Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט פונטו איבו טורבו - שרשור מתגלגל


Spire
שימו לב! השרשור הזה בן 1819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 123
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אם נוהגים אותה נכון, כלומר חלק ובלי יותר מדי שטויות, היא מצליחה לפתח קצב מרשים למדי. ועל כך יכול להעיד הבחור בפיאסטה ST שנסע מאחורי באחד הפסים בכביש.

 

דווקא בסימלון רואים בבירור שאתה מזדנב רחוק מאוד מהפיאסטה המדוברת (?). :-P

 

 

ובפעם הבאה אל תקפיץ בלי תמונות בבקשה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שבדיוק אחרי שכתבתי את זה חשבתי על הסמלון וחיכיתי שמישהו יעלה את זה :)

 

אני מצטער, לא יקרה שוב. פעם הבאה יהיה עם תמונות.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

בונ'א, כמעט שנה וחצי עברה מאז העדכון האחרון, ולפני חודש וחצי סגרתי שנתיים עם פנינוש. מזהיר מראש - אני יודע שהבטחתי, אבל גם הפעם אין תמונות. כשאתה מצלם מכוניות כל היום, הדבר האחרון שבא לך לעשות זה לצלם גם את האוטו שלך.

 

אז מה היה?

האמת? לא הרבה, בשנה וקצת האחרונות - בגלל החלפת מקום עבודה - התניידתי בעיקר בכביש 6. בכל יום עברנו כמעט 100 ק"מ ובסוף התקופה (לפני חודש וחצי), כשהחלפתי שוב עבודה, על מד האוץ של הפונטו נרשמו כמעט 110 אלף ק"מ. עכשיו אנחנו נוסעים הרבה פחות, ובכל יום סוגרים בקושי 30 ק"מ.

 

לפני שנה עברנו טסט. בלי שום בעיות בכלל, למרות צמיגים שכבר ראו ימים טובים יותר. המחיר גבוה - קבוצה 3 (בערך 1550 ש"ח), בגלל שכחדשה המחיר של הפונטו הזו היה כ-140 אלף שקל, מקביל למשפחתיות.

 

בהמשך לנושא הצמיגים, אחרי כמעט חצי שנה שרדפתי אחרי היבואן של גודייר כדי לקבל סט של אסימטריק 3, בביקור רנדומלי ביד2צמיגים נתקלתי במישלין פיילוט ספורט 4 במחיר של 2600 ש"ח לרביעייה (205/45R17). בערך שבוע אחרי הגילוי המרעיש הוחלפו הצמיגים. השיפור מורגש מאוד. אני צוחק ואומר שירדו לי בערך 2 שניות מזמן ה-0-100. האחיזה השתפרה פלאים, הבלימה והתאוצה הרבה יותר נחושות עכשיו. אמרו, ואמרו נכון - צמיגים זה השיפור הכי טוב שאפשר לשים לרכב.

 

בטיפול הלפני אחרון אמרו לי במוסך שכדאי להחליף בלמים קדמיים (דיסקים ורפידות). אחרי סאגה לא קצרה בה הגיעו למוסך (באותו יום, לא הייתי צריך להגיע שוב. גם החברה הייתה טובה אז לא נורא) שני סטים של בלמים לא מתאימים, החלטתי לחזור הביתה ולטפל בעניין לבד. אחרי הצעות מחיר מופרכות משהו של מעל ל-2000 ש"ח עשיתי תחקיר ומצאתי את המק"ט המדויק של הבלמים. בסופו של דבר, נרכש סט של רפידות ברקו (תת-מותג של ברמבו) ורפידות של פרודו מאבי חלפים, שגם הגיב בשרשור שפתחתי בזמנו. עלות החלקים הייתה 800 וקצת שקלים וההחלפה בוצעה לבד בעזרת חבר פורום.

