Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3851 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בקרוב מאוד אני רוצה להוסיף את המידים שקניתי (L3 V1) למערכת שלי.

יש לי בבית מדפסת תלת מימד ואני רוצה לנסות להדפיס בעזרתה פודים למידים האלו ,באיזה גודל (נפח) מומלץ לתכנן אותם ?

JOYING 7" ANDROID-> Audison bitOne

TRU S45->HAT Clarus C6+Legatia L3 | Genesis ST60->Morel MT230 | Sundown SAE-1200D->AA 12" Arsenal

 

פורסם

תודה טום , אני מקווה שאצליח למצוא שם את מה שאני צריך.

JOYING 7" ANDROID-> Audison bitOne

TRU S45->HAT Clarus C6+Legatia L3 | Genesis ST60->Morel MT230 | Sundown SAE-1200D->AA 12" Arsenal

 

פורסם

תודה רבה טום :-)

לפי מה שהבנתי הנפח המומלץ הוא 2.5 ליטר ?

ותקן אותי אם אני טועה ,אבל יכול להיות שהכוונה שם שיש עדיפות לפודים פתוחים ולא אטומים ?

JOYING 7" ANDROID-> Audison bitOne

TRU S45->HAT Clarus C6+Legatia L3 | Genesis ST60->Morel MT230 | Sundown SAE-1200D->AA 12" Arsenal

 

פורסם (נערך)

כבר בשרשור הקודם שלך אמרתי אם אני זוכר נכון שהמידים האלו נועדו לעבוד ב-IB.

והעקרון הזה חוזר על עצמו גם כאן בצורה מפורטת יותר.

 

הם מפרטים שאם אין ברירה אלא להשתמש בתיבה, רצוי שתהיה פתוחה למחצה, כלומר להשתמש ב-variovent (לא יודע מה העברית של זה, אבל לפי תמונות בגוגל זה כמו פורט מוגבל ע"י ספוג וצורה).

 

בהמשך הם מפרטים שאם אין לחלוטין ברירה אלא להשתמש בתיבה אטומה, אז שתהיה בנפח של לפחות 2.5 ליטר (וזה גדול מדי בשביל פוד בקורות, תחשוב על כמעט שני בקבוקי קולה).

 

הם גם מתייחסים לתיבת TL, אבל מציינים זאת בהקשר של מענה לתדרים נמוכים יותר.

 

בכל מקרה הם מציינים שיש להשתמש בצמר סינטטי אקוסטי בתוך תיבה באשר היא.

 

ובכלל כל התייחסות הנפח למיניהן נוגעת כנראה לאיזון בין תדרים נמוכים שהדרייבר יודע לשחזר לבין הגבוהים שלו.

ולכן כתבתי גם בשרשור הקודם שלך, שאני לא בטוח מה המשמעות של נפח מסוים כתלות בטווח התדרים שאתה מתכוון לתחום את המיד. הרי אתה לא תנגן איתו את מלוא טווח התדרים שהוא מסוגל לו, אלא תסגור אותו בטח בין נאמר 500-600 הרץ למשהו מעל 2000 הרץ (מספרים אקראיים לחלוטין).

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם (נערך)

הכוונה למשהו כמו בתמונה ?

ואם אני אתחום את המיד פחות או יותר בתדרים שכתבת ,אז אני יכול להסתפק בפודים מאוד קטנים ואטומים ?POD.jpg

עריכה אחרונה על ידי ofer1973

JOYING 7" ANDROID-> Audison bitOne

TRU S45->HAT Clarus C6+Legatia L3 | Genesis ST60->Morel MT230 | Sundown SAE-1200D->AA 12" Arsenal

 

פורסם

לא הבנתי את השאלה בקשר לתמונה. כן, זה פוד...

אגב, מהשרשור של היצירה שלו, מדובר במשהו שולחני והוא מזכיר שם את האפשרות לקבוע בשלב מאוחר יותר אם הוא רוצה לאטום אותו, להשאיר פתוח או להשתמש בווריוונט.

