Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום שנתי – לנצ'יה דלתא 2012 גולד


amir74
שימו לב! השרשור הזה בן 441 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דשבורד.

לא מצליח להעלות את התמונה השנייה.

11.jpg

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כסא נהג.

 

33.jpg

 

22.jpg

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחזוקה שמצדיקה את ירידת הערך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה שלא באה לקנטר אלא כי גם אני לעיתים (כמי שבמודע נשאר עם האחיות של הקאפה זצ״ל שלך) תוהה.

לא היה עדיף להישאר עם הקאפה?

ירידת הערך הזו מזעזעת, עלות האחזקה כנראה גבוהה לפחות כמו שהקאפה היתה דורשת.

לטעמי הקאפה הרבה יותר מיוחדת מהדלתא.

אז מה יצא מהמעבר הזה?

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה שלך בהחלט במקום.

 

כמו שרשמתי, המעבר נעשה במטרה לקבל שקט תפעולי אבל התבדיתי.

 

הייתה לי תמה 8 שנים וקאפה 4 שנים (מכוניות ישנות ויקרות יחסית לתחזוקה). בקאפה התפוצצו לי כריות אוויר בעמידה ברמזור ללא תאונה וזה היה אחד הדברים שהטו את המשקל למעבר לרכב חדש יחסית. אני זוכר שגם החגורה של הנוסע ננעלה על ידי מחשב הרכב בגלל שהוא זיהה שהכריות התפוצצו. באותה תקופה אני לחלוטין מיציתי את הקאפה.

 

בעניין העלויות- למיטב זכרוני, בקאפה בשנה הראשונה שמתי כ-20K תיקונים בלבד. בשלוש השנים שאחרי הסכומים היו נמוכים יותר אבל אני לא זוכר כמה. אם זה מסקרן אותך קיים שרשור מסכם לקאפה איפה שהוא אצל עמוס.

 

לכיס שלי, ירידת הערך של הדלתא גבוהה, למישהו אחר היא תהיה נמוכה ולכן זו נקודה שנמדדת בצורה יחסית.

הקאפה יותר מיוחדת... לא יודע. מניח שגם זה בעיני המתבונן.

 

מה שיצא מהמעבר זה נסיעה ברכב מודרני יחסית שכל הגומיות שלו במקום ושם דבר לא מצקצק. בנוסף, הייתי חייב לעבור לרכב אוטומט עקב בעיה בריאותית שלשמחתי נפתרה עקב שינוי פשוט של התזונה. היום אני יכול לנהוג בגיר רגיל ללא בעיה.

 

המלצתי, תישאר עם האחיות ואל תשדרג כל עוד אתה יכול. ברגע שתשדרג יהיה לך קשה לחזור אחורה, וכן, גם אני מתגעגע לקאפה לפעמים והיא לא זצ"ל, היא במצב נסיעה.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

סיכום שנה רביעית לבעלות על הרכב.

הרכב חצה את קו ה-96 אלף קילומטר. המרחק שהרכב עבר השנה הוא כ-6,000 ק"מ.

 

צריכת דלק כ- 7.6 ליטר לקילומטר - תואמת את צריכת הדלק לאורך השנים שנעה בין 7 ל-8 קילומטר לליטר.

 

ירידת ערך - ירידת הערך בשנה זו עומדת על 16,000 ₪.

אגרת טסט הסכום השנה עומד על 1,687 ש"ח. הרכב עבר טסט שוב ללא בעיות.

 

טיפולים - טיפול שנתי כולל פלגים, מקוריים כמובן.

טיימינג כולל משאבת מים ומותחניםברכב בוצע טיימינג מיד לפני הקנייה, לפני כ-4 שנים ו- 30,000 קילומטרים. ברכב מסוג זה צריך לבצע טיפול טיימינג כל 5 שנים או 120,000 קילומטרים בתנאי עבודה רגילים. החלטתי להקדים את ביצוע הטיימינג בשנה, ההקדמה בשנה נובעת מהחשש לתקלה במשאבת המים. במקרה של שבר במשאבה יש צורך לבצע תיקון ראש מנוע.

איטום מכסה שסתומים – קיימת ברכב תקלה/ מחלה בה נוזל שמן על הפלגים (מלמעלה) ועלול להפריע למעבר המתח לפלגים. עבודת הפירוק וההרכבה של מכסה השסתומים אורכת לא מעט זמן ובוצעה ביחד עם טיפול הטיימינג.

