Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4455 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עכשיו פתאום אני מבין איפה אי ההבנה ביננו...

 

בהורדת הילוך כאשר הקלאץ' לחוץ ועקב ימין שלי על הברקס בוהן שמאל אכן מחזיקה גז מתאים קבוע לכניסת ההילוך הנמוך!!! הקלאץ' לא מוחזק יותר ממה שנדרש לשלב את ההילוך ומייד כשההילוך משולב מלא והקלאץ "תפס" בחזרה - נעזב גם הגז - כי אנחנו בבלימה להזכירכם. במצב זה, חידוש הגז במקרה הצורך יהיה מיידי - ולא ניתן כל גזגז ביניים ודבל קלאץ למיניהם - ועל זה דובר בתחילת השירשור - לא?

תקנו אותי אם אני טועה.

נראה לי שעכשיו - כולנו מסכימים.

אלון

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
........

אז יש לזה פיתרון,שנקרא "גז ביניים" או בשפה בין לאומית "HEEL TOE TECHNIQUE".

איך עושים את זה ובשביל מה?

בשביל לאזן ולהתאים את הסל"ד של המנוע לסל"ד של הגיר[גלגלים] של הרכב כשהוא בנסיעה.

איך עושים?

---------------------

כשמורידים הילוך - לוחצים קלאץ' ובאותו הרגע גם מעבירים הילוך ליותר נמוך וגם נותנים מכת גז,בשביל להקפיץ את הסל"ד לרצוי לנו

בדרך כלל יש צורך בטכניקה המתקדמת הזאת כשאתם באים לפניה ממש מהר ובולמים ,ותוך כדי מורידים הילוך/הילוכים.

אז עושים את זה כך:

---------------------

לפני שבאים לפניה - בולמים,כמובן עם רגל ימין,לוחצים על קלאץ' עם רגל שמאל,ותוך כדי, עם עקב של רגל ימין נותנים מכת גז,בו-זמנית מורידים הילוך.

ברגע שמשחררים קלאץ' - אתם לא אמורים להרגיש תזוזה בכלל,אם עשיתם את זה נכון/מדויק,

עכשיו מכיוון שהבדל בין כל הילוך הוא שונה - והסל"ד שאתם נמצאים -משתנה מאוד,צריך ממש רגש ולחשב כמה גז לתת תוך כדי.

לוקח זמן להתרגל?

---------------------

מי שרוצה להתקדם בנהיגה ולעלות רמה בתור נהג - יכול להתאמן לאט לאט,כי בסוף זה יהיה ממש קל וכיף לעשות את זה.

בשביל דריפטינג זה דווקא עוזר,כי לפעמים אתה כן רוצה שהרכב יחליק,אז מורידים הילוך בלי לתת גז - והרכב מחליק :)

 

מי שרוצה להיות נהג טוב - לדעת להשתמש בטכניקה הזאת - חובה.

הכנתי גם 2 לינקים,אחד ממציאות ואחד מ-LFS,איפה שרואים פדלים,שנהים נהגים מוכשרים.

תהנו:

ממציאות:

אחד מ-LFS.....אגב,זה מה שמתרחש גם אצלי [G25 בלי בקרות]

http://youtube.com/watch?v=IqTR07nSdFg

 

הדגשתי עם אילו אמירות הייתה לי בעייה וממה הבנתי שמדובר על "גזגוזי ביניים".

 

מכות גז כשהקלאץ לחוץ? לדריפטים???

לכן כתבתי מה שכתבתי.

אלון

 

איך בדיוק רכב עם הנעה קדמית שעושה את זה נכנס לדריפט. - אשמח ללמוד.

 

גם אתה מישל לא נותן "מכת גז" שזו הייתה כוונת הכותב לגז ביניים.

תקן אותי אם טעיתי,

אלון.

פורסם
חברים

השיטה היום בנהיגה תחרותית היא רגל שמאל על הבלם.

 

זה לא במקום, אלא בנוסף.

היה פעם סרטון שהסתובב באינטרנט והראה עבודת רגליים של נהג מירוצים, כולל ערב אגודל ובלימה גם עם רגל שמאל, הכל באותו סיבוב.

 

אלון - אני מתקן אותך - אתה טועה.

הורדת הילוך עם דאבל קלאץ'/גז ביניים לא לוקחת יותר זמן והיא מתבצעת תוך כדי בלימה ולא על חשבון האצה. בלימה בשמאל נועדה לקצר את זמן המעבר מבלימה להאצה בעיקר בזמן החלקה בתוך הסיבוב, לצורך שליטה טובה יותר. נהגים מיומנים משתמשים בכך עד היום, אבל לא כולם.