 

כמה חודשים מאוחר יותר, עוד סאגה - הפעם טיימינג. מספר טלפונים, בירורים, ומחירים (שוב, גבוהים) - הופנתי למוסך שנקרא "מיכאל אלפא". מדובר בבחור אחד ששוכר עם עוד שני חבר'ה מעין מתחם עם שלושה ליפטים - ליפט לכל איש. התגלה מולי בנאדם עם ידי זהב, מכונאי משכמו ומעלה שמכיר את מנועי אלפא-פיאט על בוריים, וחשוב לא פחות - צנוע, נעים והוגן. הטיפול כלל החלפת קיט טיימינג מלא כולל רצועת אביזרים וטיפול 10K רגיל -החלפת שמן, ניקוי פילטר (פתוח) ובדיקת מערכות מקיפה .המחיר הסתכם בכ-1,500 שקלים. זול במאות שקלים מכמעט כל הצעה אחרת. מומלץ.

 

באוקטובר האחרון הגיעו לי מים עד נפש עם הפנסים העכורים והחלטתי לפלש אותם. טיול לטמבוריה ולחנות אביזרי הרכב הקרובה לביתי ויצאתי עם ניירות זכוכית בשלושה שלבים, פוליש, ווקס, ולקת יאכטות משובחת. אני חייב להגיד שלא האמנתי כמה קלה תהיה העבודה. תוך קצת יותר מחצי שעה הפנסים היו שקופים לחלוטין והעבודה החזיקה טוב מאוד עד לאחרונה. בשבוע-שבועיים הקרובים אעשה שוב.

 

ועכשיו לגולת הכותרת. מערכת הפנסים הראשיים בפונטו היא, איך לומר בעדינות, זבל מוחלט. גם עם נורות +130% של פיליפס הם עדיין מאירים את הכביש בקושי ופשוט נשבר לי מזה. הוזמן סט נורות לד מחברה שנקראת Auxbeam. הנורות מיועדות ספציפית להחליף נורות H4 והן מעוצבות בדיוק כמו שצריך - עם המצחייה שמכסה את ה"נורה" של האור הנמוך. משום מה הנורות לא נמצאות יותר באתר של החברה, אז הנה לינק למוצר הזה בדיוק בעליאקספרסס (לא באמת חשבתם שזה חברה לא סינית, נכון?). הזמנתי ספציפית את הסט הזה מכמה סיבות, בעיקרן הצורה שלו. בגלל שבגוף הפנס של הפונטו אין הרבה מקום, הסט הזה ניצח כי הוא נטול מאוורר, גוף הקירור קטן יחסית ואין לו דרייברים חיצוניים שתופסים עוד מקום. ליתר בטחון הזמנתי גם כיסויים מעט גדולים יותר לפנס וכדי להימנע מנורת התראה על נורה שרופה הזמנתי גם מודולים שמבטלים את ההתראה. באופן די מפתיע, הנורות לא הקפיצו את ההתראה ולכן המודולים שוכבים היום בבית מחכים למשהו מעניין לעשות.

 

הנורות נכנסו למקום בלי שום בעיה, אבל בפיאט כמו בפיאט, לא יכול להיות שמשהו ילך חלק. בגלל המבנה של גוף הקירור והקפיץ שמחזיק את הנורה, שלא יכול לעבור מעל לגוף הקירור. בסיס הנורה מתפרק בהברגה של חצי סיבוב. אז מחזקים את בסיס הנורה למקום דוחפים פנימה את הנורה עצמה, מסובבים, הכל מקליק למקום וזהו. אז זהו, שלא זהו. מסתבר, שהקפיץ הזה בפיאט הוא קצת בולט מדי בחלק שבו לוחצים עליו כדי לשחרר אותו, ובסיבוב של הנורה גוף הקירור היה משחרר את הקפיץ ואיתו את הנורה. אחרי הרבה (הרבה מאוד) קללות ומחשבות על פירוק כל הפנס כדי להבין מה קורה שם, מצאתי את עצמי עם הקפיץ הזה ביד. פלייר אחד מאוחר יותר, ה"מדרגה" של הקפיץ נמעכה קצת, הקפיץ חזר למקום והנורה הוברגה בלי שום בעיה. Success!

