Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3574 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

צודק.

 

גם הדיוט מוחלט יראה ש

, למשל, יש טעות שהנהג שילם עליה בזמן, וכמעט שילם עליה באלפא חדשה (ובהתחשב שזה הנרבורגרינג, גם בקטע גדר ובעלות גרירה).

 

סגנונות נהיגה הם, ביסודם, הנצחה של טעויות. אף נהג לא חף מטעויות, אז לומדים לחיות איתן ומפצים עליהן במקומות אחרים.

 

דווקא בנהיגת כביש יותר קל לנו למנוע טעויות כאלו מאשר בנהיגת מירוצים, כי אף אחד לא נושף לנו בעורף, ואז סגנונות נהיגה יוצאי דופן כגון אלו הופכים ללא רלוונטיים.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
גם הדיוט מוחלט יראה ש
, למשל, יש טעות שהנהג שילם עליה בזמן, וכמעט שילם עליה באלפא חדשה (ובהתחשב שזה הנרבורגרינג, גם בקטע גדר ובעלות גרירה).

 

לך זה נראה כמו טעות נהג, לי זה נראה כמו נהג עילאי שמתמודד היטב עם מגבלת רכב ומנצל אותה לזמן הטוב ביותר האפשרי. אם זה לא היה המצב, הוא היה עושה עוד כמה הקפות שצריך כדי להשיג את הזמן הטוב ביותר, כפי שנעשה טרם ההקפה המצולמת (ואולי גם אחריה אך ללא הצלחה).

פורסם

שלא תבין אותי לא נכון, הנהיגה עילאית וכך גם השליטה ברכב באותה נקודה. אבל זה בהכרח עלה לו בזמן, ולכן ההקפה הזו - מהירה ככל שתהיה - איננה הקפה מושלמת.

 

הקפה מושלמת, גם בשביל אלוף מירוצים, זה יוצא הדופן, לא הכלל.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
מצד שני... (לא שאני חושב שאתה טועה).

 

 

לקחת לי חצי שעה מהחיים, כי כשלוחצים על סרטון יש עוד חברים שלו, סרטונים אחרים, בצד שמאל של המסך.

מה שמצחיק שאלו סרטונים שכבר ראיתי מזמן. הוא פשוט מרשים. חוץ מהנעליים האלו כמובן.

 

פאלו, מי זה הליצן הזה? מאוד מפוזר.

הוא השאיר איזה 30 שניות "על הרצפה" בהקפה הזו.

 

סנה היה נוהג כך.

מכיוון שהוא כבר לא איתנו, הוא לא יכול ללמוד מהפורום איך להשתפר, בניגוד לנהג הניסוי של מזראטי, שיכול להפיק זמנים טובים יותר ברינג, אם ייקרא את השרשור על הג'ולייה.

 

:roflmao::roflmao::roflmao:

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
צודק.

 

גם הדיוט מוחלט יראה ש

, למשל, יש טעות שהנהג שילם עליה בזמן, וכמעט שילם עליה באלפא חדשה

 

אין לי מושג על מה אתה שח.

קפיצה קטנה ותיקון.

אבל לך תדע מתוך האוטו.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אכן סנה ידוע בסגנון הנהיגה האגרסיבי שלו, ואולי זה מה שהפך אותו לכל כך מיוחד ושונה.

צריך לזכור שזה התאפשר בתקופה שבה מכוניות הפורמולה הרשו זאת. היום, לעומת זאת, סגנון הנהיגה האגרסיבי לא מתאים לקטגוריה הזו.

 

אם רוצים לראות נהיגה חלקה (גם מעט בתקופתו של סנה), כדאי לראות סרטונים של מיכאל שומאכר. אפשר ממש לחשוב שרובוט נוהג שם במקומו*.

 

*חוץ מהיציאות המפגרות שהוא ניסה להוריד נהגים אחרים מהכביש. אלו אולי הפעמים היחידות שאפשר לראות שביב של איבוד קור רוח.

פורסם
אכן סנה ידוע בסגנון הנהיגה האגרסיבי שלו.

אם רוצים לראות נהיגה חלקה (גם מעט בתקופתו של סנה), כדאי לראות סרטונים של מיכאל שומאכר.

אפשר ממש לחשוב שרובוט נוהג שם במקומו.

 

בתחילת שנות ה-90, כששניהם התחרו במקביל, לא היה הבדל גדול בין הסגנונות שלהם.

סנה של אמצע-סוף שנות ה-80 החליק לפעמים (כמו כל הנהגים דאז), בעיקר בגלל מנועי הטורבו.

שומאכר של סוף שנות ה-90 ואילך לא זז מהקו (כמו כל הנהגים דאז), בעיקר הודות להשתלטות האלקטרוניקה.

 

שאומרים על סנה שהוא היה אגרסיבי - מתכוונים לאיך שהוא התייחס לשאר משתמשי המסלול, לעקיפות שלו ולבלימות המאוחרות שלו.

שאומרים על שומאכר שהוא היה רובוט - מתכוונים לקור-הרוח, לריכוז וליכולות המנטליות הגבוהות שלו.

 

 

היום, לעומת זאת, סגנון הנהיגה האגרסיבי לא מתאים לקטגוריה הזו.

 

זה לא עניין של מתאים או לא מתאים. זו האלקטרוניקה.

 

 

פורסם

נוסע עם בקרות ולא מותח את הרכב לקצה המגבלות על מנת שיהיה לי מספיק מרווח בלימה\תיקון בעת הצורך.

