Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3574 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

ייתכן, אבל כאן אני לא רואה את הרגליים שלו....

 

יכול להיות שזה הסגנון האישי שלו. אבל עצם הצורך בסגנון אישי נובע מכך שאף אחד לא עולה למסלול וישר מבצע הקפה מושלמת.

 

דווקא בכביש יש לנו את הפריבילגיה לנהוג יותר מדויק וחלק כי אין לנו את הלחץ של המירוץ ואנחנו יכולים לפתח סגנון קרוב יותר לאופטימלי.

 

בנוסף, כל העניין הזה של נהיגה חלקה קשור לתגובה של הרכב ולא דווקא לפעולות הנהג. אפשר לראות שסנה מסובב את ההגה די מהר לפעמים. אפשר לשמוע (מהתיאור שלו) שוילסון פותח מצערת מהר למדי.

 

מה שמשנה זה האם התגובה של הרכב חלקה. האם כוח ה-G של הפניה, ההאצה וההאטה נבנה בהדרגה ודועך בהדרגה, או בבת אחת.

 

אפשר להשיג תגובה חלקה גם על ידי פעולות יחסית מהירות, ולפעמים גם צריך לנהוג כך. כדי לדעת אם התגובה חלקה, צריך להיות ברכב.

 

אד דליס כנראה מסביר את זה הכי טוב:

 

I often teach drivers to approach the edges of the Friction Circle similar to how you catch an egg in an egg-toss competition...the magic is all in the acceleration and deceleration of the controls.

Control application involves two basic parameters: Rate and Amount.

Amount is easy...that's how far the pedal goes down or how far you turn the steering wheel. Rate is broken down into two elements: Speed and Acceleration.

Speed is easy...that's how fast you move the brake pedal, gas pedal, or how fast you turn the steering wheel.

But, it's HOW you start and stop the control to and from either rest or max speed that matters the most...this is where the egg toss comes in.

If you start and stop the controls the same way you slow down the egg after a long toss -- that is, slow it down over the longest possible distance -- then you have the model for control application.

As you compress the time factor, you increase acceleration...or deceleration, if you're slowing it down. This is how smooth and quick are not mutually exclusive in driving.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

  • תגובות 75
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני מכבה בקרות על כביש ציבורי רק במקרים מאוד ספציפיים ובמהירויות מאוד נמוכות, בעיקר כיכרות או פניות בהן אני מתחיל מעצירה מחולטת ומעוניין לשקשק קלות בזנב.

 

בימי מסלול ומגרשים "סטריליים" אני כמובן מנתק לחלוטין. על מסלול אפשר אמנם ללמוד עם בקרות דולקות, למשל אם הן נדלקות יותר מידי כנראה שאתה מתפזר ולא נוהג הכי נקי, אבל אפשר ללמוד יותר עם בקרות כבויות וזה גם ה-ר-ב-ה יותר מהנה ומהיר.

 

בטיול נהיגה לא הייתי מכבה בקרות, זה לא אחראי ויכול להגמר רע מאוד לך ולסובבים אותך.

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

פורסם

סנה היה נוהג כך.

מכיוון שהוא כבר לא איתנו, הוא לא יכול ללמוד מהפורום איך להשתפר, בניגוד לנהג הניסוי של מזראטי, שיכול להפיק זמנים טובים יותר ברינג, אם ייקרא את השרשור על הג'ולייה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)
2 הסנט שלי:

 

לא מכבה בקרות בכביש. לא בטיולים ולא בשום מקום. אני נוהג לא רע יחסית, מכיר את הרכב ועברתי קורס או שניים. ועדיין, לא אסתכן. לטעמי אין צורך. מכיר מספר אנשים "תותחים" שכיבו בקרות ונתנו קצב מדהים, אבל כל אחד מהם חווה "התרסקות" בסופו של דבר.

נהגים טובים ככל שלא נהיה, רכבים טובים ככל שלא יהיו, זה עדיין כביש ציבורי. אני ממש רחוק מהמגבלות שלי כנהג ומהמגבלות של הרכב בכבישים ציבוריים תמיד. מי שהיה איתי בטיולים יכול להעיד שהקצב שלי יחסית מהיר, אבל עדיין, מתון מאוד. לעולם לא תדע מי יגיח מעבר לפנייה, ומעולם לא תדע מה יכול לקרות. גם הטובים ביותר נהרגו / התרסקו / נפצעו. וגם עם בקרות פועלות.

עם כל הכבוד, טיולים זה לכיף. כניסה טיפה יותר טובה לפנייה או יציאה נקייה יותר, לא תחסוך לך שנייה בשום מקום. אתה לא מודד זמנים. ואם כן אז חבל, אתה מפספס את הפואנטה של הטיול.

במסלול הסיפור אחר. אבל אין לנו פה מסלול.

 

לגבי למידה מטיולים - אני חולק לגמרי על מי שאמר שטיולים לא משפרים. טיולים יכולים לשפר, ועוד איך. כל עוד אתה יודע מה אתה עושה. אתה יכול ללמוד קווים יותר טוב, אתה יכול ללמוד כניסה לפניות ויציאה מפניות, אתה יכול ללמוד המון דברים. כן, אם אתה כזה שחושב שהוא תותח ואין מה ללמוד, אז לא תלמד. אבל אני הייתי במספר טיולים, גם עם ייטי שהייתה להוריי, וגם עם הOPC, ואעיד על כך שבכל טיול למדתי משהו. אבל שוב, זה רחוק מנהיגה טהורה על המגבלות, היות ומדובר בכביש ציבורי.

