Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3571 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

 

אני לא מכיר נכון לעכשיו במכוניות נפוצות משהו אחר.

יש בקרות ש"נדרכות" במקרה של שילוב בלימה חריפה עם הפניית הגה, ואז ההתערבות שלהן מאוד מאוד מהירה והחלטית. האם לזה התכוונת?

 

יש מכוניות שמספיק שתבלום עם הפניית הגה, והבקרה תתערב, עוד לפני ההחלקה. בלימה לתוך הסיבוב - שכח מזה. תקבל רק תת היגוי.

זה היה ככה ב-A3 שהיתה לנו במשפחה. גם ב-500 אבארט. גם באיביזה קופרה.

 

בלאון קופרה שנהגתי, אפשר היה להרגיש איך עם בקרה מנותקת, ההשענות החוצה של הזנב היא טיפה יותר משמעותית (לא החלקתי אותה, יותר מדי אחיזה...). כאילו עם הבקרה במצב 'ספורט', היא בכל זאת תופסת קצת את הזנב (אבל עדיין הרכב מתאזן יפה). Audi TT מתנהגת מאוד אחרת עם בקרה במצב 'ספורט' ובמצב בלי בקרות (כתבתי על זה בנסיעה שעשיתי).

הכל בתוך המגבלות, בלי להגיע להחלקה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
כשתהיה ל206xs את היכולת להגיע לשליש מהביצועים ולעבור פניות בחצי מהמהירות, אני אתמודד עם הדילמה הזאת.

 

Sent from my HUAWEI P9 Lite

 

מצד שני ל 206 יש פחות אחיזה.

 

אחדד - איך אתה מסתדר עם השילדה הדי "חופשיה" של ה 206?

 

ומה ההבדלים מבחינתך בין ה 206 ל 208?

106GTI - Deus ex machina

פורסם

אצלי ב207 הבקרות משתלטות על כל הרכב בצורה מוגזמת, הרכב הופך ללא צפוי רק בגלל הסיבה שאני לא יודע מתי הבקרה תחליט לעצור אותי או לתקן, לאחרונה החלפתי את ההגה ברכב ושברתי את החיישן מיקום הגה - מה שגרם לESP לא לעבוד, האמת?

הרכב הרבה יותר צפוי ואני מרגיש הרבה יותר בטחון, כי אני יודע לאן הרכב הולך להמשיך ומתי נכנסים למגבלות שלו, ככל הנראה שלא אתקן את החיישן ואשאיר את זה ככה, כי אין אופציה אצלי לביטול בקרות מעל 50 קמ"ש.

עברתי לסקייטבורד

פורסם
יש מכוניות שמספיק שתבלום עם הפניית הגה, והבקרה תתערב, עוד לפני ההחלקה. בלימה לתוך הסיבוב - שכח מזה. תקבל רק תת היגוי.

זה היה ככה ב-A3 שהיתה לנו במשפחה. גם ב-500 אבארט. גם באיביזה קופרה..

 

 

כך גם בקליאו ספורט דור ראשון ושני. ואני לא מדבר על ESP, אלא היה זה ה-ABS שנכנס לפעולה. אחחח, כמה שנאתי את זה.

פורסם
מצד שני ל 206 יש פחות אחיזה.

 

אחדד - איך אתה מסתדר עם השילדה הדי "חופשיה" של ה 206?

 

ומה ההבדלים מבחינתך בין ה 206 ל 208?

מסתדר איתה יפה מאוד, בגלל שהרכב חלש וישן זה עולם אחר לחלוטין מהGti. מורגש שהGti בעלת פוטנציאל סיכון גבוה בהרבה. כמו כן "הרסתי" את ה206 בכך ששמתי צמיגי ספורט חדשים מקדימה והשארתי את הישנים מאחורה, מה שפגע מאוד בחוויה הקלילה והנשלטת של הרכב. לא השקעתי בלהחליף את האחוריים כי כבר קניתי את הGti.

 

Sent from my HUAWEI P9 Lite

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם

בקיצור, רכב מודרני עם הרבה כח, הרבה אחיזה והרבה אלקטרוניקה יכול לנוע מהר הרבה יותר ממקביל משנות ה 90.

 

אבל, כשמאבדים רכב מודרני (בקרות כבויות) זה קורה במהירות גבוהה. הכל קורה מהר.

 

אולי זה מסביר למה אתה מרגיש נוח בנהיגה מהירה ב 206 (ללא בקרות) אך פחות נוח ב 208 (ללא בקרות).

106GTI - Deus ex machina

פורסם
בקיצור, רכב מודרני עם הרבה כח, הרבה אחיזה והרבה אלקטרוניקה יכול לנוע מהר הרבה יותר ממקביל משנות ה 90.

 

אבל, כשמאבדים רכב מודרני (בקרות כבויות) זה קורה במהירות גבוהה. הכל קורה מהר.

