Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4454 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אולי סירטונים זה כן הפיתרון:

 

http://www.youtube.com/watch?v=A8-zbfdPfRg

 

0:40

0:50

1:20

1:50

2:25

 

מספיק?

איזה COOL... עזוב אותך מהויכוח: תענוג צרוף לראות אומן בעבודתו.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

  • תגובות 134
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני הפניית ההגה, אז בוודאי לפני האייפקס.

בשום מקרה, לא על מנת לסייע למכונית לעצור עם בלימת מנוע.

הסרטון של סנה קצת קשה לפירוש במובן הזה, כי הוא משתמש הרבה בגז במהלך הבלימה על מנת לשמור את הסל"ד של המנוע (כמו בלימה ברגל שמאל).

בכל מקרה, מבחינתו זו עדיין נהיגה בזולה...

מה קשה לפירוש כאן? הוא משתמש בדיוק בטכניקת Heel & Toe להורדת הילוכים תוך כדי בלימה שעליה דובר כאן... וזה ממש לא כמו בלימה ברגל שמאל.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם
מה קשה לפירוש כאן? הוא משתמש בדיוק בטכניקת Heel & Toe להורדת הילוכים תוך כדי בלימה שעליה דובר כאן... וזה ממש לא כמו בלימה ברגל שמאל.

 

טל

 

1:28 ברקס + גז בו"ז.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

פאלו ידידי... ברקס+גז+קלאץ'. מה שאתה רואה זה היל-אנד-טו. לא יותר, לא פחות.

מיצינו?

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם

אתם בחיים לא תצליחו להגיע להסכמה!

 

חצי מהשירשור נבע מפירוש לא נכון אחד של השני ומזה שפאלו טועה! :wink:

 

אני מציע הפסקת אש ושטל יזמין אותי לבירה במקום! מאוד מעניין אותי לראות את הסרט בגירסה המלאה.

עזוב אני מוכן אפילו לשלם על הבירה :-D

 

 

תום

"its one of the most magical letters in the world of performance automobiles, its the latter M, and with combinning with the number 3 causes uncontrollable envy hatred and despair for those who will never experience the view from the cockpit." Web Riders Shoot Out

פורסם
פאלו ידידי... ברקס+גז+קלאץ'. מה שאתה רואה זה היל-אנד-טו. לא יותר, לא פחות.

מיצינו?

 

טל

 

אפשר לראות ולשמוע אותו בפירוש מושך את הבלימה קלות לתוך הסיבוב עם גיזגוז ובלי קלאץ' לאחר הורדת ההילוך

גם ב-2:20 אין החלפת הילוך, רק בלימה + גז לתוך העקומה.

מיצינו?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אתם בחיים לא תצליחו להגיע להסכמה!

 

חצי מהשירשור נבע מפירוש לא נכון אחד של השני ומזה שפאלו טועה! :wink:

 

אני מציע הפסקת אש ושטל יזמין אותי לבירה במקום! מאוד מעניין אותי לראות את הסרט בגירסה המלאה.

עזוב אני מוכן אפילו לשלם על הבירה :-D

 

 

תום

 

1+ :)

פורסם

הלו הלו, יש גבול לכמה בירה אני יכול לשתות...

טוב, אני מנסה להרים מפגש. צריך פאב עם מסך גדול שאפשר יהיה להקרין עליו סרטי הורדת-הילוכים-מוקדמת כמה שנרצה. טוב, אפשר גם את הוידאו של פריס הילטון. רעיונות למקום יתקבלו בברכה.

 

טל

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם

2.1 יש סדר פעולות ולא עושים כל דבר "באותו רגע". קודם כל, בולמים כהלכה. רק בסוף הבלימה מורידים הילוך. ללחוץ קלאץ' במקביל לבלימה החזקה זו טעות אקוטית.

