Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4211 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רנו קנגו 2010 דיזל עושה 1 16 משולב הנסיעה היא בעיקר לקריות וחיפה בכל יום וסידורים ולפעמים בשבוע ברכבי הארץ

והיא מלאה בסחורה

  • תגובות 157
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לא רע בכלל! הכל סגנון נהיגה. לי קשה להגיע לזה כי אני מאיץ מהר יחסית גם כשאני שומר על מהירות שיוט נמוכה ובינתיים לא הצלחתי לשנות את זה. כל הכבוד!

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

הלן שוב חברים ותודה לעונים.

 

 

אני אחדד פה מספר דברים שעלו מתוך התגובות:

 

 

1. אני מדבר על מדידה של נסיעה ללא מזגן.

2. אני תמיד נוסע לבד ברכב ללא אנשים וללא מטען.

3. הרכב נקנה מהחברה בפברואר השנה (2014) ככה שמן הסתם קיבלתי אותו עם 0 ק"מ, כיום הוא עומד על אזור ה8,000.

4. איך מדדתי? מאוד פשוט.

מכיוון שכמו שאחד מהעונים פה אמר "אחרי שמד דלק מראה על 0 יש עוד כמה קילומטרים טובים בשביל שיהיה אפשר להמשיך לנהוג" מה שאני עושה זה דבר

מאוד פשוט:

אני ממלא את מיכל הדלק עד הסוף, מסמן לי כמה ליטרים של דלק אני רואה שהוכנסו למיכל (על פי מה שרשום בעמדת התידלוק) ומאפס את מדד הקילומטר

שנמצא ברכב.

כעבור ימים כשהמיכל מגיע בול לחצי שלו..

אני לוקח את המספר שמופיע במד קילומטר.

מחלק את מספר הליטרים שהוכנסו לאוטו בחצי.

ואז מחלק את מספר הקילומטרים במספר הליטרים.

 

על מנת להראות לכם בדיוק איך אני נוהג, צילמתי בסמארטפון נהיגה אופיינית שלי בהאצה מהילוך 1-5.

 

כאשר בסוף רואים על איזה מהירות אני נשאר בנסיעות בינעירוניות.

 

פורסם

אז פה הטעות שלך,חצי מיכל שמד דלק מראה זה לא באמת חצי מכמות המיכל.

אתה צריך לחשב ככה.

לתדלק מיכל מלא ולאפס מונה מרחק.

לנסוע עד הרבע האחרון.

כשאתה נכנס לתדלק תחלק כמות הקמ שעברת בכמות הליטרים שתדלקת.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אאוריקה. מצאנו את הבעייה.

 

אתה פשוט לא יודע למדוד.

 

תדלק בתחנה קבועה עד לעצירת המשאבה. בתדלוק הבא עשה אותו הדבר, ההפרש בליטרים שיחולק בק"מ שעברת יניבו תוצאה מדוייקת בהרבה.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

לא. לא. לא.

 

א. מלא מיכל מלא, אפס את מונה הק"מ, סע כמה שתיסע - רצוי עד לקראת סוף המיכל, תדלק שוב - רצוי באותה התחנה ובאותה המשאבה - עד לקפיצת הדלקן, חלק את מספר הק"מ שעברת מהאיפוס בכמות הליטרים שתדלקת. עשה ממוצע של מספר תדלוקים כאלו.

 

ב. אל תצלם בזמן נהיגה.

 

ג. כשאתה מאט, תשאיר את הרכב בהילוך והורד בהדרגה. העברה לניוטרל דורשת דלק עבור החזקת המנוע פועל.

פורסם

זה שאתה מודד לא מדוייק כבר אמרו לך -

אבל עד שתמודד נורמאלי - מה המחשב דרך אומר על הצריכת דלק שלך? ממדידות שעשיתי הוא יחסית מדוייק. (לפחות יתן לך מספר יותר קרוב לאמת)

פורסם

נכון..

