Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט OPTIMUS - סובארו B4 2010 - מהתקנה, דרך סיקור מוצרים ועד TUNE BLOG שלם


lanosforce
שימו לב! השרשור הזה בן 1993 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב הCDM880 הימני חזר מתיקון - תודה ענקית לחברים מניפון אירופה ישראל על העזרה בנושא.

 

כמו שאתם רואים גם פירגנו לי בגריל לוטוס, אכן, יפיוף אמיתי!

 

צד שמאל טיפה טיפה חלש יותר כרגע מצד ימין, יתכן ויש הבדלים בין הדרייברים או שפשוט לא היה לי זכרון לאיך זה כבר היה נשמע לפני שהCDM הימני שווק חיים, יתכן גם והיה בו כשל טכני מהרגע הראשון אבל רק הכנסתי את הרמקול פנימה - צריך לאזן קצת את העניינים.

 

סה"כ נשמע ממש טוב. בנוסף לכך הזמנתי מאלי אקספרס שש יריעות של חומר כותנה לבן נצמד מאליו דמוי 3M ט'ינסולייט - כאשר הכל יגיע אבודד את הדברים הבאים:

 

1. דלתות אחוריות - יריעה אחת של NIPPON (דמוי פוקאל BAM - או GT QUATTRO) ספוג+בוטיל על הדופן החיצונית (זו שקרובה לכביש) - אחת לכל דלת.

 

יריעה וחצי של כותנה לבנה ישירות על הדופן הפנימית.

 

2. דלתות קידמיות - יריעה וחצי על כל דיפון דלת של כותנה לבנה.

 

3. מתחת למגש האחורי (מכוון תא המטען) יריעת בוטיל+ספוג של ניפון.

 

4. מכסה תא מנוע - שתי יריעות בוטיל + ספוג של ניפון ביחד עם יריעת 6 מ"מ CCF ואלומיניום חסם טרמי של ניפון למכסה מנוע וכל זה מתחת לחיפוי המקורי נגד רעש של מכסה המנוע.

 

5. קיר האש - מה שישאר מיריעות הכותנה ומיריעת תא המנוע ומיריעות הבוטיל + ספוג ילכו לאזורים בקיר האש אותם אצליח לבודד.

 

למה בסוף החלטתי לבודד את מכסה המנוע? כי זה לא יחסום את כל רעש המנוע מן הסתם אלא רק חלק ממנו אבל זה יפחית מהותית רעשים שמגיעים מכוון תא המנוע וקיר האש.

 

עיקר הרעשים ברכב הזה מגיעים מכוון תא מנוע ותיבת תמסורת - בעיקר תיבת התמסורת.

 

עד כמה שאצליח לבודד מה טוב - מעבר לכך פשוט אין טעם, לא מגיע רעש מהגג ברכב הזה וגם לא מאזור בתי הגלגלים האחוריים.

 

הצמיגים של מישלן אשר הרכבתי ברכב הזה לא מראים לי כרגע חיסכון כלשהוא בדלק אבל להפתעתי הם מאוד שקטים ומאוד רכים - פשוט צמיגים מעולים במובן הזה ושמח שרכשתי אותם.

 

בכל מקרה - כרגע שתי תמונות של היפויפים שחזרו לי לרכב.

 

יקח עוד כמה שבועות עד שהחומרים מסין יגיעו.

 

סה"כ 5 יריעות בוטיל + ספוג - יש כבר

יריעה אחת למכסה מנוע - יש כבר

שתי טבעות לרמקולים - יש כבר

שש יריעות כותנה לבנה - בדרך מסין.

ScreenHunter_079.jpg

ScreenHunter_078.jpg

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 656
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש לי רעיון עבורך, לנסות לשפר את אפקט העומק לכיוון ה 3D.

 

נסה להנחית את הרמקול האחורי שמאלי - מאחורי מושב הנהג בכ 3db.

כך הסאונד מהאחורי ימני (הרחוק ממך), יעטוף רגע לפני הגעת הסאונד מהאחורי שמאלי.

נסה ותהנה (אולי)

בד"כ מבצעים התאמה גם בפאזות.. אבל לפעמים ניסיון פשוט כפי שרשמתי עובד.

ואם לא , נסה הפוך - להנחית את האחורי ימני .

 

[ATTACH=CONFIG]465709[/ATTACH]

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל,

 

זה כבר ככה. השמאליים אצלי מונמכים איפשהו בין 2 ל3 דיבי לעומת הימניים ויש תיאום פאזות בין כל תשעת הרמקולים.

 

כרגע, צד שמאל מיד וטוויטר קידמיים לדעתי מונחתים יתר על המידה ואני אצטרך לצמצם קצת את הפער אבל ניתן לרכיב החדש לפחות שבוע של נסיעות להפתח.

 

לאחר מכן אני סוף סוף אוכל להתקדם לסשנים של מדידות שאני ממתין להן כבר זמן רב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל,

 

קצת גירדתי את הראש אתמול לנסות להבין מה בכלל קרה ואיך הCDM הימני נהרס לי???

