Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4455 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מסכים עם כל מה שנכתב למעלה,חוץ מסוף של דוגמה ראשונה שמעבירים לניוטרל.

אני לא מבין על מה אנחנו מתוכחים.אם זה על זה שמורידים הילוך תוך כדי בלימה,רק כשאתה במהירות מתאימה להילוך יותר נמוך[בשביל לא OVER-REV ENGINE] - אז אני,ולדעתי כולם, - מסכימים עם זה.אין ספק.

ותאמין לי - לא הייתי מפרסם "כתבה" אם לא הייתי בטוח במה שאנ מפרסם,כי זה בא אחרי המון נסיון,תאמין או לא.יש אנשים שמכירים אותי ואת הידע ונסיון.

 

הדברים שאני אישית "לא קיבלתי" - זה זה,שבבלימה מ-200 ל-80 נישארים באותו הילוך גבוה ורק לפני הפניה מעבירים,נגיד מחמישי ושלישי או שני...שזה לא מקובל במרוצי מסלול.

...ממליץ לך להוריד סרטים מקצועים ב-BITTORENT,אני לא צריך להסביר כלום,הסרטים של מקצוענים מסבירים הכל.

NO OFFENSE.

לא רואה סיבה לא ויכוח,שנינו הסכמנו על מה שמצאת ב-GOOGLE.

ואין צורך להעליב שה"כתבה" לא טובה. סך הכל עשיתי אותה בשביל לתרום לקהילה. אשמח גם לראות יוזמה מאנשים אחרים בשביל לשפר רמת הנהיגה ותרבות הנהיגה בארץ. זאת המטרה שלי אישית.

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הדברים שאני אישית "לא קיבלתי" - זה זה,שבבלימה מ-200 ל-80 נישארים באותו הילוך גבוה ורק לפני הפניה מעבירים,נגיד מחמישי ושלישי או שני...שזה לא מקובל במרוצי מסלול.

 

קודם כל, לא אני בא להעליב ולא אני שלחתי מישהו כאן לקבל עזרה ממקורות מיסטיים...

אני כן חושב שכתיבה מקצועית צריכה להתבצע ע"י מקצוען או בעצתו של אחד. אתה לא נותן מתכון לבישול, אתה נותן עצות שאנשים אח"כ הולכים ומיישמים בכביש.

 

לעניין, המונח לפני הפנייה הוא לא ברור. כמה מטרים/זמן זה "לפני הפנייה?"

לכן אולי גם אי ההבנה של מה אני מתכוון שאני אומר שהורדת ההילוכים היא מאוחרת או בסוף. הכוונה היא למאוחרת מבחינת סדר הפעולות ולא באיחור או במטרים האחרונים של הבלימה או בחצי השנייה האחרונה של בלימה בת שתי שניות. בסוף הכוונה היא שזו הפעולה האחרונה שעושים לפני שפונים לתוך הפנייה. מבחינת התיאוריה אתה לא אמור לשלב הילוך סופי לפני הפניה, להמשיך לבלום ואז לפנות.

 

 

הנקודה המרכזית היא שלא הכל קורה בו זמנית. בולמים, מורידים למהירות נוחה (יחסית...) וכשנמצאים כבר בשלב שהבלימה ברגרסיה (מפחיתים עוצמה למניעת נעילת גלגלים) ואז מתעסקים עם ההילוכים. אם הבלימה קצרה (בזמן) ומה לעשות, להוריד הילוך לוקח את הזמן שלו, אז הפעולות נהיות רציפות ואפילו בו זמניות למראה עיניים. אם להוריד שני הילוכים לוקח שתי שניות (נגיד) ושתי שניות זה כל הזמן שיש לך לבלום אז הפעולות "מתערבבות," אבל לרב מדובר אז בבלימה קצרה יחסית. לפעמים אפילו נמנעים מהורדת הילוך במקרה כזה, כי זה לוקח יותר זמן מהיתרון של להיות בהילוך מתאים יותר בתוך וביציאה מהסיבוב.

ויש לי אפילו סרטון של מישהו שיורד ממש בו זמנית על הגז, הברקס והקלאץ' ומוריד הילוך במכה אחת מהירה, אבל נורא קשה לשלוט כך בעוצמת הבלימה וזה בטח לא סטנדרט. אממה, בעולם האמיתי יש אילוצים ויש לכל נהג את הוורסיה שלו לטכניקת הנהיגה.

