Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש מהנדסים/קבלנים בקהל? (מהנדסי בנין)


cohen motor 377

פוסטים מומלצים

  • תגובות 90
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

מקרה קלאסי שבו לובי של מקורבים שבעים מצליח להשפיע על שר.

אגודת האדריכלים מפנטזת לעשות את זה כבר 30 שנה.

עכשיו הם הצליחו.

 

מספרים שזה כדי "לשפר את הבטיחות בבנייה"...

בינתים, כל האסונות הגדולים נגרמו ע"י מהנדסים ואדריכליים רשויים.

באף אחד מהם לא היה מעורב אף הנדסאי.

 

הרבה אנשים פה יאבדו את הפרנסה שלהם.

יש בעלי משרדים שהם הנדסאים. (בעיקר בתחום הבניין, פחות בתחום האדריכלות).

חבל שהסתדרות ההנדסאים כל-כך חלשה ולא אסרטיבית. היו צריכים לצאת לרחובות ולהשבית את כל המשק.

  • מבאס 1

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פשוט יקומו מהנדסים שימכרו חתימות על תכניות. במקום שאותו הנדסאי יקח אחריותץ על העבודה שלו תהיה חותמת גומי שתמכור אחריות.

 

אחר כך לא יבינו איך קורים דברים כמו אסון המכביה או קריסת טריבונה.

  • מבאס 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, natco כתב:

מקרה קלאסי שבו לובי של מקורבים שבעים מצליח להשפיע על שר.

אגודת האדריכלים מפנטזת לעשות את זה כבר 30 שנה.

עכשיו הם הצליחו.

 

מספרים שזה כדי "לשפר את הבטיחות בבנייה"...

בינתים, כל האסונות הגדולים נגרמו ע"י מהנדסים ואדריכליים רשויים.

באף אחד מהם לא היה מעורב אף הנדסאי.

 

הרבה אנשים פה יאבדו את הפרנסה שלהם.

יש בעלי משרדים שהם הנדסאים. (בעיקר בתחום הבניין, פחות בתחום האדריכלות).

חבל שהסתדרות ההנדסאים כל-כך חלשה ולא אסרטיבית. היו צריכים לצאת לרחובות ולהשבית את כל המשק.

 

לפני 3 שעות, Night Driver כתב:

פשוט יקומו מהנדסים שימכרו חתימות על תכניות. במקום שאותו הנדסאי יקח אחריותץ על העבודה שלו תהיה חותמת גומי שתמכור אחריות.

 

אחר כך לא יבינו איך קורים דברים כמו אסון המכביה או קריסת טריבונה.

לפי מה שמובן שמקרי קריסה או כשלונות תכנון קרו ע"י הנדסאים כי הם למדו פחות שנים וחומר ממהנדס.

בהחלט מבאס.

לא יודע איך זה הסתיים

נקווה לטוב בעזרת ה'.

בנתיים מי שיכול לחתום על עצומה זו נודה לו מקרב לב.

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, cohen motor 377 כתב:

לפי מה שמובן שמקרי קריסה או כשלונות תכנון קרו ע"י הנדסאים כי הם למדו פחות שנים וחומר ממהנדס.

מקרי קריסה קורים בגלל עיגול פינות, הסתמכות על כללי אצבע וחוסר פיקוח מקצועי.

הנדסאי יודע לבצע את החישובים האלה לא פחות ממהנדס.

  • אהבתי 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 4 שעות, natco כתב:

הרבה אנשים פה יאבדו את הפרנסה שלהם

למה? לפי מה שהבנתי המצב נשאר אותו הדבר כמו שהיה. 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

ממה שראיתי כתוב שם שעל מבנה פשוט יורשו לחתום. זה לא מה שתמיד היה?

 

Screenshot_20240625-132938.png

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אבל תראה מה כתוב בדברי ההסבר של התיקון המוצע לחוק בהודעה שלי למעלה

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מהלינק שלך. יש עוד לינק באתר עצומה שמוביל לזה.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בואו נקרא רגע ישירות בתזכיר ("טיטות") התקנות המוצעות, ולא בפרשנות (השגויה) של כתבים שלא מבינים הרבה בנושא:

1. בהגדרת "מבנה פשוט" נכנסו דיוקים רבים שאדריכלים התלוננו שבשל ניסוח שגוי, כוונת המחוקק זויפה:

 

א. גובה רצפה שימושית אחרונה היתה 11.5 מ', נניח שמעל זה ישנה קומה של 2.7, ועוד תקרה של 25. זה נתן מבנה של כמעט 14.5 מ'. עכשיו שינו את ההגדרה לגובה סופי של 13 מ'.

צריך לומר - רוב התב"עות לצמודי קרקע, ואפילו לדירות גן-גג הנפוצות בפריפריה הקרובה, מגדירות גובה מקסימלי של 12 מ', כך שעדיין כל המבנים האלה נופלים בהגדרת מבנה פשוט.

ב. מוגדר מס' הדירות (8) והשטח הכולל (1600 מ'). עד היום, אפשר היה תיאורטית לתכנן פרויקטים גדולים כהנדסאי.

ג. מוגדר שמבנה פשוט הוא מבנה מגורים בלבד. עד היום, בשל הלקונה בחוק הנדסאים היו מתכננים גם מבני ציבור. (השאירו את האפשרות לתכנן מלאכה ואחסנה)

ד. הגדילו מעט את המפתח בין עמודים שמותר לתכנן - 6 מ' במקום 5.

