Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4454 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
למילה דריפט - אין כל קשר עם מה שהוא כתב (הורדת הילוך וזריקת הקלאץ' ללא גז ביניים - כאילו ללא התאמת סל"ד).

כולנו יודעים לבצע (רובנו) העברת משקל והוצאת הזנב ע"י בלימה - בלימה כזו ע"י המנוע אולי גורמת להוצאת הזנב - אבל לא היא הגורמת לדריפט! לזה צריך כוח (והרבה) והנעה אחורית או 4X4.

...

בקיצור - פותח השרשור בילבל בין מספר מושגים ומספר טכניקות שלעיתים נכונות לשימוש לרכב כזה או אחר לנהג זה או אחר ולמסלול זה או אחר ולעיתים לא. את הטכניקה מתאימים לצורך ולא מבצעים טכניקה לשם ביצוע טכניקה - כי זה נראה/נשמע טוב.

בהחלט מסכים איתך לגבי בלבול המושגים והטכניקות של פותח השרשור, ובודאי שאין משתמשים בטכניקה לשם הטכניקה - אבל צר לי, בענין דריפטים הוא צדק, ואתה פשוט טועה. הורדת הילוך ועזיבת קלאץ' ללא הרמת הסל"ד היא אחת הטכניקות המקובלות והנלמדות לייזום התחלת הדריפט - שוב, כמו שאמרתי קודם, כאשר מדובר במכוניות הנעה אחורית (שממילא רק הן משמשות בתחרויות דריפט). אין ספק שאת המשך הדריפט מבצעים עם כוח, על כך אין ויכוח ולא זה הנושא.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
בהחלט מסכים איתך לגבי בלבול המושגים והטכניקות של פותח השרשור, ובודאי שאין משתמשים בטכניקה לשם הטכניקה - אבל צר לי, בענין דריפטים הוא צדק, ואתה פשוט טועה. הורדת הילוך ועזיבת קלאץ' ללא הרמת הסל"ד היא אחת הטכניקות המקובלות והנלמדות לייזום התחלת הדריפט - שוב, כמו שאמרתי קודם, כאשר מדובר במכוניות הנעה אחורית (שממילא רק הן משמשות בתחרויות דריפט). אין ספק שאת המשך הדריפט מבצעים עם כוח, על כך אין ויכוח ולא זה הנושא.

 

טל

 

כמו שאמרת טל - מודגש לעיל - לייזום (ליזימה של הדריפט) לא לביצוע שלו. לכן כתבתי (ולא טעיתי) שרובינו יודעים איך לבצע העברת משקל כדי להוציא זנב (צריך גם להפנות הגה - אולי עדיף להשתמש בברקס לפעמים - וכו') - לא בזה עסקה ההודעה שלו.

הוא דיבר על טכניקה כללית לכל רכב (כך הבנתי - גם להנעה קידמית) - השרשור לא עסק באיך מעבירים משקל קדימה כדי להוציא זנב לתחילת דריפט.

 

אבל, ממך - גם לשמוע התייחסות שאני טועה - מכובד מאוד בעיניי.

:wink:

 

אלון.

פורסם

אלון: :-)לא צריך להסחף... אני התרשמתי שהוא ציין את נושא הדריפט כהערת-אגב, ממש בסוף ההודעה שלו. בכלל לא הייתי טורח להתייחס לזה אם לא היית מצטט את המשפט הזה עם הדגשה. ורק תיקון קטן נוסף (מצטער...): הטכניקה המדוברת ל-א קשורה בהעברת משקל - בשלב בו היא מתבצעת המשקל בדרך-כלל ממילא קדימה בשל הבלימה - אלא קשורה לנעילת הגלגלים האחוריים בגלל בלימת המנוע (וזה הקשר לנושא הדיון, כי אחת המטרות החשובות של גז ביניים היא מניעת התופעה הזו בדיוק). למיטב הבנתי, אגב, בדיוק לזה התכוון פותח השרשור, אפילו שיכולת הניסוח שלו לא מדהימה...

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם

שלום לכולכם.אני רשמתי את הכתבה ועכשיו יש זמן להגיב ולהסביר את הנקודות החשובות,שהייו אי הסכמות.

קודם כל בקשר לדריפט - זה אכן היה "על הדרך",ואני לא מבין איך הגעתם לדריפט עם הנעה קידמית,זה פשוט לא מתסדר.