 

קורס נהיגה ישפר אותך המון. מנשה, איפה עשית קורס? יש שניים שעליהם אוכל להמליץ. דדי ולאון. אומר לך בוודאות שקורס אצל אחד מהם ישפר אותך משמעותית. ראיתי אותך נוהג ויש עוד דרך ממש ממש ארוכה לפנייך. יש לקבל זאת בענווה ובהבנה. כמה שאני חשבתי שאני טוב, בא כל הזמן מישהו והוכיח שאני עדיין ילדה עם קוקיות בנהיגה.

בעת כיבוי בקרות הרכב לא הופך לבלתי נשלט, הוא פשוט לא מרוסן. ותסלח לי, אבל אם אתה חווה תת היגוי במקומות מסוימים, הטעות היא שלך בכל 100 האחוזים. היופי זה לדעת "לרקוד" עם הרכב, להשתמש בפיזיקה שלו כדי "לרקוד" in and out of corners.

 

ובנימה זו - כשאמכור את הOPC ואקבל את המיאטה (ואסיים הרצה), נעשה טיול ביחד :-D

קודם כל ברור לי שיש לי עוד המון מה ללמוד, למרות שעברתי כברת דרך מאז אותה נסיעה בבית שאן. מה שכן, אם הרווחתי טיול נהיגה איתך ועם הnd החדשה, דייני :)

עריכה אחרונה על ידי Menashe123

208GTi, 206XS, BRZ- SOLD

Mx5 Nc Prht- SOLD

 

 

פורסם (נערך)
סנה היה נוהג כך.

מכיוון שהוא כבר לא איתנו, הוא לא יכול ללמוד מהפורום איך להשתפר, בניגוד לנהג הניסוי של מזראטי, שיכול להפיק זמנים טובים יותר ברינג, אם ייקרא את השרשור על הג'ולייה.

 

סנה, אילו חי, אולי לא היה מכבד את דבריהם של חברי הפורום, אך כנראה היה מכבד ואף נותן משקל רב לדבריו של וילסון או של מהנדס מירוצים (שגם בקי בפעולה של נהיגת מירוצים) כמו אד דליס או דייב טרנר.

 

אף אחד לא מושלם.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חוץ מסנה לא ראיתי (שמעתי) אף אחד נוהג כך. לא בטוח שכל מה שמתאים לכשרון בקנה מידה של סנה יכול להתאים להדיוטות. ז'אן אלזי, למשל, היה נוהג עם ידיים ב-10 ו-2 (כן, כן, בימים של-F1 עוד היה הגה עגול). זה עדיין לא נחשב נכון.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם (נערך)

נכון, ולא חסרות עוד דוגמאות לנהגים עם העדפות תמוהות. ע"ע פרננדו אלונסו, בעיקר בשנים עברו, עם ההפניה האגרסיבית (יחסית, כן?) של האף לכיוון הפניה מראש.

 

אי אפשר להסתכל על הנהיגה של אף נהג מירוצים ואוטומטית להתייחס לזה כאל סגנון הנהיגה האופטימלי. אף אחד לא מסוגל לנהוג אופטימלי כל הזמן, אפילו לא סנה.

 

בכביש אף אחד לא רודף אחרינו, אז אפשר לסגל צורת נהיגה שקרובה יותר לאידאל. גם ככה, אם אתה לא מספיק קרוב למגבלות - לא צריך "טריקים" כאלו מלכתחילה.

עריכה אחרונה על ידי חן ג.
הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

גם מנסל היה לוקח אייפקסים יחסית מוקדמים - הקו שלו היה קצר יותר משל רוב הנהגים. שוב - אלה עילויים, ואצלם זה מצליח.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
חוץ מסנה לא ראיתי (שמעתי) אף אחד נוהג כך.

 

זה נכון, זה לא בהתאם לתו"ל, בנהיגת מסלול/אספלט לפחות.

 

אם גם נביא בחשבון שהמכוניות עשו כברת דרך מאז, ורמות האחיזה השתפרו פלאים (בסרטון שהבאתי ה-NSX רוכנת ברמות שלא תראה כיום במכוניות ברמה הזו), אז נהיגה כזו על המגבלות אולי כבר לא כדאית לאף אחד.

 

ועדיין, אף אחד בעולם לא יכול היה להתיימר ללמד את סנה מה נכון.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

שוב - לא את סנה, לא את אלזי וכנראה גם לא את פאביו פרנצ'יה. זה לא העניין. לא כל מה שטוב להם, או מה שהם טובים בו, טוב להדיוטות הפורום, וגם לא לנהגים היותר מתקדמים של הפורום. מה שמותר לרבי...

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

ברור.

בגלל זה חלוקת העצות להקפת הרינג לנהג של מזראטי נראית לי... יומרנית.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אתם לוקחים את זה לקיצון. יש מקומות בסרטון של פראנצ'יה שהוא עצמו לא מרוצה. אף אחד לא טוען פה שהוא היה עושה את זה טוב יותר, אבל יש שם כמה פאקים אובייקטיביים. לא הכל זה "אני לימדתי את שומאכר לעשות סקי" או ההיפך.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932


×
×
  • תוכן חדש...