 

בכל מקרה, בלימת מנוע אין וכל טכניקת העקב-בוהן נועדה למנוע בלימת מנוע בשחרור הקלאץ'. בלימת מנוע איננה רצויה ולא משתמשים במנוע כדי לסייע לבלמים להאיט את המכונית. שב פעם ליד נהג מירוצים במכונית מירוץ ותיווכח בעצמך שהבלמים כל כך חזקים שאין בכלל צורך להשתמש במכללי ההנעה להאטה.

 

אני רואה את אותם סרטים שאתה ואחרים רואים, רק שצריך ידע כדי להבין מה עושים שם (ובסרטון של סנה הוא כל הזמן "משחק," מאיץ ובולם חליפות ובו"ז שקשה ממש להבין מה קורה מתי) . להוציא הררי מילים על ההבדל בין בלימה לפני סיבוב, trail braking ו/או שימוש קל בבלם לאיזון המכונית בסיבוב או על למה עובדים עם גז וברקס בו"ז בתוך הסיבוב (עם רגל שמאל או בלעדיה) זה המון כתיבה, וגם ככה הפוסטים שלי ארוכים מדי למי שאוהב תשובות אינסטנט.

 

נ.ב. לגבי ההעברה לניטראל, זה לצורך double de-cluthing, ואכן הרבה מלמדים היום לא לעשות זאת, כי זה לא נחוץ יותר.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

יש בלימות קלות, ואין צורך להתמהמה עם הורדת ההילוך.

"פליפ" קל כל הדוושות ואתה מוכן לקראת העקומה הבאה.

 

גם אם זה לא בלימה קלה אלא בלימה של כמה עשרות קמ"שים, אני לא מבין על מה ההשהייה, זה נעשה בשלב מסויים בתת-מודע,

אתה לא ממש חושב כמה גז ללחוץ כדי להגיע ל-6,230 סל"ד. אחרי תירגול מסויים, אתה פשוט עושה את זה.

 

ייתכן שבתי הספר שלמדת בהם מלמדים את זה את מי שאינו עדיין מיומנת בטכניקה הזו עדיין, ופה אני מסכים איתם, אין זמן לחשוב על הפעולה הזו שאתה נמצא עשרות קמש"ים מהר מידי שאתה נמצא 100 מטר לפני הסיבוב, ואולי בגלל זה אתה מערבב בין הטירונים "למתקדמים".

 

אביחי

פורסם

 

ייתכן שבתי הספר שלמדת בהם מלמדים את זה את מי שאינו עדיין מיומנת בטכניקה הזו עדיין, ופה אני מסכים איתם, אין זמן לחשוב על הפעולה הזו שאתה נמצא עשרות קמש"ים מהר מידי שאתה נמצא 100 מטר לפני הסיבוב, ואולי בגלל זה אתה מערבב בין הטירונים "למתקדמים".

 

אביחי

 

ארבעה בתי ספר ועוד 4 ציטוטים שלא הייתי צריך לחפש במיוחד (רק לכתוב heel-toe בגוגל) עדיין לא משכנעים אותך שיש כאן עניין משמעותי?

 

למה להמתין?

כי בהתחלה רגל ימין עושה דרכה כלפי מטה על הבלם, מגיעה לנקודת המקסימום ומתחילה לעלות (מה שקרוי בלימה "דגרסיבית"). אם בנקודה בה את מחפש את הבלימה האידיאלית (מקסימלית) גם תחפש רגש על המצערת יהיה קשה יותר לתת גז מדוייק.

וגם כי...

כי עדיף לעשות את ההורדה לאחר שהטורים יורדים ('בליפ' קצר יותר)

כי כאשר בתאוטה מקסימלית קשה לייצב את הגוף.

 

אחת הטעויות הנפוצות שלומדים את הטכניקה היא שממהרים להוריד הילוכים. זו טעות ופעולות לא הופכות להרגל אוטומטי נכון ("תת מודע") כשלומדים אותן לא נכון.

שים לב, אני בשום מקום לא נותן אינדקציה של מתי צריך להוריד הילוך מבחינת מרחק או זמן מהפנייה. זה כל כך משתנה בהתאם לרכב, הפנייה, מרחק הבלימה ועוד ועוד שאין כללי אצבע. אבל תיקח כל בלימה ארוכה, בה קל לראות את הטכניקה בשלבים, ותראה שבהתחלה רק בולמים ורק אז גם מורידים הילוך, ובד"כ (אידיאלית) מסיימים את הורדת ההילוך האחרונה ממש לפני הפניית ההגה לפניה.

