Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4813 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני כבר 8 שנים נוהג עם כמות של 2-20 ליטר באופן קבוע, המשאבה עדיין עובדת כראוי.

לא מתגאה בעצלנות, אבל המשאבה החשמלית לא נשרפת מכמות דלק קטנה.

 

שי.

פורסם
פילטר הדלק עד כמה שאני זוכר מחליפים כל 75000 ק"מ, לא?

ואין מה להתעסק עם תחליפיים, רק מקורי.

 

יניב, אתה יודע כמה עולה פילטר דלק מקורי? איפה אפשר לקנות? בזמנו כשרצו ממני 250 ש"ח על מקורי מהר מאוד ירדתי מזה.

פורסם
ההדגשים באדום ובכחול !

בברכה

צביקה

 

צביקה, זה רשום בטופס רישיון הרכב. משהו בסגנון שרכב שעברו 15 שנים מיום יצורו חייב אישור תקינות בלמים. אני מדגיש, רכב בן 15 עדיין לא צריך אישור שכזה אבל רכב שעברו מעל 15 שנים כן צריך.

רכב בן 20 נחשב כרכב מיושן. כשכזה, הוא צריך גם אישור בלמים וגם אישור תקינות שאר המערכות ברכב. רכב שכזה אגב, עושה טסט כל חצי שנה.

בניגוד לרכב מיושן, רכב אספנות (בן 30 ומעלה) עושה טסט פעם בשנה. האם גם רכב שכזה מצריך אישור תקינות כל המערכות ברכב? את זה אני לא יודע.

 

כל טוב.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם

אני שם את הפילטר החליפי ומחליף כל 20 אלף או שנתיים .עולה למיטב זיכרוני כ40 ש"ח. החמרתי פי 3 מההוראות לדעתי זה בסדר. עד היום ללא שום בעיה בנושא הזה. כל אחד ושיקול דעתו.

 

לגבי טיפולים אני מחלק את זה בצורה פשוטה.

 

כל שנה או 10 אלף (לרוב אפילו מקדים) שמן 10W40 פילטר שמן(מקורי בלבד) בתחליפי נדלקת נורית לחץ שמן לכמה שניות.במקורי אפילו לא לשנייה. ופילטר אויר חליפי. עלות כ 130 ש"ח בערך

 

של שנתיים או 20 אלף. כנ"ל+ פלגים מקורי בלבד אין סיבה לתחליפי לא יקרים+פילטר דלק חליפי. עלות כ250 ש"ח.

 

קצת מעבר לדרישה אבל ההבדל זניח וקל יותר לזכור ככה.

פורסם

פילטר דלק מקורי עלה לי לפני כשנתיים 80 ש"ח

אני בד"כ שם חלקים מקוריים, כי רובם לא יקרים בהרבה, ולפעמים אפילו זולים יותר.

במקרה שהיבואן החמדן מקפיץ מחירים, אני הולך לתחליפי טוב.

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

פורסם

 

צביקה, זה רשום בטופס רישיון הרכב. משהו בסגנון שרכב שעברו 15 שנים מיום יצורו חייב אישור תקינות בלמים. אני מדגיש, רכב בן 15 עדיין לא צריך אישור שכזה אבל רכב שעברו מעל 15 שנים כן צריך.

רכב בן 20 נחשב כרכב מיושן. כשכזה, הוא צריך גם אישור בלמים וגם אישור תקינות שאר המערכות ברכב. רכב שכזה אגב, עושה טסט כל חצי שנה.

בניגוד לרכב מיושן, רכב אספנות (בן 30 ומעלה) עושה טסט פעם בשנה. האם גם רכב שכזה מצריך אישור תקינות כל המערכות ברכב? את זה אני לא יודע.

 

כל טוב.

 

שניכם צודקים בקשר לאישור בלמים, הטעות היא שלי.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
פילטר דלק מקורי עלה לי לפני כשנתיים 80 ש"ח

אני בד"כ שם חלקים מקוריים, כי רובם לא יקרים בהרבה, ולפעמים אפילו זולים יותר.

