Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4455 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מחזק את מה שההוא למעלה כתב.

 

בתור אחד שלא מצליח ברכב שלו לעשות "עקב אגודל" בשל חוסר מקום באיזור הדוושות (לא ב"זמן אמת" בנהיגה ספורטיבית, בכל אופן),

 

ההנחייה שאני קיבלתי מאחד המדריכים הבכירים בתחום בארץ, היא לעשות גז ביניים אחרי הבלימה ולא לפנייה.

 

אני חולק על המדריך שלך (כלומר לא אני אלא איזה צרפתי שהיה מוריד לי כאפה על ההתעקשות על גז ביניים)

אם אין אפשרות לבצע עקב-אגודל - הורד הילוך בלי, רק הקפד לעשות זאת ממש בסוף הבלימה.

הג'יעג'וע (מונח טכני) של הרפייה מהבלימה וחזרה אליה לפני הכניסה לסיבוב גרועה יותר מבלימת המנוע המסויימת שתקבל מהורדת הילוך ללא גז ביניים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

טל ונדב

 

אכן הכוונה היתה לדאבל קלאצ' + גז בניים בוורסיות שונות ב"עזרת" או "באמצעות" "HEEL TOE " !!!

 

אלון

 

מצטער,אך כן משתמשים בטכניקות הנ'ל בנהיגת מירוצים , בזבוז זמן ? הכל תלוי במיומנות הנהג !!

 

מישל

פורסם

falou, טעות בניסוח שלי - הכוונה הייתה ש"אם כבר לעשות גז ביניים - אז אחרי הבלימה ולא לפנייה".

 

מה שאני כן מצליח לעשות זה מה שטל הזכיר, צד אחד של כף הרגל על הבלימה וצד שני על הגז.

 

ברוב המקרים, אני בולם ובסוף הבלימה מוריד הילוך, או שלעיתים הפרש המהירויות בין הפניות לא מצדיק הורדת הילוך ואז רק בולמים ונשארים על אותו ההילוך, או לחילופין - לא מצדיק בלימה משמעותית ולכן לעיתים אני רק מוריד הילוך עם גז ביניים לקראת הפנייה (נניח קטע מנהלתי שנסעתי בו על הילוך רביעי ואח"כ אני רוצה להישאר על אותה מהירות בכניסה לפנייה אבל עם מומנט זמין בשביל היציאה).

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם

קונדסון - אנחנו בהסכמה מלאה.

וגם אני לא ממש משתמש בעקב.

לגבי אם צריך דאבל קלאץ' או לא - אותי לימדו עם וגם הסבירו למה זה טוב יותר (ואני לא זוכר את ההסבר). מכיוון שזה כבר הרגל אני לא מתעמק בזה יותר.

 

וזה מצליח לי הכי טוב עם DSG. מושלם בכל פעם...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

חברים

השיטה היום בנהיגה תחרותית היא רגל שמאל על הבלם.

השיטה המוזכרת של בוהן עקב היתה מאד פופולרית בשנות השבעים שמונים

בלימה ברגל שמאל מאזנת את הרכב,העברת המשקל אופטימלית,זמן החזרה לדוושת הגז מזערית,

ואם יש לך DOG אתה בכלל מלך.

דני

מירוצי מכוניות

פורסם

גז-ביניים עם דאבל-קלאץ' זה באמת משהו ששייך לעולם מוטורי אחר... אני משתמש בזה בשביל הכיף, לא יותר.

 

טל

 

אכן גם אני משתעשע בהורדת הילוכים ללא קלאצ' בכלל, אלא בעזרת "גז בניים בלבד" וללא חריקות גלגלי שניים !

 

זה עניין של ניסיון .

 

מישל

פורסם
חברים

השיטה היום בנהיגה תחרותית היא רגל שמאל על הבלם.

השיטה המוזכרת של בוהן עקב היתה מאד פופולרית בשנות השבעים שמונים

בלימה ברגל שמאל מאזנת את הרכב,העברת המשקל אופטימלית,זמן החזרה לדוושת הגז מזערית,

ואם יש לך DOG אתה בכלל מלך.

דני

 

 

 

השיטה שציינת אכן עובדת יפה וגם מראה תוצאות למי שמתאמן על כך ,התגובה של הרכב נשארת גבוה וכן השליטה .

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

פורסם

אם אף אחד לא הבין - כנראה שלא הסברתי טוב.

 

זה שבבתי ספר מלמדים - זה יפה - שימושי? לא יודע...

 

הבחור שפרסם הודעה ראשונה דיבר על גז ביניים תוך כדי בלימה כדי להתאים את כניסת ההילוך הנמוך - הורדת הילוך תוך כדי בלימה!