 

הטווח תדרים שרשמתי הוא אקראי לחלוטין כפי שציינתי ואיני יודע כיצד בחירה שלו תשפיע על גודל וסוג הפוד הנדרש.

 

נדרשת התערבות בשרשור הזה של גדולים ממני.

לאנוספורס וליין מן, התייצבו!

(וכמובן חברים אחרים בעלי מושג)

פורסם

תודה טום.

מאוד אשמח לדעות נוספות , ממתין בסבלנות :-)

JOYING 7" ANDROID-> Audison bitOne

TRU S45->HAT Clarus C6+Legatia L3 | Genesis ST60->Morel MT230 | Sundown SAE-1200D->AA 12" Arsenal

 

פורסם

לפחות לפי חוברת ההפעלה של הקלרוס, נקודת החיתוך המקורית בין המידבאס לטוויטר היא ב-5.2kHz (עמ' 5).

אפשר לראות את גרף ההיענות של המידבאס בעמ' 13.

 

HAT מייצרים גם קרוס 3WAY, ה-L3x. למרות שייוכו לסדרת הלגטיה, הם מציינים שהוא ניתן עקרונית לשימוש לרוחב כמעט כל הסדרות שלהם.

נקודות החיתוך שלו הם (כולם סדר שני LR): מידבאס - LPF 300Hz, מיד - BPF 300Hz-6000Hz, טוויטר - HPF 6000Hz.

 

צריך לאזן בין כל הנתונים האלו כדי למצוא נקודת פתיחה לחלוקה שתבצע אצלך.

פורסם

תם עקבתי אחרי הדיון והתשובות שלך נכונות,, הבעיה

פותח הדיון לא עוזר לדיון, גם המיד הנ"ל הוא חלק ממערכת רמקולים.

והוא לא מספק נתונים על תחום העבודה וחיתוך ומיקום רמקולים מקבילים.

 

אולי ליד המיד יהיה וופר , ולכן יש חשש מרעידות במיד ולכן כדאי פודים.

אולי המיד בדלת והוא חושש מרעידות בדלת וזמזום ולכן שוב עדיף בפודים.

 

ofer1973 -

העלה דוגמת פודים אשר מתאימים וטובים למעל 300H .

 

המיד הנ"ל לתחום הנמוך דורש נפח, אפשר התקנה פתוחה ואפשר פוד מיד עמוק ופתוח מצידו האחורי.

כמעין פורט , ולמלא חומר אקרילי ביחס 1/3 עד 1/2 בפוד.

מבנה הפודים יכול להיות עגול או צינורי במבנה צר מאחור, והחור/פורט בחלק האחורי.

ואפשר צינורי בקוטר הרמקול של כ 8 ס"מ לכל אורכו - כאשר במצב זה החור / הפורט.

יכנס לגוף הפודים כ 4 ס"מ.

(בסגנון תיבת בזוקה לסאבוופר עם פורט)

 

לתחום הנמוך מ 150H עד 500H . (אני לא ממליץ לרדת מתחת ל 300H )

אם קוטר המיד לדוגמה כ 8 ס"מ הייתי מתקין בפודים ביחס של 1:1.5 .

קוטר הפודים יהיה כ 8 ס"מ ועומק 12 ס"מ דחוס באקרילי ופתוח מאחור .

בפורט של 1/4 קוטר כ 2 ס"מ.

 

לתחום מעל 500H יחס 1:1.2 - קוטר 8 ס"מ כנ"ל, עומק כ 10 ס"מ.

פתוח מאחור בפורט של 1/4 קוטר כ 2 ס"מ , ודחוס באקרילי.

 

לתחום מעל 800H לדעתי אפשר פוד סגור בגודל ועומק הרמקול כ 1:1 , 8 ס"מ על 8 עם חומר אקרילי.

ואו כמו המידות הקודמות 8/10 .