 

מהנתונים של מוראל חיתוך ב1100 בסלופ 6 והרכיב הזה אמור להיות מוגן לחלוטין מעיוות בתחום התחתון. שחזרתי קצת אחורה ואני יותר חושד בכשל שהגיע מכוון אחר לגמרי.

 

הCDM הזה החל לחרחר בבוקר למחרת החלפת ספק הכוח של הטאבלט - אם כי בזמן ההחלפה (בוצעו הלחמות ברכב) - דאגתי היטב לוודא שהמערכת כבויה ולכן אני עדיין לא מבין איך זה קשור אבל זה היה הטריגר כי יום למחרת הרכיב החל לחרחר.

 

בכל מקרה, לאחר הרכבת הCDM החדש גיליתי שהוא נשמע חזק יותר מהCDM השמאלי שכבר מורכב וכאן כבר התחלתי להזיע ולנסות להבין מה לא בסדר אבל לפני שאני מכריז על עוד אפשרות שגם השמאלי לא תקין משום מה החלטתי לבדוק לעומק את הסיפור וחיברתי אתמול את המחשב לBIT ONE.

 

מה שגיליתי היה שמשום מה הייתי על סטאפ לא נכון בו הCDMים נחתכים אמנם ב1750 הרץ אבל בסלופ 24 דיבי

 

העברתי לסטאפ הנכון בו הם נחתכים ב6 דיבי סלופ ב1750, הTC מכוון נכון לכל הרכיבים והופס! הכל התעורר, קם לתחיה.

 

מה גם שהורדתי את CDM ימין בחצי דציבל והעליתי את CDM שמאל בחצי דציבל - האיזון יותר טוב ככה.

 

וגם ראיתי שלרמקולים האחוריים לא נתתי הנחתה שונה בין ימין לשמאל - שמאל מונחת עכשיו ב12 דציבל וימין ב10

 

בהחלט נותן תחושה יפה של מעטפת.

 

מרכז וגבולות של ימין ושמאל מאוד ברורים!

 

ימין מאוד מאוד רחב ושמאל טיפה פחות.

 

מבט אל הרמקולים לא משנה את מיקומי הכלים במרחב - הכל יציב, גובה, רוחב, עומק.

 

פירוט נהדר וסאב וופר פשוט תענוג.

 

 

תהיות:

 

אני משאיר כרגע את הCDMים על 1750 בסלופ 6 ואת המידבאסים על 650 בסלופ 6

 

זה אומר שהCDM מנגנים בעוצמה שמיעה תדרים באזור ה700 הרץ והנפילה שלהם לאזור הלא שמיע מתרחשת באזור ה300-400 הרץ שזה לדעתי המצב האופטימלי עבורם.

 

המידבאסים ינגנו עדיין באופן שמיע גם ב1300 הרץ ככה שבעצם יש עדיין הרבה מאוד כיסוי בין שני האלמנטים.

 

 

לדעתי בחוברת של מוראל ההמלצה ל450 הרץ בסלופ 12 לCDM היא הנקודה בה אכן, האלמנט מונחת כבר ב12 דיבי ולא הנקודה בה מתבצע החיתוך והם רושמים שם נקודת העברת כוח - פאוור פוינט. לא נקודת חיתוך.

 

הסברה שלי היא שאם ניקח את הקרוס הפסיבי של הסט הזה ונבדוק טוב טוב נגלה שנקדות החיתוך עצמה לCDM היא ב900 הרץ בסלופ 12.

 

אני מנסה להשיג מהנדס של מוראל לנושא הזה, חייב להבהיר את זה איתם מתישהו.

 

 

לבינתיים הבוקר שמעתי את הטרק הבא - הקסם של הCDM מורגש בטרקים עם תדרי מיד כאלו - זה פשוט וואו, זו הסיבה שאני מכור למידריינג' הזה וריירתי לחזור אליו כבר שנים:

 

 

ואיך אפשר בלי בני בנאסי - רק אני מזהיר אתכם אי אפשר לתפקד אחרי הקליפ הזה - יש שם תדר מסויים שהCDM מפיק אותו בצורה שפשוט לא ניתן לתאר אותה אם אתם לא שומעים דרך הרמקול הזה - מדהים!

 

 

 

נ.ב - תוך כדי שאני מתקין את הCDM, מלחים, מלפף את הצמה ומרפד את כל הפוד בלבד דביק (נצמד מאליו) המברג מחליק ויוצר שקע בכיפה של הCDM - הלב נופל לתחתונים! ואז אני נזכר בקטע של פמילי גאי עם סקשן קאפ פילס גוד :) ושואב עם השפתיים את הדום חזרה למקום שלו :-P

 

לא שמעתם אותי אומר דבר כזה! :?

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיתוכים שלך נראים בסדר - יותר מזה, אלו החיתוכים בהם אני עובד בד"כ (עם מרווח תנועה של 100-200H)

בד"כ הוופר חתוך ב רמה 2 - כך שהוא מכסה גם את ה 1400-1600H, בעוצמה שווה לעוצמת המידים.

