Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט פונטו איבו טורבו - שרשור מתגלגל


Spire
שימו לב! השרשור הזה בן 1819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שוב תודה על האיחולים!

 

אמיגר - אגב צריכה, צריכה צריכה, כולם שואלים על צריכה. אבל יש דברים שגם אני צריכה! :lol: והדברים האלה הם לא צריכה :)

 

בשרשור הזה אני רוצה להמשיך ולעדכן ככל שהזמן מתקדם (להלן ה"מתגלגל" בשרשור) - טיפולים, תיקונים (וזאת פיאט, אז בטוח יהיו מלא), חלודות (גם זה בטח לא יהיה חסר), קוסמטיקה, מכניקה וכו'.

 

נתחיל:

1. כשקניתי את המכונית מערכת הסטארט-סטופ לא עבדה בלי שום הודעת שגיאה ובבוקר היא התקשתה להניע (הייתה צריכה סוויץ' של שתיים-שלוש שניות). החשוד המיידי היה המצבר. הגעתי לאיציק מצברים בראשון, הוחלף מצבר תואם S&S ועכשיו פנינה (כן, חברה שלי קראה לה פנינה, ע"ש הצבע, וכי זה מסתדר לא רע עם פונטו, אז זרמתי על זה) מניעה בנגיעה וה-S&S עובד ללא רבב.

 

 

 

אתה עוד תגלה שמערכת הS-S מתנהגת מוזר.

מה שקורה הוא שהיא מקבלת נתונים ממספר רב של מערכות ברכב ובחריגה מהם היא לא נכנסת לפעולה. למשל, חום מנוע, האם הפעלת מזגן/חימום לעומת טמפרטורת פנים הרכב וכו'.

לענין המצבר, המערכת משביתה את עצמה ברגע שהמצבר יורד אל מתחת ל85% תפקוד ולכן במקרה שלך החלפת המצבר פתרה את הבעיה.

לא קלטתי אם אצלך המערכת חוזרת לברירת מחדל של מופעל אחרי התנעה או שהיא נשארת במצב בו כיבית את המנוע.

בהתחלה זה היה במצב השני, אחרי זמן הוציאו בפיאט עדכון למצב הראשון כי זה די עצבן אנשים לכבות אותה בכל התנעה.

אז דע שאתה יכול לקבל עדכון כזה במוסך מורשה אם זה מציק לך.

אם אתה רוצה לשפר מתלים/סאונד לכוון של פונטו אבארט' דבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 123
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני מכיר מערכות S&S, זו לא המכונית הראשונה בה אני נוהג שהיא קיימת. לדעתי זה חכם שהיא לוקחת את הפרמטרים, הרי אם המנוע קר אני לא רוצה שהוא ייכבה אלא מעדיף שהוא יגיע לטמפ' עבודה כמה שיותר מהר. כנ"ל לגבי חימום/מיזוג - אני רוצה שהאוטו יביא אותי כמה שיותר מהר לטמפ' עבודה :lol:

לא ידעתי שהמערכת מושבתת בהגעה אל מתחת ל-85% קיבולת, נשמע לי יותר מדי on the safe side, אבל בסדר. לגבי מצב המערכת - אני אבדוק ואעדכן, עדיין לא יצא לי לעשות נסיעה שלמה כשהיא מכובה. כמו שאמרתי, אני אוהב אותה ואוהב שהיא עובדת.

 

לגבי האבארת', כרגע לא תודה. אני אוהב שהיא יחסית נוחה ויחסית שקטה, אני גם לא ממש רוצה להתעסק עם Johnny Law :)

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אחרי כל מה שנכתב אני מרגיש סלב :)

 

כמו שכבר אמרתי בעבר, שמח שהיא הגיעה לידיים טובות ושההשקעה שלי בתחזוקה זוכה להערכה.

 

זה הרכב הראשון שקניתי בתור חדש ועד היום יש לי געגועים עזים אליו.

 

מקווה שבקרוב אוציא לשוק היד השניה שוב פיאט (שאפילו נמכרה במספרים יותר נמוכים מהאיבו טורבו) שנמצאת ברשותי ומתחוזקת באותם התנאים.

SINFONI-FOR MUSIC LOVERS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש, צבע מיוחד.

 

איפה אתה מתכנן לטפל באוטו?

 

האם ה 1.4 הנ"ל זה אותו מנוע שנמצא ב מיטו תילתן\מיטו 155\פונטו אבארט\ג'ולייטה 170\500אבארט ?

VW Golf GTI 2006 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה אטפל אצל גיא מאוטו איטליה, קיבלי עליו המון המון המלצות לבביות.

אכן, זה בדיוק אותו מנוע כמו במיטו/ג'ולייטה/אבארת פונטו/500 עם שינויים בניהול ומערכת הנשימה. אני לא יודע להגיד לגבי אם זה אותו טורבו או לא, או אלו חלקים אחרים עברו שיפור בדגמים האחרים, אבל בבסיס זה אותו מנוע. מולטיאייר טורבו 1.4

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקבל את התיקון, התנצלותי הכנה.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אחרי כל מה שנכתב אני מרגיש סלב :)

 

כמו שכבר אמרתי בעבר, שמח שהיא הגיעה לידיים טובות ושההשקעה שלי בתחזוקה זוכה להערכה.

