Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4466 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי לכולם ותודה על העצות והניסיון מראש :)

 

בעקבות תאונת חניה הצמיג השמאלי הקדמי נוקב ויש להחליפו. הצמיגים הינם על רכב בן 2 ועברו 20 אלף קילומטר.

 

מספר שאלות:

 

1. האם חובה\מומלץ להחליף את 2 הצמיגים הקידמיים יחדיו?

2. מה משמעות הסימון 87H (קוד עומס ומהירות)? והאם חייבים להיות זהים או אפשר פחות\יותר?

3. האם שווה להשקיע וכמה בצמיגים טובים יותר - מה זה ייתן וכמה יעלה (עלות תועלת)?

4. המלצה למקום מסויים או עדיף לקנות במוסך המורשה?

 

המון תודה על העזרה.

HU: Clarion DXZ676USB Comp: Morel Hybrid Ovation MT23

Sub: Kicker CompVR 12" Amp: Soundstream TRA 960.4

פורסם
בעקבות תאונת חניה הצמיג השמאלי הקדמי נוקב ויש להחליפו. הצמיגים הינם על רכב בן 2 ועברו 20 אלף קילומטר.

מספר שאלות:

 

1. האם חובה\מומלץ להחליף את 2 הצמיגים הקידמיים יחדיו?

2. מה משמעות הסימון 87H (קוד עומס ומהירות)? והאם חייבים להיות זהים או אפשר פחות\יותר?

3. האם שווה להשקיע וכמה בצמיגים טובים יותר - מה זה ייתן וכמה יעלה (עלות תועלת)?

4. המלצה למקום מסויים או עדיף לקנות במוסך המורשה?

 

המון תודה על העזרה.

 

1. חובה לא. מומלץ כן. אני לא יודע כמה נשחקו הצמיגים שלך אחרי 20K קילומטר. כעקרון אם השחיקה נראית לעין (בין צמיג ישן לחדש), אז עדיף להחליף את שניהם. בכל מקרה, זה משהו שהייתי עושה אחרי שהתייעצתי עם אדם שמבין עניין, ולא על גבי דפי פורום.

 

3. אם שווה להשקיע במשהו ברכב, הרי שזה בצמיגים. הם הקשר הישיר של הרכב שלך לכביש, וחשוב שיהיו איכותיים וטובים. אתה תהנה משקט, נוחות, אחיזה ואמינות. יש הרבה חברות מוכרות [טויו, יוקוהאמה, מישלין, בריג'סטון ועוד...]. צמיג טוב [במידה 195/65 R15] יעלה בין 450-500 ש"ח לצמיג. אולם, זה בעיקר תלוי במקום שממנו אתה רוכש. זה שוק חופשי כך שכל אחד מוכר בכמה שבא לו. כמובן שיש צמיגים שעולים גם 600-700 ויותר מכך. זה גם משתנה ממידה למידה. צמיגים גדולים יהיו יותר יקרים בד"כ.

 

4. מאיזה אזור אתה?

 

2. כן. לקוח מפה.

 

קוד עומס

 

 

 

קוד 60-50 - 250-190 ק"ג

 

קוד 70-61 - 335-275 ק"ג

 

קוד 80-71 - 450-335 ק"ג

 

קוד 81-90 - 600-461 ק"ג

 

קוד 100-91 - 800-615 ק"ג

 

קוד 111-101 - 1060-825 ק"ג

 

קוד 124-111 - 1600-1090 ק"ג

 

 

קוד מהירות

 

 

 

קוד קמ"ש מרבי

 

M 130

 

P 150

 

Q 160

 

R 170

 

S 180

 

T 190

 

H 210

 

V 240

Z מעל 240

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)

לגבי קוד עומס ומהירות - ראה: http://www.larechev.co.il/?CategoryID=377&ArticleID=572

נא ציין בבקשה מה סוג הרכב (זה יכול אולי להשפיע על ההמלצה להחלפה אם הרכב 4*4 - כמו סובארו B4 למשל).

כעיקרון - על סרן אחד, עדיף שני צמיגים זהים (מאותו יצרן וכל הפרמטרים זהים גם כן).

מה מצב הצמיג הרזרבי ? מאיזה סוג הוא ? (מלא-כמו הרגיל, או "קטן" / זמני עד לתיקון הקבוע ?)