המידים - נחתכים ברמה 1 - הם מגיעים למטה לכ 600H אבל מראש מוכנסים מוחלשים.

צרפתי תמונה, של טבלת השמיעה והחיתוכים בתשובות הקודמות, ושם רואים כי המידים והוופרים חופפים.

המידים משמשים לנפח ובכיסוי כפול.

[ATTACH=CONFIG]465760[/ATTACH]

 

הוופר נחתך ב 700-900H - שם נקודת ה -3db. - עולים יפה עד 1500H.

המיד נחתך 1300-1600 - והוא מונחת מראש ב כ 20-30%. 6-10db מגיעים לכיון ה 700H .

כדוגמה - אם בסיס ההתנגדות של מערכת הרמקולים 8 אום - בסיס המידים הוא על 11-12 אום.

והטוויטרים - נכנסים בין 3500H ו 6000H .

 

תמשיך לתחקר את הסיבה, ומדוע השני נשאר שלם, אולי זו לא בעיה של חיתוכים - ובהצלחה..

 

ראה שוב את התשובה הקודמת לגבי הרמקולים האחוריים - זה די טריקי - אפשר גם היפוך פאזה מכוון.

רמקול אחד יהיה חריג - אבל - שחק עם זה בסוף בסוף.. אחרי שתגיע לשמיעה הנכונה.

 

נ.ב - כולנו מחליקים מברג לתוך הרמקול.. ומקבלים התקפי לב קטנים.

ואח"כ דפיקת הראש בקורה הקרובה, אתה נורמלי.. :wink: ..

 

אייל

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העניין הוא שזה רמקול שבדיוק חזר אליי מהחלפה במסגרת אחריות ועכשיו השימוש היה לא סביר - תקלה בהתקנה.

 

למזלי נגמר בלי נזק.

 

אני גם לא חושב שזה נגרם כתוצאה מחיתוכים אלא מתופעה רגעית מאוד לא ברורה במערכת החשמל ברכב שלי בזמן החלפת ספקי כוח.

 

מעבר לזה הCDMים כמו בעצם כל הרמקולים של מוראל, מיוצרים בעבודת יד והCDM הוא רמקול עם הרכב מאוד עדינה, מדובר על כיפת בד גדולה - זה לא טוויטר אלא אלמנט 3 אינטש עם כיפת בד רכה והסבירות לכשל בתהליך הייצור גם נלקחה כאן בחשבון.

 

בכל מקרה אם האלמנט הזה נחתך כמו שאני חושב ב900 הרץ בפועל ב12 דיבי - אז החיתוך הנכון ב6 דיבי צריך להיות 1800 הרץ ובגלל זה אני נשאר ב1750.

 

בלי שום קשר זה נשמע פשוט פנטסטי בתצורה הזו ואני לא רואה שום סיבה להוריד מיד ריינג' נמוך מידי לתוך תחום שהמידבאס מנגן בו מעולה בלווא הכי ועוד מבלי לפלוש בשיא עוצמת הניגון שלו לתחום בו הוא מקרין צר.

 

אפרופו - אני מביט באתר של מוראל על הנתונים של הקרוס אובר שלושה חלקים של סדרת האילייט וכאן הנתונים כבר עושים היגיון הרבה יותר נכון:

 

W: 400Hz /12dB M:6dB/3000Hz/12dB T: 3000Hz / 12dB

 

הטוויטר נחתך ב3K ב12DB מה שאומר שהוא בקושי מנגן כבר ב1500 הרץ - לדעתי עדיין אמור להכניס קצת רעש (עיוות) בקצה התחתון שלו - אולי זה משהו שנועד לחמם את הגוון של הסאונד?

 

המידבאס נחתך ב12דיבי כבר ב400 הרץ מה שאומר שהוא מנגן שמיע כנראה עד אזור ה600 הרץ פחות או יותר

 

והנה חיתוך שהוא עדיין מוזר אבל לפחות הגיוני - הCDM נחתך ב3K ב6 דיבי מה שאומר שב1500 הרץ הוא עדיין מנגן שמיע ואיפשהו באזור ה750 הוא מפסיק לנגן אבל שם בדיוק המידבאס חופף אותו.

 

ובזמן הזה הוא נחתך ב3K ב12 דיבי כלפי הטוויטר וזה אומר שאיפשהו באזור ה1500 הרץ לבין ה4500 הרץ יש חפיפה גדולה מאוד בין המיד לטוויטר ולעומת זאת יש בור מכוון איפשהו בין ה700 הרץ ל1500 הרץ

 

אלא אם כן מוראל לא מצהירים בקרוס הפסיבי איפה באמת הCDM נחתך כלפי המידבאס אבל דווקא נקודות החיתוך האלו יוצרות היגיון מבחינתי ואני שוקל לנסות אותן סתם מתוך סקרנות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא? יכול להיות.

יש לך מיקרופון בבית, תרד לאוטו ותבדוק ממקום שלך מה אתה מקבל.

יכול להיות שיש פיק בתדר ולכן מבצעים בור \כדי לא ליצור הגבהה גדולה יותר.