במקרה שהיבואן החמדן מקפיץ מחירים, אני הולך לתחליפי טוב.

 

פילטר דלק מקורי שבדקתי היה באזור 200 + ש"ח.

זה פילטר של מוטוקראפט או במוסך יבואן?

פורסם
אני שם את הפילטר החליפי ומחליף כל 20 אלף או שנתיים .עולה למיטב זיכרוני כ40 ש"ח. החמרתי פי 3 מההוראות לדעתי זה בסדר. עד היום ללא שום בעיה בנושא הזה. כל אחד ושיקול דעתו.

 

לגבי טיפולים אני מחלק את זה בצורה פשוטה.

 

כל שנה או 10 אלף (לרוב אפילו מקדים) שמן 10W40 פילטר שמן(מקורי בלבד) בתחליפי נדלקת נורית לחץ שמן לכמה שניות.במקורי אפילו לא לשנייה. ופילטר אויר חליפי. עלות כ 130 ש"ח בערך

 

של שנתיים או 20 אלף. כנ"ל+ פלגים מקורי בלבד אין סיבה לתחליפי לא יקרים+פילטר דלק חליפי. עלות כ250 ש"ח.

 

קצת מעבר לדרישה אבל ההבדל זניח וקל יותר לזכור ככה.

 

דרך אגב, מאחר שדיברו הרבה בפורום על השסתום בתוך הפילטר שמונע מהשמן להתרוקן בזמן שהמנוע כבוי החלטתי לקנות פילטר שמן מקורי של פורד. גם בפילטר המקורי וגם בתחליפי אין כזה שסתום. לי נאמר שזה תלוי ביצרן הרכב עצמו ולא ביצרן הפלטרים. בכל מקרה, פילטר שמן מקורי עולה לי 40 שקלים ותחליפי עולה 20. בשביל ההפרש הזה שמתי מקורי.

לגבי הפילטר דלק, אני לא רואה צורך לשים פילטר שעולה באזור ה 200 שקלים פלוס. פילטר תחליפי עלה לי בזמנו לאחת הפיאסטות 35-45 שקלים. מה שכן, יש לשים לב ששני הצינורות שמתחברים לפילטר מצידו העליון והתחתון אכן נשארים שם ולא מחליקים. למי שלא יודע, הצינורות שמתחברים לפילטר הם עם מנגנון שיחרור מהיר. במידה והצינורות לא נשארים מעצמם על הפילטר אז הם עלולים להתנתק בשעת נסיעה ואז לגרום לשלולית דלק על הכביש ואפילו לשריפה של הרכב.

יש לשים לב לכך.

 

לגבי מה שאמרת על נורית לחץ שמן. אני מבין בדיוק על מה אתה מדבר. קודם כל התופעה קיימת בגלל שהשמן חדש. אני לא רואה ממש הבדלים בזמן כיבוי נורית לחץ שמן בין פילטר מקורי לבין תחליפי. מה שכן, בזמנו השתמשתי בשמן 15W-40 מינראלי ועברתי ל"חצי סינטטי" 10W-40 איכותי. יש בהחלט הבדלים בזמן שלוקח לנורית להיכבות כאשר משתמשים בצמיגויות שונות.

אולי אני אעבור ל 5W-40 סינטטי מלא העניין הוא שיש לי סטוק של 10W-40 שקניתי בזמנו.

 

לגבי פלאגים, אני בזמנו גם הייתי מחליף כל שנה. הפלאגים המקוריים והתחליפיים (NGK) עולים לי אותו הדבר ומעולם לא הבחנתי בשינוי בהתנהגות הרכב.היצרן עצמו ממליץ בספר להחליף לעיתים יותר רחוקות מאשר כל שנה, הבנתי שזה מיותר להחליף פלאגים כל שנה ולכן אני מחליף כל טיפול שני.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
דרך אגב, מאחר שדיברו הרבה בפורום על השסתום בתוך הפילטר שמונע מהשמן להתרוקן בזמן שהמנוע כבוי החלטתי לקנות פילטר שמן מקורי של פורד. גם בפילטר המקורי וגם בתחליפי אין כזה שסתום. לי נאמר שזה תלוי ביצרן הרכב עצמו ולא ביצרן הפלטרים. בכל מקרה, פילטר שמן מקורי עולה לי 40 שקלים ותחליפי עולה 20. בשביל ההפרש הזה שמתי מקורי.