 

זה קצת דומה ללמידת סגנון שחייה. זה אומנם נראה כמו תנועה רציפה אחת, אבל שחייה מורכבת מסדרה של תנועות עם סדר ותזמון ברור. כשחיינים לא מנוסים מנסים לשחות מהר יותר הם מאיצים את כל התנועות לכדי בליל ומאבדים את הקצב של התנועה (ואת המהירות). שחיינים מנוסים משקיעים יותר כוח בכל שלב, משיגים מהירות גבוהה יותר, אבל סדר הפעולות והקצב שלהן (למשל, שלוש תנועות רגליים על כל תנועת ידיים) נשאר זהה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

עכשיו אתה הרבה יותר ברור,

וכן, אני מסכים איתך מילה במילה בכל הקשור להודעתך האחרונה.

בסה"כ לוקח פחות משנייה למצוא את נקודת הבלימה האדיאלית, ואז מתפנים לגיזגוז בגז-ביניים.

בהודעות הקודמות שלך הבנתי אחרת לגמרי, וכנראה שלא רק אני..

 

רק הערה אחת, אחרי שלב מסויים לא מחפשים את הנקודה שבה הרכב בולם הכי יעיל, פשוט מגיעים לסף הנעילה בלחיצה אחת ומשם מרפים בהדרגה.

אבל זה כבר לנושא אחר.

 

אביחי

פורסם

רק הערה אחת, אחרי שלב מסויים לא מחפשים את הנקודה שבה הרכב בולם הכי יעיל, פשוט מגיעים לסף הנעילה בלחיצה אחת ומשם מרפים בהדרגה.

אבל זה כבר לנושא אחר.

 

זה ברור, אבל אם תשים לב בבלימות הארוכות בסרטונים שהובאו לכאן, כשהבלימה ארוכה מגיעים להורדת ההילוכים מאוחר יותר, ככל הניתן.

אם תנסה אותו הדבר במכונית הכביש שלך, עם מרחקי הבלימה שהיא מנפקת, הגיר הארוך הרבה יותר והמצערת הפחות רגישה, תגלה שפרק הזמן שעובר עד שאתה צריך להוריד הילוכים גדול הרבה יותר. אז סדר הפעולות הרבה יותר בולט וגם נחוץ. במכונית כביש אין רתמות וצריך מאוד את רגל שמאל לייצוב בזמן שאתה מתחיל לבלום חזק.

 

נ.ב. ראיתי פעם סרטון, אם אני לא טועה של מנסל, בו הוא משתמש בנהיגה גם בעקב-בוהן וגם בבלימה ברגל שמאל, והכל לסירוגין ולחילופין. זה נראה כאילו מישהו מנגן פסנתר על הדוושות..

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אני יותר מאשמח לראות את הסרטון.

 

אביחי

 

זה היה לפני עידן האינטרנט...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

קודם כל, הפוסט הקודם שלי היה חריף שלא לצורך, ואני מתנצל על כך.

שנית, נדמה לי שסרט עבודת הרגליים שאתה מדבר עליו הוא לא של מנסל אלא זה, של וולטר רוהל.

ולעצם הענין, אם אני מבין נכון אתה כבר לא כל כך עומד מאחורי מה שטענת בראשית השרשור... או שכן?

רק בסוף הבלימה מורידים הילוך. ללחוץ קלאץ' במקביל לבלימה החזקה זו טעות אקוטית.

ראינו מספיק סרטונים של נהגי מירוץ שלוחצים גם לוחצים קלאץ' בעיצומה של בלימה חזקה לצורך הורדת הילוכים. למעשה, לא ראינו אף נהג מירוצים שלא עושה אתה זה. ואגב, כדי למנוע טעות: מראשית השרשור הבהרתי שאני מדבר על מירוצים. לגבי הבלימה, ובכן אני מבין שההגדרה שלך ל"סוף בלימה" היא קצת גמישה, אבל למה בדיוק התכוונת כשאמרת לגבי הורדת הילוך "רק הקפד לעשות זאת ממש בסוף הבלימה" (הדגשה שלי)?

 

לעניין, המונח לפני הפנייה הוא לא ברור. כמה מטרים/זמן זה "לפני הפנייה?"

