Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4007 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האמת? אני בגישה של "אם כבר אז כבר". כלומר, אם אני רוכש רכב אירופאי (ואני תמיד רוכש רק כזה :-D) אז אני מקפיד תמיד לבחור את הגרסה המאובזרת יותר. ככה עם הסיטרואן (PK), הלאון (ספורט) והמגאן (EX) והשאר. אם בראבו - אז רק סנסיישן, אפילו אם זה ידרוש ממני להתרגל עכשיו לגיר רובוטי (אחרי שנאלצתי להתרגל לאוטומט, אני מניח שאצליח גם להתרגל לרובוטי)

  • תגובות 66
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אם קיימת אצלך מינימום מודעות להילוכים (וכנראה שהיא קיימת אם אתה מחפש ידני) לא תהיה לך בעיה עם הגיר הזה.

בקשר לשוק של הרכב, כאשר מדובר ביד פרטית ואקזמפלר שמור העיסקאות נסגרות בדר"כ בטווח שבין מחירון ל10% מתחתיו, יצא לי לשמוע על מספר מחפשים שרכשו בקצת מעל מחירון אפילו.

רכבים מציי רכב לשעבר או כאלה עם ק"מ גבוה בדר"כ לא מקבלים מחירון.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם (נערך)

תודה. אם כי לשלם מחיר מחירון (או אפילו קצת יותר) במציאות של היום, בו שוק היד השניה גווע או שכבר מצוי במוות קליני מתמשך, נשמע לי הזוי ממש. אבל אולי יש מקרים ואקזמפלרים מסויימים ונדירים שאינם מוכרים לי, ששם קיימת מציאות מקבילה8)

 

אגב, באתר יד2 באפשרות של תת-דגם יש באפסילון platinum T אוט' 0.9 ויש

Platinum ידני 0.9 - ללא האות "T" שאני מניח שמצביעה על טורבו.

האמנם ייתכן והגירסה הידנית מגיעה ללא טורבו, אלא רק האוטו'?

עריכה אחרונה על ידי Danny13
פורסם

מסכימה איתך שזה לא רכב של "מעל המחירון", אבל בעלי הרכבים הפרטיים והשמורים לא משחררים בקלות, במיוחד לאור ירידת הערך הגם ככה פסיכית שהם ספגו. ככה שמי שמחפש נתונים טובים בדר"כ צריך לשלם קרוב למחירון.

למי שאין בעיה להתפשר על רמת גימור\קמ גבוה\היסטוריה בהשכרה יכול למצוא "מציאות".

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם (נערך)

ידנית סנסיישן (קרי: מאובזרת) תמחר במחירון ומעלה, יש מספיק ביקוש לרכב הספציפי הזה, אך המחירון שלה מפגר לגמרי כמו של שאר אחיותיה. אני בספק ענק שניתן למצוא אחת, בעלי הבראבו חגים כמו נשרים וברגע שאקזמפלר כזה משתחרר הוא כנראה יעבור מהר מאוד לאחד מהם/חבריהם.

ידנית דיינאמיק זה בר ביצוע, עדיין די נדיר למצוא אחת שמורה ומטופלת (אבל יש, כמו שנאמר ממש עכשיו). כשאני חיפשתי רכב, למרות ההעדפה הברורה שלי לגיר ידני, ההעדפה שלי לרמת אבזור גבוהה ניצחה, וכך הגענו ל:

רובוטית סנסיישן יש, לא מעט. כל כמה זמן משתחררת עוד אחת לשוק. כשמוצאים אחת שמורה ומטופלת, צר לי לאכזב אבל ממה שאני ראיתי - מחיר הרכישה קרוב למדי למחירון. כשאני חיפשתי רכב בפברואר קרה לי פעמיים ששמעתי על רכב שמגיע לסוכנות בטרייד אין, שנחטף עוד לפני שהספקתי להגיע אליו (וזאת למרות שהיה לי 'מודיעין מוקדם').

העסקאות שאני מכיר (ואני מכיר לא מעט) היו בד"כ מחירון פחות חלקים/טיפולים נדרשים (נניח הורדת מחיר של 1.5K על צמיגים) פחות עוד כמה שקלים פה ושם, ממש לא "מחירון פחות 10-20% כי פיאט" בלי קשר למצב האקזמפלר. הקטע הוא שהמחירון גם ככה נמוך לאללה, ולכן כאשר האקזמפלר שמור וללא חתולים בשק מדובר בעסקה משתלמת במיוחד בשוק המשומשות.

