Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4210 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בזה אני מסכים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

  • תגובות 157
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בגלל זה עדיף לקנות את הפיקנטו ספורט. אמנם צריכת הדלק לא משהו אבל הביצועים של הרכב מפצים על זה.

 

זה נכתב ברצינות?

 

מדובר באותו רכב כמו גרסת ה-"לא ספורטיבית" ששוקל יותר...

 

אלי

פורד פיאסטה, 1.25 ידנית Trend, שנת 2014

פורסם
אין מה לעשות צריכת דלק חסכונית, או לפחות בסביבה, משיגים רק באוטו היברידי או דיזל.

 

בגדול כן, אבל יש יצרנים שמצליחים לייצר מנועי בנזין חסכוניים יחסית. מנועי במוו למשל, או דור אחרון של מנועי TSI, במיוחד TSI140 שיודע לבטל צילינדרים בשיוט שלא מייבאים לארץ, גם S60 החדשה של וולוו. אבל מסקרן מאוד מה תהיה יחידת הכוח בדור הבא של טויוטות הברידיות, הגיע הזמן לחדש כבר. מקווה שיגיעו ל-30 ק"ם לליטר צריכה אמיתית.

פורסם

כנראה נהגת על רחפת. רגל לא קלה על הגז, ממש לא חסכונית ומנוסה, וצריכת דלק שפריוס בתנאים טובים תעשה. משהו נראה לי תמוה קצת, אבל שיהיה.

 

ההודעה מכוונת לפרקש.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
לא נכון,הפנדה שהייתה לי הייתה חיסכונית עם ממוצע של 1/17.5 בין עירוני,הספייס גם עושה צריכה דומה והיא אוטומטית (רציף),הפיגו 107 שיש לאבא שלי גם מאוד חיסכונית.

יש הבדל, גדול מאוד, בין נסיעה בינעירונית שהיא לרוב גם ארוכה ובזמן ומרחק ואינה מלווה בהאטות והאצות רבות יחסית, לבין צבר נסיעות קצרות בנסיעה עירונית בתנאי עומס ועם מזגן. לא מכיר את המכוניות שלך, מעיז לנחש שאם תמצא את עצמך בתנאי הנסיעה של הפותח, שמשום מה מכנה את המסלול שלו "נסיעה בינעירונית", ולא בשלוש בבוקר אלא בשעות של צפיפות ומזגן דולק, לא תתרחק מצריכת הדלק שלו.

פורסם

שומאכר תאמין לי שגם אני הופתעתי מצריכת הדלק הזו.

ציפיתי למשהו באזור ה1-16.

אני מכיר את הרכב. בנסיעה חסכונית בתנאי דרך אופטימליים כבר הגעתי איתו תאמין או לא ל1-21 כך שתוצאה כזו לא זרה לי.

מה שכן העובדה שהוא הגיע אליה גם בתנאי דרך לא אופטימליים עם נהיגה לא אופטימלית היא מה שמאוד הפתיע אותי.

 

שבועיים אחורה אותו רכב נסע מחדרה לכנרת וחזרה, מרחק של 240 ק"מ, איתי ועם עוד בנאדם כשהרכב מפוצץ בציוד ששקל לפחות כמו שני אנשים, וחלקו היה קשור לגג. הרכב צרך 14 ליטר, כלומר צריכה של קצת יותר מ1-17.

גם לא תנאי דרך אופטימליים בכלל.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

רועי אני גר במעלות שזאת עיר הררית והנסיעות שלי היו לאזור כרמיאל,נהריה שזה לא בדיוק כבישים לשיוט במיוחד לכרמיאל,ועם 2 הרכבים אני מוציא יותר מ1/17, בעיר הייתי מקבל עם הפנדה כ 1/15.5.

אם הייתי נוסע באמת בכביש ישר בשיוט הייתי מתקרב ל1/20 כמו שכבר קרה בכביש 6.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הנה ענית. קח את המכוניות האלו שלך לסיבוב עליז בין פתח תיקווה לתל אביב, לחילופין את הפיקנטו ההיא לסביבת המחייה הצפונית שלך ואני מעריך, שוב בזהירות, שהמספרים ישתנו ולא במעט.

ולקרוא למעלות "עיר הררית" זה כמעט כמו לקרוא לגבעת המורה אוורסט, אבל זה באמת בשוליים.

פורסם

אני לא חושב,התנאים שאני נוסע בהם לא קלים,לעומת זאת זה לא הבן אדם הראשון שמתלונן על צריכה לא טובה בפיקנטו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

רועי, יש מסה גדולה מספיק של דיווחים בארץ ובחו"ל על החסכוניות של הפנדה (1.2), ומאידך מספיק דיווחים מהארץ - וכן, גם מחו"ל - על הבזבזנות של הפיקנטו, ואחת היא מה התוואי.

:idea:
פורסם
אני לא חושב,התנאים שאני נוסע בהם לא קלים,לעומת זאת זה לא הבן אדם הראשון שמתלונן על צריכה לא טובה בפיקנטו.

יכול בהחלט להיות שהמכוניות שלך חסכוניות יותר מהפיקנט. כל שאני טוען היא שהנתונים האובייקטיביים של סביבת הנסיעה מצביעים על אפשרות מאוד סבירה, כמעט ודאית, שהמספרים יתכנסו ויהפכו לקרובים משמעותית אם כל המכוניות הללו יוסעו באותם המקומות וע"י אותם הנהגים. בכל מקרה המכוניות שאני מכיר, שאינן מסביבת החיסכון הזו בה אנחנו דנים, מתנהגות כמו חולה סכרת צמא להחריד בסביבה עירונית צפופה ועמוסה וכמו טירון במסע כומתה בתקופת משמעת המים הזכורה לשימצה, כשהן בסביבה צפונית או דרומית חפה בהשוואה מתנועה צפופה ואיטית, רמזורים בכל צעד ושעל, תמרורי מתן זכות קדימה ועצור בכל מטר ועוד כהנה וכהנה רעות חולות שמכריחות אותך ללחוץ גז ברקס בלי הרף.