תושבות מנוע מכיוון שחזרו שוב הרעידות ברכב הוחלט להחליף תושבות מנוע. עלות הקנייה בחו"ל 1,800 ש"ח לעומת 4,500 בארץ לכל 4 התושבות. תושבות מנוע שנדרש להחליפן כל 3-4 שנים (במקרה שלי) אני מגדיר כתקלה ולא בלאי טבעי מכיוון שאני לא רגיל להחליף תושבות מנוע בתדירות כזו גבוהה. בכמות קילומטרים שנתית ממוצעת תדרש החלפה כל שנתיים ככל הנראה. מאידך, אני שומע שזה אירוע די שכיח במכוניות חדשות מכל מיני סוגים אז אולי אני מחמיר מדי והסטנדרטים המודרניים הם אכן כאלה.

קורה A ימנית – הצבע בקורה המדוברת החל להתקלף במגע יד, מצורפת תמונה. אשמח לדעת ממישהו שמכיר את הדגם ויודע לומר אם זו מחלה אם מקרה ספציפי.

 

דשבורד - התנפחות בקו התפרים משני צידי לוח השעונים. הרכב חונה 5 ימים בשבוע בחניון תת קרקעי של העבודה. סוכך שמש מותקן בשמשה הקדמית באופן קבוע כשהוא חונה בשמש. שוקל לבצע תיקון, נדרש פירוק של הדשבורד לטובת הנושא.

אין תכנון למכור את הרכב, ממשיכים לשנה חמישית.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כרגע באיטליה ויש את הרכב הזה כמובן בכמויות אסטרונומיות פה (ביום אחד אני רואה יותר מכל מה שנמכר בארץ מעולם).

כל הכשלים שציינת נשמעים שבאים מאקלים חם יותר במדינה שלנו שגורם לרכב הזה להתקלקל מוקדם יותר : צבע, אטם, דשבורד מתנפח וכדומה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע סיוט לאחזקה, אני מבין שיש ערך מוסף ברכב מיוחד שכזה אבל אני לא הייתי עומד בזה, זה גם כלכלי וגם עניין פסיכולוגי כל התסכול והמתח שמתלווים לזה, מבחינתי עדיף כבר מאזדה 3 רגילה ואמינה ועדיין מהנה מאשר רכב שכזה אבל מובן לי גם למה קיים קהל לרכבים כאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים חדשים לא מחליפים תושבות בתדירות כזאת.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו איטלקיה בת 8 כמעט - רכב חדש, זה לא והבלאי סה"כ למעט תושבות מנוע והתדירות שלהן נשמע סה"כ סביר.

 

הטיפול של משאבת המים והטיימינג הוא במסגרת טיפול מונע - ברכה.

הפלאגים - לא נעים אבל אני למשל חוויתי בדיוק את זה באחד ממכסי השסתומים במנוע של סובארו בכלל. אז להתלונן על זה באיטלקיה?

 

נושאי ריפוד אפשר לתקן בעזרתו של רפד טוב וזה נשמע כמו משהו סביר לרכב בן 8

 

הדש בורד המתנפח מכל הדברים נשמע לי כמו התקלה הכי כואבת כי אני לא מאמין שיצרן\יבואן (ועוד כזה שכבר איננו) יחליף דש ולך תמצא אחד חליפי - זה פשוט לחיות עם זה ככה או ללכת למישהו שמתמחה בקוסטומיזציה שיבנה את החלק הזה מחדש וזה יקר באותה מידה כמו לקנות דש חדש.

 

ובכל זאת - אה בראבו על הלאנצ'יה

 

איזה רכב מעניין ויפה לעין!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
נשמע סיוט לאחזקה, אני מבין שיש ערך מוסף ברכב מיוחד שכזה אבל אני לא הייתי עומד בזה, זה גם כלכלי וגם עניין פסיכולוגי כל התסכול והמתח שמתלווים לזה, מבחינתי עדיף כבר מאזדה 3 רגילה ואמינה ועדיין מהנה מאשר רכב שכזה אבל מובן לי גם למה קיים קהל לרכבים כאלה.

זה אוטו שמחזיקים כי רוצים, לא כי צריכים. ואז כל ה"פיצ'רים" האיטלקיים האלה יורדים יותר קל בגרון.

אם לא אוהבים ומבינים את רמת ההשקעה הנדרשת, לא נכנסים לזה מראש.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כרגע באיטליה ויש את הרכב הזה כמובן בכמויות אסטרונומיות פה

כל הכשלים שציינת נשמעים שבאים מאקלים חם יותר במדינה שלנו שגורם לרכב הזה להתקלקל מוקדם יותר

 

האקלים בארץ לא באמת חם יותר מאשר באיטליה (בעיקר כי איטליה לא נגמרת ברומא אלא ממשיכה עוד הרבה דרומה)

ככה שזה לא תירוץ, זה פשוט קקה של תיכנון ובחירת חומרים או לא יודע מה. או שאולי זה רכב שתוכנן רק לאיזור מילאנו וצפונה, גם אפשרי, איטליה.