כמובן זה היה בקשר להנעה אחורית בלבד [הורדת הילוך בלי גז ביניים].

ולא ממש הבנתי איך כל דבר פתאום עובר לנושא של ראלי.

אני מדבר על נהיגה יום יומית עם סל"ד קצת יותר גבוהה מרגיל - אז זה מעקל על הנושאים שיש איתך באוטו,וגם על מכלולים [אם אכפת לכם מהם].

אני מדבר על נהיגת מסלול,שאחרי ישורת שאתה מגיה מ-200 קמ"ש ויש לך פניה ימינה של 80 קמ"ש......הברקסים יפסיקו להגיב ממש מהר אם תבלמו רק עם ברקסים,בלי בלימת מנוע. חוץ מזה,תשארו בהילוך שהייתם ב-200 קמ"ש כשתכנסו לפניה של 80? לא ניראה הגיוני.שמעתי פה המון תגובות על DOUBLE CLUTCH ,אז זה בכלל לא מה שרשמתי בכתבה,כי זה שימושי או במשאיות או אם אתה רוצה נגיד ב-40 קמ"ש מהילוך 4 לשים הילוך 1.

קראתי פה המון תגובות על בזבוז זמן אם אתה עושה "HEEL TOE" - במסלול זה משפר זמנים ברמות.

 

חוץ מזה,אני פשוט רוצה להגיד שתחשבו לבד ותנסו להבין - למה נהגים הכי טובים במסלול משתמשים ב-HEEL TOE קבוע? אני מדבר על נהגים ברמה מאוד גבוהה,שהוכיחו את עצמם בכל העולם. לדוגמה - כנסו ל WWW.YOUTUBE.COM ותבדקו סירטונים של BMI

BEST MOTORING

אני לא מדבר על FORMULA 1 כי שם את ה-THROTTLE BLIP עושה מחשב אוטומטי,אני לא מדבר איתכם על מערכות DSG וכל מני עוד.

מדבר על מכוניות שרובינו נוהגים ורואים בארץ,כל רכב ידני [ספורטיבי].

אני מסכים שיש בארץ הרבה נהגים טובים גם חלק ממכם נהגים מעולים,אבל פשוט תנסו לראות מה הולך בעולם - הם קצת יותר מפותחים בספורט מוטורי ורמת נהיגה.אז למה הם עדיין משתמשים בזה? אי אפשר להגיד שזה שנות 80 וזה ישן ופיזיקה השתנתה.

אני מסכים עם זה שבראלי זה לא ממש שימושי ושבלימה עם רגל שמאל - זה מצויין ומשפר זמנים,במיוחד ברכביי הטורבו.

מה שטל ציין בקשר לזה,שצריך לעשות HEEL TOE בבלימה מהירות גבוהה ברגע שאתה מוריד הילוכים - כי בבלימה גם ככה אין הרבה משקל על חלק האחורי,וגם אתם בולמים - אם תורידו הילוך ככה במהירות גבוהה - גלגלים אחרויים ינעלו - וזה ירום לכם לאיבוד שליטה/אפקטיביות של הבלימה.....ובטוח זה בזבוז זמן כשמאבדים אחיזה מאחורה בבלימה,כשחלק אחורי מטייל.

 

ואגב,אני הבחור עם הבמוו 328 של סרגיי.אולי חלקכם מכירים אותי מעולם הדריפטים.

חבר מועדון STI.

כל מה שנכתב כאן - נכתב אחרי בירורים ונסיון של הרבה שנים חקירה בעניין.

 

שיהיה לכולכם ערב טוב!

פורסם

אני מדבר על נהיגת מסלול,שאחרי ישורת שאתה מגיה מ-200 קמ"ש ויש לך פניה ימינה של 80 קמ"ש......הברקסים יפסיקו להגיב ממש מהר אם תבלמו רק עם ברקסים,בלי בלימת מנוע.

 

אף נהג בשום מירוץ לא בולם עם בלימת מנוע, רק עם הבלמים. נקודה. גם כשבאים ב-200 קודם בולמים ורק בסוף מתאימים את ההילוך למהירות.

אם במכונית כביש הבלמים מפסיקים להגיב כמו שצריך, עוצרים לקירור או מפסיקים עד להחלפת רפידות. בלימת מנוע היא לעולם לא תחליף לבלמים אלא במקרה חירום.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
דע לך שבבלימה חזקה ממהירות גבוה מאוד למהירות אפסית - לא עוברים דרך כל ההילוכים - אתה יכול לרדת מרביעי לשני - וכו'

גם זה כדי לחסוך בזמן. הבלימה נעשית עם הבלמים ולא עם המנוע!!!!

