Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4828 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, מזה תקופה ארוכה שהוונטה של הקליאו 2002 שלי נכנסת לפעולה מאד מאוחר ולזמן מאד קצר. הרדיאטור מפנק, הוחלף תרמוסטט וכלום לא השתנה. מבקש טיפים לגבי הוצאת רגש הטרמוסטט לחלוטין ולגבי הוצאת הרגש מים מהרדיאטור ששולח פיקוד לוונטה-לצורך ניקוי או אפילו הזמנה של רגש חדש. תודה רבה

פורסם

אתה יכול פשוט לשים יוניט מאוורר שניכנסת לפעולה מוקדם יותר. או טרמוסטט שניפתח מוקדם יותר. אבל שוב... כל עוד טמפרטורת העבודה נורמאלית והמנוע לא מיתחמם אין עם זה שום בעיה.

:)
פורסם
המחשב שולח פיקוד למאורר ולא שום יוניט

הבנתי. בסניק למשל אני יודע שקיים יוניט שיושב על בית הטרמוסטט והוא זה שעליו תלוייה הוונטה אז חשבתי שזה גם כך בקליאו (אחרי הכל רנו). בכל מיקרה האם החלפת טרמוסטט לאחד שניפתח מהר יותר יכול להוות שינוי?

:)
פורסם

היוניט טמפ' יושבת על הבית טרמוסטט ומזרים נתונים של הטמפ' ישירות למחשב מנוע להבדיל מיוניט שיושבת על הרדיאטור או הטרמוסטט וסה"כ מבצעת גישור בשביל המאורר.

 

אם ישנה בעיה במע' הקירור מתקנים את מקור הבעיה, ולא מחפשים לעשות מעקפים לבעיה שתלך ותחמיר.

פורסם

כלומר לא משנה איזה יוניט תהיה שם אלא הטמפרטורה שבה המאוורר אמור להתחיל לעבוד זו הטמפרטורה שמתוכנתת כבר במחשב הרכב ובה המאוורר יתחיל לעבוד והיא לא ניתנת לשינוי... האם כך הדבר?

:)
פורסם

כמובן שמשנה איזה יוניט תיהיה שם, היוניט משנה התנגדות בהתאם לשינוי טמפרטורה, והמחשב על סמך זה מפעיל את המאוורר.

 

אצלי בקליאו 1.6 מאוורר נכנס לפעולה למהירות הראשונה כשמחוג הטמפרטורה נמצא ב 2/3. פועל מספר שניות בלבד ומפסיק. הטמפרטורה יורדת לקצת מעל ה 1/2. כמובן מדובר במצב עמידה במקום.

 

כניסת מהירות ראשונה ב 100 מעלות.

 

 

לפותח השירשור יש קליאו 1.2 למייטב זכרוני ואני לא יודע אם הנתונים שרשמתי נכונים גם למנוע 1.2

 

 

פורסם

מדובר בקליאו 1200 מודל 2002. הייתי היום אצל מכונאי רכב שבדק את מערכת הקירור והגיע למסקנה שמדובר ברגש טמפ' שנמצא ל הרדיאטור (זה שנמצא ב2/3 גובה הרדיאטור בצד הנהג). אותו מכונאי אמר לי שבארץ חמה כמו שלנו ולרכב כזה (ישן ומנוע קטן) - אי שום סיבה אמיתית לטרמוסטט ואפשר להוציא אותו.

 

אני משוכנע שאין בעיה מכאנית במערכת קירור, המי קירור ירוקים וצלולים והרדיאטר הוחלף לחדש לפני כשנה וחצי, המשאבת מים לא דולפת - רק מאז שקניתי את הרכב הטמפ' נמצאת ב3/4 מחוג. היו לנו במשפחה 3 קליאו - אף אחת לא התנהלה בגובה כזה - כולן היו בחצי מד טמפ'.

 

מתוך מחשבה כי הבעיה איננה מכאנית וכי טרמוסטט הוחלף ורדיאטור והחלף ולא היה שום שינוי במועד כניסת הוונטה לפעולה וזמן הפעולה הקצר שלה - אני מוצא לנכון שהבעיה היא ברגש שנמצא על הרדיאטור. כן, אני לא מוצא באמת סיבה להשאיר את הטרמוסטט במצב כזה - מבחינתי לתת עוד 10-20% צריכת דלק אבל לדאוג שהמים יעברו לרדיאטור תמיד.

 

על כן - אשמח לטיפים להוצאת הטרמוסטט (ראיתי את ה3 ברגים שמחזיקים אותו) וטיפים להוצאת הרגש לצורך ניקויו או אפילו הזמנת חדש.

פורסם
כמובן שמשנה איזה יוניט תיהיה שם, היוניט משנה התנגדות בהתאם לשינוי טמפרטורה, והמחשב על סמך זה מפעיל את המאוורר.

