Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4209 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
ronrcz,

 

כאשר הרכב בהילוך ואין לחיצה על הדוושה ("גלישה"), צריכת הדלק היא אפס. הגלגלים מניעים את המנוע ולא השריפה של הדלק. כשהרכב בניוטרל ישנה הזרקה מתמדת של דלק כדי לשמור על המנוע בסל"ד סרק.

 

מזגן יכול לצרוך יותר או פחות דלק מחלונות פתוחים - תלוי במנוע, במדחס, בחלונות ובמהירות. כמו שרשמו פה.

 

שאלה תאורטית, נניח שני מקרים - אני בירידה ובהילוך - צריכת הדלק היא אפס, אבל יש בלימת מנוע שפוגעת בהאצה של הרכב.

מקרה שני - אני בירידה בניוטרל - יש צריכת דלק מינימלית כדי לשמור על סל"ד סרק, אבל אין בלימת מנוע והרכב צובר יותר מהירות.

 

בהחלט יתכן מצב בו דווקא ירידה בניוטרל תהיה חסכונית יותר. מה אתם חושבים?

 

כמובן, יש את עניין הבטיחות, ואם בלמנו כי הרכב האיץ יותר מידי אז בכלל איבדנו את כל החיסכון.

 

אתה טועה ובגדול.

המשאבת דלק ממשיכה להזרים דלק למנוע כל עוד המנוע עובד!.

סיבוב הגלגלים לא מניע את הרכב,רק הצתת הד-ל-ק בתא השריפה גורמת למנוע לעבוד!.

אם לא מוזרק דלק לתא השריפה אז המנוע לא היה עובד,אפילו אם הרכב נוסע בהילוך על 200קמ"ש,אי אפשר לשנות את חוקי הפיזיקה.

הפעלת המדחס של המזגן משפיע לרעה על צריכת הדלק יותר מאשר העלאת מקדם הגרר בגלל שהחלונות פתוחים,וזה נכון פי כמה וכמה במקרה של רכב עם מנוע קטן וחלש שהתנגדות המדחס לוקחת לו כוח שאין לו.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
  • תגובות 157
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)

לא מעט מכוניות מתוכננות כך שמעל סל"ד מסויים, כשאין לחיצה על דוושת הדלק, זרימת הדלק הינה אפס.

 

שים את מחשב הרכב על מצב תצוגה של צריכה ריגעית, סע במהירות, תשאר בהילוך ועזוב את דוושת הדלק. התצוגה תראה צריכה 0.

לאחר האטה מסויימת וירידה לסל"ד נמוך, הצריכה פתאום תעלה כי המנוע החל לצרוך דלק.

עריכה אחרונה על ידי shayy

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

שי,הטעות שלך[ןנראה שלא רק שלך] שאתה מסתמך על המדידה של מחשב הדרך.

המחשב דרך בנוי שמתחת למהירות מסויימת הוא לא מודד בכלל צריכת דלק,אם תסע למשל 60או 90 קמש ותוריד את הרגל מהדוושה אתה תראה שיש גם יש צריכה,אמנם נמוכה יותר,אבל בוודאי שיש,אין דבר כזה צריכת דלק אפס,זה נוגד לחלוטין את צורת העבודה של מנוע בעירה פנימית!.

פורסם

תיאורתית,אין בעיה למצב כזה להתקדם. כמו שצריך דלק על מנת להפעיל את הבוכנות ואז לסובב את הגלגלים, אז ככה גם הסיבוב הגלגלים(הנקבע ע"י האינרציה הראשונית ומועט ע"י כוח החיכוך) יכול לגרום להפעלת הבוכנות על ריק(ללא כניסת דלק)

 

בפועל, אני לא יודע אם זה קורה

פורסם
זה נוגד לחלוטין את צורת העבודה של מנוע בעירה פנימית!.

 

זה ההגיון שלך לא של המנוע.