מ 1800 בסדר ראשון, יהיה -6 DB ב 900 הרץ. אם חיתוך של מידבאס ב 450 סדר ראשון גם הוא ב -6 DB ב 900 הרץ.

אבל בחפיפה שלהם ישנה ילייה של כ 2-3 DB.

בכל זאת, גם אם עושים הפרדות, לא זוכר שראיתי איפה שהו הפרדות כל כך גדולות.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם היה לי קרוס פסיבי של אילייט כבר מזמן הייתי בודק.

 

בכל מקרה ב1750 סדר ראשון הם נהדרים.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, יש להם מספיק תווך נשימה ומקדם מטחון לא קטן.

למרות זאת אני חושב שאתה יכול לקבל מהם יותר מזה ו 1800, גם אם זה סדר ראשון וגם אלמנט 3", יחסית גבוה. IMHO כמובן ))

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי את הניסוי הזה והתחלתי ממידריינג' שיורד מאוד נמוך ומידבאס שלא עולה גבוה והתחלתי להעלות את הנקודות בינם ומה שאני מגלה זה שעד אזור ה1200 1600 המידבאס עושה עבודה טובה יותר מהמידריינג'.

 

Just because you can doesnt mean you should

 

בגדול, כשהמידריינג' יורד נמוך מידי רק בגלל שהוא יכול לנגן באזור הזה אז כן, רוב הסאונד נמצא מעל גובה הדש אבל במקביל האלמנט לא ממש נושם וגם המגבר מתאמץ סתם להגביר אותו. יש לך במצב כזה היפרדות ממברנה גדולה יותר וגם יותר אחוזי עיוות.

 

במקום זה תן לאלמנט ולמגבר לנוח, גם ככה המוח יוצר את אותה התמונה אם התזמון והעוצמות של הרמקולים מכוונים נכון.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוות דעת - סיקור המערכת - לאחר שמיעה ממושכת של ההרכב הנוכחי

 

רגע לפני שאני ממשיך לחלק השני של הTUNE BLOG והולך לשפוך כאן יייים של מידע ותמונות ועל הדרך גם לעדכן את המדריך המלא לאודיופיל המתחיל, אני רוצה לתת סיקור - חוות דעת על המערכת בשלב הנוכחי שלה.

 

אז מה יש לנו?

 

יחידת ראש

 

HU - טאבלט נקסוס 7 2012 עם רום וקרנל של טימור.

DAC שהוא ממיר לאופטי מUSB של HIFIMEDIY SABRE U2

דונגל סאן דיסק קרוזר 128GB אולטרה שמכיל את מאגר המוזיקה

מפצל USB של DLINK

ספק כוח של MINIBOX DCDC-USB-200 שמטעין את הכל.

כבל YOTG שהומלץ ע"י RONER והטאבלט הזה עובד במצב של פאוור באנק מאז! :-D

 

HU2 - הסאמרטפון שלי - MEIZU M2 NOTE

 

HU3 - הדאבל דין הסיני שמותקן ברכב לשימוש האשה, מקרה חירום ומשמש גם כמסך למצלמת רוורס.

 

הסמארטפון משמש אותי בעיקר כשאני לא רוצה לקחת את הטאבלט, אני שומע איתו רדיו אינטרנטי, ג'אנגו, יו-טיוב וגם את הMP3ים שלי דרך MORTPLAYER

 

בגלל מערכת ההפעלה הסינית שמותקנת עליו - FLYMEOS - האפליקציה של USB PLAYER PRO לא עובדת עליו טוב ואני משאיר את התענוג הזה לשימוש בטאבלט.

 

למי שרוצה להבין על מה מדובר - תריצו חיפוש על שרשור שלי שנקרא מה לאנדרואיד והיי-אנד.

 

אין הרבה מה לאמר כאן - טווח דיגיטלי אופטי, שליטת הווליום מתבצעת מהDRC - אני יכול אמנם לשלוט בווליום גם מהטאבלט (לא מהסמארטפון) אבל זה מחסיר מידע ופוגע בטווח הדינאמי של המערכת - הDRC לעומת זאת שולט בווליום אנלוגית ולא מחסיר מידע והוא גם הרבה יותר רגיש ואפשר להגיע איתו לעוצמות שמע מדוייקות מאוד.

 

עיבוד אות - DSP

 

AUDISON BIT ONE - כל כך הרבה דברים נאמרו ונכתבו על הפרוססור הזה, עיקרן שטויות במיץ - סאונד שטוח, רעשים ממוחשבים, דחיסה ועוד כל כך הרבה מיץ של גיבובים שלא מבוססים על שום דבר אמיתי.

 

מדובר בפרוססור ניטרלי לחלוטין עם יכולות מתקדמות מאוד - למען האמת אודיסון הם לדעתי היחידים היום שמציעים יכולת עבודה בFULL DA כאשר הפרוססור לא משולב בתוך המגבר.

 

אבל יש כמה סייגים שהם כן נכונים וכן אמיתיים על הפרוססור הזה - לפחות הדור הנוכחי:

 

1. המסך של הDRC תוכנן בצורה לקוייה ועם הזמן הפיקסלים שלו נשרפים - בשלי כולם כבר נשרפו.