פורסם
מודה רק קראתי את הכותרת והעמוד הראשון, אבל חייב לשתף.

נסעתי היום עם חבר על מנת לטפס את החרמון. לאחר 300 מטרים נעל ההרים בת ה8 שלי התפרקה לחתיכות, והטיול בוטל.

למה אני מספר את זה?

יצאנו מחדרה בסיטרואן סקסו שנת 99 עם 220 אלף ק"מ. ברכב היינו אני וחבר, החלק האחורי היה מלא בשני תרמילים וציוד קל, וכל הדרך נסענו ללא מזגן.

תידלקתי מיכל מלא ביציאה ואיפסתי מד ק"מ.

נסענו עד לאזור קרית שמונה בשביל הטיול, קצת התברברנו אז עלינו וירדנו קצת חלק מהעליה לרמה לפני הביטול. עקב הביטול החלטנו לטייל מעט ברמה.

עלינו לרמה כשחבר שלי נוהג על הרכב שלי, ועל גיר ידני לאחר הרבה זמן. מיותר לציין שהנהיגה שלו לא הייתה חסכונית ומנוסה.

ברמה הוא נהג עוד קצת.

עלינו להר בנטל, עליה לא כיפית בכלל לסקסו וחבר שלי נהג עם "הרגל שלי ברצפה" כלשונו.

לאחר מכן התחלפנו. המשכנו בנסיעה ברמה, ירדנו את הרמה כשאני נוהג ממש לא לאט ועם רגל ממש לא קלה. נסענו חזרה ותידלקנו בקיסריה כאשר מד הק"מ הראה 415 ק"מ, ולמיכל נכנסו 21.6 ליטר דלק, כלומר בחישוב מהיר קיבלנו צריכה של ליטר דלק ל19.21 ק"מ!.

 

נתוני משקל:

סקסו 860 ק"ג.

פיקנטו 845 ק"ג.

 

אז תגידו לי איך סקסו ישנה וחבוטה משיגה כזו צריכת דלק בתנאי דרך ממש לא אופטימלים, ופיקנטו מודרנית וחדשה פי כמה משיגה כזו צריכה עלובה. רק נזכיר שלסקסו מנוע 1.4.

לאן בדיוק התקדמנו?

בתכלס לא הרבה.

מבחינת תצרוכת דלק אמיתית לא התקדמנו לשום מקום.

המכוניות היום פולטות פחות מזהמים אולי אבל צורכות אותו דבר אם לא יותר דלק.

וגם זה אולי, מה מבטיח לנו שנתוני פליטת המזהמים לא מסולפים כמו נתוני תצרוכת הדלק?

הרבה טכנולוגיה, ממירים למיניהם, מחשבים, מנועי טורבו מתוחכמים ושברירייים ומבחינת האזרח הפשוט שצריך לתדלק בתחנה על חשבונו אין כמעט שום שיפור.

פורסם
וגם זה אולי, מה מבטיח לנו שנתוני פליטת המזהמים לא מסולפים כמו נתוני תצרוכת הדלק?

 

זה ישמע קצת מקאברי, אבל זכור לי שקראתי איפשהו לאחרונה שאחוז ההתאבדויות ע"י נשימת גזי פליטה מרכב ירדו באופן דרסטי בשנים האחרונות משום שפליטת ה-CO ורעלנים אחרים ירדו ולכן אנשים "מתייאשים" לפני שהם מאבדים הכרה בגלל הריח או משהו בסגנון...:shock:

פורסם
אוקיי יש esp יש abs יש 5 כוכבי בטיחות מסכים.

תתעלם רגע מאלה. מדובר ברכב מיני עם מנוע קטן. רכב זה אמור להיות חסכוני מאוד. בטח חסכוני יותר מרכב עם מנוע 1.4 שנת 99 שעבר 220 אלף ק"מ. ההבדלים בצריכה הם ממש גדולים לרעתו.

מבחינתי מדובר בכשלון של היצרן הזה מעטפת הפלסטיק היפה, ורמת הבטיחות ממש לא משנות את התמונה. הייתי מצפה שבטווח של 15 שנה ייצרו רכבים קצת יותר חסכוניים, ולא הרבה פחות חסכוניים שכל הנתונים על הנייר עדיפים בפיקנטו(מנוע קטן יותר, משקל קל יותר, מנוע חדש יותר).

 

חסכון אמיתי ברכב נגזר מעלויות תיקונים וטיפולים. אני מעדיף לנהוג ברכב חדש שנוסע 1:12 ונכנס למוסך רק לצורך טיפולים מאשר רכב שנוסע 1:18 ונכנס למוסך פעם בשלושה חודשים.

 

אני קיבלתי בעקביות צריכת דלק בין 15-16 ק״מ לליטר לאורך 60,000. רחוק מנתוני יצרן, אבל לא קטסטרופה. הרכב הפגין אמינות יוצאת מן הכלל לאורך שנתיים וחצי שהיה ברשותי.

 

אנשים חייבים להתאים את הציפיות למציאות. לא ייתכן שרכב במשקל 1.1 טון לפני נוסעים ומטען יציג צריכת דלק של אופנוע 250 סמ״ק.


×
×
  • תוכן חדש...