 

כשנגמר הדלק באמצע נסיעה, המנוע לא "ננעל" והגלגלים גם. מערכות החשמל ממשיכות.

כוח חיצוני יכול לסובב את המנוע והמערכות ההקפיות לא יודעות אם המנוע מסתובב בגלל בעירה או כוח חיצוני.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

ronrcz, אתה טועה. במנוע מוזרק צריכת הדלק היא 0 מוחלט כאשר דוושת התאוצה אינה לחוצה. הזרקת הדלק מתחדשת רק מתחת לסל"ד מסויים, לרוב נע בין 1000 ל 2000.

יש מחשבים מפורטים יותר המראים צריכה של אין סוף / 0 ק"מ לליטר ויש כאלה שמראים את הטווח המקסימלי שיצרן הרכב הגדיר במחשב, מישהו רשם כאן 50 ק"מ לליטר וברכב שלי התצוגה היא 35 קילומטר לליטר. כאמור הצריכה בפועל היא 0.

 

איתמר

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
זה ההגיון שלך לא של המנוע.

 

כשנגמר הדלק באמצע נסיעה, המנוע לא "ננעל" והגלגלים גם. מערכות החשמל ממשיכות.

כוח חיצוני יכול לסובב את המנוע והמערכות ההקפיות לא יודעות אם המנוע מסתובב בגלל בעירה או כוח חיצוני.

מערכות החשמל ממשיכות לעבוד כי הן לוקחות את הכוח מהמצבר.

אם נגמר הדלק המנוע כמובן לא יעבוד,כמובן שהגלגלים ימשיכו להסתובב,עד שייעצרו.

כוח חיצוני יכול לסובב את המנוע,אפילו להניע אותו במקום הסטרטר,בתנאי שיש דלק,אם אין דלק המנוע לא יעבוד.

פורסם
ronrcz, אתה טועה. במנוע מוזרק צריכת הדלק היא 0 מוחלט כאשר דוושת התאוצה אינה לחוצה. הזרקת הדלק מתחדשת רק מתחת לסל"ד מסויים, לרוב נע בין 1000 ל 2000.

יש מחשבים מפורטים יותר המראים צריכה של אין סוף / 0 ק"מ לליטר ויש כאלה שמראים את הטווח המקסימלי שיצרן הרכב הגדיר במחשב, מישהו רשם כאן 50 ק"מ לליטר וברכב שלי התצוגה היא 35 קילומטר לליטר. כאמור הצריכה בפועל היא 0.

 

איתמר

 

זה לא קשור לפיקוד של המחשב,אם המנוע עובד,אז יש צריכת דלק,קטנה ככל שתהיה.

יש מנועים שיודעים לכבות חלק מהצלינדרים תוך כדי נסיעה בשביל חסכון בדלק,אבל אם תהיה צריכת דלק 0 אז המנוע לא יעבוד,מנוע עובד תמיד צורך דלק בשביל לעבוד.

פורסם

הבוכנות ממשיכות לעלות ולרדת בלי דלק וכמובן שאט אט הקצב יורד עד עצירה. המינוח שלך לעובד/לא עובד לא ברור.

מבחינתך רק כשיש דלק הוא עובד, מבחינתי כל עוד הוא מסתובב. ובשביל זה לא צריך דלק.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

למה?הסברתי בצורה נורא פשוטה.

צריכת דלק 0=לא מגיע דלק למנוע.

לא מגיע דלק למנוע=אין הצתה,המנוע לא יעבוד.

צריכת דלק 0=משאבת דלק כבויה ולא מגיע דלק למנוע.

פורסם

OK - אבל בהקשר של הדיון - יש מצב שהילוך משולב וזרימת הדלק 0 מעל סל"ד מסויים. ולטענתך אין. וזה לא נכון.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

פורסם

טוב. ככה זה אצלך כנראה. אצלי זה אחרת.

 

חג שמח!

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it


×
×
  • תוכן חדש...