תמנע ככל האפשר מיוצאות השכרה/ליסינג, גם אם ישנה הפחתה במחיר - רכב כזה שעבר 'נהיגת חברה' נשמע לי מזעזע.

עריכה אחרונה על ידי oryo

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

את הפנדה שהיתה לי לפני כמה חודשים מכרתי מעל המחירון תוך יום והייתי יכול להוציא גם יותר כסף לפי הקלות במכירה. את ה500 שקניתי באותו זמן קניתי במעל 10K מתחת למחירון :lol:

אני חושב שהסיבה היא שהפנדה נראתה מושלם, וה500 נראתה נטושה ועם מודעה גרועה שלא הדגישה את זה שהיא לא נסעה בכלל. אנשים משלמים כשצריך על אוטו במצב מעולה, אפילו שזה פיאט.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

הבראבו שלי נמכרה לי תוך פחות מ12 שעות לאחר פרסום המודעה, היא נמכרה פחות מהמחירון אך היו ליקויים (צמיגים ותושבות מנוע דרשו החלפה). מעבר להורדה עקב אותם ליקויים כמעט ולא הצלחתי להוריד אותו במחיר (וניסיתי). השורה התחתונה היא שרכשתי ב4K~ מתחת למחירון עם ליקויים/בלאי ע"ס ~3K.

 

מצד שני המחירון כ"כ נמוך, כך שלא היתה לי בעיה לשלם אותו (ברור שניסיתי להוריד כמה שיותר, זה הרי האינטרס שלי, אבל אם הוא היה מוכן להוריד רק חצי עדיין הייתי רוכש את הרכב). בזמן שהייתי איתו היו עוד שיחות טלפון, ובקבוצת הוואטסאפ של הבראבו ראיתי עוד כמה אנשים שכבר מתאמים פגישה.

 

היתה נקודת זמן ששקלתי לעשות חילוף לבראבו אחרת, והיו לי מס' הצעות במחירון מלא על הרכב - וזה עוד לפני שטרחתי להעלות מודעה.

 

בסופו של דבר הפיאטים האלו נרכשות ע"י קהל יעד מאוד מצומצם, אבל עדיין בגודל סביר ביחס להיצע הדל בשוק. אף קולגה מהעבודה שמחפש רכב לא ישקול אפילו לרכוש פיאט, וכך גם חברי משפחה. אנשים אחרים שמעיינים בפורומים, קוראים חוות דעת, ואפילו רחמנא ליצלן משיגים נסיעת מבחן על אקזמפלר של אדם אחר - הם קהל היעד (המצומצם, אך מספיק), ונראה שיש בהם מספיק אנשים שמבינים חשבון ולא נתפסים לקניה רגשית - קרי שופטים לפי תמורה למחיר בצורה אבסולוטית, ולא מחיר יחסית למחירון שרירותי.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם
הפחד שלי מרכבים עם קמ נמוך מידי זה שבעליהם לפעמים מפרשים את המלצות יצרן בצורה שנוחה להם (ב2013 ראיתי מודעה של פונטו בת 3.5 עם 6k קמ, "האוטו לא נסע.. למה מוסך?")

 

אם כבר אין לך בעיה עם גיר ידני ואתה שוקל בראבו, אז למה לא בראבו ידנית?

 

דיברתי היום עם בעל בראבו מודל 2010 או 2011 אינני זוכר כרגע. בכל מקרה יש לרכב ק"מ נמוך וכאשר שאלתי אם יש לו היסטוריית טיפולים מוכחת ענה: "עושים טיפול פעם ב-30 אלף, אז היה רק טיפול אחד, עוד לא הגעתי ל-60 אלף".

אמרתי לו שאמנם אינני מכיר את הרכב, אבל לדעתי הוראות היצרן הן או 30 אלף ק"מ או שנה/שנתיים. לא יכול להיות אחרת, אבל הוא בשלו.

 

בראבו שעברה טיפול אחד כל חייה, 4-5 שנים, מה עלול להיות מצבה?! מה גודל הבור הצפוי?

פורסם

כן צריך כל שנה.

השמן שמה בטח כבר נראה יותר כמו בוץ מאשר שמן..

 

אני קניתי אוטו עם פחות מ3000 קמ בן שנתיים שלא עבר טיפול, אז לקחתי הימורון קטן כי המנוע בקושי עבד, גם בלי שמן בכלל הוא היה שורד את זה בכזה קצת.

בבראבו הזאת המצב כנראה נורא. אבל אוליי גבולי אם זה סוף 2011 ו35-40 אלף קמ, לא הבאת פרטים מדוייקים

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

הוראות היצרן הן טיפול אחת ל30 או שנתיים, המוקדם מבינהם. מומלץ כמובן להחליף שמן+פילטר שמן על בסיס שנתי/15 אלף קמ.

