Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4567 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כן כן, אני יודע. מה שיוצא מהמקינטה זה לא אספרסו כי זה לא חלוט ב9 באר, אלא מוקה. אבל לצורך הנוחות נקרא לזה אספרסו...

 

אז, יש לי 3 מקינטות בבית: 2 של באטלר'ס- אחת של כוס אחת ואחת של 6 כוסות, ואחת של ביאלטי- 3 כוסות. כולן מקינטות, לא בריקות.

אני קונה פולים קפה קלויים וטוחן כל פעם במטחנה של דלונגי רגע לפני ההכנה.

אני טוחן בדרגה בינונית, שם במקינטה, מניח אותה על הכיריים ומחכה עד שהבעבוע פוסק. מוזג ושותה. הקפה טעים, אין ספק. אבל אין לי קרמה. וזה מציק.

 

מה אני עושה לא בסדר?

מומחי הקפה- התפקדו

 

אגב, למען הסר ספק, כבר ניסיתי כמה דברים: ניסיתי כבר לשנות את דרגת הטחינה. ניסיתי דק מאוד, גס מאוד, וכל מה שבאמצע. כלום לא עזר. ניסיתי מים קרים מאוד, ומים מהברז- כנ"ל.

 

תודה

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
פורסם

שכחו לספר לך שאין קרמה במקינטה רגילה.

יש קרמה דקיקה שמתפוגגת מהר יחסית אך ורק במקינטה מסוג "בריקה".

 

שום דבר אחר לא יעזור, תאמין לי -

אני קולה את הקפה לבד כך שאין סיכוי להשיג קפה יותר טרי מזה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אז במוקה אין ולא אמורה להיות קרמה? בכלל בכלל?

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
פורסם

חוץ מבריקה עם פולים מסויימים ברמת טחינה מסויימת לא הצלחתי להוציא קרמה ראויה מאף מקינטה או משחק אחר בסוג הקפה ורמת טחינה

 

אני משתמש בפולים organic green מספורה, טחינה במטחנה פשוטה לרמה טיפה יותר גסה ממה שצריך למקינטה

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

צילום מעולה - זה בדיוק מה שקורה במקינטה רגילה,

ה"קרמה" הזאת לא שורדת את המעבר לכוס.

 

בינינו, ככה בשושו, קרמה זה מרכיב עם מרקם נחמד ונעים

אבל אין בה שום תוספת לטעם והיא לשכעצמה מרירה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

יהודי יקר, בחיים לא היה לי משהו שמתקרב לקרמה הזאת אצלי. אני אסתפק בזאת.

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
פורסם

ב2 המקינטות הרגילות שיש לי אני לא מקבל זכר של קרמה עם אותו קפה שנותן לי המון קרמה בבריקה.

אולי פעם אצלם את הכמות קרמה שמתקבלת בבריקה, היא כמעת בכמות של האספרסו עצמו וכשמוזגים לכוס חצי ממנה מתפוגג אבל עדיין נשארת כמות כמו שמתקבלת ממכונת אספרסו.

 

פשוט במקינטה רגילה זה לא מתקיים

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

באיזו תערובת אתה משתמש?

נסה כזו עם יותר אחוזי רובוסטה, הקרמה שלה יותר עשירה, לגבי הטעם זה כבר עניין יותר אישי.

ד"א, אם מקינטה, בשבילי רק בריקה של ביאלטי מייצור איטלקי.

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

פורסם

טוב אני לא יודע אם אני מבואס שלא אמורה להיות קרמה מהמקינטה, בניגוד למה שחשבתי, או שאני שמח שזה לא בעיה בי שאין קרמה במקינטה.

 

אני קונה את הפולים ב"מעצמה גרעינית" בהוד השרון. זה בעיקרון פיצוצייה. אבל הם קולים בעצמם את הקפה. אני לא יודע מה בדיוק נכנס לתערובת. הם קוראים לזה "תערובת dx" והם טוענים שזה מה שמתאים לאספרסו במקינטה.

