Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3574 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אצלי אין בקרות ברכב אחד,אבל כימעט תמיד לא מגיע ל100 אחוז ולוקח מרחק מהסוף.

בבמוו שהיתה לי,מעולם לא סגרתי לגמרי את הבקרה,ישנם 3 מצבים של ניתוק.

מנשה123

גם צמיגים גמורים או צמיגים עם פחות יכולת אחיזה,מפעילים בקרות לפני הזמן של צמיג מעולה.

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
עם כל הכבוד לך ולעובדה שאני לא פאביו פרנצ'ה, נראה לי קצת מרחיק לכת ולא מחובר למציאות להגיד שלאדם שאתה לא מכיר אין "שום ניסיון בנהיגה מתקדמת". מעבר לזה שזאת שטות מוחלטת זה גם מגוחך. עשיתי קורס נהיגה מתקדמת (שלימד אותי בערך כלום והיה בעיקר חוויתי) ואני משתתף בדי הרבה טיולי נהיגה. חורים בידע הם דברים שקיימים אצל כל אחד, בטוח שגם אצל הוד מעלתו, והעובדה שלא הייתי מודע לאנשים שנוסעים עם או בלי בקרות לא הופכת אותי לבור. מעבר לזה, הסיבה שבגללה אתה נוטה לכבות בקרוץ היא בדיוק התחושה שהייתה אצלי, אם כי יכול להיות שהתחושה נבעה מטעויות שלי כנהג ולא מהעובדה שהבקרה מסרסת סתם.

 

האופן בו נוסחה השאלה שלך, מעיד על בורות.

 

קורס חוויתי אכן תורם מעט.

טיולי נהיגה - עוד פחות.

 

כלומר אתה מודה שאין לך ניסיון...

זה בסדר, זה לא עלבון.

 

זה מאוד פשוט: יש דברים שאו שלומדים או שלא יודעים. הם לא באים טבעי.

 

למשל, שחייה, טניס, קראטה וכו'.

 

מישהו מוכשר לומד יותר מהר (יצא לי להיות בקורסים עם טייסי קרב, הם באמת לומדים מהר ומבצעים לעילא...).

הרי מישהו שיגיד לך שהוא לומד קראטה לבדו, מעצמו, לא תחשוב שהוא מי יודע מה יודע מה הוא עושה.

ובצדק.

 

אתה לא יודע להרגיש ולדעת מתי הבקרה מתערבת ואיך, לכן עדיף שלא תנתק אותה.

 

נ.ב. גם אני עשיתי הרבה "טיולי נהיגה" לפני הקורס הראשון שעברתי. גם אני חשבתי שאני לא בור והדיוט גמור עד אז. הגעתי לקורס ולמדתי שאין לי מושג.

להכיר בזה שאתה הדיוט זה יתרון, לא חסרון.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אצלי אין בקרות ברכב אחד,אבל כימעט תמיד לא מגיע ל100 אחוז ולוקח מרחק מהסוף.

בבמוו שהיתה לי,מעולם לא סגרתי לגמרי את הבקרה,ישנם 3 מצבים של ניתוק.

מנשה123

גם צמיגים גמורים או צמיגים עם פחות יכולת אחיזה,מפעילים בקרות לפני הזמן של צמיג מעולה.

ככל הנראה זה המצב, כי כשעליתי לסשן עם מישהו שנוהג על רכב זהה אבל עם צמיגים טובים בהרבה, למרות שהיה עם בקרות הרכב יצא מסיבובים בנחרצות ובמהירות הרבה יותר גבוהה.

 

Sent from my HUAWEI P9 Lite

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם
האופן בו נוסחה השאלה שלך, מעיד על בורות.

 

קורס חוויתי אכן תורם מעט.

טיולי נהיגה - עוד פחות.

 

כלומר אתה מודה שאין לך ניסיון...

זה בסדר, זה לא עלבון.

 

זה מאוד פשוט: יש דברים שאו שלומדים או שלא יודעים. הם לא באים טבעי.

 

למשל, שחייה, טניס, קראטה וכו'.

 

מישהו מוכשר לומד יותר מהר (יצא לי להיות בקורסים עם טייסי קרב, הם באמת לומדים מהר ומבצעים לעילא...).

הרי מישהו שיגיד לך שהוא לומד קראטה לבדו, מעצמו, לא תחשוב שהוא מי יודע מה יודע מה הוא עושה.

ובצדק.

 

אתה לא יודע להרגיש ולדעת מתי הבקרה מתערבת ואיך, לכן עדיף שלא תנתק אותה.

 

נ.ב. גם אני עשיתי הרבה "טיולי נהיגה" לפני הקורס הראשון שעברתי. גם אני חשבתי שאני לא בור והדיוט גמור עד אז. הגעתי לקורס ולמדתי שאין לי מושג.