 

להגיד בוודאות שנגרם שם נזק אי אפשר. יש לך קצת יותר פרטים לגבי הק"מ הנוכחי, ת. עליה לכביש, מועד ביצוע הטיפול, היכן בוצע?

Mini Cooper S R56 - לכיף

 

פורסם

אני שקלתי לרכוש בראבו מגניפיקו ('09), עם 42K ...

בעל הרכב עשה טיפול אחד, לפי הגדרת היצרן ב30K.

ברור שהייתי מעדיף אם הוא היה עושה כל 15K, אבל אם תשאל אותי מה עדיף - רכב שעבר טיפול כל 15 ומחזיק קמ של 90, או רכב שעבר טיפול כל 30 ומחזיק קמ של 40, אין בכלל ספק מבחינתי - הק"מ הנמוך.

בתחום הזה של הנסועה, אני בספק גדול, ענק, שנגרם איזשהו נזק למנוע. היתרון (קמ סופר נמוך) עולה על החסרון.

לעומת זאת, רכב שעבר טיפול כל 30 ומחזיק קמ של 90+, היה נפסל אצלי על הסף.

את המגניפיקו ההיא, פסלתי בסוף עקב מצב פחחות רעוע (רכב שנסע כל יום אל/מ תל אביב...), שהיה דורש ממני בתור חובב דיטיילינג יישור קו לא זול. שבוע אחרי שראיתי את הרכב הייתי בשל לרכוש אותו ולסדר את הליקויים בעצמי, ואז צצה המודעה של הרכב שרכשתי ומשם הכל היסטוריה.

 

בנוגע לשאלתך בנוגע ל'בור' הצפוי, הייתי לוקח את הרכב לבדיקה, ורואה שם מה מסופר. לדעתי לפסול על הסף כזה דבר זו טעות, ייתכן מאוד שפשוט מדובר ב'אזרח מן השורה' שלא מתעניין ברכב שלו בשיט, ולכן פעל לפי מה שהמוסך/יצרן המליץ. בד"כ, אלו סוג האנשים שפחות יקרעו את הרכב, ויהיה יותר קל להוריד אותם במחיר (פחות מודעים למה שהם מחזיקים ביד).

 

תעדכן מה קורה.

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

פורסם

המוכר לא מודע כנראה למה שהוא מחזיק ביד (הכוונה לבראבו) אבל כן מתהדר בכך שרכב בן 5 בערך עשה רק 35 אלף ק"מ. הוא גם טען שהוא חסר בכסף ויהיה לו קשה למצוא משהו אחר באותה רמה מבלי שיידרש להוסיף הרבה כסף (עבור שנתון מתקדם יותר של רכב אחר) ולכן הגמישות שלו נמוכה עד לא קיימת. לכן שאלתי קודם על המחירון. כלומר, זה בנאדם שגם אם היה מחזיק מאזדה או יונדאי סביר שהיה מתעקש ככה בגלל הסיבות הנ"ל, לא בגלל שהוא חבר בקבוצת ווואטסאפ של בראבו ומתהדר באקזמפלר שלו.

 

עם זאת, טיפול אחד שנעשה לפני כמה חודשים (לפחות אותו הוא עשה במוסך מורשה פיאט...) אחרי שהרכב היה אצלו במשך כ-4 שנים?! מאז שהרכב אצלו התחלפו פה כמה ממשלות... הוא היה בקלפי יותר פעמים מאשר במוסך 8)

ברור שאם אחליט להיכנס לעובי הקורה, אקח את הרכב לבדיקה גם במכון וגם במוסך מורשה של סמלת כדי לבדוק מה מצב הרכב לאשורו.

אגב, יש הבדל בין רכב בן שנתיים ומשהו שלא הגיע ל-30 אלף ולא עשה טיפול לבין רכב בין 4-5 שעשה טיפול אחד. אני פשוט יודע שהזנחה כזו עלולה להוביל לבעיות בהמשך עם מכונית "עדינה" כמו האיטלקיה הזו, וזה יהיה ב"משמרת שלי"....

פורסם

רכב שלא טופל במשך מעל ל4 שנים באמת נשמע לי מטריד.

אני חושבת שבשלב הזה, עדיף להתייעץ עם מספר מוסכים שמתמחים באיטלקיות ולא כאן.

Mini Cooper S R56 - לכיף

 


×
×
  • תוכן חדש...