 

2. מבחינת סמכויות הנדסאי אדריכלות:

א. הורידו בהגדרה את הסמכות לתכנן תבעו"ת (אפילו נקודתיות). עד עכשיו, בגלל הלקונה בחוק, הפסיקה היתה שהנדסאי יכול להגיש תב"ע שתכולתה מבנים פשוטים. 

בינינו - עניין הוגן. הנדסאים לא מתנסים בפרויקטים כאלה, וראוי שתכנון כזה, שדורש הבנה של רמת המקרו ישאר בידי מי שלמד והוסמך לכך.

ב. הורידו הבגדרה את היכולת להיות עורך בקשה ראשי (שתחתיו עורכי משנה). עניין עם רלוונטיות מוגבלת. הנדסאים לא אמורים להיות מעורבים בפרויקטים מורכבים כאלה ממילא.

ג. הגדירו בחוק את סמכויות הנדסאים בשיפוצים של מבנים שאינם מבנים פשוטים - היו וועדות בהן הנדסאים לא יכל לחתום על שיפוץ של מבנה כזה, עכשיו מוגדר בפירוש מהן המגבלות שלהם.

 

3. מבחינת סמכויות הנדסאי בניין

א. נלקחה מהם הסמכות לערוך בקשות להיתר (שזה אומר בעצם שהם ה"אדריכל" באותה בקשה. הם מתכננים את המבנה מא ועד ת).

בינינו - יותר מהוגן. זו היתה הרשאה שאסור היה לתת למי שמעולם לא למד לתכנן אדריכלית. אני יודע שבישראל התפיסה היא "האדריכל הזה והציורים המטופשים שלו", אבל תכנון מבנה, אפילו למגורים, תוך התחשבות בכל הפרמטרים, מאקלים וכיחווני אוויר, ועד תחושת חלל מרחבית, אור ואוויר, ומענה מיטבי לפרוגרמה, זה כן מקצוע, שראוי ללמוד אותו...

ב. נראה שהכוונה היא להפקיע את הסמכות לחתום על חישובים סטטיים, אך הם יוכלו עדיין להגיש את נספח היציבות. זה כנראה משהו שיתברר בהמשך, כשידונו לעומק על הסעיפים לאחר סיום ההפקדה של התקנות.

ג. כל הנושא של תקרות טרנספורמציה הופקע מהם. זה מאד נפוץ היום, גם בתמא"ות, ובכל מקום שמוסיפים בו ממ"דים, או שיש בו חניונים תת"ק.

 

לפני כשעה, SlowRide כתב:

למה? לפי מה שהבנתי המצב נשאר אותו הדבר כמו שהיה. 

לא מדוייק. אם לא יוכלו לחתום על חישובים סטטיים, הנדסאי בניין שהיה להם משרד עצמאי יהיו בבעייה גדולה.

להנדסאי אדריכלות, בתכל'ס הורידו קומה ממה שהם היו יכולים לחתום קודם, וסגרו להם את האופציה לקבל פרויקטים יזמיים כמעט לגמרי, ובמגזר הציבורי חסמו אותם לחלוטין.

יוכלו להמשיך לעבוד במגזר הפרטי.

 

 

 

במאמר מוסגר, אני יכול לומר, שמי שרוצה סמכויות רחבות וידע מקצועי עמוק, רצוי שימנע מקיצורי דרך, וילך ללמוד את המקצוע לעומק, בצורה אקדמית.

נראה שקיצצו כאן קצת את הכנפיים, ואם תהיה מחאה רחבה, אולי יצמצמו את הקיצוץ מעט.

ובלי שום קשר לר"מ, אני בכל זאת מתנגד לשינוי הכללים תו"כ המשחק, כמו שאובר רוצים לעשות לנהגי המוניות, ולגזול פרנסה מאנשים באמצעות רגולציה.

צריכים להשאיר לפחות את האופציה, למי שרשומים כהנדסאי בניין, נניח יותר מ-10 שנים, לקבל היתר מיוחד (אפילו בכפוף מבחן הסמכה מיוחד) להמשיך לחתום כמו קודם.

 

 

 

טיוטת תקנות המהנדסים והאדריכלים (רישוי וייחוד פעולות), (תיקון), התשפ-ד – 2024 (1).docx

עריכה אחרונה על ידי natco
  • אהבתי 1

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, natco כתב:

אני יודע שבישראל התפיסה היא "האדריכל הזה והציורים המטופשים שלו", אבל תכנון מבנה, אפילו למגורים, תוך התחשבות בכל הפרמטרים, מאקלים וכיחווני אוויר, ועד תחושת חלל מרחבית, אור ואוויר, ומענה מיטבי לפרוגרמה

הלכת רחוק. יש דברים הראבה יותר בסיסיים כמו תקנים, נגישות ובטיחות.

לפני כשעה, natco כתב:

במאמר מוסגר, אני יכול לומר, שמי שרוצה סמכויות רחבות וידע מקצועי עמוק, רצוי שימנע מקיצורי דרך, וילך ללמוד את המקצוע לעומק, בצורה אקדמית.

לדעתי לא חייב דווקא אקדמית. הנדסאי מנוטסה עם וותק של X שנים שיעבור השתלמויות מסודרות בנושאים רלוונטיים אין סיבה שלא ירחיבו לו את הסמכויות בהתאם.

לימודים מסודרים והסמכה מסודרת כן אבל לאו דווקא בצורת תואר גבוה יותר.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...