להכיר בזה שאתה הדיוט זה יתרון, לא חסרון.

ואני עדיין חושב שאני מכיר את רוב הדגשים וצריך בעיקר לתרגל כדי ליישם כמו שצריך. אני בכל זאת אקח קורס בקרוב אבל זה שאני יכול לדעת יותר לא אומר שאני לא יודע כלום. סלח לי אבל צריך להיות באמת דביל כדי להסיק שבגלל שבנאדם טעה או שלא ידע משהו, זה אומר שאין לו שום ידע על נהיגה מתקדמת.

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם
ואני עדיין חושב שאני מכיר את רוב הדגשים וצריך בעיקר לתרגל כדי ליישם כמו שצריך. אני בכל זאת אקח קורס בקרוב אבל זה שאני יכול לדעת יותר לא אומר שאני לא יודע כלום. סלח לי אבל צריך להיות באמת דביל כדי להסיק שבגלל שבנאדם טעה או שלא ידע משהו, זה אומר שאין לו שום ידע על נהיגה מתקדמת.

 

אתה קודם מבקש סליחה ואחרי זה מכנה אותי דביל?

ואני דביל?!

 

תרגול לא שווה כלום, אם אין מי שיתקן לך את השגיאות (עד שאתה ברמה שאתה מבין את השגיאות שלך בעצמך).

 

כמו שעניתי, השאלה שלך עצמה מעידה על חוסר הבנה מהותי.

אתה טוען שאתה כן מבין, למה לי להתווכח איתך ולזכות בקללות...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מתנצל על זה שאני עומד לקרוא דביל לאדם שעם קצת גינונים, עשה את אותו הדבר כלפי כמה דקות קודם. יש אנשים שנרתעים מישירות אבל אני לא רואה שום הבדל בין להטיח במישהו שזה תחביבו וכל עיסוקו שהוא לא יודע כלום בתחומו לבין לקרוא לאדם דביל. כל זה ואני מתעלם לחלוטין מחוסר ההגיון שבלקבוע מה אדם שאתה לא מכיר יודע או לא. לא כל ידע והשכלה נרכשים בדרכים המקובלות. ברשותך נפסיק עם המשיכה ההדדית הזאת בצמות אחד של השני כי פתחתי את השרשור כדי ללמוד עוד ולא כדי לריב.

 

Sent from my HUAWEI P9 Lite

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם
מתנצל על זה שאני עומד לקרוא דביל לאדם שעם קצת גינונים, עשה את אותו הדבר כלפי כמה דקות קודם.

 

אני לא כיניתי אותך בכינויי גנאי, אני אמרתי שאם אתה לא מבין איך בקרת אחיזה עובדת, עד כדי כך שאתה בטוח שרכב בלעדיה לא נשלט, אז אתה לא מבין איך רכב מתנהג.

 

אם זה מעליב אותך, שאני חושב שאתה הדיוט בנהיגה, זו בעיה שלך, אבל אני לא הבעתי דעה לגבי האופי שלך, אלא לגבי רמת המיומנות שלך כנהג. אם אתה רוצה לקרוא רק מחמאות ופוצי מוצי, אתה יכול לנהל את זה ככה על הקיר בפייסבוק הפרטי שלך.

 

אם עוד פעם תפנה בגסות כזו למשתמש (אני או אחר), תקבל התראה.

שלא תטעה ותחשוב שאופן ההתנסחות שלך זה משהו מקובל כאן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
מה שאתה מרגיש זה את בקרת המשיכה נכנסת - מכיוון שהרכב מזהה שחזרת מוקדם מדי או חזק מדי למצערת ביציאה מהפנייה. כדי למנוע לוחמת הגה ו-או החלקה החוצה מקו הפנייה, הרכב מווסת אותך. הפתרון הוא למנן יותר ברגש את החזרה לגז, ולא פחות חשוב לדייק בזמן החזרה.

 

זה +1

מנשה אני חייב להוסיף, הרבה פעמים בנהיגה של טיול אנשים שלא למדו אחרת מאוד קיצוניים. ראיתי את זה על חברים וחוויתי את זה בעצמי. מן מצב של או גז עד הסוף או כלום [בלימה או דרדור].

לי למשל הייתה טעות שלקח לי זמן להתגבר עליה והצלחתי להיפטר ממנה תודות למדריך שהפנה את תשומת ליבי ועם תרגול בסימולטור [אל תסקלו אותי]. שכשהייתי צריך קצת גז בג'ימקנות הייתי מפמפם כזה על הגז, נותן לחיצה ועוזב לגמרי ואז שוב. ככה בין פניות "סללום".