 

הDRC החדש שלהם אמור לפתור את הבעיה הזו.

 

2. יש באגים בגרסאות עד 1.5 - אצלי פריסט A למשל משום מה, לא משדר באס בהספק מלא - משהו הזוי אבל אני יותר מבטוח שזו בעיה נקודתית אצלי ויש צורך להתקין את הפרוססור מחדש.

 

3. אין אפשרות לסלופים משתנים בין שתי קצוות של בנדפאס מה שמכריח אותי להתפשר ביכולת החיתוך של הרכיבים.

 

4. קצב עבודה מקסימלי 16/48 וזה בעצם גורם למצב בו לא ניתן להפעיל את הביט1 עם מקור שמע שיוצא ממערכת הפעלה כמו אנדרואיד גרסאות 6.

 

מחכה כבר בכיליון עיניים לגרסא הבאה של הביט1 או אולי יותר נכון לאמר לגרסאות הבאות :twisted:

 

הגברה

 

אני משתמש במגבר שהוא אמנם לא ההיי-אנד של המותג אבל הוא מגיע עם טכנולוגיה שהיא היי-אנד אשר אותה הוא ירש הישר מהסדרה הגבוהה שלהם - התסיס, סדרת ההיי-אנד של אודיסון.

 

מה שנכנס למגבר הזה - Audison Voce AV5.1K הינה אות דיגיטלית נקיה לחלוטין ובתוך המגבר מתבצעת ההמרה לאנלוגי על גיין מיטבי (המגברים מקובעים ל5V) עם יכולת דגימה עד 24/192 - חבל שהפרוססור לא תומך עדיין.

 

המגבר הוא מגבר חמישה ערוצים -

 

75 וואט לשני הערוצים הקדמיים בקלאס A

140 וואט לזוג הערוצים האחוריים בקלאס AB

600 וואט ב4 אוהם או 1 קילו וואט ב2 אוהם לערוץ מונובלוק

 

זה מגבר חזק! אבל הוא מתאים לדעתי יותר למערכת 3WAY מאשר למערכת 4WAY - עוד מעט אפרט על זה קצת יותר בדיוק למה אני כותב את זה.

 

- מגבר שני ערוצים נוסף זול ופשוט שעושה עבודה סבירה בקושי רק בכדי לבדר את היושבים מאחור ולספק קצת יותר "נפח" ועומק.

 

רמקולים - תחילת חוות דעת

 

טוויטרים - HAT L1V1 בהתנגדות 8 אוהם - מדובר על טוויטרים כמעט שטוחים מבית הייבריד אודיו, הם יכולים לשבת כמעט על כל מגבר שתשימו אותם בגלל ההתנגדות הגבוהה שלהם.

 

קלים מאוד להתקנה!

 

היענות אוף אקסיס פשוט יוצאת מן הכלל.

 

תחום התדר שלהם מתחיל בנקודת חיתוך מינימלית של 5K בסלופ 6 - זה אומר שהם מתחילים לנגן איפשהו מ1200 הרץ ונהיים שמיעים איפשהו באזור ה2-2.5 קילוהרץ

 

הטוב - סופר טכניים, סופר מפורטים, לא צורמים לאוזן כלל! נעימים מאוד, נקיים מאוד.

 

ה"רע" - טכניים מידי, סוחבים לכוון הצליל הקר - לא מייצרים חום בסאונד - אני קורא לזה "דבש" כמו טוויטרים אחרים שאני מאוד אוהב - סדרת MT של מוראל, סופרימו של מוראל, סקאן ספיק רוולייטור D3004, אודיסון ויאולינו תסיס.

 

אני בהחלט שוקל בכובד ראש לעבוד בעתיד לאחד הטוויטרים אשר הזכרתי מעלה.

 

מידריינג'ים - CDM880 מבית מוראל

 

מדובר במידריינג' שמקבל כאן בארץ, משום מה - קטילות על ימין ועל שמאל וגם בחו"ל מקבלים עליו פה ושם ביקורות עוינות.

 

בפועל מדובר - בעיני לפחות - על רכיב אגדי! כזה שאין לו תחליף בעצם אם אהבתם את ה"חתימה" הסונית שלו.

 

צריך לדעת לעבוד עם CDM - זה לא פשוט. מצד אחד יש לו כיפת משי ענקית ועדינה, מצד שני מדובר בחיה רעה שמסוגלת לספוג 100 וואט ב6 אוהם.

 

יש משהו בסאונד שהאלמנט הזה מפיק שניתן ממש לזהות אותו בטרקים מסויימים - משהו בתדרי המיד שהאלמנט הזה מפיק, ממכר אותי.

 

הטוב - מידריינג' חם ונעים לאוזן מאין כמוהו, לא דורש נפח להתקנה ובעל עומק של 2.1 ס"מ סהכ.

 

ממכר ואין לו תחליף!