לפחות בנהיגת ראלי - (וגם במסלול לא הייתי מנסה אחרת) בזמן בלימה מהירה (ובד"כ במירוץ/נהיגה ספורטיבית תרצה לצמצם את זמן הבלימה למינימום הנדרש) הנהג מייצב עצמו עם רגל שמאל. אם הוא בולם עם רגל שמאל מדובר בדרך כלל בנגיעות קצרות להעברת משקל והחזרת הרגל לתמיכה. כל משחק של גז ביניים להתאמת ההילוך לסל"ד המנוע - הוא בזבוז זמן ותרגולת מיותרת.

להזכירכם מדובר לגבי רכב מירוץ - שישחקו המכלולים.

מצב בו הקלאץ לחוץ ואתה נותן גז ביניים הוא מצב בו הגלגלים מנותקים מכוח מנוע.

רוצים לחלוק עלי בבקשה - רוצים לנסות את זה במסלול ראלי - גם בבקשה.

אני אומר לכם מניסיון - זה בוודאי חסר משמעות מבחינת חיסכון בזמן - ועוד יותר בוודאי לא משפר את אחיזת הרכב במסלול.

אז לכל המומחים (אלו שאני מכבד יותר ואלו שפחות) - תעשו לי טובה?

 

מתי השתמשת בזה במירוץ, מישל?

דני?

נדב?

 

זה חוסך זמן? לא!

שומר על הרכב? - את מי זה מעניין במירוץ???

 

מלמדים בבתי ספר -

גיב מי א-ברייק!!!

אלון

פורסם

אלון אני לא מסכים איתך ואני לא יכול כרגע לתת תשובה מורחבת.

מה שבטוח - אתה צודק ובמירוצי ראלי הטכניקה הזו מיותרת יותר, בראלי לא בולמים באותה צורה ובולמים הרבה פחות ככלל, בטח אם בארץ.

לגבי נהיגת מסלול - אין לי ספק, זו שיטה מהירה מאוד, מדוייקת מאוד והכרחית, ולא צריך מסלול מירוצים סטייל F1 בארץ כדי להוכיח זאת.

מנהל אתר LFS הישראלי.

סימולטור הנהיגה הטוב בעולם.

http://www.lfsisrael.com

פורסם

ולכן סייגתי עצמי - היות ובנושאי מסלול, רבים וטובים יכולים ללמד גם אותי.

אני חוזר ואומר - שכל קשר בין הטכניקה הזו לראלי הוא וירטואלי...

(יצא לי חרוז)

 

דרך אגב - כשאני נוהג על הכביש - (לפחות כשהיתה לי ה 205CTI1.9) נהגתי להשתעשע בזה - להגיד לך שאני חושב שזה היה גורם לי להיות מהיר יותר על מסלול - אני ממש לא משוכנע.

אלון.

 

זה נראה טוב, נשמע טוב, מקבל שזה גם שומר על מכלולי הרכב...

אבל, חוסך זמן? אני - לא מצליח להבין את הפיזיקה/מכניקה....

אשמח אם מישהו יסביר.

אלון

פורסם
חברים

השיטה היום בנהיגה תחרותית היא רגל שמאל על הבלם.

השיטה המוזכרת של בוהן עקב היתה מאד פופולרית בשנות השבעים שמונים

בלימה ברגל שמאל מאזנת את הרכב,העברת המשקל אופטימלית,זמן החזרה לדוושת הגז מזערית,

ואם יש לך DOG אתה בכלל מלך.

דני

 

 

בפניות שאין צורך להוריד או להעלות הילוך אני בולם עם רגל שמאל,

אבל מה קורה שכן צריך?

 

ולאלון,

הטכניקה הזו בגדר חובה במיוחד במהירות גבוהה, היא שומרת על האיזון של הרכב.

שיחרור קלאצ' פתאומי עלול לטלטל את הרכב ולהוציא מאיזון (וסביר שתיאלץ לתקן את זה), ולהוריד הילוך בשיטת ה-HAT זה הרבה יותר מהיר.

מה בדיוק לוקח בזה זמן? זה עניין של שנייה.

לוקח יותר זמן לשחרר את הקלאצ' בעדינות.

 

אביחי

פורסם

רוצים לחלוק עלי בבקשה - רוצים לנסות את זה במסלול ראלי - גם בבקשה.

אני אומר לכם מניסיון - זה בוודאי חסר משמעות מבחינת חיסכון בזמן - ועוד יותר בוודאי לא משפר את אחיזת הרכב במסלול.

אז לכל המומחים (אלו שאני מכבד יותר ואלו שפחות) - תעשו לי טובה?

 

מתי השתמשת בזה במירוץ, מישל?

דני?

נדב?

 

זה חוסך זמן? לא!

 

אלון

 

אלון

 

אני מבין שדעתך שונה , וזה בסדר.

עניתי וכתבתי שאני כן משתמש בגז בניים עם דאבל קלאצ' להורדת הילוכים במירוצים ! למה לא ?

 

אני חוזר וטוען שזה תלוי בזמן שיש לך ובמידת המיומנות והזריזות שלך לעשות זאת בזמן !!!!