 

הורדת הילוכים בזמן בלימה מקסימלית היא מיותרת ומזיקה - בגלל העומס על התמסורת, בגלל חוסר הדיוק שלה בניגוד לעבודה רגישה על הבלם, בגלל שהנהג לא צריך להתעסק בהילוכים בזמן שהוא צריך להיות מרוכז בהאטת המכונית, בגלל שזה לא נחוץ במערכות בלימה מודרניות (ובוודאי לא נחוץ במקרה של מכונית מירוץ),

 

אני לא טוען שמבצעים אותן מוקדם. מבצעים אותן מאוחר, כלומר לאחר הבלימה המשמעותית ולא בתחילתה.

אם תרצה, עם ההילוכים מתעסקים הכי מאוחר שאפשר. בבלימות הארוכות (יחסית) זה יותר בולט.

כמו בסרטון הזה:

אחת האמרות האהובות עלי אומרת בערך There are none so deaf as those who will not listen, and none so ignorant as those who will not learn.

להתחפר בעמדה באופן עקשן לא מוסיף כבוד לאף אחד. להודות בטעות, לעומת זאת, בהחלט מוסיף כבוד למי שעושה את זה, בודאי במקרה בו ברור לכולם שהוא טועה. לזה שצדק מלכתחילה זה לא מוסיף כלום, כי הוא ידע שהוא צדק מההתחלה.

לאורך כל הדרך אתה טוען שהורדת ההילוכים באה מאוחר, בסוף הבלימה. טענת אף שלא לוחצים קלאץ' בזמן בלימה חזקה - הגדרת את זה כ"טעות אקוטית".

א-ב-ל... בכל הסרטים שהועלו כאן, כולל זה שאתה העלית, לא הצלחת להצביע על ולו דוגמה אחת להורדת הילוכים שמתחילה מאוחר בשלב הלימה או קרוב לסופה. פשוט אין. לעומת זאת, יש ה-מ-ו-ן דוגמאות, חוזרות ונשנות, לתחילת החלפת ההילוכים ממש עם תחילת הבלימה. יש שפע דוגמאות, שוב ושוב, ללחיצת קלאץ' תוך כדי בלימה חזקה - אותה "טעות אקוטית" כהגדרתך. גם איירטון סנה מבצע אותה. באמת חבל שהוא כבר לא אתנו, אחרת בודאי היה שמח ללמוד ממך לנהוג.

אפילו בסרט שהעלית כדי לתמוך בטיעונים שלך, אין החלפת הילוכים אחת שמתחילה מאוחר. בשלושה מקרים שונים, בנקודות 0:21 ד', 0:34 ד' ו-0:54 ד', יש תחילת בלימה שמייד אחריה מגיעה הורדה מהירה של שני הילוכים, עם שתי לחיצות על הקלאץ', כשכל העסק מסתיים בתוך שניה אחת בלבד מרגע תחילת הבלימה. בכל המקרים נמשכת הבלימה לאחר מכן. זה קורה שלוש פעמים במהלך הסרט. אתה טוען שזה נקרא הורדת הילוכים מאוחרת? אתה טוען שאפשר מעשית להוריד הילוכים יותר מהר מזה? אתה טוען שזו בלימה קלה? אני מקווה שלא, כי לא כל כך מסתדר עם ההגיון בלימה קלה שמקזזת מספיק מהירות כדי להוריד שני הילוכים, ועוד כל כך מהר...

 

אפשר לראות ולשמוע אותו בפירוש מושך את הבלימה קלות לתוך הסיבוב עם גיזגוז ובלי קלאץ' לאחר הורדת ההילוך

גם ב-2:20 אין החלפת הילוך, רק בלימה + גז לתוך העקומה.

מיצינו?

מה שאתה מבצע זה מהלך קלסי של מי שנשאר בלי תשובות: אתה נתפס למשהו קטן שאין לו כל קשר לנושא עליו מדברים, מנסה להסיח אליו את תשומת הלב ונתלה עליו. אז לא, במקרה הראשון אין גז וברקס יחד. אתה מוזמן לבדוק שוב. ב-2:20 - כן! נכון, צדקת! שם הוא באמת לוחץ על הגז והברקס יחד ואין לי מושג למה! אתה ג-ד-ו-ל!! אז מה, נראה לך שזה עשה אותך צודק לגבי שאר השטויות שפלטת כאן?

