל סיבה שבעולם), החוק לא מחייב אותי לכזה דבר ולכן אני לא אקח הלוואה של 100K ש"ח בשביל שתוכלו לשדרג רכב שניה לפני שעוברים למתחרה או מחליטים לקחת שנה חופש בקופנגן על חשבוני!

פיצויים הם למטרה אחת בלבד, מתן רשת בטחון לעובד שאיבד את עבודתו כתוצאה מפיטורין.

אם עובד עבד בצורה נאמנה , שירת אותך כפי שביקשת והיה מועיל לעסק(הרי אם לא היה מועיל ורווחי, לא היית משאיר אותו 10 שנים במשכורת של 10000), הפיצויים מגיעים לו באבו אבואה.

לא מגיע לו ולא נעליים.

אולי לפי הבנתך כן, לא עפ"י כל חוק ודין!

מגיע לו משכורת הוגנת, יחס טוב, תנאים סוציאלים ופנסיה כקבוע בחוק, מגיע לו אפילו מתנה לחג.

לא מגיע לו פיטורין בעת התפטרות.

 

הרי במציאות לא יילך לעבוד אצל המתחרה אלא אם : 1. אתה מעסיק גרוע או 2. המתחרה משלם יותר בצורה כזאת שמצדיקה את העזיבה או 3. 1ו-2 יחד, אני לא צריך להסביר לך כיצד נזק של עובד למטרה שתפטר אותו עבור הפיצויים, יכול לגרום לנזק גדול בהרבה מסכום הפיצויים, לא בטוח שתוכל להוכיח כוונה בזדון בבית משפט .

ואולי עוזב כי אצלי אין אופצית קידום פנויה כרגע ושם כן?

רוצה להיות הוגן עם עובד , תחתים אותו על סעיף 14 מההתחלה, רוצה שלא יעזוב אותך למתחרה, שלם לו כראוי ותתייחס בכבוד(ואני לא אומר שאתה לא כזה, המטרה היא המחשה של הדעה שלי).

עזוב מתחרה, אם המצב הנתון הוא שהפיצויים הם תמיד ובכל מקרה של העובד, עובדים יעזבו את מקום העבודה כל פעם שירצו מימון למטבח חדש/ שדרוג של הרכב/ ניתוח אף וחזה לאשה/ חופשה בתאילנד והכל...על חשבון הפראייר התורן.

 

YEA,RIGHT, זה ממש יקרה...!

 

ואפילו המחוקק הבין את זה וקבע שאם בהתפטרות יזומה העובד רוצה את כספי הפיטורין שנכסחו, הוא חייב להצהיר שזה לפנסיה ולא יוכל לגעת בכספי הפיצויים עד גיל פרישה!

 

 

אתה כמעביד אחראי צריך להפריש כל חודש לקופה ובסיום יחסי עובד מעביד לתת זאת לעובד.

 

תסתכל על זה כעל שכר נדחה, ותמחר את עלויותיך בהתאם.

 

לא אראה את זה כך ולא אתמחר בהתאם.

 

כאמור, היום הדיון הזה כבר לא ממש רלוונטי כי כל מעסיק חייב לנהל עבור העובד קרן פנסיה שכוללת גם סעיף פיצויים אבל אם לא השתנה החוק (ואני לא יודע אם כן או לא), נכון ללפני המועד הזה, כסף שנאגר בפנסיה/ביטוח מנהלים שכזה לא הופרש לעובד באופן אוטומטי במקרה של התפטרות יזומה מצד העובד אלא הייתה תלויה בהחלטת המעביד והוא בהחלט יכל בגיבוי מלא של החוק למשוך חזרה אליו את הכספים שהופרשו לפיצויים.

 

אני לא מבטוח שזה עדיין כך כיום.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

מי העובד שלא יצהיר על כך שהכספים מיועדים לקצבה ויאפשרו למעסיק למשוך אותם חזרה? רק עובד שבטעות לא מודע לחוקים ולפסיקה.

דה פקטו הפיצויים שייכים לעובד ומעסיק שלא מודע לזה מסתכן, למרות שגם זה לא בטוח. ההפרש בין 6% שהוא חייב להפריש לבין 8.33% לא כזה גדול.

פורסם

1. עבדך הנאמן עזב מקום עבודה אחרי 11 שנים במשכורת נטו של 15K ש"ח עם ביטוח מנהלים מיום התעסוקה הראשון. עם הודעת ההתפטרות שלי, סוכן הביטוח (שהפתעה...הפתעה... הוא גם בעל הנכס של המסעדה שעבדתי בה) אמר לי "הכספים לא מגיעים לך, נקודה!" וסחבק כמו אהבל האמין והפסיד...תעשה את החשבון לבד, לי בא לבכות!

 

2. כאמור, היום זה כבר לא רלוונטי כי מפרישים ישר לעובד כספים לפיטורין אלא שלהבדיל מדה-פקטו, דה יורה, הם לא שלו!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...