 

הרע - לא אלמנט אמין במיוחד, בנוי בעבודת יד ביצור המוני - נתון שמעיד את האלמנט לפורענות. נקודות חיתוך לא ברורות ע"י היצרן. יקר ביחס לכמות הרכיבים שכבר יצא לי להחליף מסדרת הCDM. זה הרמקול השלישי אצלי מתוך חמישה שגילה כשל מכאני - לא נתון מלבב נפש אני מקווה שאני מקרה מיוחד.

 

המידבאסים/וופרים - מוראל הייבריד אוביישן 602

 

נכון יש פאנצ'יים מהם, מדוייקים מהם ומפורטים מהם - אבל הם יחודיים!

 

על רמקולים של מוראל ניתן לאמר את האמרה המפורסמת על העיר תל-אביב - יש יפות ממנה אבל אין יפה כמוה.

 

מדובר בוופרים 6.5 אינטש שמנגנים לנפח הדלת ועושים זאת היטב - נחתכים כרגע בטווח של בין 90-800 הרץ אך מסוגלים (הוכיחו לי) שהם יכולים להחתך גם ב60 הרץ ללא כל בעיה וזה אומר שהם גם מפיקים צליל שמיע בטווח מוחלט של סאב וופר ב30 הרץ.

 

יחד עם זאת כאשר חתכתי אותם ב60 הרץ - למגבר כבר לא היה כוח להזיז אותם! הם חור שחור של הספק במובן הזה - עליה ל90 הרץ עשתה להם טוב ולמגבר החזיר את רוח החיים.

 

הם בועטים יפה מאוד וסופר טונאליים ונעימים, מפיקים את הטווח הנמוך של המידריינג' (אזור ה500 הרץ) פשוט נפלא - דבש אמיתי לאזניים.

 

הטוב - מידבאסים נעימים שיכולים גם לתפקד כסאב וופרים קטנים, נעימים, מלאי בשר, עמוקים ומלטפים - צליל ייחודי.

 

הרע - חור שחור של הספק, עדיין אני מרגיש שחסר לי קצת כוח והם יכולים הרבה יותר - זה דורש עליה בהספקים כמובן.

 

הסאב וופר - AUDISON THESIS TH10 AKA BASSO

 

מה יש לאמר, היי אנד אמיתי!

 

סאב וופר שמצליח להכנס לתיבה פורטד "פרפורמנס" שהיא יותר קטנה מתיבות אטומות "פיוריסט" (מינימליות) של רוב הסאב וופרים שמסתובבים בשוק - ותוך כדי כך להפיק באס משכר.

 

הוא חזק, אבל לא חזק מידי.

הוא יורד נמוך - אבל לא נמוך מידי.

הוא נותן פאנטש מטמטם אבל מצליח איכשהו להשאיר אותי בלי כאבי ראש אחרי שמיעה ממושכת.

 

הוא לא סאב SQL אבל הוא ממש על הגבול של אחד אבל בזמן שסאב SQL טוב הוא לא ממש SQ כי הוא חזק מידי - הסאב הזה הוא SQ טהור שנותן לכם תחושה של תחום הSQL.

 

אודיסון בנו כאן משהו ייחודי משהו מוצלח מאוד - חד פעמי! (כי לא מיוצר יותר).

 

הטוב - בערך כמעט הכל?

 

הרע - יקר להחריד!!! - מחיר שבעיני פשוט לא מוצדק - בייחוד למי שיחפש משהו חזק יותר - חבל על הכסף. או מישהו שיחפש סאב SQ נטו שנועד להשלמת הצליל הנמוך - זה לא זה.

 

בהתחשב בעובדה שהיום הרץ הוציאו את סדרת מילה לג'נד על בסיס המחקר של סדרת התסיס - אתם מקבלים סאב וופרים חזקים יותר, עם אותה הטכנולוגיה והרבה מעבר לכך - כמעט במחצית המחיר! וזה כבר אזור הSQL במידות קטנות (8 עד 10 אינטש)

 

חוות דעת על המערכת עצמה - סאונד, סטייג' והיענות כוח

 

תראו - הסאונד כרגע מסורס קצת יתר על המידה מבחירה אישית - אני מעדיף קודם לסגור ולעבוד על בטוח ואז לאט לאט לאפשר ולפתוח איפה שאפשר.

 

זה לא מסורס במידה כזו שהמערכת נשמעת לא חיה, לא נושמת או סגורה - סה"כ הסאונד מאוד חם, מאוד נעים.

 

הנקיון של הצליל הוא בלתי נתפס בזמן שהגוון הכולל הוא חם מאוד - אני חושב שמה שמאפשר את זה בעיקר הינם הטוויטרים הסופר אווריריים ומפורטים בקצה העליון והסאב וופר המדוייק והפאנטשי בקצה התחתון.

 

הטוויטרים לא צורמים והסאב וופר יורד נמוך אז סה"כ מושג איזון יפה מאוד אל מול מידבאסים ומידריינג'ים שהם מאוד טונאליים וחמים.

 

המערכת מאוזנת ממש טוב, ממש ממש טוב ואת זה אתם כבר תראו השבוע בטיון בלוג.