המנוע מחובר מהר חזרה ובסל"ד גבוה בשביל לאפשר כוח זמין!!!!

זו כל התורה - על רגל אחת.

 

רגל עקומה מאוד...

:wink:

אלון

 

העובדה היא, שבמרוצי כביש מקצועיים סטייל JGTC מורידים הילוך הילוך.

פורסם
נדב

 

אתה כנראה לא הבנת את אשר ציינתי !

 

א. יש דאבל קלאצ'- להרמת הילוך ! (ללא גז בניים !)לוחצים קלאצ',מעבירים לסרק,משחריים,לוחצים שוב קלאצ' ומעבירים להילוך גבוה ומשחררים-כל זאת כדי לשמור על הסינכרונים - נפוץ מאוד במשאיות !!

 

ב.יש דאבל קלאצ' + גז בניים , כאשר הגז בניים מתבצע,בהילוך סרק, אחרי שחרור הקלאצ' הראשון,ולאחר לחיצת קלאצ' הנוספת מעבירים להילוך נמוך יותר - וזה נקרא בשפה המקצועית - "HEEL TOE " !!

 

ג.יש דאבל קלאצ' + גז בניים, כאשר הגז בניים מתבצע ללא שחרור דוושת הקלאצ' וזה גם בהורדת הילוך בלבד - וזה נקרא

חצי- "HEEL TOE " !!זה למצב לחוץ שאין זמן מספיק או לאלה הפחות מיומנים !

 

שים לב שבסרטון הראשון שהביא JEP-הדאבל קלאצ' הראשון הוא-חצי- "HEEL TOE " לעומת זאת השני שונה והוא לוחץ פעמיים קלאצ' - וזה ה-"HEEL TOE " המקצועי והשלם!!

 

מקווה שכעת זה ברור לך.

 

מישל

 

שלום לכם,

 

מצטער על הבורות אבל מה זה דאבל קלאצ'?

על הטכניקה הזאת של הגז ביניים שמעתי,

אבל לא הצלחתי להבין מהכתבה על הדבל קלאצ' מישהו מוכן להסביר?

I :inlove: MY Mitsubishi

פורסם
אף נהג בשום מירוץ לא בולם עם בלימת מנוע, רק עם הבלמים. נקודה. גם כשבאים ב-200 קודם בולמים ורק בסוף מתאימים את ההילוך למהירות.

 

 

אתה באמת חושב ככה??

 

אני מצטער לאכזב אותך, אבל יש לך טעות קשה מאוד.

אני לא הולך לחפש לזה הוכחות כי אתה בטח תסתור אותן איכשהו, אבל תן הצצה ב Youtube כמו שאלכס אמר, זה בטח יספיק.

מנהל אתר LFS הישראלי.

סימולטור הנהיגה הטוב בעולם.

http://www.lfsisrael.com

פורסם

פאולו,

תנסה אתה שלוש-רבע פעמים לבלום מ-180 ל-50 בניוטראל, ופעם תו"כ הורדת הילוכים עיקבית.

תחזור לספר לנו באיזה סיטואציה התחממו יותר הבלמים ואיבדו אפקטיביות.

 

ברכבי מירוץ זה שונה לרוב, כי יש להם רפידות מאסיביות יותר, ודורשות חימום (שזמן חימומן ארוך מידי לרכב שנע על כביש ציבורי).

מלבד זה, זה לא הסיבה היחידה, ברכבי טורבו, זה הרבה יותר קריטי, כדי לשמור על טווח בוסט יעיל של הטורבו, לזמינות כוח.

ועדיין לא דיברתי על התרומה הדי משמעותית לבלימה ואיזון הרכב. בלימה מ-200 למהירות שהיא עשרות קמ"שים בודדים היא לא דבר של מה בכך.

הגז ביניים חיוני ביותר לשמירת הזנב במקומו, גם בהנעה קידמית.

 

אביחי

 

אביחי

פורסם
אף נהג בשום מירוץ לא בולם עם בלימת מנוע, רק עם הבלמים. נקודה. גם כשבאים ב-200 קודם בולמים ורק בסוף מתאימים את ההילוך למהירות.