 

עם כל הכבוד למי שמתחרה בארץ, ויש הרבה כבוד, את התו"ל לא המציאו פה. יש אנשים עם "קצת" יותר ניסיון, גם במירוצים וגם בהדרכה, ולא תזיק קצת צניעות לא אופיינית למקומותינו. נכון הוא שכל אחד מפתח בסופו של דבר את הטכניקה שמתאימה לו, לסגנונו וליכולות שלו, אבל את התו"ל לא המציאו ולא ימציאו כאן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
1. אתה מבלבל "גז ביניים" עם "עקב-בוהן". עקב בוהן היא טכניקה לביצוע גז-ביניים תוך כדי השארת רגל על הבלם. למה זה טוב - סיפור ארוך.

 

2. ההסבר של כיצד מבצעים גם שגוי וגם לא מוסבר נכון.

 

2.1 יש סדר פעולות ולא עושים כל דבר "באותו רגע". קודם כל, בולמים כהלכה. רק בסוף הבלימה מורידים הילוך. ללחוץ קלאץ' במקביל לבלימה החזקה זו טעות אקוטית.

נכון - אבל, אם הורדת ההילוך בסוף הבלימה אז אין צורך ב"גז ביניים" - הסל"ד ממילא יתאים כי המהירות פחתה. יש מצבים ביחוד בנהיגת ראלי בהם בסוף הבלימה (לקראת הסיבוב) תדרש לשתי ידיים על ההגה (קטע משובש למשל) ולכן הורדת ההילוך תהייה קודם (די נדיר - ולכן גם השימוש בגז ביניים יהיה נדיר) כך גם תכניס את הרכב לסל"ד גבוה יותר במידה ונדרש יותר כוח לתיקון בתוך הסיבוב או ממש לפניו - נניח במעבר מקטע שמתאים להילוך שלישי לקטע המתאים יותר להילוך שני.

 

2.2 הטכניקה לא נחוצה "שבאים ממש מהר". הסיבה להשארת רגל על הבלם היא לשם שמירת איזון המכונית, לא לשם שיפור הבלימה. לכך עדיף להשתמש ברגל שמאל - לא על זה הוא דיבר - הוא התכוון להתאמת סל"ד בהורדת ההילוך.

 

2.3 הפעולות בסדר הנכון לביצוע גז-ביניים: קלאץ' - להוציא הילוך - שחרור קלאץ' - גז (כמה? משתנה בהתאם לתנאים ולרכב) - קלאץ' - להכניס הילוך - לעזוב קלאץ' מבזבז זמן יקר בו הגלגלים לא מחוברים לכוח המנוע - נהיגה כזו לא נותנת שום יתרון בזמן ובספק לגבי השליטה ברכב.

 

ניסיתי להסביר באדום היכן אני לא מסכים איתך...

אלון

פורסם
זה לא במקום, אלא בנוסף.

היה פעם סרטון שהסתובב באינטרנט והראה עבודת רגליים של נהג מירוצים, כולל ערב אגודל ובלימה גם עם רגל שמאל, הכל באותו סיבוב.

 

אלון - אני מתקן אותך - אתה טועה.

הורדת הילוך עם דאבל קלאץ'/גז ביניים לא לוקחת יותר זמן והיא מתבצעת תוך כדי בלימה ולא על חשבון האצה. בלימה בשמאל נועדה לקצר את זמן המעבר מבלימה להאצה בעיקר בזמן החלקה בתוך הסיבוב, לצורך שליטה טובה יותר. נהגים מיומנים משתמשים בכך עד היום, אבל לא כולם.

 

עם כל הכבוד למי שמתחרה בארץ, ויש הרבה כבוד, את התו"ל לא המציאו פה. יש אנשים עם "קצת" יותר ניסיון, גם במירוצים וגם בהדרכה, ולא תזיק קצת צניעות לא אופיינית למקומותינו. נכון הוא שכל אחד מפתח בסופו של דבר את הטכניקה שמתאימה לו, לסגנונו וליכולות שלו, אבל את התו"ל לא המציאו ולא ימציאו כאן.

 

דווקא פה אנחנו לא חלוקים. אני רק גורס - כמו שגורסים גדולים וטובים ממני בעולם - בינהם גם מדריכים רבים, את שאמר נדב...

ציטטתי אותו קודם - לא אתיש ואחזור.

 

לחיצות הקלאץ הכפולות מכפילות את הזמן בו המנוע מנותק מהגלגלים - במסלול זה אולי לא בעייתי - אולי. במסלול ראלי זה מאוד בעייתי - כי אתה עלול להזדקק בכל רגע לכוח מנוע ולא בגלל משהו שבשליטתך ולכן, אני גורס שבראלי - מינימום קלאץ לחוץ = מקסימום שליטה ברכב ולכן אין אצלי דבל קלאץ. עקב על הברקס ובוהן על הגז - יש והרבה - יעיד הנווט שלי לשעבר - גם זה בגלל חוסר מיומנות שלי בבלימה בשמאל בגלל חוסר יכולת לתרגל את זה בצורה תדירה.