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
פורסם

ה2 סנט שלי

 

1. יכול להיות שהתערובת לא טובה

2. ניסית תערובות שונים? או שרק מהמקום הנוכחי

3. לא פחות חשוב זהו המשקל מנה/דחיסה כמו שצריך ל״ראש״/ והורדה מהגז בזמן שכן כל אחד מהדברים הנל משפיעים בצורה הכי ישירה על הקפה ועל טעמו

לא פחות חשוב הייתי בכלל ממליץ לנסות לטחון במטחנה מקצועית של דיטור, כזו הקיימת בחנויות קפה/בתי קפה ששם יש משחק גדול יותר בעובי הטחינה

אגב אם באמת מה שמושך אותך זה הקרמה נסה קפה עם יותר אחוזי רובוסטה (כזו שיש בארומה) כי הרובוסטה בניגוד לערביקה עשיר יותר בקרמה

 

חננס אני מקווה שאתה ממתין כשבוע מרגע הקליה עד לשימוש כי אז כל הטעמים נפתחים והטעם במיטבו רק כשבוע לאחר הקליה

 

x plane אתה מוזמן אלי לבית הקפה (בנתניה) לנסות תערובת קפה מעולה על חשבון הבית :)

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

פורסם

יכול להיות. אבל כבר ניסיתי לא מעט סוגי קפה שונים. סטארבקס- 2-3 תערובות שונות, תערובת הבית של אילן'ס, קפה גרג, קפה קפה\ ועוד כל מיני כאלה.

אני ממלא (במקינטה של כוס אחת) מים כמעט עד שסתום הבטיחות, מה שממלא את הכוס, ואת הקפה אני ממלא עד הסוף, בלי לדחוס, רק ליישר.

מבחינת הזמן על הכיריים- ניסיתי כמה דברים. ראשית, על כיריים גז- עד שהמקינטה מסיימת לבעבע לחלוטין ונהייה שקט- לא עזר.

על כיריים חשמליות- ניסיתי גם כן עד ששורר שקט, וניסיתי ברגע שהמקינטה רק מתחילה לבעבע, לכבות את הכיריים (בגלל שאלה חשמליות הן נשארות חמות לזמן מסויים אח"כ) ניסיתי עם המתנה של כדקה אחרי הכיבוי, וניסיתי בלי המתנה כלל.

משהו שלא ניסיתי זה שברגע שאני שומע בעבוע- להוריד לחלוטין ממקור החום. מה דעתכם? זה יכול לעזור?

 

יוני- לגבי הרובוסטה, כשכתבת שזה מה שיש בארומה, התכוונת לרשת ארומה? או ארומה מבחינת הריח?

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
פורסם
ה2 סנט שלי

...

חננס אני מקווה שאתה ממתין כשבוע מרגע הקליה עד לשימוש כי אז כל הטעמים נפתחים והטעם במיטבו רק כשבוע לאחר הקליה

חננס? אננס? זה חדש. אהבתי :-D

לא צריך לחכות שבוע. השיא מגיע אחרי 48-72 שעות לאחר הקלייה

ונשמר כ-7 ימים, סה"כ 10 ימים לאחר הקלייה.

מהיום ה-10 ואילך חלה דעיכה מורגשת.

 

מה שרשמת טוב ויפה אבל עדיין לא יעזור ליצירת קרמה במקינטה רגילה. זה לא יקרה.

בנוגע לטחינה - אין כמו הטחינה הסופר-מדויקת של דיטינג, זה מאוד שימושי למכונות אספרסו,

אבל בכל הנוגע לטריות עדיף לטחון רגע לפני השימוש, בבית.

למקינטות לא אכפת כל כך מטחינה לא-מדויקת.

 

X-PLANE - שוב, קרמה לא תהיה לך (בפעם המיליון) אבל אני מוריד ברגע שאני שומע את הבעבוע.

אם תהיה משועמם יום אחד ותשב ליד המקינטה הפתוחה במהלך הבישול, אתה תראה שרוב הקפה עובר

לפני שמתחילים לשמוע את הבעבוע. המתנה אחרי בעבוע, עם או בלי כיריים דלוקות,

מגבירה את הטעם השרוף בקפה.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הבנתי. תודה. אני אנסה להוריד מהאש לגמרי לבישול הבא.

hagggg55 כתב:

ברשותי אייפון 3gs 32 גיג'ה בערך כ3 חודשים ואין ספק אני נהנה איתו ברמות מטורפות

אני מציע לנסות יחסי מין, לשם קבלת פרופורציה.
×
×
  • תוכן חדש...