לכן אולי גם אי ההבנה של מה אני מתכוון שאני אומר שהורדת ההילוכים היא מאוחרת או בסוף. הכוונה היא למאוחרת מבחינת סדר הפעולות ולא באיחור או במטרים האחרונים של הבלימה או בחצי השנייה האחרונה של בלימה בת שתי שניות. בסוף הכוונה היא שזו הפעולה האחרונה שעושים לפני שפונים לתוך הפנייה. מבחינת התיאוריה אתה לא אמור לשלב הילוך סופי לפני הפניה, להמשיך לבלום ואז לפנות.

מבחינת התיאוריה אולי לא, בפועל יש לכך די והותר דוגמאות. העובדה היא שפעם אחר פעם, גם בסרטון שאליו קישרת, רואים איך הנהג מזדרז לבצע את הורדת ההילוכים, כמעט תמיד הכי מהר שהוא יכול - פחות או יותר הכי מהר שהוא יכול לשלוח את הרגל ימינה כדי לבצע Heel and toe; ולאחר מכן הוא בהחלט ממשיך לבלום. מספיק להקשיב לצליל המנוע (או להביט על הדוושות כאשר הן מצולמות).

אני לא יודע לאיזה בלימות ארוכות אתה מתכוון, אבל בלימה שמחייבת הורדת שני הילוכים איננה בלימה קצרה או רגעית. למעשה, אין כל כך הבדל בין בלימות של הורדת הילוך אחד לאלו של הורדת שנים או שלושה: ככל שהפרש המהירויות גדול יותר יש יותר זמן בלימה, אבל לתוכו גם צריך להשחיל יותר הורדות הילוכים. כך שפחות או יותר בכל המקרים הורדת ההילוך הראשונה מגיעה מהר ומוקדם, והשניה מהר אחריה.

אני לא מתכוון להתחיל שוב להביא לך קישורים, כי היו מספיק כאלו במהלך השרשור. אבל עובדתית - לפי מראה עיניים ומשמע אזניים, לא תיאוריה - אף נהג מירוץ בדוגמאות שהועלו כאן, באלו שיש לי במחשב ובאלו שאפשר למצוא בכמויות ביוטיוב, לא מבצע משהו שאפילו נראה כמו המתנה או התעכבות עם הורדת ההילוכים. מתחילים בלימה, מורידים מיד הילוכים. כך זה מתבצע, בפועל, לא על הנייר.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

  • שנתיים מאוחר יותר...
פורסם

תמיד ידעתי שבכניסה לפניה ישנה טכניקה שלוחצים עם רגל ימין על הברקס וגז ביחד, ובנקודה שבה מתחילים לצאת, נשארים על פול גז.

אתמול חבר שלי זרק לי שהוא שמע שיש טכניקה שמשתמשים ברגל שמאל לעצירה עד סוף הפניה.

לא האמנתי לו והתווכחתי איתו..

עכשיו אני נכנס ככה ל YT

וזה הולך ככה:

בכניסה לפניה משתמשים ברגל על ברקס + גז ביחד, בזמן הזה רגל שמאל תיהיה פנויה להחלפת הילוך,

אחר כך רגל שמאל תעבור לברקס רך ורגל ימין על פול עד סוף הפניה..

אז קודם כל אם מישהו יכול לאשר לי שזה נכון מה שאמרתי, תודה..

ודבר שני מה שלא הבנתי, איפה ההיתרונות של כל העניין?

למה לא להאט לפני הפניה ופשוט לכסח אותה אחרי זה בפול גז?

תודה

פורסם

בפשטות: משתמשים ברגל שמאל כדי שלא יהיה זמן מת בין העברת הרגל הימנית מהגז לבלם.

למה זה משמש? פחות לצורך האטה מהירה ויותר לצורך שליטה מדיוקת יותר על העברות המשקל של הרכב. כאשר אתה מאיץ, משקל עובר אחורה והרכב נשען יותר על הגלגלים האחוריים (התחושה של הצמדות לכסא בהאצה). כלומר -- יותר אחיזת כביש מאחור, פחות אחיזת כביש מלפנים. בבלימה -- משקל עובר קדימה (תחושה שעפים קדימה, בייחוד בבלימה חזקה), יותר אחיזה בצמיגים הקדמיים, פחות באחוריים. ההגה למעשה מעביר משקל לצדדים, ימין ושמאל.