 

אם אני מתכונן בתזמון מתאים זה נותן לי שליטה טובה ברכב לפני עקומה , הרכב לא יוצא משליטה, ואני מזמין אותך להרגיש זאת

בזמן אמת בהזדמנות הראשונה שתהיה לנו !

 

יכול ליהיות שתשכנע או שתשתכנע, בכל אופן לדעתי זה כן המקום לדון בזה !

 

זה עניין אישי בתחושת השליטה ,אתה יודע לא כל אחד נוהג כמו האחר, אני לא מרגיש עלי לחץ כשאני מבצע פעולות אלו גם כשאני קרוב לעקומה זה נעשה אינסטנקטיבית כמו רפלקס ללא פאניקה ! במידה ופספסתי ואחרתי להגיב, בוודאי שלא אתעקש לבצע זאת ואמצא את הפתרון האחר להורדת הילוך ולא אלך עם ראש בקיר,אבל בדרך כלל זה נעשה בזמן.

 

מישל

פורסם

לצערי, אני עדיין בעבודה ולא מספיק לעמוד בקצב ההודעות שלכם. אסביר שוב...

מישל,

יעיד נדב - שהיה הנווט שלי ומכיר את שיטת הנהיגה שלי - שאני השתמשתי בטכניקה זו רבות. העדפתי שימוש ברגל ימין על הגז והברקס על בלימה ברגל שמאל בגלל הצורך באימון רב שנדרש לשליטה מוחלטת בטכניקה זו של בלימה בשמאל (למרות שנראה לי שנדב הגיע לשליטה טובה בטכניקה זו בזמן קצר - אבל הוא מקצוען שעובד על זה הרבה וכנראה גם יותר כשרוני ממני - הגיל, אתם יודעים).

 

כל מה שאני אומר - שאין צורך בגז ביניים להעלאת הטורים - זה בזבוז זמן בו המנוע לא מחובר לגלגלים. הברקסים עושים את עבודת הבלימה והעברת המשקל בזמן ובמהירות הנדרשת - את ההילוך מורידים בסל"ד המתאים לפי ההיכרות עם הרכב וכישורי הנהג וכן, תנאי הכביש (סיבוב, וכו'). את הקלאץ' - מחזיקים מינימום זמן לחוץ - כדי שיהיה מינימום זמן בו אין כוח מנוע זמין וזה בלי קשר לזה שבשלב זה העקב שלי על הברקס והבוהן על הגז.

אין גז ביניים - כי זה לא חוסך זמן.

במקרים חריגים מאוד - היות ואין מורידים הילוך (בשאיפה) בתוך הסיבוב, כשנדרשת הפחתת מהירות ממהירות גבוהה מאוד בבת אחד (לסיבוב איטי למשל) והורדת ההילוך נדרשת, בגלל תנאי המסלול (קפיצות, בורות, תוואי), במצב בו הרכב עדין במהירות גבוהה מאוד - ניתן להשתמש בטכניקה על מנת שהמנוע לא ינעל גלגלים מניעים.

זה מקרה חריג ובוודאי לא המצב התמידי בנהיגה.

 

נסכם:

בנהיגת ראלי, אם אתם מקצוענים כמו נדב - בלמו בשמאל

אם אתם כמוני ואוהבים יותר לבלום בימין - שווה להחזיק את הרגל על שתי הדוושות אבל לא בשביל גז ביניים אלא בשביל מהירות תגובה בחידוש גז - את הקלאץ - תשאירו לחוץ כמה שפחות. גיר שמאפשר העברת הילוכים ללא קלאץ - הוא האידיאלי.

 

מי אמר: "כמובן שהכי טוב גיר דוג סינקנסיאלי, לא צריך קלאץ :grin:"...

 

אלון

פורסם
......

 

חשוב לציין שדעת רבים בעולם לגבי נהיגת ראלי (עפר בעיקר) היא שאין צורך לבזבז זמן וריכוז אפילו על גז הביניים, וכדאי לתת למכאניקה (קלאצ' סינכונים וגלג"שים) לעבוד.

 

בברכה נדב

 

ולמסקנה הזו בדיוק - אני הגעתי מניסיוני. אני שוב מדגיש שאני מסכים לחלוטין עם דני ונדב על עדיפות השימוש ברגל שמאל - רק מה? אם אין לך זמן רב להתאמן על זה - לא תגיע לתוצאות טובות יותר משימוש ברגל ימין על שתי הדוושות.

 

 

מקווה שעכשיו כולם מבינים אותי.

 

אלון.

 

ועוד דבר,

זה שמלמדים משהו בבתי ספר לנהיגה היום, אתמול או בשנות ה 80 - לא אומר שהוא נכון מחר, מחרתיים או לרכב זה או אחר או לנהג כזה או אחר ברמת אימון כזו או אחרת.

תחשבו על זה.

 

מה שמתאים לסגנון הנהיגה, כמות האימונים והרכב של לואב - לא בהכרח מתאים ל 106 של פלוני אלמוני המתחרה בארץ אחת לחודשיים.

אלון.


×
×
  • תוכן חדש...