אם במכונית כביש הבלמים מפסיקים להגיב כמו שצריך, עוצרים לקירור או מפסיקים עד להחלפת רפידות. בלימת מנוע היא לעולם לא תחליף לבלמים אלא במקרה חירום.

רק תיקון קטן: כפי שנאמר קודם, במירוצים שאני מכיר הורדות הילוכים מתבצעות בשלב מוקדם מאד של הבלימה, וגם שילוב המצמד. תן מבט בהזדמנות במירוץ פורמולה 1 ושים לב באיזה שלב מתבצעות הורדות ההילוכים. אבל הכי טוב להסתכל על מירוצי מוטוGP. שם לעתים קרובות יש צילומים מהאופנוע, ולא רק ששומעים את הורדות הילוכים אלא גם יש גרפים שמראים מהירות וסל"ד. שים לב שמגיעים להורדת ההילוך האחרונה בשלב מוקדם של ההאטה, ולאחר מכן יש עוד פרק זמן ממושך יחסית של בלימה בו המנוע משולב והסל"ד יורד. לעולם, לעולם לא תראה הורדת הילוך שמתבצעת ברגע האחרון.

אבל אתה בהחלט צודק בכך שהמנוע ל-א משמש לבלימה.

 

אני מצטער לאכזב אותך, אבל יש לך טעות קשה מאוד.

אני לא הולך לחפש לזה הוכחות כי אתה בטח תסתור אותן איכשהו, אבל תן הצצה ב Youtube כמו שאלכס אמר, זה בטח יספיק.

לא, זה לא יספיק. איך בדיוק תראה ב-youtube שמשתמשים בבלימת מנוע? במירוצים לא משתמשים בבלימת מנוע לצורך האטה, נקודה.

 

פאולו,

תנסה אתה שלוש-רבע פעמים לבלום מ-180 ל-50 בניוטראל, ופעם תו"כ הורדת הילוכים עיקבית.

תחזור לספר לנו באיזה סיטואציה התחממו יותר הבלמים ואיבדו אפקטיביות.

ברכבי מירוץ זה שונה לרוב, כי יש להם רפידות מאסיביות יותר, ודורשות חימום (שזמן חימומן ארוך מידי לרכב שנע על כביש ציבורי).

מלבד זה, זה לא הסיבה היחידה, ברכבי טורבו, זה הרבה יותר קריטי, כדי לשמור על טווח בוסט יעיל של הטורבו, לזמינות כוח.

ועדיין לא דיברתי על התרומה הדי משמעותית לבלימה ואיזון הרכב. בלימה מ-200 למהירות שהיא עשרות קמ"שים בודדים היא לא דבר של מה בכך.

הגז ביניים חיוני ביותר לשמירת הזנב במקומו, גם בהנעה קידמית.

אביחי

אבל אביחי, פאלו דיבר במפורש על נהגי מירוצים... ראה ציטוט למעלה. חוץ מזה, אם אתה מעמיס מספיק על הבלמים כדי שהם יתחממו במצב כמו שתיארת, שימוש בבלימת מנוע לא ישנה כלום. התרומה שלה להאטה (יחסית לתאוטות של 1G ומעלה שאפשר לקבל באמצעות הבלמים) זניחה.

כמו כן, לא הבנתי מה קשור ענין זמן החימום של הרפידות במכוניות מירוץ...

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם

טל אתה צודק, פשוט לא הדגשתי מה הטעות:

"גם כשבאים ב-200 קודם בולמים ורק בסוף מתאימים את ההילוך למהירות."

 

ממתי בולמים בלי להוריד הילוכים? איפה ראית שמורידים להילוך הנכון רק בסוף הבלימה?

ואנחנו מדברים על נהיגת מסלול, כך שלא משנה באיזה וידאו תסתכל, תמיד תראה הורדת הילוכים שמקבילה לבלימה.

-מה שכתבתי הוא גם בתגובה להודעה הראשונה שלך:

"יש סדר פעולות ולא עושים כל דבר "באותו רגע". קודם כל, בולמים כהלכה. רק בסוף הבלימה מורידים הילוך."

מנהל אתר LFS הישראלי.

סימולטור הנהיגה הטוב בעולם.

http://www.lfsisrael.com

פורסם

יש לי שאלה שקצת סוטה מהוויכוח הכללי, אבל בלי להיכנס להאם זה נחוץ/לא נחוץ. האם זה תחום שמלמדים אותו בקורסי הנהיגה? או בכלל, איפה אפשר ללמוד את זה בצורה יעילה?