 

זה גם עונה על השאלה שלך -- להיכנס לפניה Y עם פול גז במהירות X, זה לא כמו להיכנס לאותה פניה, באותה מהירות, עם רגל על הבלם. ההגה מסובב את הגלגלים הקדמיים, לכן, אתה רוצה שהמשקל יהיה שעון עליהם, כדי שתהיה להם יותר אחיזת כביש. עם זאת, בנהיגה על המגבלות, ובייחוד בנהיגת מרוצים על מסלול (להבדיל מנהיגת ראלי), נוהגים על המגבלות של הרכב, וחלק מן הנהגים יקחו חלק מן הפניות בגז עדין (מאוד!) בכל מהלך הפניה. עם זאת, נהגי ראלי וחלק מנהגי המירוץ, נכנסים לפניה בבלימה עדינה ("Trail braking"), מפנים הגה, ואז עוברים לגז עדין בתוך הפניה (עד האיפקס, שיא הסיבוב), וביציאה מן הסיבוב מאיצים בהדרגה (במהירות שתלויה בסוג הסיבוב) תוך כדי שחרור הדרגתי של ההגה. זה איזון כלשהו -- יותר גז, פחות הגה. יותר הגה -- פחות גז.

 

מתוך כל צמיג, חלק שהוא בגודל של סוליה של נעל נמצא במגע עם הכביש. הרכב, עם כל המשקל, המהירות והכוחות שעובדים עליו, נשען על ארבעה סוליות נעליים! כלומר, יש כמות מוגבלת של אחיזת כביש, בייחוד בנסיעה על המגבלות או בתנאי דרך חלקים או משובשים. הכמות המוגבלת הזאת של אחיזה מתחלקת בין בלימה, האצה (שהם בכיוון קדימה-אחורה) והיגוי (שהם לצדדים), כל פעולה לחוד. כשאתה מאיץ יותר, יש לך פחות אחיזה להיגוי. בהגזמה, האצה חזקה תגרום ל"פרפור גלגלים", ולאובדן היגוי. במידה מסוימת, זה גם נכון לגבי בלימה. דוגמה קיצונית היא בלימה בכל הכוח ברכב ללא ABS, שאז הגלגלים ננעלים (כלומר, מפסיקים להסתובב), ואז אי-אפשר למעשה לשלוט על היגוי הרכב והוא יתמיד בכיוון ישר. בלימה כזאת גם מכווצת את בולמי הזעזועים יותר מידי, ומונעת מהגלגל לעקוב אחרי תוואי השטח. כשהרכב לא פונה, זה נקרא, מסיבות ברורות, "תת היגוי". זוהי תופעה טבעית וקל להתמודד איתה (מעט יותר הגה או מעט פחות גז), אך בתנאי קיצון, הפניה חדה של ההגה לתוך הפניה, רק תחמיר את המצב, כיון שהפער בין הצמיגים וכיוון הנסיעה גדל, ודופן הסוליה (שאוחז פחות טוב) הוא זה שמוצמד לכביש.

 

בתנאים קיצוניים (יחסית), בלימה (או לפעמים לפעמים אפילו רק עזיבה אגרסיבית של הגז) עלולה לגרום לחלק הקדמי לאחוז יותר מידי על חשבון האחורי. כלומר, באותו זמן שבו אתה בולם ומצמיד את החלק הקדמי לכביש, החלק האחורי מתרומם, ואז הוא יכול לברוח בפניות. באותו זמן שהוא בורח, הקדימה פונה "יותר מידי", ולכן זה נקרא "היגוי יתר". חשוב לציין שבתנאי דרך ונסיעה נורמליים, ניתן לבלום בסיבוב בלי לגרום לזנב לברוח, או לגרום לפסיקה קלה של הזנב, שמתוקנת מיד על ידי התקשחות אוטומטית של המתלים האחוריים. כלומר, לא צריך לחשוש מבלימה בפניה, אם יש צורך. ניתן ליישר קצת את ההגה ולהבטיח שהרכב ישאר יציב. אם זה קרה, טכנית אפשר להשתמש בהגה וגם בגז כדי ליישר את הרכב. ישנן כמה שיטות, שוב לפי אותו עקרון: יותר תיקון הגה -- פחות תיקון עם הגז ("היגוי הפוך" וגז עדין, מומלץ בהנעה אחורית ורוב ההנעות הכפולות), פחות תיקון הגה, יותר תיקון גז (יישור קל של ההגה והאצה חזקה, ממומלץ להנעה קדמית).