 

וואו. פשוט וואו. תעצרו כל מה שאתם עושים, ולכו להזמין גם למכונית שלכם סט כזה. אחרי שבועיים שאני נוסע איתו, אף אחד לא העיר לי שאני מסנוור, חיתוך האלומה מדויק כמעט כמו שהיה עם ההלוגן ועוצמת התאורה חזקה משמעותית. בימים הקרובים אני מבטיח לעשות צילומי Side by Side לנורות האלה מול הפיליפס כדי להמחיש את זה. יתרון מובהק אחר הוא שאם פעם אני והפונטו זכינו להתעלמות מוחלטת כשהיינו מגיעים אל שמאלן רדום בכביש מהיר, עכשיו כולם מפנים את הנתיב במהירות ובאדיבות. אין ספק שלאור לבן יש את היתרונות שלו.

 

 

מבחינת צריכת דלק המצב לא השתנה - אנחנו נעים סביב 12.5 קמ"ל בנסיעה משולבת ומגיעים עד 14 בכביש מהיר. פעם אפילו הצלחתי לעשות נסיעה אחת בכביש 6 שהסתיימה כשהמחשב הראה ממוצע של 15.6 קמ"ל.

 

מעבר לכל אלה, הפונטו מפגינה אמינות מוחלטת. לא הייתה שום תקלה בכל השנתיים שהיא אצלי (כ-50 אלף ק"מ) ורק לאחרונה התחילו תקתוקים שנשמעים כאילו מגיעים מהמתלים. אחרי שיחה עם מביני עניין כנראה מדובר במוט מקשר למוט מייצב. מה שזה לא יהיה - זה יוחלף בשבוע-שבועיים הקרובים, ברגע שיהיה לי יום שישי פנוי.

 

זהו, אלה בינתיים ההרפתקאות של פנינוש וספייר בכבישי ישראל. לצערי בגלל עבודה במשרה מלאה++ והרבה קילומטרז' שאני עושה גם ככה, כמעט ולא הזדמן לי לנהוג בפונטו כמו שצריך. אבל עדיין, בדרך כלל אחרי חצי שנה עם מכונית אני כבר מתחיל לחשוב על האוטו הבא ופה, אחרי יותר משנתיים, אני לא מצליח למצוא סיבה להחליף אותה. היא פשוט נותנת לי כל מה שאני צריך, במחירי אחזקה שפויים מאוד. אחלה אוטו.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

ביום שישי האחרון הגענו למיכאל אלפא עליו דיברתי בפוסט הקודם כדי להחליף את המוטות המקשרים. שניהם הוחלפו, ועל הדרך, בגלל שעברו 7500 ק"מ מהטיפול האחרון החלפנו גם שמן בהמלצתו, הפעם ל-5-30 במקום 5-40 שהיה עד עכשיו. לטענתו האוטו אמור לנסוע יותר טוב ככה, אני חייב להרגיש שלא שמתי לב להבדל מוחשי. מה שכן, התקתוקים נעלמו ופנינוש שוב מרגישה קשיחה ומהודקת כמו שהייתה לפני אי אילו קילמטרים.

 

באותו יום גם עברנו טסט. כלומר נכשלנו בטסט כי החליטו שהחלונות הקדמיים שחורים להם מדי. כן, יש מדבקה, אבל היא בקושי מורגשת והרכב עבר טסטים בלי אף מילה עד היום. אז הציפויים הקדמיים ירדו וככל הנראה בשבועות הקרובים יחזרו ציפויים חדשים, כי ההבדל בסינון החום באמת מורגש.

 

כמו שהבטחתי - זה אמנם לקח קצת זמן, אבל אמ... הייתי עסוק או משהו. אל תשפטו אותי - הנה התמונות של החלפת הנורות. את הרכב עצמו אין מה לצלם כי הוא פשוט יראה שתי נקודות שרופות בצבע צהבהב ואז בצבע לבנבן.