נראה לי שחילוקי הדיעות ביננו קטנים מכפי שהיה נראה בתחילה.

כנראה לא הסברתי עצמי טוב - מקווה שעכשיו אני ברור.

אלון

 

נ.ב.

אתה גורס שזה לא בא במקום אלא במהלך הבלימה - יעיד כל מי שנהג במסלול ראלי יותר מסתם סיבוב כי הרבה פעמים אתה נאלץ תוך כדי בלימה ולא בגלל טעות שלך אלא בגלל שינוי מהנוטס בשטח או בגלל סיבה אחרת במסלול לחדש מייד גז בכדי לתקן - תאר לך שזה קורה כשהקלאץ לחוץ... אם אין קלאץ והגיר כל הזמן מחובר - זה אידיאלי - תסכים איתי לפחות בזה.

אלון

פורסם

בהמשך לאחת מה(הרבה)הודעות של אלון...:-)

falou - איך אתה רוצה בדיוק להוריד את ההילוכים?? בסוף הבלימה? כשאתה כבר בתוך הסיבוב? לפני הבלימה? או בכלל ביציאה?

ההורדה בטכניקה הזאת היא בצורה מובהקת תוך כדי הורדת הילוכים, וההסבר של אלכס (כותב הכתבה) די מדוייק.

בזמן הבלימה, ולקראת הפניה אתה צריך גם להאט (ומפה הבלימת מנוע) וגם להגיע לפניה כשאתה בהילוך הנכון להאיץ ממנה,

גם אם זה למקרה שתצתרך להאיץ בתחילת הפניה או בכל מקום אחר לפני האייפקס.

 

דאבל קלאץ' היא שיטה איטית יותר, בטח ובטח אם יש להוריד מספר הילוכים ולא הילוך אחד.

מנהל אתר LFS הישראלי.

סימולטור הנהיגה הטוב בעולם.

http://www.lfsisrael.com

פורסם

דע לך שבבלימה חזקה ממהירות גבוה מאוד למהירות אפסית - לא עוברים דרך כל ההילוכים - אתה יכול לרדת מרביעי לשני - וכו'

גם זה כדי לחסוך בזמן. הבלימה נעשית עם הבלמים ולא עם המנוע!!!!

המנוע מחובר מהר חזרה ובסל"ד גבוה בשביל לאפשר כוח זמין!!!!

זו כל התורה - על רגל אחת.

 

רגל עקומה מאוד...

:wink:

אלון

פורסם

חברים

בלימה ברגל שמאל זו השיטה היום נקודה.

כל השאר זה בסדר אך לא למירוצים (אני מדגיש למירוצים)

השיטה הזו אם אתה עובר את מחסום הפחד(להתרגל לבלום אינסטנקטיבית בשמאל)

מורידה לך היום עם מכוניות ראלי (גיר רגיל) כשנייה לק"מ, בדוק!

אם יש לך DOG BOX תוסיף עוד כמעט שנייה לק"מ.

זה בפירוש לא מתאים לסגנון הנהיגה הראוותני של שנות ה-80 (החלקות צד יפהפיות) ששם הפסידו המתחרים המון זמן

כיום זה אחרת.

סגנון הנהיגה השתנה לחלוטין וכל חלקיק שנייה משמעותי.(ניו זילנד,גרונהולם,לואב אותו זמן בסטייג של 20 ק"מ)

כל השאר ויכוח אקדמי.

העברות ביניים,עקב אגודל,דבל קלאץ, כל זה בזבוז זמן !(השעון מדבר)

אלון

ללמוד לבלום בשמאל? רק מפחיד אבל שאתה מתרגל? רגל ימין מתה! ומנסיון? זה כיף לא רגיל.:-D

מירוצי מכוניות

פורסם

העברה זריזה של רגליים

בסה"כ שאתה מודד סטייג שלם בראלי העברת הרגליים זניחה בזמן.ׁ(טורים יציבים וגבוהים)

בכל מקרה רק לסבר את אוזניך, במכוניות ראלי החדישות בגרופ N ה- DOG BOX הוא חלק סטנדרטי.

כלומר ניתן לפי חוקי הפדרצייה להתקין אותו.(יקר)

מירוצי מכוניות

פורסם

דני,

אני מקבל מה שאתה אומר בעיקרון.

תסכים איתי שבלימה ברגל שמאל אינה רק להתגבר על "מחסום פחד" אלא גם תרגול רב.

היות ואני לא מתאמן בצורה סדירה - אני מעדיף לא ללמוד על הבשר החי ולכן נוהג בצורה אותה הסברתי - רגל ימין על גז וברקס (לעיתים יחד - כשצריך).