 

זה הרכב הראשון שקניתי בתור חדש ועד היום יש לי געגועים עזים אליו.

 

מקווה שבקרוב אוציא לשוק היד השניה שוב פיאט (שאפילו נמכרה במספרים יותר נמוכים מהאיבו טורבו) שנמצאת ברשותי ומתחוזקת באותם התנאים.

sedici?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלילי,

עקב מספר שינויים בחיים האישיים נאלצתי לשנמך, וכרגע אני הבעלים של פנדה טווין איר 2012. :)

מקווה שזו ירידה לצורך עליה שתבוא בקרוב.

SINFONI-FOR MUSIC LOVERS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קניתי שבוע שעבר בראבו, כולי מבסוט מהרכב, אבל קיבינימט איתך אחרי שבוע בו אני סמוק מרוב אושר אני מוצא את עצמי בסוף השרשור הזה ירוק מקנאה....

 

שיהיה לך המון בכיף, יש לך את אחד הרכבים הכי מושלמים מבחינתי (אני מאוד אוהב 'זאבים סמויים').

מקווה לראות אותך באחד המפגשים העתידיים, וכשאני אומר אותך אני בתכלס מדבר על פנינה :lol:

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Monster 1200

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

אוריו, אין לך מה לקנא, קנית אוטו מעולה ואין מה להשוות בינו לבין הפונטו (כמו שאתה בטח יודע כי אתה בעלים של אחת). מטרה שונה, גודל שונה, אוטו שונה.

 

 

עכשיו נעשה סיכומון קטן. חודשיים מאוחר יותר ואחרי שמד האוץ החליף קידומת.

IMG_20150226_182419[1].jpg

 

בפעם הקודמת דיברנו על הכח, הנוחות והעיצוב. הפעם אני אדבר על דברים קטנים שאני מלה עם הזמן, חלקים חביבים, חלקם מעצבנים וחלקם סתם מצחיקים.

 

Start&Stop

אני לא חושב שקיים ביטוי בעולם הרכב היום שמעורר יותר אנטגוניזם מהמערכת הזו, שכל תפקידה בחיים הוא לשמור על העצים ירוקים ועל צריכת הדלק נמוכה. שמעתי כבר שקוראים לה "שטות", "מעצבנת", "ניג'וס", "חרטא בפיתה שלא חוסך שום דבר" ועוד שלל כינויי גנאי. אז אני רוצה לעמוד כאן מולכם ולהתוודה. אני ספייר ואני אוהב את המערכת הזו. במכונית אוטומטית היא יכולה מאוד מאוד להציק, אמת, כי כשאני עוזב את הברקס אני רוצה שהאוטו שלי יתחיל לזוז ולא יתעורר, יניע, יצחצח שיניים, ישתה קפה... יאללה כבר!! צופרים מאחורה! בעיה נוספת היא שבזמן שלוקח לי לעזוב את הברקס ולעבור לגז הוא מהיר יותר מאשר הזמן שלוקח למנוע להתעורר ולכן כשהוא נכנס למוד פעולה וההילוך משתלב, אני כבר עם גז לחוץ והתנועה מתחילה במכה לא נעימה.

 

מה שיפה הוא שכאן, עם תיבה ידנית, אין את זה. כשאני עוזב את הברקס שום דבר לא קורה, ואני גם לא מצפה ששום דבר יקרה. המנוע ניעור עם לחיצה על הקלאץ', ואז, עד שאני מכניס הילוך, ומרים לאט ובעדינות את הקלאץ' לתחילת נסיעה, המנוע כבר מחכה. אבל למרות שזאת מערכת מושלמת ונטולת כל פגמים מבית היוצר של פיאט, כן יש פה בעיה, אפילו שתיים. הראשונה היא שהמערכת ממהרת לדומם את המנוע ולפעמים עושה את זה כשאני מתקרב לעצירה, ואם התנועה מתחילה פתאום לנסוע אני מוצא את עצמי עומד ומחכה שהוא יניע. הבעיה השנייה היא שלפעמים המנוע מתעורר מהר יותר ולפעמים לאט יותר. בפעמים שהוא מניע לאט יותר אני מוצא את עצמי מדומם אותו כי הרמתי את הקלאץ מהר מדי ועדיין לא היה לא מספיק כח כדי להתחיל תנועה. מה שנחמד פה זה שלחיצה זריזה על הקלאץ' מניעה את המנוע ומונעת ממך להיראות כמו דביל מוחלט. אגב, אם אתם לא רוצים שהמנוע יכבה, אפשר פשוט להשאיר את הקלאץ' לחוץ בזמן העצירה (טוב לעמידה בפקקים עם שדה ראיה מוגבל, נגיד מאחורי משאית או ג'יפ בהם אתם לא בטוחים אם תעמדו כמה שניות או שתמשיכו לנסוע ממש עכשיו).