צמיגים טובים - יתנו לך אחיזת כביש טובה יותר ומרחק בלימה קצר יותר (חשוב מאוד). יש גם צמיגים שקטים יותר (השאלה מה אתה מחפש ?)

לא הייתי קונה במוסך מורשה (זולת אולי-אולי משהו באמת מיוחד שאין כלל בפנצ'ריות).

 

תוספת - הנה איש-דב-חזיר-מה-שזה-לא-יהיה הקדימני...

עריכה אחרונה על ידי חולגי
תוספת

alfa 156 2.5.

פורסם

תודה על התשובות.

 

אני מאזור תל אביב.

 

הצמיג הזמני איננו צמיג מלא.

 

זאת אומרת כל עוד אני מעל לקוד העומס והמהירות שברישוי אני בסדר (מבחינת הרישוי)?

HU: Clarion DXZ676USB Comp: Morel Hybrid Ovation MT23

Sub: Kicker CompVR 12" Amp: Soundstream TRA 960.4

פורסם
היי לכולם ותודה על העצות והניסיון מראש :)

 

בעקבות תאונת חניה הצמיג השמאלי הקדמי נוקב ויש להחליפו. הצמיגים הינם על רכב בן 2 ועברו 20 אלף קילומטר.

 

מספר שאלות:

 

1. האם חובה\מומלץ להחליף את 2 הצמיגים הקידמיים יחדיו?

2. מה משמעות הסימון 87H (קוד עומס ומהירות)? והאם חייבים להיות זהים או אפשר פחות\יותר?

3. האם שווה להשקיע וכמה בצמיגים טובים יותר - מה זה ייתן וכמה יעלה (עלות תועלת)?

4. המלצה למקום מסויים או עדיף לקנות במוסך המורשה?

 

המון תודה על העזרה.

 

בוקר טוב,

1. לא חובה, אבל בחלק גדול מהמקרים הדבר נדרש. תלוי ברמת השחיקה של הצמיגים, מאחר שאסור שההפרש בעומק החריצים בין שני צמיגים על אותו ציר יעלה על 2-3 מ"מ. בכל מקרה יש להעביר אותם לציר האחורי, מאחר שההיגוי ייפגע משמעותית מהתקנת צמיג ישן לצד צמיג חדש.

2. 87 - קוד עומס שמסמל משקל מקסימלי של 545 ק"ג על כל צמיג, H - קוד מהירות שמציין מהירות מקסימלית של 210 קמ"ש. בפועל, אין לקוד הזה משמעות אמיתית מלבד הצורך החוקי להתקין צמיגים שהקוד שלהם זהה או גבוה יותר מזה המצויין ברשיון הרכב.

3 + 4. מילת המפתח היא לא צמיגים טובים יותר אלא צמיגים מתאימים יותר. לכל נהג סגנון נהיגה וצרכים שונים, ולכן רצוי להתאים את הצמיגים לסגנון הנהיגה. באתר טייר קלאב קיים מנגנון המאפשר לך להתאים את הצמיג לסגנון הנהיגה שלך. אתה מוזמן לבדוק ולהשוות מחירים - כל המחירים באתר כוללים הכל (פירוק, איזון, התקנה ומע"מ). במידת הצורך ניתן להתקשר לקבלת סיוע טלפווני.

בהצלחה!

פורסם
בפועל, אין לקוד הזה משמעות אמיתית מלבד הצורך החוקי להתקין צמיגים שהקוד שלהם זהה או גבוה יותר מזה המצויין ברשיון הרכב.

נשמע לי כמו שקר גס, ולכן אשמח לסימוכין לדברים אלה!

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
נשמע לי כמו שקר גס, ולכן אשמח לסימוכין לדברים אלה!

 

אני אסביר: קוד העומס והמהירות הוא נתון טכני שנקבע ע"י יצרן הצמיג בהתאם למבנה שלו, והמשמעות שלו היא טכנית - יכולתו של הצמיג לעמוד במהירות ובעומס מסויימים במשך פרק זמן רצוף. לצרכן הרוכש את הצמיגים אין שום סיבה להעדיף צמיג כזה או אחר על בסיס קוד העומס והמהירות שלו, מאחר שזהו פרמטר טכני, כל עוד מדובר באותו סוג צמיג (נוסעים, מסחרי, 4X4 וכו').

×
×
  • תוכן חדש...