אם יהיה לי תקציב וזמן להתאמן על זה - או הרבה מוטיבציה כמו נדב (כולל תרגול למשל ביום יום על רכב פרטי עם גיר רגיל)

כנראה שגם אני אעבור לבלימה ברגל שמאל.

אלון

פורסם

לא רוצה (ולא יכול...) להתייחס לנהיגת ראלי, אבל בנהיגת כביש - גז ביניים הוא דבר מקובל ונחוץ. שים לב שהתיבות הרובוטיות היותר-מתקדמות מבצעות אותו כחלק מתהליך הורדת הילוך. יש לזה סיבה מצויינת - מניעת נעילת גלגלים העלולה להגרם על-ידי בלימת-מנוע מוגזמת. כמו כן, הורדת הילוכים תוך כדי בלימה מתבצעת בשלב מוקדם של הבלימה (שים לב מתי מורידים הילוכים בפורמולה 1, ושם גם קל מאד לשמוע את גזי-הביניים), כדי שהשלב הזה יתבצע כמה שיותר לפני הפניה עצמה - ששם אנחנו צריכים להתרכז בדברים אחרים, ובנוסף לא יכולים להרשות לעצמנו לזעזע את הרכב.

ולגבי דריפטים - הבחור אמר במפורש שלפעמים מורידים שם הילוכים בלי לתת גז כדי להחליק את הזנב. והוא צודק במאה אחוז. כמובן שהוא לא דיבר על הנעה קדמית, שאותה פשוט לא רואים בתחרויות דריפט.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם

סגנון הנהיגה השתנה לחלוטין וכל חלקיק שנייה משמעותי.(ניו זילנד,גרונהולם,לואב אותו זמן בסטייג של 20 ק"מ)

.

 

מה שהשתנה זה תיבות ההילוכים...

 

לגבי כל מי שענה לי מאז הפוסט האחרון, אין לי מה להוסיף על מה שכבר נכתב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לא רוצה (ולא יכול...) להתייחס לנהיגת ראלי, אבל בנהיגת כביש - גז ביניים הוא דבר מקובל ונחוץ. שים לב שהתיבות הרובוטיות היותר-מתקדמות מבצעות אותו כחלק מתהליך הורדת הילוך. יש לזה סיבה מצויינת - מניעת נעילת גלגלים העלולה להגרם על-ידי בלימת-מנוע מוגזמת. כמו כן, הורדת הילוכים תוך כדי בלימה מתבצעת בשלב מוקדם של הבלימה (שים לב מתי מורידים הילוכים בפורמולה 1, ושם גם קל מאד לשמוע את גזי-הביניים), כדי שהשלב הזה יתבצע כמה שיותר לפני הפניה עצמה - ששם אנחנו צריכים להתרכז בדברים אחרים, ובנוסף לא יכולים להרשות לעצמנו לזעזע את הרכב.

ולגבי דריפטים - הבחור אמר במפורש שלפעמים מורידים שם הילוכים בלי לתת גז כדי להחליק את הזנב. והוא צודק במאה אחוז. כמובן שהוא לא דיבר על הנעה קדמית, שאותה פשוט לא רואים בתחרויות דריפט.

 

טל

 

למילה דריפט - אין כל קשר עם מה שהוא כתב (הורדת הילוך וזריקת הקלאץ' ללא גז ביניים - כאילו ללא התאמת סל"ד).

כולנו יודעים לבצע (רובנו) העברת משקל והוצאת הזנב ע"י בלימה - בלימה כזו ע"י המנוע אולי גורמת להוצאת הזנב - אבל לא היא הגורמת לדריפט! לזה צריך כוח (והרבה) והנעה אחורית או 4X4. הורדת הילוך בשלב המוקדם של הבלימה מתבצעת בגלל שלקראת סוף הבלימה אתה רוצה להיות פנוי עם הידיים והמחשבה לסיבוב שמגיע (והוא מגיע - אחרת כנראה לא היית בולם). במסלול - אכן פחות בעייתי לבצע התאמה זו - אין גורם משתנה בילתי צפוי שיחייב אותך בכוח זמין מיידי (במסלול ראלי כמעט תמיד המסלול לא יהיה חלק רציף ואחיד ולכן חשיבות גדולה יותר לזמינות הכוח לתיקון) - כמו שכתב וצדק falou בעניין זה - זה לא בא על חשבון משהו או זמן האצה - זה בא במהלך זמן הבלימה.

 

בקיצור - פותח השרשור בילבל בין מספר מושגים ומספר טכניקות שלעיתים נכונות לשימוש לרכב כזה או אחר לנהג זה או אחר ולמסלול זה או אחר ולעיתים לא. את הטכניקה מתאימים לצורך ולא מבצעים טכניקה לשם ביצוע טכניקה - כי זה נראה/נשמע טוב.

 

אלון


×
×
  • תוכן חדש...