אפשר להתקין בפודים הסגורים גם חור קטן (פקק) מתברג בקוטר 1.5 ס"מ .

או חור שאפשר לסגור עם פקק גומי או ספוג.

ולפתוח את הפקק לפי דרישה במידה וצריך לכוון קצת בתדרים.

 

לסיכום - דוגמת התמונה טובה ומתאימה .

אם יש לך דרישה לעומק נתון, מגבלות במיקום ותדרים לכסות.

רשום את הדרישות ויהיה קל יותר לבדוק אפשרויות.

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

תודה רבה אייל ,סיפקת לי המון מידע שימושי :-)

ברכב שלי המיד באס מותקן בדלתות , ואת המידים אני מתכנן להתקין באזור הקורות.

לצערי עד היום לא היו לי מידים ברכב ,אז עד שלא אתקין אותם לא אדע באילו תדרים אחתוך אותם.

JOYING 7" ANDROID-> Audison bitOne

TRU S45->HAT Clarus C6+Legatia L3 | Genesis ST60->Morel MT230 | Sundown SAE-1200D->AA 12" Arsenal

 

פורסם

אני במקומך הייתי מדבר עם חבר הפורום elik0 היבואן לשעבר של HAT היו לו אלמנטים כאלו ברכב

והוא יודע עליהם יותר מכול אחד אחר ,גם אני שקלתי לרכוש את האלמנט הנ"ל לפני כמה שנים

ומשיחה עם חבר הפורום elik0 הוא ציין שהוא חותך אותם ב 400HZ בחיתוך תחתון

ונותן להם לעבוד על הרול אוף שלהם ללא חיתוך עליון.

 

בנוגע למיקומים זויות ונפחים אני ממליץ לך לנהל איתו שיחה פרטנית.

פורסם

תודה לשני החברים שהצטרפו לדיון.

אני מחזק את עצתו של המלך לפנות לאליקו.

 

 

לטובת הכלל, מצורפים גרפי היענות:

מיד-באס, Clarus C62-2 -

C62-2 - SPL-Freq-Imp.jpg

 

מיד, Legatia L3v1 -

L3V1 - Imp-Freq.jpgL3V1 - SPL-Freq.jpg

 

לטוויטר Clarus C1 לא מצאתי גרף היענות.

פורסם (נערך)

כנ"ל - תמיד כדאי להתייעץ עם ניסיון קודם, ולקבל עוד תובנות.

 

הצעה שלי - מאחר והתקנת התיבה / פודים הם בעצם ללא מגבלות, של הפרעת תדרים

מרמקולים אחרים.

אפשר להתקין בתיבה חצי פתוחה (מעין פרי-אייר)

התיבה תשמש יותר כבית יפה לרמקול , ולא נדרשת להגביל נפח ותדרים.

לכן - אפשר לבנות תיבה יחסית פתוחה כפי שמציע היצרן.

כמעיין קערת מרק בגודל 8/10 ס"מ, דחוסה באקרילי כ 1/2 מהנפח.

פתוחה מאחור עם מספר חורים (זה לא פורטים) נחשב כ וונטות, כגון 2 חורים של 2 ס"מ.

או 4 חורים של 2 ס"מ -

אני הייתי מסתפק ב 2 חורים של 2 ס"מ מאחר והחיתוך מעל 300H.

[ATTACH=CONFIG]445633[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]445634[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]445628[/ATTACH]

 

Multi-Vent Controlled Speaker System :

small holes at the back of the enclosure makes for a moderate venting system

כך הרמקול נמצא במצב התקנה יחסית פתוח, והאקריל מרגיע קצת את התדרים.

מאחר והרמקול כנראה יעבוד מעל 300H , לא צריך שטח פתוח גדול מאחור.

(זו התקנה המבוצעת ברמקולים העובדים בד"כ מעל 70H , במצב Full Range של כל התדרים.

והדופן האחורית שלהם, מחוררת בחורים)

 

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

×
×
  • תוכן חדש...