 

כדי לשלוט בכל הדברים האלו בצורה טובה יותר, הנהג בולם ברגל שמאל ומאיץ ברגל ימין. לפעמים עוברים בפניות בגז עדין (ישנה נקודה שבה דוושת הגז שומרת אותך במהירות קבועה, ללא הגברה או הפחתה של מהירות, זוהי הנקודה בה הרכב הוא היציב ביותר). כאמור, שיטה זו מקובלת בנהיגת מירוץ, ובכלל במעבר בעקומות מהירות. כך ניתן בעצם לשלוט בסיבוב בעזרת הגז (שזה במצבי קיצון יעיל יותר משימוש בהגה), יותר גז = יותר תת-היגוי (פניה רחבה יותר), פחות גז =פחות תת-היגוי (פניה צרה יותר), עזיבת הגז = היגוי-יתר (פניה צרה "יותר מידי"), לחיצה חזקה מאוד על הגז=תת-היגוי (פתרון להיגוי יתר בעקומות מהירות או ביציאה מהן). עם זאת, כמו שאמרתי, בלימה קלה לתוך הסיבוב עוזרת לקחת אותו, בעיקר במירוצי ראלי, בהם אתה רוצה מידה נשלטת של "היגוי יתר" (לקחת פניות ב"דריפט" קל). אז שמים רגל שמאל על הבלם, פונים, הזנב מתחיל לברוח, רגז ימין כבר בהיכון על הגז, מאיצה. ככה אתה מעביר משקל אחורה (כלומר, מחזיר את האחיזה לזנב), מייצב מיישר את הרכב לקראת היציאה מן הסיבוב, ומאיץ אותו (כדי להגיע מהר יותר). עדיף תמיד לבלום לתוך פניות, ולהאיץ בעדינות דרכן. הכלל הוא: "Slow in -- Fast out", בניגוד ל- "Fast in -- wiped out". בתוך הפניה אתה תרוויח רק כמה עשיריות שניה מפניה חדה יותר או מהירה יותר, מה שמשנה זה היציאה המהירה מן הפניה והלאה. לכן, רוב הפניות במירות נלקחות בפניה מאוחרת, רחבה, שטוחה ואיטית (יחסית).

 

ישנן עוד שיטות, כמו "עקב בצד אגודל" (זה מה שראית)-- לחיצה עם אותה רגל על הבלם והגז בו זמנית (עם העקב והבוהן, במכוניות עם דוושות מותאמות אפשר גם עם שני צדי הרגל) ולוחץ על הקלאץ' ברגל שמאל, כדי להאט את הרכב, ובכל זאת להאיץ את המנוע (ברגש) כדי לשלב הילוך נמוך בטורים גבוהים כשבולמים לפני פניה. כלומר, אתה בהילוך רביעי, מגיע לפניה שצריך לבלום לפניה ולרדת לשלישי. אתה בולם עם הבוהן, לוחץ קלאץ' עם רגל שמאל, מאיץ מעט עם עקב ימין, משלב שלישי, יורד מהקלאץ', ונכנס לפניה הילוך אחד פחות, אבל עדיין בערך באותם טורים.

 

ניתן ליישם את כל הטכניקות הללו בנהיגת כביש, אך ללא מיומנות גבוהה ותרגול מקצועי רב, זה לא יועיל לך בכלום.

פורסם

^

אתה נהג ראלי או מה? :bugeyed:

 

לא הבנתי איך אפשר בכניסה לפניה להשתמש ברגל על ברקס + גז ביחד?

אתה שם חצי רגל על ברקס וחצי על הגז? :shock:

פורסם

ישנן טכניקות רבות, חלקן פשוטות ואחרות מורכבות.

מה שתארת פה הוא הסבר קצת משובש לשילוב בין מספר טכניקות שנדמה לי שאתה כלל אינך מבין מדוע הן קיימות ומה עושים איתן.

 

בכל מקרה, בכדי ליישם אותן צריך רמת שליטה מאד גבוהה ברכב, על מנת שביצוע הטכניקות לא יבוא על חשבון דברים אחרים כגון יציבות הרכב או יכולת לבלום נכון.

 

כאשר רמת הנהיגה ה"רגילה" שלך תהיה מאד מאד גבוהה ללא הטכניקות, תוכל להתחיל ללמוד אותן אחת אחת.

אז, רק לאחר שתדע ליישם כל אחת מהן בנפרד מבלי לפגוע ברמת הנהיגה הגבוהה, תוכל להתחיל לשלב בינהן.

 

בקיצור,

קח את הזמן ותלמד את הדברים בדרך הנכונה.

תתחיל מההתחלה, דהיינו תגיע לרמת נהיגה "רגילה" גבוהה.

 

 

דני G.

  • 4 שנים מאוחר יותר...

×
×
  • תוכן חדש...