 

מבחינת במה - גובה נהדר, רוחב טוב בייחוד בצד ימין - צד שמאל עוד ניתן לשפר. עומק קצת חסר לי בכל זאת וזה בעיקר בגלל שאני לא יכול להשקיע את האלמנטים האלה בפינות הכי רחוקות של הדשבורד או לקחת אותם לנקודות הכי רחבות של הרכב, יחד עם זאת אני מרוצה, מרוצה מאוד - כבר עכשיו!

 

הבעיה הכי גדולה לדעתי מגיעה בהיענות כוח - המידבאסים לא נצילים מספיק והערוץ שהם יושבים עליהם - הייתי רוצה כ100 וואט יותר בכדי להוציא מהמידבאסים האלה בדיוק את מה שהם צריכים.

 

או במקביל להחליף את המידבאסים האלה במשהו יותר נציל אבל אז להפרד מהחתימה הסונית שאני כל כך אוהב.

 

התלבטות מאוד קשה שכן יש רק תחליף אחד שאני רואה כראוי ומדובר על רמקולים שלא מיוצרים יותר.

 

והנה מגיעה בעיה נוספת שאותה תראו בבירור בטיון בלוג - ה75 וואט בקלאס A למידריינג' ביחד עם טוויטר על קרוס פסיבי - מספיקים בקושי בכדי לאזן נכון את השילוב של המיד-טוויטר אל מול המידבאס.

 

בסופו של דבר התוצאה טובה מאוד - אבל אני מוגבל להספיק מקסימלי שנמצא איפשהו בין 110-115 דציבל - אם אני רוצה לשבור את המחסום הזה ולגשת לכוון ה120 דציבל אז

 

האופציות שלי הן:

 

להביא מידבאסים נצילים יותר ולהוסיף עוד שני ערוצים הגברה באזור ה150 וואט למידריינג'ים ולעבור ל4WAY אקטיבי.

 

להביא עוד שני ערוצי הגברה באזור ה250 ווא עד 500 וואט רק למידבאסים ולעבור לתצורת 4WAY אקטיבי.

 

להביא עוד שני ערוצי הגברה באזור ה250 עד 500 וואט - להשאר בתצורת 3WAY ולהנחית קצת את המידבאסים.

 

 

נכון לעכשיו - אני שוקל החלפת מידבאסים לבין הוספת מגבר שני ערוצים חזק ואז לאזן הכל בכוונים ולהשאר ב3WAY בכל מקרה.

 

לא לשנה הקרובה. אני גם מחכה שיוציאו את הגרסא החדשה של הביט1 במקביל.

 

ההסבר של החלק הזה של הטיון בלוג יהיה ארוך ויקח לי בין שבוע לשבועיים שתוך כדי אני כבר אבצע שינויי כוונים במערכת.

 

החלק שיבוא אחרי זה - יהיה עוד יותר מעניין! :twisted:

 

יש למה לחכות.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חתימה סונית.. הצליל ומריחת הצליל, של רכיבי המערכת.

 

לכל אלמנט, מגבר רמקולים מערכת דיגיטלית , יש זאת.

ההבדלים כ 5-10% ,(לא תמיד לאורך כל טווח העבודה)

שם מופק צליל מרוח קצת, מלא, או יהיה חד וברור מאוד.

כמובן כי גם מקום ההתקנה, חום קור לחות באוויר משנים את הצליל -

(יש הבודקים ביום חמים ובלילה קר, ומזהים הבדלים של כ 5% במשתנים שונים)

 

למגבר דיגיטלי - יש חתימה קרה יותר, כגון מגברי קלאס D ומעלה.

בגלל הדיוק שלהם, הם פחות נמרחים, ובעצם בגלל חוסר הטעויות שלהם - הם נותנים צליל יותר קר.

ומנגד - במגברים הישנים והמנורות, המתחממים ומעוותים קצת.

אנו מקבלים בתדרים מסויימים, צליל רחב יותר / לא מדויק וחם.

 

רמקולים - שוב הרעיון דומה, סאב-וופר קצת לא מדויק, מוסיף נפח והרמוניות.

אבל הרבה לא מדויק, מעוות את הצליל ולא נעים, נמרח.

וסאב מדויק , הוא טכני.. , בעצם הדבר הטוב הלא מעוות, יש הרואים שחסר בו משהו.

 

מידים - לכאן ולכאן בין טוויטר לוופר.

 

טוויטרים - מדויקים ובעלי עוצמה - ידגישו יותר צליל נקי, (קר - חותך) בעוצמה גבוהה.

לכן כדאי להנחית אותם קצת, ביחס לשאר הרמקולים.

ואו לכוון אותם לא ישירות, דרך החזרים מהדפנות.

כיום הטוויטרים החדשים מדויקים מאוד ומחוברים ישירות להגברה ללא קרוס פסיבי.

בקרוסים הישנים, היו רכיבים של קבלים נגדים וסלילים, אשר היו מעוותים קלות,

ומוסיפים הרמוניות ונפח פיזור לא מדוייק - שוב, הטעות משנה את הצליל, וממלאת נפח.