 

אצלי בקליאו 1.6 מאוורר נכנס לפעולה למהירות הראשונה כשמחוג הטמפרטורה נמצא ב 2/3. פועל מספר שניות בלבד ומפסיק. הטמפרטורה יורדת לקצת מעל ה 1/2. כמובן מדובר במצב עמידה במקום.

 

כניסת מהירות ראשונה ב 100 מעלות.

 

 

לפותח השירשור יש קליאו 1.2 למייטב זכרוני ואני לא יודע אם הנתונים שרשמתי נכונים גם למנוע 1.2

בגלל זה שאלתי בוקי אם אפשר לשים יוניט שתתן אופצייה למאוורר הרדיאטור להיכנס מוקדם יותר? כי לפי מה שהבנתי מROEIW שהמחשב הוא זה שייקבע מתי מאוורר הרדיאטור ייכנס לפעולה ולא היוניט. היוניט רק תעביר מידע לגבי טמפרטורת המיים...?

:)
פורסם
מדובר בקליאו 1200 מודל 2002. הייתי היום אצל מכונאי רכב שבדק את מערכת הקירור והגיע למסקנה שמדובר ברגש טמפ' שנמצא ל הרדיאטור (זה שנמצא ב2/3 גובה הרדיאטור בצד הנהג). אותו מכונאי אמר לי שבארץ חמה כמו שלנו ולרכב כזה (ישן ומנוע קטן) - אי שום סיבה אמיתית לטרמוסטט ואפשר להוציא אותו.

 

אני משוכנע שאין בעיה מכאנית במערכת קירור, המי קירור ירוקים וצלולים והרדיאטר הוחלף לחדש לפני כשנה וחצי, המשאבת מים לא דולפת - רק מאז שקניתי את הרכב הטמפ' נמצאת ב3/4 מחוג. היו לנו במשפחה 3 קליאו - אף אחת לא התנהלה בגובה כזה - כולן היו בחצי מד טמפ'.

 

מתוך מחשבה כי הבעיה איננה מכאנית וכי טרמוסטט הוחלף ורדיאטור והחלף ולא היה שום שינוי במועד כניסת הוונטה לפעולה וזמן הפעולה הקצר שלה - אני מוצא לנכון שהבעיה היא ברגש שנמצא על הרדיאטור. כן, אני לא מוצא באמת סיבה להשאיר את הטרמוסטט במצב כזה - מבחינתי לתת עוד 10-20% צריכת דלק אבל לדאוג שהמים יעברו לרדיאטור תמיד.

 

על כן - אשמח לטיפים להוצאת הטרמוסטט (ראיתי את ה3 ברגים שמחזיקים אותו) וטיפים להוצאת הרגש לצורך ניקויו או אפילו הזמנת חדש.

אל תעיז להוציא את הטרמוסטט. לא בריא למנוע מכל הבחינות ולא רק בגלל צריכת דלק.

:)
פורסם
בגלל זה שאלתי בוקי אם אפשר לשים יוניט שתתן אופצייה למאוורר הרדיאטור להיכנס מוקדם יותר? כי לפי מה שהבנתי מROEIW שהמחשב הוא זה שייקבע מתי מאוורר הרדיאטור ייכנס לפעולה ולא היוניט. היוניט רק תעביר מידע לגבי טמפרטורת המיים...?

 

המחשב הוא זה שקובע מתי המאוורר יכנס לפעולה.

 

אבל את נתון הטמפרטורה הוא מקבל מהחיישן.

 

אם תצליח לארגן חיישן, שההתנגדות שלו ב 80 מעלות שווה להתנגדות של החיישן המקורי ב 100 מעלות, אז המאורר יפעל ב 80 מעלות.

 

לא שאני ממליץ לעשות את זה ובוודאי לא להוציא את הטרמוסטט.

 

 

פורסם

כנראה שברכב שלך ישנו יוניט טמפ' שיושב על הרדיאטור, בכל חנות חלפים תמצא כזה.

ותגיד ל"מכונאי" שלך שבארץ חמה כמו שלנו אין מקום למכונאי חאפר שאין לו מושג בענף.

פורסם

חשבתי להגיד לו, אבל אז אמרתי לעצמי שאתה בטח מכיר אותו. מהנדס מכוניות בהשכלתו, בעל אוסף הסיטרואנים הגדול במזה״ת שאת רובן משפץ ובונה מחדש מ0. אז אתה מוזמן להגיד לו בעצמך, לזלזל הכי קל. אני בטוח שאתה יותר מבין, יותר טוב ובוחר יותר טוב את התור לקופה הכי מהירה בסופר-מפרגן לך לחלוטין ואין צורך לזלזל באחרים. אם ממש בא לך לזלזל- אני ממליץ שתעשה לפחות חצי מנשוא הזלזול שלך, ככה בשביל שתרגיש באמת מוצלח

×
×
  • תוכן חדש...