רבאק, לא היה לך אפילו את ההגינות האלמנטרית להתייחס להצעה הידידותית שלי, שחזרתי עליה כמה פעמים. זה כבר סתם חוסר נימוס. מה, עד כדי כך הגאווה שלך לא מאפשרת לך להיות במצב בו תתפס בטעות קבל עם ועדה?

There are none so deaf as those who will not listen...

אני מניח שכל זה לא היה כל כך מרתיח אותי אם לא היית מתנהג ביהירות במהלך השרשור ומסביר למישהו ש"יש כאלה שמבינים על מה הם מדברים ויש כאלה שמציאים ממוחם הקודח", או משהו דומה.

 

זהו. עכשיו מיצינו.

 

טל

שלא תהיה טעות, ההזמנה שלי בעינה עומדת. אני מארגן ערב, תבוא, נלחץ ידיים, בירה ראשונה שלך עלי.

חבר הפורום טל שביט נהרג בתאונת דרכים כשהוא רכוב על אופנוע בזמן מילוי תפקידו ככתב רכב. יהי זכרו ברוך.

 

* "מוטב שתשתוק ויחשבו שאתה טפש, מאשר לפתוח את הפה ולהסיר כל ספק" (בנג'מין פרנקלין)

* "If I were in your shoes, I'd whisper before I'd shout" (רייצ'ל סטיבנס, "סוויט דרימס מיי ל.א. אקס")

פורסם
טענת אף שלא לוחצים קלאץ' בזמן בלימה חזקה - הגדרת את זה כ"טעות אקוטית".

 

אם אתה יושב בבאקט עם רתמות זה באמת לא משנה כל כך. במכונית בלי אתה צריך את רגל שמאל לתמיכה (אלא אם אתה סנה).

 

א-ב-ל... בכל הסרטים שהועלו כאן, כולל זה שאתה העלית, לא הצלחת להצביע על ולו דוגמה אחת להורדת הילוכים שמתחילה מאוחר בשלב הלימה או קרוב לסופה.

 

אני לא יודע על מה אתה מסתכל, אבל בבלימות הארוכות רואים בבירור שקודם כל יש בלימה ואח"כ הורדת הילוכים. אח"כ הפניית הגה וכו'. אם במאוחר חשב מישהו שהכוונה היא שמורידים הילוכים בדחיפות בסוף, לא זאת היתה הכוונה, ואני חושב שהסברתי זאת.

 

אפילו בסרט שהעלית כדי לתמוך בטיעונים שלך, אין החלפת הילוכים אחת שמתחילה מאוחר. בשלושה מקרים שונים, בנקודות 0:21 ד', 0:34 ד' ו-0:54 ד', יש תחילת בלימה שמייד אחריה מגיעה הורדה מהירה של שני הילוכים, עם שתי לחיצות על הקלאץ', כשכל העסק מסתיים בתוך שניה אחת בלבד מרגע תחילת הבלימה.

 

0:21 - קלאסי. בלימה, אח"כ הורדת הילוכים, אח"כ הפניית הגה עם בלימה לתוך הסיבוב (כניסה לא מי יודע מה מוצלחת). מה פה לא ברור? אנחנו מסתכלים על אותו סרטון???

 

0:34 פה היה צורך להוריד שני הילוכים מהר, כי הבלימה קצרה. ועדיין קודם כל ברקס, אח"כ הורדת הילוכים, אח"כ סיבוב הגה וכו'.

 

0:54 - כנ"ל

 

אם יש שנייה לבלימה וצריך גם לבלום וגם להוריד הילוכים בדחיפות, זה מה שעושים, כי חייבים להוריד את ההילוכים לפני שמפנים את ההגה.

 

בכל המקרים נמשכת הבלימה לאחר מכן.

 

בלימה שנמשכת לאחר סיבוב ההגה (trail braking) היא בלימה קלה מאוד שנועדה לשמירת איזון המכונית בפנייה (מניעת תת היגוי). במהלכה בוודאי שלא מחליפים הילוכים.