 

אני זוכר בזמנו שניסיתי ללמוד את זה על האוטו שלי, אבל אחרי חריקה או שתיים, החלטתי שאני מעדיף "להרוס" עם הזמן את הסינכרונים, מאשר לדפוק ת'תיבה בבת אחת.

השאלה היא, מי יכול ללמד את זה על אוטו ייעודי? בלי שאני אצטרך להקריב על זה את המכונית הפרטית שלי?

 

וגם עוד דבר: בכל מה שקשור לדאבל קלאץ', הרי בכל אוטו, יחסי ההעברה הם שונים, ואז אם נגיד אני רוצה להשוות מהירויות של גלגלים - תיבה"ל - מנוע, אני אצטרך לכאורה "לזכור בעל פה" איפה נמצאת הנקודת העברה המושלמת בין כל הילוך, לא?

בברכה!

יונתן.

פורסם
יש לי שאלה שקצת סוטה מהוויכוח הכללי, אבל בלי להיכנס להאם זה נחוץ/לא נחוץ. האם זה תחום שמלמדים אותו בקורסי הנהיגה? או בכלל, איפה אפשר ללמוד את זה בצורה יעילה?

 

אני זוכר בזמנו שניסיתי ללמוד את זה על האוטו שלי, אבל אחרי חריקה או שתיים, החלטתי שאני מעדיף "להרוס" עם הזמן את הסינכרונים, מאשר לדפוק ת'תיבה בבת אחת.

השאלה היא, מי יכול ללמד את זה על אוטו ייעודי? בלי שאני אצטרך להקריב על זה את המכונית הפרטית שלי?

 

וגם עוד דבר: בכל מה שקשור לדאבל קלאץ', הרי בכל אוטו, יחסי ההעברה הם שונים, ואז אם נגיד אני רוצה להשוות מהירויות של גלגלים - תיבה"ל - מנוע, אני אצטרך לכאורה "לזכור בעל פה" איפה נמצאת הנקודת העברה המושלמת בין כל הילוך, לא?

 

נקודה מושלמת,חחח, זה יבוא עם הזמן,כן.

זה מין רגש כזה,כי נגיד אם אתה מקפיץ מ-4000 סל"ד ל-5500 אז אתה צריך לתת יותר גז,מאשר מ-2000 ל-3000

ביגלל שהמנוע צריך יותר דלק בסל"ד גבוהה.

מי יכול ללמד? בקשר לקורסים אני לא מכיר בדיוק,אבל אמרוים ללמד את זה.אבל לדעתי הכי טוב - אם יש לך חבר שיודע לעשות את זה טוב - תיראה איך הוא עושה.

אין בזה שום דבר מסובך.

ושוב פעם - זה לא DOUBLE CLUTCH.....

זה גז ביניים שקצת עוזר למערכת להתאזן :)

פורסם

אגב עוד שמהו ששמתי לב מהתגובות של אנשים - כל אחד מתמקצע במשהו אחר.

אחד לוקח את זה לכיוון הראלי,טל די חזק בפורמולה ו-GP [מה שיש בטלויזיה הרבה]

למה שאני התכוונתי בכתבה הזאת - זה מירוצים בסגנון שעושים BEST MOTORING היפניים עם מכוניות מסוג:

NISSAN SKYLINE,MAZDA RX 7,HONDA S2000,IMPREZA TURBO,MITSUBISHI EVOLUTION וכו

זה הסגנון. מכוניות עם תיבת הילוכים ידנית,בלי שום עזרה,המכוניות שיש לא מעט בארץ והן הספורטיביות הכי נגישות למשתמש.

 

כל הפורמולה 1 - זה כבר שיא הטכנולוגיות,ויותר מדי רחוק מאיתנו,אז זה לא עוזר.

בראלי כמו WRC תיבת הילוכים היא "SEQUENTIAL" אז גם אין על מה לדבר.

 

אז מה שאני ניסיתי להעביר לאנשים פה בכתבה - זה איך לעזור לכם ולרכב ליותר שליטה וזמינות.

כי שום זמנים ושום מהירות לא שווה כלום,אם זה לא נעשה בשליטה של נהג!!!

 

תנהגו בזהירות,לילה טוב !


×
×
  • תוכן חדש...