 

אולי זה מסביר למה אתה מרגיש נוח בנהיגה מהירה ב 206 (ללא בקרות) אך פחות נוח ב 208 (ללא בקרות).

זה כנראה ההסבר, למרות שהגעתי להחלטה סופית שלא אסע עם בקרות כבויות למעט במסלולים. האידיאל הוא כנראה מצב ספורט של הבקרות אבל כזה לא קיים אצלי.

 

Sent from my HUAWEI P9 Lite

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם

מנשה, מספיק שיצוץ לך משהו על הכביש שיפתיע אותך, כמו למשל בעל חיים כלשהו, ואתה עף בלי בקרות. מיותר לחלוטין. גם מצב ספורט מיותר. היות ומדובר ברכב בעל הנעה קדמית לא רואה סיבה לכבות בקרות, כי המטרה היא לשמור על קווים וליהנות, ובקרות לא יפריעו לך כאן. בוררי בקרות לטעמי לא נחוצים בכביש ציבורי.

פורסם
מנשה, מספיק שיצוץ לך משהו על הכביש שיפתיע אותך, כמו למשל בעל חיים כלשהו, ואתה עף בלי בקרות. מיותר לחלוטין.

 

גם עם בקרות אתה עף, אם משהו חוסם לך את הדרך.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

הסיכוי שלך לאבד שליטה על רכב עם בקרות מופעלות נמוך מהסיכוי עם בקרות כבויות. ויש רמות שאתה יכול "לעוף". ככל שתצליח להחזיר שליטה מהר יותר, או לפחות לתקן קצת, כך עוצמת המכה יכולה לפחות.

פורסם

אגב, זו דווקא אחת מהסיבות שחלק מן הבקרות מתירניות יותר. היכולת של המרכב לפתח זווית "החלקה" גדולה יותר לא רק מאפשרת גמישות ויכולת תמרון עדיפה (למשל, במצב של התחמקות ממכשול במהירות) אלא גם יכולת להפחית נזקים בהתנגשויות מסוימות.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בשורה התחתונה- בקרות אחיזה, טובות ככל שיהיו, כפופות גם הן לחוקי הפיזיקה.

 

תעשיית הרכב עוד לא הצליחה לייצר מערכת שתיהיה idiot proof כך שנכון לעכשיו אף מערכת לא תסייע לסיים בהצלחה פניית 90 מעלות במהירות 200 קמ"ש, זה פשוט כוחות פיזיקליים הרבה יותר גדולים מאלה שאיתם בקרת האחיזה יכולה עוד איכשהו לתמרן.

 

כשמדברים על "בטיחות" מהר מאוד אנשים הולכים להגדרות מפוצצות, בטיחות אקטיבית, בטיחות פסיבית, או שמתחילים למנות מערכות "מתפוצצות", כריות אויר, חגורות עם קדם מותחנים ועוד.

 

הבעיה שבשלב כלשהו חלק שוכחים שמעל כל אלה יש נהג ומה שמבדיל בין כזה הנחשב בטיחותי לאחר שאינו בטיחותי זה מכלול נוסף של ידע- יכולת לשלוט ברכב, הבנה של תגובות הרכב בסיטואציות קיצון ובהתאם לכך יכולת לצפות מראש מה יקרה "אם", הכרת מגבלות הרכב ולא פחות חשוב- הבנת המגבלות של אותן מערכות בטיחות או במילים אחרות, מתי אותן מערכות בטיחות למעשה הופכות ללא רלוונטיות.

ניתן לפנות אלי בה"פ לייעוץ בענייני יהלומים ותכשיטים

 

http://www.sheynjewellery.com.hk

פורסם

או, במלים אחרות, הרכיב הבטיחותי המרכזי ברכב הוא הנהג, והרכב הבטיחותי ביותר - הוא הרכב שמאחורי ההגה שלו יושב הנהג הטוב ביותר.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
תעשיית הרכב עוד לא הצליחה לייצר מערכת שתיהיה idiot proof כך שנכון לעכשיו אף מערכת לא תסייע לסיים בהצלחה פניית 90 מעלות במהירות 200 קמ"ש,

הזכרת לי את אחד הסרטונים המצחיקים, שמדגימים יפה את מה שאתה אומר, בערך:

https://www.youtube.com/watch?v=LQdkkQLjL2A

לא ראיתי כל כך הרבה תת היגוי מאז שהייתי במפגש VAG האחרון :lol:

 

כמובן שהדרך הכי טובה לעבור 90 היא כזו:

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לא ראיתי כל כך הרבה תת היגוי מאז שהייתי במפגש VAG האחרון :lol:

 

ככה זה מכוניות מירוץ. יש להן מקדם תת-היגוי גדול ומומנט סבסוב (Yaw Moment) מאוד נמוך.

 

טעית? תצטרך להוריד המון מהירות כדי לקבל חזרה את האחיזה ולסובב את האף לכיוון הרצוי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]


×
×
  • תוכן חדש...