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין אומרים? "הרבה כסף במעט רכב"?

יש מחיר בעבור להיות שונה מכל העדר וזה בדיוק המחיר.

כמו שכתבו לך מאזדה בגיל זהה היתה חוסכת לך הרבה כסף.

אבל, אין מחיר לאהבה.

תהנה ותמשיך לעדכן.

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על העדכון.

 

הבאתי התעניינות ברכב ודווקא מה שהיה נפוץ מבחינת תקלות בחו''ל ומבחינתי סוג של דיל ברייקר זה שכמו בפיאט בראבו מופיעות תקלות במערכת האוורור כאשר מה שאחראי על כיווני אויר (רגליים, מפשיר אדים וכו') שובק חיים ונתקע על אחד מהם מה שמצריך במקרים מסויימים פירוק חלקי או שלם של דשבורד על מנת לתקן. בחו''ל אף הרבה פעמים לא מתקנים את זה אלא כשזה קורה תוקעים את זה במצב שהוא בסדר מבחינתם למשל על מפשיר אדים.

 

מדהים לראות את מחיר הרכב ביד 2, ללא ספק מפתה במיוחד שאותן מודעות נשארות שם הרבה זמן, אני מתאר שביד 2 בעיקר ישנם רכבים מוזנחים שאף אחד לא טורח לטפל בהם כמו שצריך.

 

אגב אין תושבות משופרות כלשהם?

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע סיוט לאחזקה, אני מבין שיש ערך מוסף ברכב מיוחד שכזה אבל אני לא הייתי עומד בזה, זה גם כלכלי וגם עניין פסיכולוגי כל התסכול והמתח שמתלווים לזה, מבחינתי עדיף כבר מאזדה 3 רגילה ואמינה ועדיין מהנה מאשר רכב שכזה אבל מובן לי גם למה קיים קהל לרכבים כאלה.

לפני שהגעתי ללנצ'יות (היו לי תמה טורבו וקאפה טורבו) כל שנה החלפתי רכב כי הרכבים שעממו אותי. לא יכול לנהוג במאזדה/ טויוטה. כלומר יכול, אבל לא רוצה.

הפלאגים - לא נעים אבל אני למשל חוויתי בדיוק את זה באחד ממכסי השסתומים במנוע של סובארו בכלל. אז להתלונן על זה באיטלקיה?

 

הדש בורד המתנפח מכל הדברים נשמע לי כמו התקלה הכי כואבת כי אני לא מאמין שיצרן\יבואן (ועוד כזה שכבר איננו) יחליף דש ולך תמצא אחד חליפי - זה פשוט לחיות עם זה ככה או ללכת למישהו שמתמחה בקוסטומיזציה שיבנה את החלק הזה מחדש וזה יקר באותה מידה כמו לקנות דש חדש.

 

ובכל זאת - אה בראבו על הלאנצ'יה

 

איזה רכב מעניין ויפה לעין!

לא מתלונן רק מציין שקיימת תקלה, בוצע איטום עם חומר כל שהוא, לא זוכר בדיוק את השם. בינתיים נראה שהתקלה נפתרה.

נושא הדשבורד נבדק מול אוטואלגנס, עלות התיקון שהם נתנו שולית, הבעיה היא פירוק והרכבה של הדשבורד. צריך להביא להם את הדשבורד מפורק.

בראבו על הלנצ'יה - שנון :)

תודה על העדכון.

 

הבאתי התעניינות ברכב ודווקא מה שהיה נפוץ מבחינת תקלות בחו''ל ומבחינתי סוג של דיל ברייקר זה שכמו בפיאט בראבו מופיעות תקלות במערכת האוורור כאשר מה שאחראי על כיווני אויר (רגליים, מפשיר אדים וכו') שובק חיים ונתקע על אחד מהם מה שמצריך במקרים מסויימים פירוק חלקי או שלם של דשבורד על מנת לתקן. בחו''ל אף הרבה פעמים לא מתקנים את זה אלא כשזה קורה תוקעים את זה במצב שהוא בסדר מבחינתם למשל על מפשיר אדים.

 

מדהים לראות את מחיר הרכב ביד 2, ללא ספק מפתה במיוחד שאותן מודעות נשארות שם הרבה זמן, אני מתאר שביד 2 בעיקר ישנם רכבים מוזנחים שאף אחד לא טורח לטפל בהם כמו שצריך.

 

אגב אין תושבות משופרות כלשהם?

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

אני לא מתעניין בפורומים בחו"ל לגבי הרכב ולא שמעתי על תקלה במערכת האוורור.

לגבי התושבות, לא ידוע לי אם קיים משהו אחר מהמקורי. אשלם בשמחה על תושבת שתחזיק יותר זמן.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 441 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...