אבל - לא יותר מידי טעויות , לא לקבל צלילים לא גבוהים ולא נעימים.

 

כאשר אנו מחברים הגברה טובה דיגיטלית, חיתוך ומסירת טווח התדרים הוא דיגיטלי

לרמקולים השונים, ומיקומי הרמקולים והבנייה טובים -

יש פחות טעויות - או-אז אפשר כי הצליל המדויק, קר וחסר קצת משהו.

 

כאן נכנס המשחק הנוסף - אפשר קצת לשנות, הנחתות עם נגדים על הטוויטרים.

וסליל להורדת צלילים עיליים, יורידו עוצמה ימרחו קצת את הצליל, ויצרו הרמוניות.

יש אשר מכניסים את הטוויטרים כבר ב 3000H - עם הנחתה חזקה.

מכ 6000H נותנים להם לעלות בעוצמה .

ואת המידים משאירים פתוחים שיעלו מעלה לכ 8-10.000H בהנחתה ליצור שכבה נוספת.

 

בקיצור אדי - אולי צריך למרוח קצת את הטוויטרים, אפשר גם מכני.. סיבוב שונה והוספת ספוג קטן.

הורדת עוצמה עם נגד בטור, יוצרת צליל יותר חם .

 

נכון כי לפעמים אם תחבר טוויטרים אחרים, הם ישתלבו טוב-יותר.

מאחר ואפשר כי החתימה הסונית שלהם קצת שונה.

אבל למצוא אותם זה גם מזל - לא כל מערכת דומה, וכמובן תא השמיעה שונה.

 

אני מתייחס לאלמנטים השונים כ חיילים או העובדים במקום העבודה.

נותן כבוד לא ישר מחליף, ואאפשר להם להפיק את המיטב שהם יכולים, בכיוון נכון והשקעה.

אבל - לאחר שעבדנו קצת, במידה והם לא מתאימים לרוח המקום - אפשר בסוף להחליף.

 

סתם הוספה -

יש -- המוסיפים את רמקול הסנטר - כרמקול סראונד מרכזי .

או כמוך, משתמשים ברמקולים האחוריים, למלא נפח - כאן צריך לשבת ולכוון, ולמצוא את נקודת הזהב.

אשר בה עיקר המוזיקה המדויקת מגיעה מהאלמנטים הראשיים.

ונפח והוספת צלילי הרמוניות מגיע מהרמקולים האחוריים.

אני בעד הוספת הסנטר כסראונד, ואו רמקולים אחוריים מכוונים טוב כנפח אחורי מותאם.

(זה גם רעיון הסאונד-בר, מספר רמקולים לבניית רווית צלילים )

ולחבר אותם עם מתג הפעלה.

ברוב סוגי המוזיקה הרגילה אפעיל אותם.

(מאחר ובמוזיקה אנו מנסים לשחזר הופעה, או להקה, והם נותנים נפח ועושר צלילים ממספר מיקרופונים ורמקולים)

וכאשר אני רוצה דיוק טכני, כגון במוזיקה אלקטרונית טכנו ..אנתק, או אנחית מאוד.

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע דווקא המצב הוא שהטוויטרים, דווקא בגלל היותם טכניים, מהווים גורם מאזן מאוד וזה עוד כשהם מונחתים גם בlpad וגם בחיתוך ב8 קילו כלפי מעלה ב6 דיבי, הם מרוסנים מאוד.

 

אני זוכר שב10 קילו הם עדיין היו לי בהירים מידי וב9 כבר חשבתי לעצור אבל ב8 זה היה לי ממש נעים. לאחר שראיתי את המדידות אשר אעלה מחר זה נתן לי קצת יותר ראות על המערכת שלי ואני חושב שיש מקום לתת להם לנשום קצת יותר.

 

אני לא רץ להחליף אותם אלא שוקל האם כדאי לנסות סטאפ ישן וותיק שאהבתי אותו בגלל החום הרב שהפיק אבל האמת היא שהסטאפ הזה מצויין ובחרתי בטוויטרים האלה גם מהיכרות ארוכה איתם בעוד שני סטאפים שונים בעבר. הם מעולים ואין להשיגם יותר ובדיוק בגלל זה יש לי זוג ספייר לגיבוי.

 

את המידבאסים אני לא מחליף, הם באו עם הרכב הזה, רציתי אותם והם גם ישארו עם הרכב הזה.

 

אני כנראה בשלב מאוחר יותר, שנה בערך אשדרג להם את ההגברה.

 

יש משהו בcdmים האלה, זה זה מבחינתי, זה פשוט זה. יש טרקים ששמעתי שוב וזה לקח אותי אחורה למערכת שהיתה לי בקורולה 96 שלי, זה פשוט משהו שהתגעגעתי לשחזר וזה בהחלט משתחזר היטב, פשוט אלמנט ייחודי ומדהים בעיניי.

 

מקווה שמחר יהיה יום שפוי ואוכל להתקדם ולהעלות לכאן פוסט מרתק של מדידות ואנליזה שלהן.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1993 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...