 

מה שאתה מבצע זה מהלך קלסי של מי שנשאר בלי תשובות: אתה נתפס למשהו קטן שאין לו כל קשר לנושא עליו מדברים, מנסה להסיח אליו את תשומת הלב ונתלה עליו. אז לא, במקרה הראשון אין גז וברקס יחד. אתה מוזמן לבדוק שוב. ב-2:20 - כן!

 

מה שאתה עושה זה מהלך קלאסי של מי שכותב בלי להבין ואח"כ מנסה לגמד את הטעויות שלו.

 

במקרה הראשון יש trail braking עם גז. למה? אני מנחש שהמטרה היא לאזן את המכונית ולשמור על סל"ד בו"ז (מאותה סיבה גם בולמים ברגל שמאל). הטכניקה ב-2:20 רק מוכיחה שכך סנה נוהג ובניגוד למה שכתבת זה כן קשור לבלימה עם רגל שמאל.

למעשה סנה משתמש מספר פעמים בבלימה + גז ולכן, נורא קשה לראות בדיוק מה הוא עושה.

 

 

אני מניח שכל זה לא היה כל כך מרתיח אותי אם לא היית מתנהג ביהירות במהלך השרשור ומסביר למישהו ש"יש כאלה שמבינים על מה הם מדברים ויש כאלה שמציאים ממוחם הקודח", או משהו דומה.

 

הם המציאו את הכל ממוחם הקודח, כי אין אף מדריך אחד שיצא לי להתקל בו שאומר אחרת ולהתלות בסרטים מ-YouTube ללימוד עצמי ולימוד אחרים זה טפשי, אפילו אם סנה נוהג אחרת ממה שנהוג ללמד במהלך סיבוב דאווין. ההבדל בין הטענות שלי לשלהם שאני נותן סיבה. סיבה למה בבלימה חזקה לא נכון ללחוץ קלאץ' וסיבה למה קודם כל בולמים ואח"כ מורידים הילוכים. אם סנה נוהג אחרת לעיתונות, אני מניח שהוא גם יכול לנהוג עם רגליים מוצלבות ועדיין זה יצליח לו.

 

ההבדל הוא שאני לא מפרסם מאמרים באינטרנט בהם אני מתיימר ללמד נהיגה, כאשר אין לי את הידע.

 

אז אתה מתרתח ולכן רוצה להתווכח.

שיבושם לך, אבל כמו רפי גינת וחתולי טיב טעם, כתיבה טובה לא יוצרת טיעון משכנע.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
אלוהים יעזור לך!

 

במקום לפנות לכוחות עליונים כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שמפרסמים מאמרים.

 

והנה כמה ציטטות מהתוצאות הראשונות שמגיעות ב-Google והיו עוזרות לך בכתיבת "הכתבה":

שאלות ענייניות יש?

When a driver performs a heel-and-toe downshift, they will firstuse the ball of their right foot (toe) to depress the

brake pedal and slow the car down sufficiently. When the car is at the appropriate speed, the driver fully depresses the clutch pedal, cutting the power from the engine to the gearbox, and now shifts to neutral.

 

____________________________________________________________


  • As you approach the braking point, cover the brake pedal with the ball of your right foot. The brake is the priority of the two pedals, so ensure good contact and no risk of your foot slipping off. In some cars it is very difficult to heel and toe due to the pedal position.

Apply the brake, and reduce your speed to a point where it's possible to change down without over-revving the engine. Now rotate your foot and prepare to press the accelerator with your heel

 

_____________________________________________________________________



EXERCISE WITH BRAKING:

 

...

 

When you think you're ready, try braking and blipping the gas to rev-match into a downshift.

 

The next step requires an open stretch of straight road without traffic.

 

Basically just brake from speed, to a rev-match downshift at the *end* of the braking. Accelerate back up and repeat. Try it with and without double-clutching. Try it with light braking and heavy braking.

 

...

 

_______________________________________________________________________

 

 

On the race track, as you approach a corner, your right foot comes off the gas pedal and presses the brake with the ball of the foot. Before the braking is done, you need to shift gears so when the braking is done you can immediately be back on the gas. When the braking is almost done, your left foot pushes the clutch pedal in, and your right hand downshifts

 

 

_______________________________________________________________________

 

 

 

.

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...