Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4209 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בשום פנים ואופן לא לשלב לניוטרל במהלך נסיעה, זה לא עוזר לצריכת הדלק, וקרו מקרים (קיצוניים האמנם) שמערכות אחרות הפסיקו לעבוד כגון ברקסים).

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

  • תגובות 157
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
בשום פנים ואופן לא לשלב לניוטרל במהלך נסיעה, זה לא עוזר לצריכת הדלק, וקרו מקרים (קיצוניים האמנם) שמערכות אחרות הפסיקו לעבוד כגון ברקסים).

 

*בגיר אוטומטי

מאזדה מיאטה 2008 משופרת לנפש

פורד פיאסטה 2016 למבצעים מיוחדים

פורסם

למה אין בעיה להעביר לניוטרל בעצירה מוחלטת (עמידה ברמזור אדום ארוך למשל)?

הבנתי מאותו שרשור פעם שהמנוע צריך יותר להתאמץ במצב של אי נסיעה כי הוא לא מקבל דלק ואם משולב D לצורך העניין קיימת זרימת דלק מועטה שעוזרת למנוע להמשיך לפעול.

"almost everything — all external expectations, all pride, all fear of embarrassment or failure - these things just fall away in the face of death, leaving only what is truly important"

Steve Jobs

פורסם
לא נכון, גם שהרכב בהילוך בוודאי שיש צריכת דלק,זה לא מאד משנה אם הרכב נוסע או לא,זה אפילו לא קרוב ל0.

לא נכון,המדחס של המזגן לוקח כוח מהמנוע,במיוחד ממנועים קטנים וחלשים,הפעלת המזגן תעלה את הצריכה יותר מאשר חלונות פתוחים.

 

 

נפח המנוע אולי לא לגמרי קשור,אבל העובדה שהוא חלש יחסית עם מומנט נמוך משפיעה מאד על צריכת הדלק כי צריך לאמץ אותו שהרכב יאיץ.

 

מעבר לכך,יש הרבה תלונות על צריכת הדלק הגבוהה מבעלי פיקנטו בפורום.

 

תגיד לי אם המאמרים הבאים מספיק טובים בשבילך כדי להפריך את מה שטענת נגד טענותיי שלי:

 

רכב בהילוך מול ניוטרל - http://www.popularmechanics.com/cars/alternative-fuel/news/coasting-in-neutral-fuel-economy

מזגן במהירות נמוכה מול גבוהה (מיתוס 5) - http://www.popularmechanics.com/cars/how-to/4264939

לגבי נפח המנוע - בסה"כ אמרתי שזה אינו המרכיב הבלעדי בקביעה של צריכת הדלק. וחלק ממה שאמרת כבר אמרתי בהודעה קודמת שלי.

פורסם

ronrcz,

 

כאשר הרכב בהילוך ואין לחיצה על הדוושה ("גלישה"), צריכת הדלק היא אפס. הגלגלים מניעים את המנוע ולא השריפה של הדלק. כשהרכב בניוטרל ישנה הזרקה מתמדת של דלק כדי לשמור על המנוע בסל"ד סרק.

 

מזגן יכול לצרוך יותר או פחות דלק מחלונות פתוחים - תלוי במנוע, במדחס, בחלונות ובמהירות. כמו שרשמו פה.

 

שאלה תאורטית, נניח שני מקרים - אני בירידה ובהילוך - צריכת הדלק היא אפס, אבל יש בלימת מנוע שפוגעת בהאצה של הרכב.

מקרה שני - אני בירידה בניוטרל - יש צריכת דלק מינימלית כדי לשמור על סל"ד סרק, אבל אין בלימת מנוע והרכב צובר יותר מהירות.

 

בהחלט יתכן מצב בו דווקא ירידה בניוטרל תהיה חסכונית יותר. מה אתם חושבים?

 

כמובן, יש את עניין הבטיחות, ואם בלמנו כי הרכב האיץ יותר מידי אז בכלל איבדנו את כל החיסכון.

פורסם

אני יכול להעיד שבנסיעה בפיאט פונטו ידנית 2014 צריכת הדלק הרגעית המינמלית שמחשב הנסיעה הראה היתה 1:50. עם מזגן ובלי מזגן.

צריכה זו הוצגה בנסיעה מעל סל"ד מסויים כשדוושת הגז חופשיה. זה לא אפס, אבל זה קרוב לשם.

פורסם

יכול להיות שמבחינת התצוגה זה המקסימום שהיא יכולה להציג.

במערכת הזרקת דלק מודרנית אין שום סיבה להזריק דלק לצילנדרים בעת גלישה בהילוך (בה הגלגלים מסובבים את המנוע).

השאלה היא איך זה בהשוואה לאותו הניסוי בניוטרל.

פורסם

גם בפנדה זה50 בירידה ללא גז.

אבל זה סתם.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אצלי בקליאו זה יראה 1.1-1.5L/100 ולפעמים גם 0L/100. כן בטח. :roll:

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

כותב שורות אלו על מנת לחלוק מידע, ולהבהיר (כמו שכבר כתבו מיליון פעם לפניי) שאפשרי להיות חסכוני בתלות הנהג:

מדדתי צריכת דלק של 1:14.6 בתדלוק האחרון (לפני כמה דקות). 499 ק"מ שעברתי תמורת 34 ליטר דלק 98.

פה באמת מדובר בנסיעה בין עירונית משולבת בעיר, כשעיקר הנסיעה הייתה לק"ש וחזרה (כמובן שהיו פקקים פה ושם) + נסיעות לעבודה בשלושת הימים האחרונים, בלי פקקים לשם שינוי.

 

חייב להדגיש שלא נהגתי כמו סבתא, 100-110 בכבישים המהירים, לא מאיץ מהר ולא לאט מידי, כן מתזמן נגיעות מיותרות בברקסים (צופה מראש).

 

 

אצלי הוא גם יכול להראות צריכת דלק אפסית, בעת ירידה תלולה.

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

אני אעדכן פה עוד שבוע וחצי בערך.

אני לא אסע על ניוטרל יותר אמדוד כפי שהצעתם לי את צריכת הדלק ועל שאר התנאים אשמור (בלי אדם מטען נוסף בלי מזגן או חלונות יותר מידיי פתוחים וכו')

פורסם
כותב שורות אלו על מנת לחלוק מידע, ולהבהיר (כמו שכבר כתבו מיליון פעם לפניי) שאפשרי להיות חסכוני בתלות הנהג:

מדדתי צריכת דלק של 1:14.6 בתדלוק האחרון (לפני כמה דקות). 499 ק"מ שעברתי תמורת 34 ליטר דלק 98.

פה באמת מדובר בנסיעה בין עירונית משולבת בעיר, כשעיקר הנסיעה הייתה לק"ש וחזרה (כמובן שהיו פקקים פה ושם) + נסיעות לעבודה בשלושת הימים האחרונים, בלי פקקים לשם שינוי.

 

חייב להדגיש שלא נהגתי כמו סבתא, 100-110 בכבישים המהירים, לא מאיץ מהר ולא לאט מידי, כן מתזמן נגיעות מיותרות בברקסים (צופה מראש).

 

 

אצלי הוא גם יכול להראות צריכת דלק אפסית, בעת ירידה תלולה.

 

על הפיקנטו?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.


×
×
  • תוכן חדש...