 

המערכת הזאת הפכה לי גם את העמידה בפקקים לכיף מסויים, כי המצאתי משחק. אני מנסה לנסוע כמה שיותר בלי לתת למנוע להניע. איך זה קורה? זוכרים שאמרתי שכשעוזבים את הברקס האוטו עדיין לא מניע? יופי. אז משאירים את האוטו בניוטרל ונותנים לו להתגלגל. עכשיו בטח תגידו שזה מעפן ובכלל לא מעניין, אבל יש כאן אתגר לא קטן. מצד אחד, האוטו מניע לבד גם בניוטרל ברגע שהמהירות מגיעה ל-10 קמ"ש (כדי שלא תישארו בלי ברקים) ומצד שני יש מאחוריי אנשים חסרי סבלנות שיצפרו אם אני אפתח פער גדול מדי מהרכב שלפני, ובואו לא נשכח את אלה שבנתיב שליידי, שרק מחכים שאני אפתח להם רווח מספיק גדול כדי להיכנס מלפני. בקיצור, איזון עדין וקשה של שלושה צירים שהופכים אפילו עמידה בפקקים ל(סוג של)כיף.

 

שורה תחתונה על ה-Start&Stop - היא חוסכת בדלק, בלי שום צל של ספק. כשקניתי את האוטו היא לא עבדה וצריכת הדלק עמדה על 11.3 קמ"ל. היום לאחר החלפת המצבר כשהיא עובדת, צריכת הדלק עומדת על 12.4 קמ"ל. תכל"ס? שווה.

 

תנוחת נהיגה

אני דפוק. זה בא ביחד עם רגליים ארוכות וידיים קצרות אבל בכל מה שנוגע לתנוחת נהיגה, אני חייב שזה יהיה מושלם - הגה קרוב בגובה החזה, מושב הכי למטה שאפשר עם גב כמעט זקוף ורגליים כמעט ישרות (כאשר הקלאץ' לחוץ). אני יכול לנהוג אחרת כמובן, אבל זה תמיד מרגיש לי לא נכון. האמת? אני נורא מבסוט מהתנוחה בפונטו, אחרי ששיחקתי עם ההגה והמושב אין ספור פעמים, והיה לי לא נוח, והייתי בטוח שאני הולך לקלל את האוטו הזה, מצאתי בטעות תנוחה שאני חייב להגיד שהיא אחת הנוחות (בשבילי) שיצא לי לחוות, וזה אחרי נהיגה בלא מעט מכוניות.

 

אבל משהו מוזר קרה לי, שלא קרה לי עם המכוניות הקודמות. משום מה, אני תמיד שם לב לשעון החום, למרות המיקום השגרתי מאוד והעובדה שגם במכוניות הקודמות הוא היה. ואז נזכרתי במשהו שראיתי באיזה ביקורת על איזה מכונית איטלקית. הפרזנטור אמר שבגלל שלאיטלקים יש דברים יותר חשובים מאשר לדייק במדידות, במכונית בה הוא נהג, המושב לא היה מיושר במדויק מול ההגה. התוצאה (החיובית, ואולי אפילו המתוכננת) של זה היא שבמקום מד הסל"ד, ממש מול העיניים שלך נמצא שעון החום, ובמכונית איטלקית אין ספק מה מהשניים יותר חשוב.

 

אחזקה

מוקדם יותר השבוע העברתי אותה טסט (לא בהצלחה, בגלל הפנסים שדרשו פוליש עצבני) - הטסט עלה כמעט 1600 ש"ח. לא זול. הסיבה - מחיר גבוה כחדשה שהציב אותה בקבוצת רישוי 3 במקום 2 בה נמצאות שאר הסופר מיני (לצורך השוואה, עלות הטסט של הפיג'ו 207 של ההורים שלי היא 1200 ש"ח)

לפני הטסט עשינו טיפול קטן שכלל החלפת שמן + פילטר שמן + בדיקה לטסט ובדיקת תקלות עם סורק. עלות 550 ש"ח.

חזרה לאותו פוליש עצבני - עשיתי פעמיים כי בפעם הראשונה עשו ע הפרצוף, האמת? יצא נחמד, אבל נראה שהפנסים האלה הרבה יותר עקשנים ממה שחשבתי, כי לא הכל ירד. עלות - 50 שקל לפנס.

מצבר - 550 ש"ח (תואם מערכת S&S של וארטה).

 

אני בוש ונכלם, אבל עדיין לא יצא לי להתגרזן איתה כהוגן, בינתיים ממה שאני מצליח להבין זה שיש לה יותר מדי כח שגורר תת היגוי בחזרה מוקדמת לגז והשלה שלא מצליחה להתמודד ממש טוב עם כל הכוח הזה (יש סיכוי שאלה הצמיגים, אבל כרגע הם נראים טוב ואני לא רואה סיבה להחליף אותם, נדע אם זה אכן היו הם כשהם ידרשו החלפה). התוצאה של כל הכח הזה היא שאני שוקל להוריד את הקופסא ולראות עד כמה יחסרו ה-35 סוסים האלה (שבתכל'ס אני לא משתמש בהם כמעט אף פעם).

 

שאלות?

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...