 

את ניתוק הבקרות אני משאיר לגיבורים אחרים.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם
פות"ש,

בחתימה יש לך 206XS בנוסף ל 208GTI.

איך אתה מסתדר עם ה"בקרות" ב 206?

כשתהיה ל206xs את היכולת להגיע לשליש מהביצועים ולעבור פניות בחצי מהמהירות, אני אתמודד עם הדילמה הזאת.

 

Sent from my HUAWEI P9 Lite

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם
בתחילת שנות ה-90, כששניהם התחרו במקביל, לא היה הבדל גדול בין הסגנונות שלהם.

סנה של אמצע-סוף שנות ה-80 החליק לפעמים (כמו כל הנהגים דאז), בעיקר בגלל מנועי הטורבו.

שומאכר של סוף שנות ה-90 ואילך לא זז מהקו (כמו כל הנהגים דאז), בעיקר הודות להשתלטות האלקטרוניקה.

 

שאומרים על סנה שהוא היה אגרסיבי - מתכוונים לאיך שהוא התייחס לשאר משתמשי המסלול, לעקיפות שלו ולבלימות המאוחרות שלו.

שאומרים על שומאכר שהוא היה רובוט - מתכוונים לקור-הרוח, לריכוז וליכולות המנטליות הגבוהות שלו.

 

סגנונות נהיגה, בניגוד לטכניקה "קרה" הם באמת משהו שנהגים גדולים שונים עושים בצורה שונה, אבל עוד משהו מעניין בהיבט הזה ונוגע לשומאכר וליכולות שלו, קשור לכך שאם חושבים על זה, שומאכר נהג במשך שלושה עשורים בפורמולה 1 (אמנם לא ברצף) שלושה עשורים שהציגו מעבר אדיר בין דורות המכוניות והטכנולוגיה בהן וכפועל יוצא - גם אופן ואופי הנהיגה בהן. הגדולה שלו הייתה היכולת לשנות פרדיגמה ולהתאים את הסגנון שלו למכונית ולא להיות מקובע. היו נהגים ואלופים אחרים שמאוד התקשו לעשות את ה-SHIFT הזה.

 

לגבי בקרות, ברור שבכביש הציבורי אין מה לנתק, אבל יותר מזה גם על מסלול אני הרבה פעמים מתחיל עם בקרות ורק בהמשך מכבה אותן. בקרות היציבות, במיוחד הטובות שבהן מסוגלות להעניק לנהג טוב לא מעט פידבק לגבי המקומות בהם ניתן לדחוף עוד קצת ומנגד המקומות בהן זה היה קצת יותר מדי.

בקרות לא הופכות נהגים לאיטיים יותר, מכיוון שהן מתערבות במצב של זיהוי החלקה וברוב המוחלט של המקרים למעט נהיגת קצה סופר אולטרה חזקה - החלקה משמעה איטיות.

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם

בקרות לא הופכות נהגים לאיטיים יותר, מכיוון שהן מתערבות במצב של זיהוי החלקה

 

לא תמיד.

בהרבה רכבים הן מתערבות לפני, מי יותר טוב ומי פחות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ברכב שלי למשל היא מתערבת רק בזמן החלקה. שזה אחלה פידבק לכך שהוספת יותר מדי גז מוקדם מדי. נותן לך אחל'ה אינדיקציה לגבי המצערת.

פורסם
לא תמיד.

בהרבה רכבים הן מתערבות לפני, מי יותר טוב ומי פחות.

 

בקרת יציבות לא עובדת על פי מודל חיזוי או ניבוי.

עיקרון הפעולה שלה, באופן המופשט ביותר, הוא ברגע שהיא מזהה הפרשי מהירויות מעל ל"תקן" בין הגלגלים או שהחיישן הג'יירוסקופי שלה מזהה תנועה בכיוון שאינו תואם את כיוון הרכב או חריגה בינו לבין זווית ההגה שמגיע מחיישן גלגל ההגה.

 

אני לא מכיר נכון לעכשיו במכוניות נפוצות משהו אחר.

יש בקרות ש"נדרכות" במקרה של שילוב בלימה חריפה עם הפניית הגה, ואז ההתערבות שלהן מאוד מאוד מהירה והחלטית. האם לזה התכוונת?

יקירתי, לפני שאת מדברת סרה באלפא שלי, בואי נזכור שגם לך יש כמה ימים בחודש שאת דולפת ומושבתת.

טל שביט (1955-2011), האיש הטוב והנפלא שרכב היישר אל גן העדן.

פורסם
בקרת יציבות לא עובדת על פי מודל חיזוי או ניבוי.

עיקרון הפעולה שלה, באופן המופשט ביותר, הוא ברגע שהיא מזהה הפרשי מהירויות מעל ל"תקן" בין הגלגלים או שהחיישן הג'יירוסקופי שלה מזהה תנועה בכיוון שאינו תואם את כיוון הרכב או חריגה בינו לבין זווית ההגה שמגיע מחיישן גלגל ההגה.

 

אבל גם בנהיגה רגילה לחלוטין הרכב לא נע בדיוק בכיוון שמכתיבה זווית ההגה. יש זווית "החלקה".

 

מערכות בקרת יציבות מוקדמות תוכננו להתערב כבר בשלב שזווית ה"החלקה" עדיין קטנה יחסית - בסוף טווח הפעולה ה"אלסטי" של הצמיג - רק 60-70% בדרך למגבלות. חלק מן המערכות פועלות כך עד היום.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...