 

אבל..

התחלתי למדוד ככה, כי חשבתי שהמדידה הרגילה לא מדויקת (בגלל העודפי קילומטרים שאתה יכול להמשיך לנהוג למרות שהדלק כבר מעבר למד 0)

 

פעם באמת מדדתי ככה: מספר הליטרים שהוכנסו לחלק לקילומטרים שעברתי מרגע התידלוק ועד לכשהמד היה מגיע ל-0. (זה שיטה נכונה לא?)

 

טום..שאלה לי אליך.

אני משתמש בנהיגה שלי דיי הרבה בניוטרל זה משמעותי מבחינת צריכת דלק?

 

לא ההפך? הרי אם אני משייט בירידה על ניוטרל ולא על הילוכים אני חוסך הרי דלק לא?

 

מה שאני שמעתי אגב שצריכת הדלק שלי גבוהה היות והרכב בעל נפח מנוע קטן ובנסיעו ארוכות בגלל גודלו הוא מתאמץ יותר ולכן "משתמש" ביותר דלק

פורסם

אני ארשום שוב בסעיפים.

 

א. אין צורך להשתמש בפונט לעיוורים.

ב. עזוב את מד הדלק. כל מה שמעניין אותך במשוואה זה ק"מ וליטרים של דלק.

ג. כן, זה משמעותי. כאשר הגיר משולב והרכב בנסיעה ללא לחיצה על דוושת הגז, צריכת הדלק היא 0 (עד לסל"ד מסויים).

ד. לא רק ענין הדלק חשוב בכל הנוגע להעברה לניוטרל, אלא גם הבטיחות. תישאר בהילוך עד לעצירה.

ה. גם נסיעה עם חלונות פתוחים בנסיעה מהירה עשויה להעלות את צריכת הדלק בהשוואה לחלונות סגורים ומזגן דולק.

ו. כמו שציינתי קודם, קיימים הפרשים די ניכרים בצריכת הדלק ע"פ מהירויות שונות. הורדת מהירות השיוט ל-90 אמורה גם לתרום מעט.

ז. ענין נפח המנוע אינו מרכיב בלעדי במשוואה הזו ולכן לא לגמרי רלוונטי.

ח. תריץ חיפוש עמוק על כל ענין צריכת הדלק, איך למדוד, איך לחסוך ובכלל כל הנושאים לעיל.

 

מ.ש.ל. :wink:

פורסם (נערך)

כן, זה משמעותי. כאשר הגיר משולב והרכב בנסיעה ללא לחיצה על דוושת הגז, צריכת הדלק היא

0

(עד לסל"ד מסויים).



לא נכון, גם שהרכב בהילוך בוודאי שיש צריכת דלק,זה לא מאד משנה אם הרכב נוסע או לא,זה אפילו לא קרוב ל0.





גם נסיעה עם חלונות פתוחים בנסיעה מהירה עשויה להעלות את צריכת הדלק בהשוואה לחלונות סגורים ומזגן דולק.

לא נכון,המדחס של המזגן לוקח כוח מהמנוע,במיוחד ממנועים קטנים וחלשים,הפעלת המזגן תעלה את הצריכה יותר מאשר חלונות פתוחים.



 

ענין נפח המנוע אינו מרכיב בלעדי במשוואה הזו ולכן לא לגמרי רלוונטי.



נפח המנוע אולי לא לגמרי קשור,אבל העובדה שהוא חלש יחסית עם מומנט נמוך משפיעה מאד על צריכת הדלק כי צריך לאמץ אותו שהרכב יאיץ.



 

מעבר לכך,יש הרבה תלונות על צריכת הדלק הגבוהה מבעלי פיקנטו בפורום.



עריכה אחרונה על ידי ronrcz
פורסם

אני משתמש בנהיגה שלי דיי הרבה בניוטרל זה משמעותי מבחינת צריכת דלק?