עד שהפנו את תשומת ליבי לכך שבנהיגה צריכה להיות זרימה ופחות קיצוניות עם המצערת. ללחוץ חלש ואז להגביר בהדרגה ביציאה מסללום למשל. כשאתה לומד להיות רגיש על המצערת ולא איזה רובוט שמסובב את ההגה ולוחץ גז, הזמנים שלך משתפרים פלאים וגם אתה למד יותר על התנהגות הרכב.

לך יש בקרות, אז כביכול קשה יותר ללמוד. זה מחיר שסופר שווה את זה כי הוא מקנה לך רשת בטחון שאין לך ללא בקרות. עדיין לא מוחלטת, אבל היא גם לא רשת דקה.

מי שאין לו רשת בטחון, עלול למצוא את עצמו מעבר לגדר.

לדעתי אין תועלת כרגע בניתוק.

קח שיעור פרטי עם מדריך שילמד אותך איך לתרגל את היציאה של מפנייה נכון, ייתן לך דגשים תוך כדי ויעיר את תשומת לבך.

אל תתרשם משמות ותארים מפוצצים. נהג טוב לא בהכרח מדריך טוב. חפש את מי שמעביר לך את הידע בצורה טובה, סבלנית ומלמד אותך לתת לעצמך פידבק. זה הכי חשוב בעיניי.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

אכן, ניקו, הצורך בעדינות הוא בהגדרה אבן היסוד של נהיגה על אספלט.

 

כל זה ואני מתעלם לחלוטין מחוסר ההגיון שבלקבוע מה אדם שאתה לא מכיר יודע או לא. לא כל ידע והשכלה נרכשים בדרכים המקובלות. ברשותך נפסיק עם המשיכה ההדדית הזאת בצמות אחד של השני כי פתחתי את השרשור כדי ללמוד עוד ולא כדי לריב.

 

אין לך מה להיעלב. אתה שאלת האם בקרת יציבות מפריעה. מי שעבר הדרכות ושהה במגבלות באופן מבוקר - ידע את התשובה לכך באופן אינטואיטיבי. כך שעצם השאלה שלך מצביעה על כך שלא עברת אימון מסודר.

 

אחר כך אמרת שעברת הדרכה חווייתית כמעט וללא ערך לימודי. הבעיה היא שנהיגה אי אפשר ללמוד תוך כדי עשיה. חייבים להתחיל מלימוד בסיסי ורק אז אפשר להשתפר באופן עצמאי.

 

אי אפשר לנהוג טוב בלי מאמן. גם לנהגי WRC/F1/WTCC/Indy יש מאמן.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

עד שהפנו את תשומת ליבי לכך שבנהיגה צריכה להיות זרימה ופחות קיצוניות עם המצערת. ללחוץ חלש ואז להגביר בהדרגה ביציאה מסללום למשל. כשאתה לומד להיות רגיש על המצערת ולא איזה רובוט שמסובב את ההגה ולוחץ גז, הזמנים שלך משתפרים פלאים וגם אתה למד יותר על התנהגות הרכב.

 

מצד שני... (לא שאני חושב שאתה טועה).

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

פאלו, מי זה הליצן הזה? מאוד מפוזר.

 

הוא השאיר איזה 30 שניות "על הרצפה" בהקפה הזו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ד"א, סנה היה נוהג כך גם במכוניות GP.

 

 

פורסם

כמה מחשבות בעניין:

 

ברכבים העתיקים שלי אין שום בקרות למעט ABS באחד מהם.

לא חושב שהייתי מנתק אם היה לי.

יחד עם זאת, את כל נושא העדינות שנידון כאן, השפעות של סוג/מצב הצמיגים ובאופן כללי מה קורה עם הרכב שלך ניתן להרגיש היטב כשלא עוברים דרך מסננת מנגנוני הבקרה.

כשאתה נוהג נטול בקרות אתה נוהג יותר נכון כי אתה מרגיש בדיוק היכן המגבלות.

בעבר הייתה לי BMW חדישה יותר עם בקרת משיכה, ויכולתי פשוט ללחוץ בכל הכח על הדוושה והמחשב עשה את העבודה של ה"עידון".

 

לצערינו המחשבים כמעט תמיד יעשו עבודה יותר טובה מהנהג, והמחיר של זה - הנהגים נהיים פחות מיומנים.

 

הרכבים המודרניים מתחלקים לשני סוגים: אלה שיש להם שילדה מצויינת וניתן לנהוג בהם חזק ובביטחון גם ללא בקרות. באלה הבקרות משמשות רשת ביטחון לטעוית פטאליות של הנהג.

ולחלופין הרכבים שיש להם שילדה גרועה מבחינה דינמית, (הרבה ג'יפונים אבל לא רק), בהם כל התיכנון של הרכב מתבסס על קיום הבקרות שמפצות על החסרונות של השילדה. בעידן לפני הבקרות כלל לא ניתן היה למכור רכבים כאלה כי הם היו סכנה של ממש.