1. פנסים כבויים.

headlights-1.jpg

 

2. נורות פיליפס +130%

headlights-2.jpg

 

3. נורה אחת פיליפס והשניה לד

headlights-3.jpg

 

4. שתי נורות לד.

headlights-4.jpg

 

כמו שאפשר לראות, נורות הלד לא מפזרות יותר מהנורות הרגילות, בצד ימין (נוסע) אפילו אפשר להגיד שקצת פחות. אבל תפוקת האור משמעותית יותר גבוהה והגוון יותר טבעי והרבה פחות מאמץ את העניים בלילה.

*התמונות יושרו for your viewing pleasure, אבל תנו להם מעבר אחד כדי להיטען ואז אפשר לשחק איתן קדימה-אחורה ולראות את ההבדלים ממש בקלות.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהתמונה נראה לי שמלבד הגוון ההאלוגן מאירים יותר טוב

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, מסכים עם דוד. מבחינת עוצמת התאורה (ואני מניח שגם מבחינת מרחק) ההאלוגן מאיר טוב יותר.

מניסיון לא מועט עם האלוגן, קסנון ולד, אם מדובר בהתקנה שאינה של היצרן, קסנון טוב יותר מלד. הייתי עם קסנון, עברתי ללד, חזרתי לקסנון. במקרה של לד, אם זה לא מקורי מהיצרן זה פשוט לא זה. עם קסנון זה כבר סיפור אחר.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק במסך מחשב גדול ולא סמארטפון.

בנוסף בשטח הקרוב ולא הרחוק השינוי מוחשי מאוד גם בסמארטפון.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, אני במסך במחשב :-)

 

מה שכתבת זאת בדיוק הבעיה של פנסי לד אפרמרקט. מאירים חזק אבל קרוב מאוד ולא טובים למרחק.

 

כמו שכתבתי, יש לי ניסיון עם התקנות של פנסים, ועד היום לא ראיתי פנס לד אפטרמרקט שמצליח לגבור על קסנון.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם ניסיון אני לא יכול להתווכח. מודה, לי אין.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

באותו יום גם עברנו טסט. כלומר נכשלנו בטסט כי החליטו שהחלונות הקדמיים שחורים להם מדי.

עם אלו נורות הרכב היה בטסט?

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע, אולי התמונות לא מעבירות את המציאות כמו שצריך, אבל במציאות המצב עם נורות הלד הרבה הרבה יותר טוב.

רוב נורות הלד מתאימות לפרוג'קטורים (עדשות). הנורות שאני שמתי מותאמות בדיוק להחליף נורות H4 על רפלקטורים (אמ... לא עדשות).

 

זה לא טורבו לד, אין לי מושג מאיפה הגיע המושג הזה. שמתי לינק לנורות הספציפיות בהודעה הראשונה שמדברת עליהן. לא קיבלתי הבהובים או הערות על סנוור בינתיים.

 

בטסט הרכב היה עם ההלוגנים, לא רציתי לקחת סיכון מיותר.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, אני במסך במחשב :-)

 

מה שכתבת זאת בדיוק הבעיה של פנסי לד אפרמרקט. מאירים חזק אבל קרוב מאוד ולא טובים למרחק.

 

כמו שכתבתי, יש לי ניסיון עם התקנות של פנסים, ועד היום לא ראיתי פנס לד אפטרמרקט שמצליח לגבור על קסנון.

 

מחזק!

 

חבר עם פיאסטה ST הרכיב סט איכותי של LED אפטרמרקט והתאורה למרחק נפגעה מהותית מול ההלוגן המקורי.

 

LED זה אך ורק מקורי. אם כבר אפטרמרקט אז קסנון - לא חסר קיטים איכותיים (בגוון דומה למקורי 4300-5000) שמספקים תאורה משודרגת על עדשות.

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1819 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...