לגבי הפילטר דלק, אני לא רואה צורך לשים פילטר שעולה באזור ה 200 שקלים פלוס. פילטר תחליפי עלה לי בזמנו לאחת הפיאסטות 35-45 שקלים. מה שכן, יש לשים לב ששני הצינורות שמתחברים לפילטר מצידו העליון והתחתון אכן נשארים שם ולא מחליקים. למי שלא יודע, הצינורות שמתחברים לפילטר הם עם מנגנון שיחרור מהיר. במידה והצינורות לא נשארים מעצמם על הפילטר אז הם עלולים להתנתק בשעת נסיעה ואז לגרום לשלולית דלק על הכביש ואפילו לשריפה של הרכב.

יש לשים לב לכך.

 

לגבי מה שאמרת על נורית לחץ שמן. אני מבין בדיוק על מה אתה מדבר. קודם כל התופעה קיימת בגלל שהשמן חדש. אני לא רואה ממש הבדלים בזמן כיבוי נורית לחץ שמן בין פילטר מקורי לבין תחליפי. מה שכן, בזמנו השתמשתי בשמן 15W-40 מינראלי ועברתי ל"חצי סינטטי" 10W-40 איכותי. יש בהחלט הבדלים בזמן שלוקח לנורית להיכבות כאשר משתמשים בצמיגויות שונות.

אולי אני אעבור ל 5W-40 סינטטי מלא העניין הוא שיש לי סטוק של 10W-40 שקניתי בזמנו.

 

לגבי פלאגים, אני בזמנו גם הייתי מחליף כל שנה. הפלאגים המקוריים והתחליפיים (NGK) עולים לי אותו הדבר ומעולם לא הבחנתי בשינוי בהתנהגות הרכב.היצרן עצמו ממליץ בספר להחליף לעיתים יותר רחוקות מאשר כל שנה, הבנתי שזה מיותר להחליף פלאגים כל שנה ולכן אני מחליף כל טיפול שני.

 

 

הפילטר שמן פעם אחת שמתי חליפי במשך כמה חודשים המנורה הייתה ניכבת בדיליי רציני אחרי שהחלפתי למקורי נפתרה בעיה.

מאז אני לא מנסה לחסוך שם את ה20 ש"ח.

פלגים אני מחליף כל שנתיים ואפילו ניתן קצת יותר. לא בדקתי תחלפי בכלל .כי ההבדל אפסי.

פורסם

את החלקים אני קונה מההפצה שלהם ולא במוסך.

פילטר של מוטורקראפט.

פורד מונדאו סטיישן 2011

פורד פוקוס 5 דלתות 1.6 2008

פורד פיאסטה 2000, כבר לא רכב כל כך פשוט...- נמכרה:cry: אבל עדיין עונה על שאלות

פורסם

אין כל ספק שפילטר שמן מקורי עדיף במקרה הזה על תחליפי. לגבי הפלאגים, אני מרגיש קצת מוזר שאומרים פלאג מקורי ותחליפי. בסופו של דבר ישנן מספר בודד של חברות פלאגים רציניות. למשל, הפלאג המקורי של טיוטה קורולה זהו בסך הכול פלאג שמיוצר על ידי NGK. הוא רק מגיע בקופסה שרשום עלייה טיוטה. בזמנו הייתי מחליף את הפלאג התחליפי כל טיפול. עד שנפל לי האסימון וראיתי בספר שהיצרן ממליץ להחליף את המקורי כל עשרות רבות של ק"מ. מאז אני מחליף את הפלאגים של NGK כל טיפול שני. אגב, הפלאג "המקורי" של הפיאסטות לפי הספר טיפולים של היינס זה בכלל פלאג של חברת צ'מפיון.

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

×
×
  • תוכן חדש...