 

ברשותך,

באילו מצבים בדיוק? הבנתי שבירדות אתה מעביר לניוטרל. מתי עוד?

מה הסיבה העיקרית שאתה עושה את זה?

הסאן רוף מקורי, החור שאתה הולך לעשות בגג לא.
פורסם
נכון..

 

אבל..

התחלתי למדוד ככה, כי חשבתי שהמדידה הרגילה לא מדויקת (בגלל העודפי קילומטרים שאתה יכול להמשיך לנהוג למרות שהדלק כבר מעבר למד 0)

 

פעם באמת מדדתי ככה: מספר הליטרים שהוכנסו לחלק לקילומטרים שעברתי מרגע התידלוק ועד לכשהמד היה מגיע ל-0. (זה שיטה נכונה לא?)

 

טום..שאלה לי אליך.

אני משתמש בנהיגה שלי דיי הרבה בניוטרל זה משמעותי מבחינת צריכת דלק?

 

לא ההפך? הרי אם אני משייט בירידה על ניוטרל ולא על הילוכים אני חוסך הרי דלק לא?

 

מה שאני שמעתי אגב שצריכת הדלק שלי גבוהה היות והרכב בעל נפח מנוע קטן ובנסיעו ארוכות בגלל גודלו הוא מתאמץ יותר ולכן "משתמש" ביותר דלק

 

כמו שאמרו לך, עזוב את המד דלק.

 

תמלא את המיכל עד הסוף(מתי שהאקדח קופץ), תאפס את המונה קילומטרים. לאחר שהאתה נוהג והמיכל כמעט מתרוקן, אתה ניגש לאותה תחנת דלק(רצוי גם לאותה משאבה) וממלא עד שהאקדח קופץ.

לאחר שסיימת את הפעולות אתה מסתכל בקבלה כמה ליטרים נכנסו ברכב. ואז אתה מחלק את מספק הקילומטרים במונה, במספר הליטרים שנכנסו.

 

אתה בשום שלב, לא מסתכל בספר הרכב על מנת לקבוע כמה ליטרים נשארו. או שמחשב כמה ליטרים הכנסת בעבר לעומת כמה נסעת.

הכול בזמן אמת- כמה נכנסו בפועל לעומת כמה נסעתי. זהו.

פורסם
פתח תקווה תל אביב לא מוגדרת כנסיעה בין-עירונית. גם אם אתה נוסע דרך כביש 5 המרחק קצר מאוד, יש תנועה רבה, פקקים ורמזורים בערים.

כשמדברים על צריכת דלק בין עירונית מדברים על טווחים גדולים, תל אביב באר שבע או תל אביב חיפה. זה תוואי נסיעה רציף וממושך, מכלולי הרכב חמים ונמצאים בטמפרטורת עבודה לאורך זמן רב.

 

איתמר

מסכים עם איתמר. אני נסעתי עליו הרבה בקוו חיפה ת"א וזה היה קרוב מאוד למה שהיצרן מעיד. אל תמהר להסיק מסקנות, מעבר לזה אני חושב שזה רכב מיני מצויין.
פורסם

היה פה פעם שירשור על האם כדי להעביר לניוטרל או לא,בסופו של דבר הובן משם ששילוב לניוטרל לא חוסך דלק אלא להיפך,לכן אל תעביר לניוטרל אלא רק אם אתה עומד ברמזור.

כשהייתה לי את הפנדה הצריכה הכי נמוכה שהגעתי עליה היה כ 1/16.5 משהו כזה,רוב הזמן 1/17.5 בכבישים הררים,פשוט אין טעם לאמץ כאלה רכבים לנסוע בעליות כמו משפחתית שמחוג הסלד באזור שלא הוא צריך להיות,יש לך רכב מיני-תיסע איתו בעליות לאט יותר מאשר איזו מזדה 1.6,אין מה לעשות.

תמדוד כמו שאמרתי לך ותחזור לדווח.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.


×
×
  • תוכן חדש...