 

אם אינך יודע לאיזה קבוצה הרכב שלך משתייך, תקרא ביקורות מקצועיות עליו.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם (נערך)

2 הסנט שלי:

 

לא מכבה בקרות בכביש. לא בטיולים ולא בשום מקום. אני נוהג לא רע יחסית, מכיר את הרכב ועברתי קורס או שניים. ועדיין, לא אסתכן. לטעמי אין צורך. מכיר מספר אנשים "תותחים" שכיבו בקרות ונתנו קצב מדהים, אבל כל אחד מהם חווה "התרסקות" בסופו של דבר.

נהגים טובים ככל שלא נהיה, רכבים טובים ככל שלא יהיו, זה עדיין כביש ציבורי. אני ממש רחוק מהמגבלות שלי כנהג ומהמגבלות של הרכב בכבישים ציבוריים תמיד. מי שהיה איתי בטיולים יכול להעיד שהקצב שלי יחסית מהיר, אבל עדיין, מתון מאוד. לעולם לא תדע מי יגיח מעבר לפנייה, ומעולם לא תדע מה יכול לקרות. גם הטובים ביותר נהרגו / התרסקו / נפצעו. וגם עם בקרות פועלות.

עם כל הכבוד, טיולים זה לכיף. כניסה טיפה יותר טובה לפנייה או יציאה נקייה יותר, לא תחסוך לך שנייה בשום מקום. אתה לא מודד זמנים. ואם כן אז חבל, אתה מפספס את הפואנטה של הטיול.

במסלול הסיפור אחר. אבל אין לנו פה מסלול.

 

לגבי למידה מטיולים - אני חולק לגמרי על מי שאמר שטיולים לא משפרים. טיולים יכולים לשפר, ועוד איך. כל עוד אתה יודע מה אתה עושה. אתה יכול ללמוד קווים יותר טוב, אתה יכול ללמוד כניסה לפניות ויציאה מפניות, אתה יכול ללמוד המון דברים. כן, אם אתה כזה שחושב שהוא תותח ואין מה ללמוד, אז לא תלמד. אבל אני הייתי במספר טיולים, גם עם ייטי שהייתה להוריי, וגם עם הOPC, ואעיד על כך שבכל טיול למדתי משהו. אבל שוב, זה רחוק מנהיגה טהורה על המגבלות, היות ומדובר בכביש ציבורי.

 

קורס נהיגה ישפר אותך המון. מנשה, איפה עשית קורס? יש שניים שעליהם אוכל להמליץ. דדי ולאון. אומר לך בוודאות שקורס אצל אחד מהם ישפר אותך משמעותית. ראיתי אותך נוהג ויש עוד דרך ממש ממש ארוכה לפנייך. יש לקבל זאת בענווה ובהבנה. כמה שאני חשבתי שאני טוב, בא כל הזמן מישהו והוכיח שאני עדיין ילדה עם קוקיות בנהיגה.

בעת כיבוי בקרות הרכב לא הופך לבלתי נשלט, הוא פשוט לא מרוסן. ותסלח לי, אבל אם אתה חווה תת היגוי במקומות מסוימים, הטעות היא שלך בכל 100 האחוזים. היופי זה לדעת "לרקוד" עם הרכב, להשתמש בפיזיקה שלו כדי "לרקוד" in and out of corners.

 

ובנימה זו - כשאמכור את הOPC ואקבל את המיאטה (ואסיים הרצה), נעשה טיול ביחד :-D

עריכה אחרונה על ידי Smiro
פורסם (נערך)
מצד שני... (לא שאני חושב שאתה טועה).

צפיתי הרבה בהקפה הזו ואני לא בטוח שהיה כאן נסיון להקפה מושלמת מלכתחילה. כן ראיתי את אד דליס (שהוא גם נהג מירוץ, גם מדריך וגם מהנדס) מנסה להסביר את זה, אבל ההסבר תמיד נשמע לי דחוק.

 

אני די בטוח ששמעתי פעם את רוב וילסון מדבר על החשיבות של פתיחת מצערת הדרגתית, ללא תנועות מהסוג הזה, אבל אני לא מוצא אסמכתה.

 

הכי קרוב שמצאתי הוא להלן. התיאור שלו בהחלט נשמע כמו פתיחה הדרגתית, גם אם לעתים מהירה.

 

 

אני חולק לגמרי על מי שאמר שטיולים לא משפרים. טיולים יכולים לשפר, ועוד איך. כל עוד אתה יודע מה אתה עושה.

 

בדיוק - טיולים יכולים לשפר. הם לא יכולים ללמד.

 

פותח השרשור צריך קודם כל, במלים שלך, לדעת מה הוא עושה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...